Αξιολόγηση ελληνικών πανεπιστημίων: Υπέρ ή κατά; 1 από MakisH Το θέμα είναι πιο επίκαιρο από ποτέ, καθώς έφτασαν ήδη οι πρώτοι εξωτερικοί αξιολογητές σε σχολές του ΕΜΠ (γνωρίζω για τους Ναυπηγούς): ποια η γνώμη σας για την αξιολόγηση; Πρέπει ή όχι να υπάρχει; Αρκεί αυτό που έχουμε ή χρειάζεται αλλαγές; Υπό ποιους όρους θα θεωρούσατε εποικοδομητική κάποια εξωτερική αξιολόγηση; Να συμμετέχουν μόνο πανεπιστημιακοί ή και η βιομηχανία/άλλοι στην αξιολόγηση; Τι έχει να κερδίσει και τι να χάσει (ή να... "φοβηθεί"!) το ΕΜΠ ή τα υπόλοιπα ΑΕΙ/ΤΕΙ από αυτή τη διαδικασία; Τι πιστεύετε πρέπει να γίνει για να διασφαλιστεί σωστή εφαρμογή της αξιολόγησης; Ακούγεται έντονα η σύνδεση με τη χρηματοδότηση των ΑΕΙ (υπό μορφή ποινής ή επιβράβευσης). Τι πιστεύετε για αυτό; Μερικά χρήσιμα έγγραφα/links: Ιστοσελίδα της ΑΔΙΠ με τις εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης όσων σχολών έχουν δεχτεί να αξιολογηθούν Οι πλέον πρόσφατες (?) δημοσιευμένες (!!!) εκθέσεις εσωτερικής αξιολόγησης των σχολών ΗΜΜΥ και ΣΕΜΦΕ ΕΜΠ. Η δική μας;* Σύμφωνα με τα πρακτικά του ΔΣ της σχολής ΗΜΜΥ (5/12/2011), "εγκρίθηκαν από την ΑΔΙΠ οι Εκθέσεις Εσωτερικής Απογραφής και Αποτίμησης Ακαδημαϊκού Έργου όλων των σχολών του ΕΜΠ και ζητήθηκε από τις Σχολές να προχωρήσουν σε εξωτερική αξιολόγηση". Επίσης, στα πρακτικά αυτά μπορείτε να δείτε ότι η σχολή ΗΜΜΥ εξέλεξε επιτροπή εξωτερικής αξιολόγησης και ποια είναι αυτή. Νόμος 4009/2011 ("νέος νόμος-πλαίσιο") Ενδιαφέρουν εδώ τα άρθρα 64-75. Για τους πρωτοετείς συμφοιτητές μας, επισυνάπτω το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης που μοιραζόταν μέχρι και πέρσι σε κάθε μάθημα τις τελευταίες εβδομάδες. Μοιραζόταν από τη γραμματεία την ώρα του μαθήματος και τα συμπληρωμένα σκανάρονταν και τα αποτελέσματα στέλνονταν στον συντονιστή του μαθήματος. Σύμφωνα με αυτά τα ερωτηματολόγια συντάσσονται οι εκθέσεις εσωτερικής αξιολόγησης. Φέτος δεν μοιράστηκε. Ακούστηκε ότι αυτό έγινε λόγω έλλειψης χαρτιού. Παλιότερα είχε γίνει σχετική συζήτηση για ηλεκτρονική αξιολόγηση μαθημάτων. (για ευνόητους λόγους, το έντυπο που επισυνάπτεται έχει "ακυρωθεί" με υδατογράφημα) *Αν περιηγηθείτε στην ιστοσελίδα της σχολής ΗΜΜΥ, θα εκπλαγείτε βλέποντας δημοσιευμένα τα πρακτικά σχεδόν όλων των συνεδριάσεων ΔΣ της σχολής! (δυστυχώς όχι των ΓΣ) Όπως επίσης και υπηρεσία ηλεκτρονικής αίτησης για έκδοση πιστοποιητικών! Ζούνε σε άλλο κόσμο; ======> Βοηθήστε στο forum! <====== Συνημμένα Questionaire.pdf (390.99 KiB) Μεταφορτώθηκε 117 φορές ΠαράθεσηΠέμ 29 Μαρ 2012, 9:45 pm
Re: Αξιολόγηση ελληνικών πανεπιστημίων: Υπέρ ή κατά; 2 από Σοφια Εγώ παιδιά όταν ακούω για αξιολογήσεις ειδικά σε τέτοιου είδους εποχές είμαι αρκετά καχύποπτη..αρχικά κατά την γνώμη μου η χώρα καθώς είναι οικονομικά εξαρτημένη είναι και εξαρτημένη γενικότερα...από ποιούς λοιπόν θα αξιολογηθούν και με ποιά κριτήρια?? Από άτομα που βρίσκονται στο χώρο των επιστημών, από στελέχη βιομηχανιών, από κάποιες ευρωπαικές επιτροπές?? Εκτός από αυτό ποιά θα είναι τα κριτήρια?? Το αν από τα ελληνικά πανεπιστήμια βγαίνουν επιστήμονες, άτομα με γνώσεις και με προοπτικές?? Προσωπικά δεν βλέπω με καλό μάτι να συμμετέχουν στην αξιολόγηση άτομα της αγοράς..Ας μην κοροιδευόμαστε..θεωρώ ότι μια βιομηχανία για παράδειγμα δεν ενδιαφέρεται για το αν κάποιο πανεπιστήμιο θα έβγαζε τους καλύτερους επιστήμονες που ίσως να χρειαζόταν να πληρώνει και ακριβά..ένας μεγάλος αριθμός ατόμων εκπαιδευμένων έτσι ώστε να μπορούν να είναι μελλοντικά της στελέχη και μόνο και μάλιστα λόγω και του αριθμού τους και όχι και καλά πληρωμένα στελέχη θα την βόλευαν..Τώρα όσον αφορά το ερευνητικό έργο κάθε πανεπιστημίου..έχει κανείς την αμφιβολία ότι αν μια βιομηχανία είχε λόγω τόσο στην αξιολόγηση όσο και στην χρηματοδότηση δεν θα πίεζε ώστε να ερευνούνται διάφορα θέματα που την αφορούν και μάλιστα χωρίς κόστος για αυτούς?? Ακόμα από τα ελληνικά πανεπιστήμια βγαίνουν κάθε χρόνο ένας μεγάλος αριθμός φοιτητών που φυσικά δεν ανταποκρίνεται με τις ανάγκες της αγοράς..πως θα κρίνεις συνεπώς ένα πανεπιστήμιο για την αποτελεσματικότητα του αφού σαν χώρα δεν έχεις κάνει ούτε καν τον παραμικρό προγραμματισμό για το πόσοι θα πρέπει/μπορέσουν να σπουδάσουν, που θα απασχοληθούν στην συνέχεια και πως θα φέρεις ανάπτυξη που θα εξασφαλίζει ένα ολοένα αυξανόμενο βιωτικό επίπεδο για τους πολίτες σου?? Προσωπικά σαν άτομο είμαι υπερ της αξιολόγησης αρκεί βέβαια να γίνει με τον σωστό τρόπο και για τον σωστό λόγο!! Το να γίνεται αξιολόγηση απλά για να βγάλεις κάποιους σκάρτους και να τους κόψεις έτσι χρήματα είναι αν μη τι άλλο ντροπή... ΠαράθεσηΠέμ 29 Μαρ 2012, 10:33 pm
Re: Αξιολόγηση ελληνικών πανεπιστημίων: Υπέρ ή κατά; 3 από MakisH Αν θέλετε διαβάστε ένα άρθρο του Γιάννη Βαρουφάκη για το πώς λειτουργούν τα συστήματα αξιολόγησης στην Αγγλία και στην Αυστραλία, σε τι θετικά και τι αρνητικά αποτελέσματα έχουν οδηγήσει και το πώς πρέπει να είναι ένα "σωστό" σύστημα αξιολόγησης στη βάση της Πολιτικής Οικονομίας. Αντιμετωπίζει το θέμα ψύχραιμα και επιστημονικά. Επίσης, ίσως να σας ενδιέφερε να δείτε τι εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης των Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ και των Ναυπηγών ΜηχΜηχ ΕΜΠ. Παρότι εντοπίζουν και καταγράφουν κάποια προβλήματα, δεν μου άρεσε αυτό που διάβασα (στους ΜηχΜηχ) ότι η επιτροπή έκατσε συνολικά μόνο 3 μέρες και μπήκε μόνο μια φορά σε αμφιθέατρο. Νομίζω πως αυτό θα μπορούσε να γίνει ουσιαστικότερο. ======> Βοηθήστε στο forum! <====== ΠαράθεσηΣάβ 22 Σεπ 2012, 6:48 pm