On-line αξιολόγηση μαθημάτων 1 από MakisH Κοιτάζοντας (πρόχειρα ομολογώ) τα προεκλογικά φυλλάδια των παρατάξεων, δεν είδα πουθενά κάποια πρόταση για να γίνει η αξιολόγηση (διδασκόντων, αυτή που τώρα κάνουμε με τα ερωτηματολόγια) on-line. Λέτε να είναι εδώ η πρώτη δημόσια νήξη του θέματος; Πλάκα θα 'χει... Θα έχετε παρατηρήσει όσοι έρχεστε στα μαθήματα μέχρι τις τελευταίες μέρες κάθε εξαμήνου, οτι μοιράζονται κάποια ερωτηματολόγια αξιολόγησης. Δεν νομίζω οτι έχει νόημα να μας απασχολήσει το ποιος πέτυχε το να γίνεται μια αξιολόγηση αυτού του είδους, κάτι που οπωσδήποτε στην αρχική του, αφηρημένη, ιδέα είναι αρκετά θετικό. Στην πράξη όμως τι γίνεται; Στην πράξη: Το δείγμα που αξιολογεί τους διδάσκοντες είναι πολύ μικρό. Το οτι δεν παρακολουθεί κάποιος τις τελευταίες εβδομάδες κάποιο μάθημα δεν σημαίνει οτι δεν μπορεί να εκφράσει άποψη. Θα πρέπει όμως να έχει την τιμιότητα να αναφέρει τι ποστοστό της ύλης και με πόση συνέχεια το έχει παρακολουθήσει. Τα ερωτηματολόγια τυπώνονται, συμπληρώνονται, σκανάρονται, διορθώνονται κτλ κτλ και τελικά τα αποτελέσματα έρχονται μετά από 2-3 χρόνια. Τι αποτελέσματα να έχουν τότε και τι κίνητρο μπορεί να έχει ένας φοιτητής για να τα συμπληρώσει; (πέρα από το οτι η διαδικασία τυπώνω-γράφω-σκανάρω δεν φαίνεται ιδιαίτερα εύλογη) Τα ερωτηματολόγια είναι καθαρά "βαθμολογικού" χαρακτήρα. Βαθμολογούμε ένα κάρρο πράγματα από το 1 έως το 10 χωρίς να μπορούμε να τα σχολιάσουμε ένα προς ένα. Όταν προσωπικά συμπληρώνω το πεδίο των παρατηρήσεων στο τέλος, όλοι με κοιτάνε περίεργα... Η αξιολόγηση πρακτικά δεν έχει καμία επίπτωση στην εξέλιξη ενός διδάσκοντα στις βαθμίδες, ούτε μπορεί να επηρεάσει το αν θα κάνει ή όχι μάθημα. Έτσι κι αλλιώς κανείς δεν τον ελέγχει. (ας μην θίξουμε εδώ το θέμα "κλίκες" με ό,τι περιλαμβάνεται σε αυτό...) Η αξιολόγηση περιορίζεται μονάχα στον κυρίως διδάσκοντα του μαθήματος. Προσωπικά έχω να προτείνω: Η αξιολόγηση να γίνεται on-line. Να μπορεί να συμμετέχει κάθε εγγεγραμμένος φοιτητής, όπου θα ψηφίζει κάνοντας login στην ίδια ιστοσελίδα που χρησιμοποιούμε για τη δήλωση μαθημάτων κτλ. Ο φοιτητής θα πρέπει να είναι υποχρεωμένος να προσδιορίσει χοντρικά τι ποσοστό της ύλης παρακολούθησε και με πόση συνέχεια. Ακόμα και το οτι κάποιος δεν παρακολουθεί δείχνει κάτι για τον διδάσκοντα. Μην βρίσκουμε την εύκολη λύση να τα ρίχνουμε όλα στους φοιτητές... Υπάρχουν διδάσκοντες που κρατάνε τους φοιτητές τους μέχρι το τέλος. Κάθε πεδίο, εκτός από μια αριθμητική επιλογή ("βαθμό") να περιέχει και πεδίο σχολιασμού. Η αξιολόγηση να είναι ανώνυμη (να μην εμφανίζεται δημοσίως το όνομα αυτού που την έκανε) ή να υπάρχει σχετική επιλογή επώνυμης/ανώνυμης αξιολόγησης. Το σωστότερο θα ήταν να είναι επώνυμη, αλλά όχι κάτω υπό αυτές τις συνθήκες. Να μπορεί να αξιολογηθεί κάθε πρόσωπο που έρχεται σε επαφή με τους φοιτητές. Δηλαδή ο διδάσκων κάθε μαθήματος, ο "αναπληρωτής" διδάσκων κάθε μαθήματος, οι μεταπτυχιακοί/διδακτορικοί φοιτητές που πραγματοποιούν τα εργαστήρια κτλ. Θα μπορούσε να υπάρχει ειδικό ερωτηματολόγιο αξιολόγησης για κάθε κατηγορία. Να υπάρχουν και κάποιες στοιχειώδεις ερωτήσεις που αφορούν την "ανθρώπινη πλευρά" κάθε ενός που αξιολογείται. Γιατί, επιτέλους, εκτός από τα χαρτιά του κάθε ενός που έρχεται να διδάξει, θα πρέπει να μας ενδιαφέρει και το κατά πόσο αυτός μπορεί να τραβήξει τους φοιτητές, να τους εμπνεύσει. Τα αποτελέσματα να επεξεργάζονται αυτόματα (να μην επεμβαίνει ανθρώπινος παράγοντας), οι αναφορές να βγαίνουν real-time και να είναι διαθέσιμες δημοσίως σε κάθε εγγεγραμμένο φοιτητή και κάθε μέλος ΔΕΠ με το πάτημα ενός κουμπιού. Από πρακτικής πλευράς υλοποίησης αυτό δεν είναι κάτι δύσκολο πιστεύω. Είναι κάτι που και θα λύσει τα χέρια της γραμματείας (απορώ γιατί όταν ανέφερα την ιδέα στην εκπρόσωπο της γραμματείας που ήρθε για αξιολόγηση με κοίταγε σαν να αντιτάθηκα στα αυτονόητα) και θα δώσει στην αξιολόγηση αυτή πραγματικό νόημα. Ας ακούγονταν όλες οι απόψεις και να ήταν διαθέσιμες δημοσίως και να δούμε μετά ποιός δεν θα έκανε σωστά τη δουλειά του μετά με κίνδυνο να εκτεθεί... Θα ήθελα και τις δικές σας απόψεις πάνω στο θέμα. ======> Βοηθήστε στο forum! <====== ΠαράθεσηΤετ 19 Μάιος 2010, 11:15 am
Re: On-line αξιολόγηση 2 από AleTSi Συμφωνώ. Επιτέλους πρέπει να εγχσυχρονιστούμε. Όπως πρέπει να ανανεώνουμε το περιεχόμενο των μαθημάτων, έτσι πρέπει να ανανεώνοται και αυτές οι διαδικασίες. Να μπει ένα τέλος και στη γραφειοκρατία της σχολής. ΠαράθεσηΠέμ 20 Μάιος 2010, 12:07 am
Re: On-line αξιολόγηση 3 από Overspark Με μια online αξιολόγηση οχι μόνο θα ξεπεραστεί άλλο ένα εμπόδιο για τον πλήρη τερματισμό της γραφειοκρατείας στο Μετσόβιο , αλλά θα μπορεί να γίνεται και καλύτερη αξιολόγηση από την άποψη του δείγματος συμμετέχοντων . Συμφωνώ μαζί σου στο ότι συνήθως τα δελτία αξιολόγησης τα συμπληρώνουμε οι 15-20 που έτυχε να είμαστε μέσα στην αίθουσα του μαθήματος , και μένει απέξω η άποψη ολόκληρου του υπόλοιπου εξαμήνου . Τι αποτελέσματα να βγάλει μια έρευνα απο μόνο 15-20 άτομα το χρόνο ? Όμως , έχω να θέσω έναν προβληματισμό μου απέναντι στη δημιουργία online αξιολόγησης . Με μια online αξιολόγηση στην οποία κάνεις login με τα στοιχεία σου του Μετσοβίου , ουσιαστικα 'φακελοποιείται' η άποψη σου για τον τάδε καθηγητή , αφού ανα πάσα στιγμή μπορούν με΄σω του λογαριασμού σου να σε βρούν . Ακομα και αν διαλέξεις να είσαι ανώνυμος ή επώνυμος , με την είσοδο σου με τα στοιχεία του Μετσοβίου , θα μπορούν να σε βρουν . Και χανεται η ανωνυμία έτσι . Chemical Engineers are the present day's Alchemists. ΠαράθεσηΠέμ 20 Μάιος 2010, 1:41 am
Re: On-line αξιολόγηση 4 από MakisH Δε νομίζω οτι είναι δύσκολο να ξεπεραστεί αυτό. Αρκεί να υπάρχει σχετική δέσμευση από το ΕΜΠ και "επίβλεψη" από φοιτητές, ώστε να εφαρμοστεί σωστά. (τώρα που το σκέφτομαι θα μπορούσαμε να αξιολογούμε και το σύστημα αξιολόγησης το ίδιο!) Αυτό που σκέφτοιμαι, από στεγνής προγραμματιστικής πλευράς θα μπορούσε να γίνει ως εξής: Να υπάρχει μια μεταβλητή στο πρόγραμμα που να σου λέει αν ψήφισες ή όχι (όπως είναι ένας εκλογικός κατάλογος) και η ψήφος να στέλνεται ανώνυμη ή κρυπτογραφημένη στον server, όπως στέλνεται πχ σε εμάς ο κωδικός πρόσβασης κάθε χρήστη. Δεν έχει κανείς πρόσβαση πέρα από το ίδιο το πρόγραμμα για να τσεκάρει την ταυτότητα του χρήστη. ======> Βοηθήστε στο forum! <====== ΠαράθεσηΠέμ 20 Μάιος 2010, 11:12 am
Re: On-line αξιολόγηση 5 από leni Γενικά Μάκη, συμφωνώ με το σκεπτικό σου, με ένα μόνο όρο: όλα αυτά που προτείνεις να εφαρμοστούν έτσι όπως πρέπει. Και εξηγώ: μπορεί να καταφέρουμε να γίνεται ηλεκτρονικά η αξιολόγηση, να είναι πλήρως ανώνυμη και αδύνατος ο εντοπισμός των φοιτητών, να βγαίνουν τα αποτελέσματα στο άψε-σβήσε κτλ.Όμως, όλα αυτά δεν έχουν κανένα νόημα, αν εμείς οι ίδιοι δεν καταλάβουμε ότι η αξιολόγηση δεν έχει σκοπό να μας κάνει να δείχνουμε "καλοί φοιτητές" βάζοντας σε όλους "10" και σίγουρα δεν γίνεται για πλάκα, όπως πολλοί θεωρούν.Σίγουρα και εσύ έχεις ακούσει φράσεις τύπου: ωραία, τώρα θα δει αυτός που μου μίλισε έτσι... ή πες μου ένα νούμερο γιατί βαριέμαι να σκέφτομαι, ή εσυ σ 'αυτό τι έβαλες; ή...Εγώ προσωπικά έτυχε να βρεθώ σε περιστατικό αξιολόγησης, όπου τα άτομα δεν ήταν αρκετά και η γραμματέας μας είπε (με τη σύμφωνη γνώμη του διδάσκοντα) να συμπληρώσουμε δυο και τρία φύλλα ο καθένας ώστε να καλυφθεί το απαραίτητο ποσοστό.Μετά απο τέτοιες καταστάσεις, σε νοιάζει αν το αποτέλεσμα θα βγεί γρήγορα? Καταλαβαίνεις τι θέλω να πω...το θέμα είναι να καταλάβουν οι φοιτητές (και δεν βγάζω τον εαυτό μου απ'έξω) ότι η αξιολόγηση δεν γίνεται για να χάσουμε μάθημα (ή τουλάχιστον έτσι θέλω να πιστεύω), αλλά για να διορθωθούν οι καθηγητές βλέποντας την δουλειά τους να καθρεφτίζεται στα μάτια του ακροατηρίου τους.Σίγουρα θα ήταν πιο ενδιαφέρον να γίνεται όλο αυτό ηλεκτρονικά και να βλέπουμε τα αποτελέσματα, αλλά δεν έχει νόημα να βλέπουμε αποτελέσματα που βασίζονται στην αξιολόγηση του διπλανού, ή στην όρεξή μας εκείνη τη μέρα! (και εμένα με κοιτάνε περίεργα όταν συμπληρώνω παρατηρήσεις ) ΠαράθεσηΠαρ 28 Μάιος 2010, 8:31 pm
Re: On-line αξιολόγηση 6 από fotinit17 Νομίζω ότι η online αξιολόγηση θα βοηθήσει σημαντικά μόνο αν γίνει σωστά. Δηλαδή να μην εμφανιστούν γεγονότα όπως αυτά που παρουσιάζει παραπάνω η leni. Επίσης η αξιολόγηση καλό θα ήταν να γίνεται στο τέλος του εξαμήνου και όχι όσο ακόμα γίνονται μαθήματα όπου ίσως κάποιος φοιτητής δεν έχει καταλήξει σε μία γνώμη. Πχ με το τέλος των μαθημάτων και λίγο πριν απο την εξεταστική θα μπορούσε να ανοίγει το λινκ της αξιολόγησης και να παραμένει ανοικτό για κάποιο διάστημα (ίσως και όλο το καλοκαίρι). Επίσης, πρέπει και εμείς οι ίδιοι να προσέξουμε την αξιολόγηση που κάνουμε στους καθηγητές. Δηλαδή, να μην βάζουμε στην τύχη βαθμούς σε καθηγητές των οποίων τα μαθήματα δεν παρακολουθήσαμε ποτέ ή παρακολουθήσαμε ελάχιστες φορές απλώς και μόνο επειδή δεν τους χωνεύουμε και θέλουμε να τους βάλουμε χαμηλή βαθμολογία ή γιατί θέλουμε ντε και καλά να συμπληρώσουμε το τεστάκι για να περάσει η ώρα. Η αξιολόγηση αυτή θα είναι σοβαρή όχι μόνο όταν γίνει μια σοβαρή προσπάθεια απο το πολυτεχνείο με το online σύστημα, αλλά και αν εμείς είμαστε σοβαροί απέναντι στον νέο τρόπο αξιολόγησης. "I went numb when I learned to see..." ΠαράθεσηΠαρ 28 Μάιος 2010, 9:08 pm
Re: On-line αξιολόγηση 7 από MakisH Σοβαροί οφείλουμε να είμαστε και στον τωρινό τρόπο αξιολόγησης... Υπάρχει μια μεγάλη διαφορά στο ηλεκτρονικό: οτι όποιος θέλει μπαίνει όποτε έχει χρόνο και όρεξη και το συμπληρώνει. Δεν σου φέρνουν ένα χαρτί και σου λένε "συμπλήρωσέ το τώρα"... Στα όποια προβλήματα θέσατε, νομίζω τη λύση την είπατε μόνες σας. Σχετικά με την ανωνυμία, τη λύση την ανέφερα παραπάνω. Δεν βλέπω σε τι θα μπορούσε να υστερεί. Από αυτά που λέτε τα περισσότερα αφορούν γενικότερα το σύστημα της αξιολόγησης, όχι το να γίνει ηλεκτρονική. ======> Βοηθήστε στο forum! <====== ΠαράθεσηΠαρ 28 Μάιος 2010, 9:23 pm
Re: On-line αξιολόγηση 8 από ligopalios Συνάδελφοι δεν θέλω να είμαι αιρετικός αλλα η on-line αξιολόγηση όπως και τα φύλλα αξιολόγησης της γραμματείας είναι μια τρύπα στο νερό. Ποτέ δεν έφεραν καμία αλλαγή, ποτέ δεν εξέφρασαν μια δυναμική μορφή φοιτητικού ελεγχου. Αντιθέτως είναι ένας ήπιος τρόπος να κατευναστεί η δυσαρέσκεια του φοιτητικού σώματος. Αντιθέτως μόνο μέσα από την δράση του φοιτητικού συλλόγου έχουν προχωρήσει συμαντικές βελτιώσεις των σπουδών στην σχολή μας. Ενδεικτικά... 1. Δωρεάν παροχή υλικών σχεδίου....(απόφαση Γ.Σ) 2. Δωρεάν παροχή αναλώσιμων και ποδιών στα εργαστήρια χημειας...(απόφαση Γ.Σ) 3. Θέσπιση πτυχιακών εξεταστικών....(απόφαση Γ.Σ) 4. Μαζικές παραστάσεις διαμαρτυρίας ενάντια σε μαζικά κοψίματα και φαινόμενα καθηγητικής αυθαιρεσίας.....(αποφάσεις Γ.Σ.) και άλλα πολλά παραδείγματα...... Με τα φυλλάδια της γραμματείας ποτέ δεν αλλαξε κάτι, δεν πρεπει να κρυβόμαστε πίσω από την ανονημία μας και να περιμένουμε να αλλάξουν όλας ως δια μαγείας. Στα συλλογικά προβλήματα δεν χωράνε ατομικές λύσεις... ΠαράθεσηΣάβ 29 Μάιος 2010, 12:48 pm
Re: On-line αξιολόγηση 9 από MakisH Δεν είσαι αιρετικός (μόνο)... Βιαστικός και εκτός θέματος είσαι... Η αξιολόγηση δεν λειτουργεί σωστά (συμφωνούμε όλοι σε αυτό, μαζί και εσύ από ό,τι κατάλαβα) και εδώ ψάχνουμε να βρούμε ένα τρόπο να την κάνουμε να λειτουργεί σωστά. Ποτέ δεν έφεραν αλλαγή και ποτέ δεν εξέφρασαν δυναμική μορφή φοιτητικού ελέγχου αφού και έχουν πολύ περιορισμένο δείγμα, ΟΧΙ ΤΥΧΑΙΟ (όπως απαιτεί η στατιστική), δεν επηρεάζουν την καριέρα καθενός (ώστε να τους ενδιαφέρει προσωπικά) και πολλά άλλα που θα τα βρεις παραπάνω... Για τα κεκτημένα του φοιτητικού συλλόγου δεν διαφωνώ, όμως δεν καταλαβαίνω σε τι έχουν βοηθήσει να γίνεται καλύτερο μάθημα στη βάση του: Τα 1,2 αφορούν οικονομικής έμφασης θέματα, με πρακτικό αντίκρυσμα (δεν έχουν να κάνουν με τα εκάστοτε πρόσωπα και την οργάνωση του μαθήματος αλλά με τη διοίκηση). Δε νομίζω οτι κάποιος διδάσκων θα ήθελε να μας τα στερήσει... Τα 3,4 αφορούν καθαρά την εξεταστική συνιστώσα των σπουδών στην οποία θεωρώ οτι δίνεται ιδιαίτερα βαρύνουσα σημασία χωρίς να πρέπει. Όχι από τους φοιτητές, από πολλούς διδάσκοντες και τη διοίκηση. Οι φοιτητές αναγκαστικά βλέπουν το μάθημα όπως έχει καταντήσει: ένα τυπολατρικό τελετουργικό που προηγείται χρονικά των εξετάσεων... (στις περισσότερες περιπτώσεις, γιατί υπάρχουν και "χρυσά" μαθήματα όπου πραγματικά γινεται δουλειά). Ειδικότερα για το 3 θεωρώ οτι έχει ξεχειλωθεί εντελώς (νόημα θα είχε άμα χρωστάς 3-4 μαθήματα το πολύ, όχι το 20-25% του οδηγού σπουδών... Βέβαια για το οτι γίνεται αυτό πιστεύω οτι αυτοί καθεαυτοί οι φοιτητές δεν φταίνε όσο φαίνεται. Άλλοι παράγοντες δίνουν βάση στο πρόβλημα και οι φοιτητές ακολουθούν. Ενδεικτικά αναφέρω: σύστημα εισαγωγής, κόμματα στα πανεπιστήμια, αδιαφορία (κάποιων) διδασκόντων κτλ... Επίσης δεν είπα να κρυβόμαστε πίσω από την ανωνυμία μας. Προσωπικά μάλιστα πρότεινα αν θέλει κάποιος να μπορεί να δώσει επώνυμη αξιολόγηση. Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί είναι ατομική αυτή η λύση... ======> Βοηθήστε στο forum! <====== ΠαράθεσηΣάβ 29 Μάιος 2010, 1:27 pm
Re: On-line αξιολόγηση 10 από ligopalios Edit by MakisH: Το μήνυμα διαγράφηκε επειδή ήταν γραμμένο μόνο σε κεφαλαία. Έχουμε ζητήσει στους όρους που αποδεχτήκατε κατά την εγγραφή σας να μην γράφετε με greeklish και κεφαλαία. Ligopalios αν θέλεις ξαναγράψε από κάτω το μήνυμά σου σωστά. Δεν είναι πολιτικοί κανόνες αυτοί που ισχύουν εδώ, είναι κάποιοι στοιχειώδεις κανόνες για να κρατάμε ένα επίπεδο, έστω και αισθητικό. Φρόντισε να το ξαναγράψεις από κάτω σωστά γιατί θέλω να σχολιάσω και στο κείμενο. Τελευταία επεξεργασία από το μέλος MakisH την Σάβ 29 Μάιος 2010, 2:28 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά. Λόγος: Παραβίαση του κανόνα περί κεφαλαίων/greeklish ΠαράθεσηΣάβ 29 Μάιος 2010, 2:19 pm