Re: Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

21
AnastasiaN έγραψε:Και όχι η διδασκαλία δεν είναι τόσο καλή όσο όλοι νομίζουν.
Μιλάς με γρίφους γερόντισσα... Φαντάζομαι δεν θα ήθελες να εξηγήσεις;
i griega έγραψε:τι θα λέγατε να μαζευτούμε να συζητήσουμε χαλαρά, χωρίς ταμπέλες και εντάσεις τι θα θέλαμε να δούμε στο νέο πρόγραμμα σπουδών, τι μας αρέσει και τι όχι, τι θα θέλαμε να προτείνουμε;

Προτείνω τη Δευτέρα (μετά τη λήξη των μαθημάτων π.χ. 17.30) στο Αναγνωστήριο :)
Υπάρχει διάθεση να πραγματοποιηθεί αυτό; Προσωπικά θα ενδιαφερόμουν, αλλά αν είναι να είμαστε 3 κι ο κούκος δεν έχει νόημα.
i griega έγραψε:Φυσικά αυτή η συζήτηση, δεν θα πρέπει να υποκαταστήσει τη συμμετοχή μας στη γενική συνέλευση του φοιτητικού συλλόγου
Συμφωνώ απόλυτα, μάλιστα θεωρώ πολύ σημαντική την παρουσία όλων στη συνέλευση.

Στο κυρίως θέμα: αυτά που με προβληματίζουν στο προτεινόμενο πρόγραμμα είναι:
  1. Η μετακίνηση της Γραμμικής Άλγεβρας στο 2ο εξάμηνο. Συμμερίζομαι τον προβληματισμό "πώς θα μπορεί να διδαχθεί Matlab χωρίς να είναι γνωστό τι είναι πίνακας κλπ.", και προσθέτω τον προβληματισμό "πώς θα γίνονται οι Συναρτήσεις Πολλών Μεταβλητών (που ως γνωστόν χρησιμοποιούν πίνακες) παράλληλα με τη Γραμμική Άλγεβρα". Θα πρότεινα να αλλάξει θέση η Γραμμική Άλγεβρα με την Εισαγωγή στη Χημική Μηχανική (όπως είναι και στο τωρινό πρόγραμμα δηλαδή). Με αυτόν τον τρόπο:
    1. Η Εισαγωγή στη Χημική Μηχανική πάλι θα γίνεται στο 1ο έτος των σπουδών (πραγματικά αν θα γίνεται στο 1ο ή στο 2ο εξάμηνο δεν νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη σημασία).
    2. Τα δύο παραπάνω μαθήματα θα μπορούν να γίνονται χωρίς λογικά κενά.
    3. Οι φοιτητές στο 2ο εξάμηνο θα έχουν στη διάθεσή τους όλο το οπλοστάσιο του Matlab για να αντιμετωπίσουν τα υπολογιστικά θέματα της Εισαγωγής στη Χημική Μηχανική.
  2. Το ότι η ύλη των Τεχνικών Σχεδιάσεων δεν έχει στραφεί προς τα διαγράμματα ροής, τα οποία πουθενά δεν μαθαίνουμε να σχεδιάζουμε με έναν συστηματικό τρόπο. Βάζω βέβαια έναν αστερίσκο γιατί δεν ξέρω πού μπορεί να χρησιμεύσουν όσα μαθαίνουμε στις Τεχνικές Σχεδιάσεις, το οποίο μπορεί να απαντήσει μόνο κάποιος από τη βιομηχανία.
  3. Το ότι οι, συμπυκνωμένες κιόλας, ΜΦΔ και ΜΧΔ είναι στο ίδιο εξάμηνο. Όπως είπε κι η AnastasiaN είναι μαθήματα της καρδιάς της σχολής, με κυρίως καινούριες έννοιες, και πιστεύω ότι οι μέλλοντες φοιτητές του 6ου εξαμήνου θα δυσκολευτούν αν τα διδάσκονται ταυτόχρονα. Θα πρότεινα, αν η ύλη της Επιστήμης και Τεχνικής Υλικών μείνει η ίδια, να αλλάξουν θέση η Επιστήμη και Τεχνική Υλικών με τη ΜΦΔ, ώστε:
    1. Αντί να είναι στο 5ο εξάμηνο 2 μαθήματα με εργαστήρια κάθε εβδομάδα (Αναλυτική Χημεία, Επιστήμη και Τεχνική Υλικών), να έρθει ένα μάθημα (ΜΦΔ) που έχει 6 εργαστήρια όλο το εξάμηνο.
    2. Αντί να είναι στο 6ο εξάμηνο 2 μαθήματα που δεν έχουν κάθε εβδομάδα εργαστήριο (ΜΦΔ, ΜΧΔ), να έρθει ένα μάθημα (Επιστήμη και Τεχνική Υλικών) που έχει εργαστήριο κάθε εβδομάδα.
    3. Να συνδυαστεί καθένα από τα απαιτητικά μαθήματα ΜΔΦ, ΜΧΔ με ένα από τα, κατά τη γνώμη μου, όχι τόσο απαιτητικά από άποψη θεωρίας, μαθήματα που προανέφερα.
    Επίσης, όσον αφορά τη ΜΦΔ, πιστεύω ότι πρέπει να αλλάξει δραστικά ο τρόπος διδασκαλίας, ώστε με ευσύνοπτο τρόπο να γίνεται κατανοητή η κάθε διεργασία και να διδάσκονται όλες οι διεργασίες που υπάρχουν στο πρόγραμμα. Τώρα, πώς θα εξετάζεται ένα τέτοιο μάθημα στο τέλος, δεν ξέρω... Σίγουρα πάντως δε θα ήθελα ούτε να ασχολείται με οικονομικά αυτό το μάθημα, ούτε με πολύπλοκες συζεύξεις και συνδυασμούς διεργασιών -- αυτό (πρέπει να) είναι αντικείμενο του Σχεδιασμού!
  4. Μιας και έπιασα τα οικονομικά, θα παρεκτραπώ λίγο και θα πω ότι θα ήθελα το μάθημα Σχεδιασμός Ι, που βλέπω ότι έχει σχετικά πράγματα στην ύλη του, να ασχολείται λίγο περισσότερο απ' ό,τι σήμερα με θέματα του τύπου πώς κοστολογώ έναν αντιδραστήρα, πόσους κυκλώνες θα βάλω (έναν τεράστιο; 30 πιο μικρούς; 500 πολύ μικρούς;).
  5. Το ότι πουθενά δεν υπάρχει κάτι σχετικά με Υγιεινή στις εγκαταστάσεις, ενώ η Ασφάλεια, που υπάρχει, δεν καλύπτει παρά ελάχιστα από όσα θα έπρεπε να καλύπτει. Και εδώ θα βάλω έναν αστερίσκο, γιατί πραγματικά πιστεύω ότι το τι πρέπει να μαθαίνουμε σχετικά με το αντικείμενο αυτό (Υγιεινή και Ασφάλεια) μπορεί -και πρέπει- να το απαντήσει μόνο η βιομηχανία.
  6. Τέλος, με ενοχλεί ότι υπάρχει η δυνατότητα, αν το θελήσει κανείς, να τελειώσει τις σπουδές του στη σχολή χωρίς να έχει γνωρίσει έστω και επιφανειακά ούτε μία βιομηχανία (για παράδειγμα, επιλέγοντας Υπολογιστική Ανάλυση Φαινομένων Μεταφοράς στο 7ο εξάμηνο, και από εμβαθύνσεις: Προχωρημένη Ρευστομηχανική, Μηχανική Βιομηχανικών Αντιδραστήρων, Προχωρημένη Ρύθμιση Διεργασιών, Σχέσεις Δομής και Ιδιοτήτων Υλικών και Επιστήμη Πολυμερών, τα οποία φυσικά δεν είναι εύκολα μαθήματα, απλώς σύμφωνα με την ύλη τους δεν φέρνουν το φοιτητή σε επαφή με τη βιομηχανική πραγματικότητα). Θεωρώ επομένως ότι πρέπει να ενταχθούν στον υποχρεωτικό κορμό κάποια μαθήματα που να φέρνουν σε επαφή τους φοιτητές με βιομηχανίες όπου όσα μαθαίνουμε εφαρμόζονται, μαθήματα δηλαδή όπως η Τεχνολογία Καυσίμων και Λιπαντικών του ισχύοντος προγράμματος σπουδών.
Εκτός από αυτά, με την ευκαιρία αλλαγής του προγράμματος σπουδών, θα ήθελα να υπάρχει σε κάθε μάθημα, εκτός από τυχόν σημειώσεις, τουλάχιστον ένα βιβλίο από τον Εύδοξο, ακόμη κι αν δεν καλύπτει το σύνολο της ύλης, ενώ αν κάποιο μάθημα συνεχίζει την ύλη κάποιου άλλου μαθήματος (πχ Μηχανική Βιομηχανικών Αντιδραστήρων, που συνεχίζει την ύλη των Χημικών Διεργασιών) να παρέχεται ακόμη ένα βιβλίο, διαφορετικό από το προηγούμενο. Επίσης, θα ήθελα και οι σημειώσεις που δίνονται από το Θωμαΐδειο να περνάνε από μια φιλολογική επιμέλεια, αλλά μάλλον ζητάω πολλά.
Έτσι που τη ζωή σου ρήμαξες εδώ
στην κώχη τούτη την μικρή, σ’ όλην την γη την χάλασες.

Re: Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

24
Chem26 έγραψε:"Δήλωση Μελών ΔΕΠ Σχολής Χημικών Μηχανικών σχετικά με ΓΣ Σχολής 26-5-2016" - Τί έγινε ακριβώς στη Γ.Σ γνωρίζει κανείς;
http://www.chemeng.ntua.gr/the_general_ ... _26_5_2016

Έγινε ένας μικρός χαμος για να το θέσει όσο πιο ήπια μπορώ... Υπήρξε έντονη διαφωνία κοσμήτορα,μελών ΔΕΠ με γνωστή φοιτητική παράταξη η οποία κατέληξε να "αρπάζει" την κατάσταση-παρουσιολογιο που είχαν υπογράψει οι καθηγητές και η συνεδρία έληξε άδοξα....
Αν κάτι πάει στραβά, ίσιωσέ το.
Αν δεν μπορείς, αγνοησέ το.
Άλλωστε η ζωή συνεχίζει.
Το αν θα την ακολουθήσεις είναι δικό σου θέμα

Re: Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

26
Και βγήκε η νέα πρόταση για το πρόγραμμα σπουδών..

http://www.chemeng.ntua.gr/the_secretar ... ma_spoydwn

Αποψεις?
Αν κάτι πάει στραβά, ίσιωσέ το.
Αν δεν μπορείς, αγνοησέ το.
Άλλωστε η ζωή συνεχίζει.
Το αν θα την ακολουθήσεις είναι δικό σου θέμα

Re: Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

27
Λίγο που το κοίταξα θα κάνω μια αρχική μικρή παρατήρηση..... :p
Φοβάμαι ότι την πρώτη χρονιά στην μεταβατική φάση θα υπάρξει ΤΕΡΑΣΤΙΟ μπάχαλο.
Συγκεκριμένα το έτος μου του χρόνου θα είναι το 4 και θα πρέπει σε 3 μαθήματα να κάνουμε συνδιδασκαλία με το 3ο....
Αλλά είμαστε ένα εξαιρετικά μεγάλο εξάμηνο 200+ άτομα,βάλε και τα παιδιά του άλλου έτους μιλάμε για 350+ άτομα...
και δεν είμαι σίγουρος κατά πόσο θα μάθουμε τίποτα......... και δυστυχώς αν κρίνω από την οργάνωση τώρα δεν θέλω να
φανταστώ του χρόνου.....

Re: Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

29
Ναι αλλά αμέσως μετά την εφαρμογή του, εάν περάσει, θα πρέπει να γίνουν ορισμένα μαθήματα σε συνδιδασκαλία. Και εμείς θα κάνουμε συνδιδασκαλία ένα μάθημα νομίζω. Είναι στο αρχείο "Υλοποίηση" της ανακοίνωσης, στην παράγραφο "Μεταβατικές ρυθμίσεις".
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος geoste την Τετ 18 Ιαν 2017, 1:47 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.