Προσοχή! Ο κάθε χρήστης φέρει όλη την ευθύνη των όσων γράφει. Σε περίπτωση λογομαχίας, οι συντονιστές δεν είναι υποχρεωμένοι να υπερασπιστούν κανέναν. Δεν υπάρχει "επίσημη άποψη του forum" (καθώς σε αυτό γράφει ο οποιοσδήποτε) και δεν θα πρέπει να στοχοποιείται αυτό λόγω μηνυμάτων μεμονωμένων μελών του. Σημειώστε πως, σε περίπτωση που η κατάσταση ξεφύγει εκτός ελέγχου, οι συντονιστές διατηρούν το δικαίωμα του κλειδώματος θεμάτων και επιβολής κυρώσεων. Θα πρέπει αυτό να γίνει σεβαστό ως προσπάθεια διατήρησης της ειρήνης και όχι ως "κόλπο" για να προαχθεί μια συγκεκριμένη άποψη. Παρακαλούμε επίσης να αποφεύγετε τις μακροσκελείς απαντήσεις.

Εκπαιδευτικές εκδρομές και επισκέψεις

1
Πολλοί από εμάς είχαν κάποτε την τύχη να επισκεφτούν κάποιο εργοστάσιο, μέσα ή έξω από τα πλαίσια της σχολής. Θα θυμάστε ίσως κάτι που σας έκανε εντύπωση, κάτι που καταλάβατε καλύτερα πώς λειτουργεί στην πράξη και όταν ακούτε για αυτό σε κάποιο μάθημα έχετε μια συγκεκριμένη εικόνα στο μυαλό σας.

Πιστεύω ότι είναι εξαιρετικά χρήσιμο κομμάτι στην εκπαιδευτική διαδικασία και πρέπει να υπάρχει σε όλες τις σχολές μηχανικών. Κρίσιμη θα έλεγα ότι είναι μια εκδρομή-επίσκεψη στις αρχές του 1ου εξαμήνου, ειδικά από τη στιγμή που στο 1ο εξάμηνο δεν υπάρχει ΚΑΝΕΝΑ μάθημα που να σε βάζει λίγο στο κλίμα, ξεφεύγοντας από την "4η λυκείου". Και η εκδρομή του 3ου έτους νομίζω ότι γίνεται τη σωστή στιγμή.

Σε ποια εξάμηνα ή ίσως στα πλαίσια ποιών μαθημάτων πιστεύετε ότι θα έπρεπε να γίνονται επισκέψεις και εκδρομές;
Πού και υπό ποιες συνθήκες;
Πώς θα μπορούσε να γίνει εφικτό από πλευράς κόστους για τη σχολή;
Πόσα πολλά άτομα δέχεται συνήθως για επίσκεψη κάποια βιομηχανία;

Re: Εκπαιδευτικές εκδρομές και επισκέψεις

2
Οι εκπαιδευτικές εκδρομές είναι πολύ σημαντικές κατά τη γνώμη μου για την πορεία των σπουδών μας όπως φυσικά και οι εργασίες και οι παρουσιάσεις αυτών! Εγώ προσωπικά είχα την χαρά να λάβω μέρος σε τέτοιες δραστηριότητες μέσω των οικονομικών μαθημάτων της σχολής μας, τα οποία διδάσκει ένας πολύ αξιόλογος για εμένα άνθρωπος ο κύριος Καλογήρου! Συνεπώς θεωρώ ότι μια επίσκεψη σε κάποια επιχείρηση θα πρέπει να γίνεται σε κάθε εξάμηνο.
Στις επισκέψεις θα πρέπει να λαμβάνουν μέρος μόνο άτομα τα οποία ενδιαφέρονται πραγματικά, διότι παιδιά πραγματικά δεν βρισκόμαστε πλεον στο δημοτικό! Πρέπει να είμαστε σοβαροί, να δείχνουμε ενδιαφέρον και να έχουμε στοχευμένες απορίες! Επίσης θεωρώ ότι οι καθηγητές που πιθανόν θα οργανώσουν κάποια τέτοια επίσκεψη θα πρέπει να είναι σίγουροι ότι τόσο η περιήγηση όσο και η συζήτηση που θα γίνει θα είναι αξιόλογη και κάποιου υψηλού επιπέδου, όπως είπα και πριν δεν είμαστε πλεον μαθητές δημοτικού! :baby: :razz:
Κατά την άποψή μου είναι σημαντικό ο κάθε ένας από εμάς πριν πάει σε μια επιχείρηση να έχει μελετήσει έστω κάποιες στοιχειώδεις λεπτομέρειες για αυτήν(ποιά είναι τα προϊόντα της, που δραστηριοποιείται, ίσως και ποιές τεχνικές χρησιμοποιεί ως το σημείο βέβαια που αυτά αναφέρονται). Αυτό θα βοηθούσε στη συζήτηση και στην γενικότερη ενημέρωση περί της βιομηχανίας. Δεν θεωρώ ότι είναι απαραίτητο να οργανώνονται τέτοιου είδους επισκέψεις από συγκεκριμένα μαθήματα. Εμείς κυρίως μέσω οικονομικών μαθημάτων επισκευτήκαμε κάποιες επιχειρήσεις αλλά με το που ακούν χημικός μηχανικός αναφέρονται γενικότερα και στις διεργασίες που πραγματοποιούνται στην παραγωγή τους. Το επιπρόσθετο στοιχείο ήταν η οικονομική συζήτηση ενώ ο κορμός λόγω της σχολής μας παρέμειναν οι διεργασίες! :)

Re: Εκπαιδευτικές εκδρομές και επισκέψεις

3
Με μία/δυο εκδρομούλες δεν μπαίνεις στο .."κλίμα". Κατά τη γνώμη μου 1) Πρέπει να έχει διδαχτεί κανείς βασικά μαθήματα (ΜΦΔ, ΜΧΔ, φαινόμενα, ΣΜΕ, ποιότητα κτλ) για να εμβαθύνει σε οποιαδήποτε διεργασία, μερικά από τα οποία διδάσκονται μέχρι και το 7ο-8ο εξάμηνο. 2) Σοβαρή αντίληψη για μια βιομηχανία προπτυχιακά αποκτάς ύστερα απο την πρακτική, η οποία (αααν γίνει σωστά) πιστεύω ότι είναι πολύ κοντά στην δουλειά που καλείται να κάνει ένας χημικός μηχανικός και δεν αφορά μόνο ένα 3ωρο τουρ αλλά πραγματική και καθημερινή επαφή με τις εγκαταστάσεις και την παραγωγή.
In my glass coffin.
I'm waiting.

Re: Εκπαιδευτικές εκδρομές και επισκέψεις

4
Προς θεού, δεν περιμένω από μια επίσκεψη να μου δώσει "σοβαρή αντίληψη για τη βιομηχανία". Σου δίνει όμως μια πρώτη (και αρκετά καλή σε σχέση με το τίποτα) εικόνα για το πώς είναι τα πράγματα. Πολύ σημαντικό π.χ. είναι να αποκτήσεις μια ιδέα της τάξης μεγέθους. Πόσο μεγάλος είναι ένας αντιδραστήρας, τι μεγέθους παροχές κινούνται στα διάφορα σημεία και κυρίως να τονιστούν θέματα ασφάλειας με τα οποία λίγη επαφή έχουμε μέσα από τη σχολή.

Όσο για τα πρώτα εξάμηνα, πιστεύω ότι έχει νόημα στο να σου τονώσει το ενδιαφέρον. Να σκέφτεσαι "θα μάθω αυτά που πρέπει να μάθω ώστε μια μέρα να μπορώ να σταθώ μέσα σε ένα τέτοιο εργοστάσιο και να μπορώ να καταλάβω τι γίνεται και τι να κάνω".

Re: Εκπαιδευτικές εκδρομές και επισκέψεις

5
Κοίτα, δεν νομίζω σε οποιαδήποτε βιομηχανία να είναι εύκολο να πάνε 30-40-50 άτομα να δούνε τον οποιοδήποτε αντιδραστήρα και σίγουρα οι παροχές δεν είναι άμεσα ορατές..το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να σε πάνε μία βόλτα από απόσταση ασφαλείας (αυτό συνεπάγεται μέτρα μακρυά->χιλιόμετρα μακρυά) και μετά να σε συγκεντρώσουν σε μία αίθουσα και να σου δείξουν ένα στοιχειώδες διάγραμμα ροής..Ειδικά για τα πρώτα εξάμηνα, αυτή η διαδικασία δεν είναι ευέλικτη γιατί ακριβώς επειδή οι φοιτητές δεν έχουν το απαραίτητο υπόβαθρο και φυσικά δεν έχουν ιδέα τι σημαίνει ασφάλεια, οι ξεναγήσεις θα είναι εκ των πραγμάτων λυκειακού επιπέδου ..Σίγουρα οι εκδρομές που σχεδιάζει η σχολή και στο 3ο και 5ο έτος δίνουν μια αίσθηση και είναι απαραίτητο να υπάρχουν (γι αυτό και υπάρχουν άλλωστε) , αλλά νομίζω ότι η γνώση και η επαφή με το αντικείμενο πρέπει να πηγαίνει σκαλωτά και από το 1ο εξάμηνο είναι υπερβολή και λειτουργεί λίγο σαν..κράχτης αυτό που λες.
Τώρα όσον αφορά το ότι στις εκδρομές που διοργανώνει η σχολή, η ξενάγηση είναι στοιχειώδης κτλ κτλ, αυτό δεν είναι θέμα σχολής, είναι περισσότερο θέμα βιομηχανίας. Και δυστυχώς επειδή σε τέτοιες εγκαταστάσεις οι διεργασίες είναι πολλαπλές και πολύπλοκες και απαιτεί ουσιαστικά κανονικό μάθημα για να αναλυθούν, η ίδια η βιομηχανία δεν πρόκειται να κάτσει να εξηγήσει σε μη εργαζόμενους πώς και τι γίνεται εκεί μέσα. Οπότε είναι απόλυτα λογικό να γίνονται όπως γίνονται οι επισκέψεις..
In my glass coffin.
I'm waiting.

Re: Εκπαιδευτικές εκδρομές και επισκέψεις

6
Είναι απόλυτα λογικό μια βιομηχανία να μην κάτσει να σου εξηγήσει/αναλύσει διεξοδικά τι ακριβώς γίνεται στην παραγωγή της. Αυτό θα μπει στη διαδικασία να το κάνει μόνο για το προσωπικό της και για το συγκεκριμένο αντικείμενο που ενδιαφέρει τον κάθε εργαζόμενό της. Ουσιαστικά μάλιστα κατα την άποψή μου ο σκοπός μια επίσκεψης δεν είναι να αναλυθεί διεξοδικά ολόκληρη η βιομηχανία (η οποία προφανώς και χρησιμοποιεί πολύπλοκες διεργασίες ανάλογα βέβαια και με τα προϊόντα που παράγει). Δεν μπορώ να διανοηθώ όμως ότι ένας φοιτητής της σχολής μας θα πάρει πτυχίο και μέχρι την στιγμή που θα πάει να εργαστεί για την πρακτική του δεν θα έχει επισκευτεί ποτέ ούτε μια βιομηχανία.
Πιστεύω ότι παρά το γεγονός ότι ουσιαστικά δεν "μαθαίνεις" μια βιομηχανία στις 3 ή λίγο παραπάνω ώρες που θα βρεθείς εκεί είναι καλό να έρχεσαι σε μια πρώτη επαφή με έναν χώρο εργασίας που ίσως μελλοντικά να εργάζεσαι κι εσύ σε έναν παρόμοιο χώρο (ίσως φυσικά να κάνεις και κάτι εντελώς διαφορετικό στη ζωή σου). Πάνω από όλα θεωρώ σημαντική και την συζήτηση που γίνεται με στελέχη της επιχείρησης, που εαν είναι ουσιαστική και δεν βλέπεις απλά κάποιο κύριο με κουστούμι να σου διαβάζει διαφάνειες σου δίνει τη δυνατότητα να αποκομίσεις πράγματα. Προφανώς και κανένας από εμάς δεν θα εκπαιδευτεί μέσα σε λίγες μόνο ώρες αυτό θα μπορούσε να γίνει υπό πολύ καλύτερες συνθήκες κατα τους καλοκαιρινούς μήνες για όποιον το επιθυμεί σε κάποια επιχείρηση που θα τον δεχθεί να εργαστεί σε αυτή για κάποιο ορισμένο χρονικό διάστημα.

Re: Εκπαιδευτικές εκδρομές και επισκέψεις

7
Να διευκρινίσω κάτι: Πρώτα κάνεις πρακτική και ύστερα παίρνεις πτυχίο,οπότε όταν θα πάρεις το πτυχίο θα έχεις την εμπειρία της πρακτικής. Τέλος, να επισημάνω ότι επισκέψεις όντως γίνονται από τη σχολή (και όχι μόνο..), οπότε ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα; Να γίνονται πιο πολλές ή πιο νωρίς ή καλύτερα; Όπως επιχειρηματολόγησα παραπάνω εγώ προσωπικά δεν θεωρώ το ότι 2 επισκέψεις από 3 θα κάνουν τη διαφορά.. Έτσι κι αλλιώς αν καταφέρουμε να εργαστούμε ποτέ σε βιομηχανία θα δείτε ότι τα περισσότερα θα τα μάθουμε from scratch.

P.S. Ποιος φοράει κοστούμι omg???? Προφανώς μιλάς για εταιρεία και όχι για βιομηχανία..
In my glass coffin.
I'm waiting.

Re: Εκπαιδευτικές εκδρομές και επισκέψεις

8
Νομίζω ότι πρότασή μου δεν ήταν σωστή, φυσικά και η πρακτική προηγείται του πτυχίου απλά δεν συμφωνώ με την ιδέα του να είναι η πρώτη επαφή κάποιου με βιομηχανία στην πρακτική του στο τέλος των σπουδών του. Είναι γεγονός ότι γίνονται επισκέψεις/εκδρομές και προσωπικά έγραψα για να πω ότι θεωρώ σωστό και σημαντικό να γίνονται και μάλιστα σωστά και μάλιστα περισσότερες από μια ή δύο! Όσο για το κοστούμι στις δύο επισκέψεις που πήγα επειδή μας έγινε ξενάγηση στο χώρο και πήγαμε τόσο στις εγκαταστάσεις και στα εργαστήρια όδο και στα γραφεία και στους χώρους που γίνονται συμβούλια ή και συζητήσεις ύπηρχαν άτομα που φορούσαν φόρμες εργασίας όπως και άτομα που φορούσαν κοστούμι και μιλήσαμε και με τις δύο "κατηγορίες" (ας μου επιτραπεί η έκφραση) εργαζομένων.

Re: Εκπαιδευτικές εκδρομές και επισκέψεις

9
Από το πρώτο post μίλησα ξεκάθαρα για το ότι βοηθάνε οι επισκέψεις στην εκπαίδευσή μας, με την έννοια ότι:
α) σου κεντρίζει το ενδιαφέρον για το αντικείμενο (ναι, "κράχτης" αν θες)
β) σε βοηθάει να καταλαβαίνεις γιατί χρειάζεται/είναι καλό να μάθεις τα προβλεπόμενα μαθήματα
γ) σε βοηθάει να καταλαβαίνεις καλύτερα τη φύση των προβλημάτων που προσπαθείς να αντιμετωπίσεις στα μαθήματα
δ) σε βοηθάει να έχεις αίσθηση των μεγεθών και να μπορείς να κρίνεις αυτά που γράφεις στις ασκήσεις και αυτά που λες/ακούς

Νομίζω ότι είναι σημαντικό αυτή η διαδικασία να γίνεται παράλληλα με τις σπουδές και όχι στο τέλος. Προσωπικά κάθε φορά που βλέπω μια διεργασία καταλαβαίνω περισσότερα πράγματα ακριβώς επειδή έχω προχωρήσει στις σπουδές μου. Καταλαβαίνω καλύτερα το τι κάναμε στα ήδη γνωστά μαθήματα και στα επόμενα μαθήματα έχω στο μυαλό μου αυτά που είδα και προσπαθώ να τα συνδυάσω.

Τι θέλω; Ναι, θα ήθελα να είχαμε πιο συχνά την ευκαιρία να επισκεπτόμαστε βιομηχανικούς χώρους κάπως οργανωμένα. Ακόμα και το να πας μια βόλτα γύρω-γύρω με το λεωφορείο αξίζει αν έχεις δίπλα σου τον καθηγητή σου να σου λέει "κοίτα, αυτό το πράγμα είναι αυτό που είπαμε στο μάθημα. Εκεί μέσα γίνονται αυτά τα πράγματα, με αυτόν τον ρυθμό, έτσι είναι μια βιομηχανική αποστακτική στήλη" κτλ. Αν και θα ήθελα πάρα πολύ να περπατήσω μέσα στις εγκαταστάσεις και να στεκόμαστε 10 λεπτά μπροστά από κάθε σημαντική συσκευή και να συζητάμε.

Ναι, θα ήθελα να γίνονται πιο πολλές επισκέψεις, ίσως στα μαθήματα της κατεύθυνσης που μπορούμε να μιλάμε πιο ειδικά και είμαστε λιγότεροι. Ναι, θα ήταν καταπληκτικό να γινόταν σε κάθε έτος αυτό. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου αν το πρόγραμμα θα περιελάμβανε ολόκληρη εκδρομή (=τεράστια έξοδα μεταφοράς και διαμονής) ή μια απλή επίσκεψη σε μια κοντινή βιομηχανία στην Αττική. Καλές είναι και οι εκδρομές, αλλά η ουσιαστική τους διαφορά είναι μάλλον αλλού τελικά. Και ναι, θα ήταν ωραία να γινόταν από τις αρχές του πρώτου εξαμήνου. Και ναι, θα ήταν καταπληκτικό να μπορούσε να είναι αναλυτική η ξενάγηση τουλάχιστον μια φορά στα 5 έτη.

Ξέρω ότι υπάρχουν δυσκολίες, αυτές έχει ίσως νόημα να συζητήσουμε. Να δούμε πού υπάρχει το νόημα και πώς μπορούν να ξεπεραστούν οι όποιες δυσκολίες.

Re: Εκπαιδευτικές εκδρομές και επισκέψεις

10
Θαυμάζω τον ζήλο σου απλά μου φαίνεται μαθητικός. Νομίζω ότι σε 2-3 εξάμηνα θα δεις ότι μπροστά σε άλλες εμπειρίες που θα έρθουν πριν και μετά το πτυχίο σου όσον αφορά το αντικείμενο που σπουδάζεις, μια εκδρομή ή επίσκεψη που θα μπορούσες πιθανά να κάνεις στο 2ο έτος δεν θα έχει και τόση σημασία πια. Δεν θα έχει τόση σημασία πια, γιατί για να αντιληφθείς τι συμβαίνει γύρω σου, θα πρέπει να έχεις προχωρήσει τις σπουδές σου, όπως εσύ.
Επίσης, θλίβομαι που το λέω αλλά φαντάζουν εκτός τόπου και χρόνου αυτά που συζητάμε γιατί επιεικέστατα...επτωχεύσαμεν. Υπάρχουν πολύ πιο σοβαρά θέματα που αφορούν τα λειτουργικά κόστη στις σχολές.Αν προέχουν αυτά λοιπόν, που είναι ζωτικής σημασίας για την επιβίωσή μας ως φοιτητές, ποιος θα κάτσει να ασχοληθεί με την επιπλέον επίσκεψη όσο κι αν κάτσεις να την αναλύσεις και να την σχεδιάσεις, να αναπτύξεις τα pros και τα cons της σε τόσες όμορφες παραγράφους..? Ας προσγειωθούμε λοιπόν και ας αντλήσουμε όοολα αυτά που λες που είναι πολύ σωστά από αυτές τις παροχές που μας δίνονται ήδη (γιατί μας δίνονται..ακόμα).
In my glass coffin.
I'm waiting.