Re: Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

22
Πάω στοίχημα ότι η μόνη μέρα της βδομάδας που μπορείς, εσύ ειδικά, είναι αυτή μεταξύ Τρίτης και Τετάρτης. Μην αγχώνεσαι, θα σε ρωτήσω προσωπικά τη γνώμη σου αν και δε θα μου τη δώσεις :P
Και για τις αποφάσεις,/ σ' εκείνες τις στιγμές της ανυπολόγιστης δύναμης μας,/ κανείς δεν πήρε την ευθύνη ύστερα από την ήττα.
Κι όχι γιατί δεν μετρήσαμε κόστη, συνέπειες ή απώλειες,/ αλλά ήτανε τέτοιες οι επιθυμίες/ που όλα τα δικαιολογήσαμε.

Re: Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

24
AnastasiaN έγραψε:Και όχι η διδασκαλία δεν είναι τόσο καλή όσο όλοι νομίζουν.
Μιλάς με γρίφους γερόντισσα... Φαντάζομαι δεν θα ήθελες να εξηγήσεις;
i griega έγραψε:τι θα λέγατε να μαζευτούμε να συζητήσουμε χαλαρά, χωρίς ταμπέλες και εντάσεις τι θα θέλαμε να δούμε στο νέο πρόγραμμα σπουδών, τι μας αρέσει και τι όχι, τι θα θέλαμε να προτείνουμε;

Προτείνω τη Δευτέρα (μετά τη λήξη των μαθημάτων π.χ. 17.30) στο Αναγνωστήριο :)
Υπάρχει διάθεση να πραγματοποιηθεί αυτό; Προσωπικά θα ενδιαφερόμουν, αλλά αν είναι να είμαστε 3 κι ο κούκος δεν έχει νόημα.
i griega έγραψε:Φυσικά αυτή η συζήτηση, δεν θα πρέπει να υποκαταστήσει τη συμμετοχή μας στη γενική συνέλευση του φοιτητικού συλλόγου
Συμφωνώ απόλυτα, μάλιστα θεωρώ πολύ σημαντική την παρουσία όλων στη συνέλευση.

Στο κυρίως θέμα: αυτά που με προβληματίζουν στο προτεινόμενο πρόγραμμα είναι:
  1. Η μετακίνηση της Γραμμικής Άλγεβρας στο 2ο εξάμηνο. Συμμερίζομαι τον προβληματισμό "πώς θα μπορεί να διδαχθεί Matlab χωρίς να είναι γνωστό τι είναι πίνακας κλπ.", και προσθέτω τον προβληματισμό "πώς θα γίνονται οι Συναρτήσεις Πολλών Μεταβλητών (που ως γνωστόν χρησιμοποιούν πίνακες) παράλληλα με τη Γραμμική Άλγεβρα". Θα πρότεινα να αλλάξει θέση η Γραμμική Άλγεβρα με την Εισαγωγή στη Χημική Μηχανική (όπως είναι και στο τωρινό πρόγραμμα δηλαδή). Με αυτόν τον τρόπο:
    1. Η Εισαγωγή στη Χημική Μηχανική πάλι θα γίνεται στο 1ο έτος των σπουδών (πραγματικά αν θα γίνεται στο 1ο ή στο 2ο εξάμηνο δεν νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη σημασία).
    2. Τα δύο παραπάνω μαθήματα θα μπορούν να γίνονται χωρίς λογικά κενά.
    3. Οι φοιτητές στο 2ο εξάμηνο θα έχουν στη διάθεσή τους όλο το οπλοστάσιο του Matlab για να αντιμετωπίσουν τα υπολογιστικά θέματα της Εισαγωγής στη Χημική Μηχανική.
  2. Το ότι η ύλη των Τεχνικών Σχεδιάσεων δεν έχει στραφεί προς τα διαγράμματα ροής, τα οποία πουθενά δεν μαθαίνουμε να σχεδιάζουμε με έναν συστηματικό τρόπο. Βάζω βέβαια έναν αστερίσκο γιατί δεν ξέρω πού μπορεί να χρησιμεύσουν όσα μαθαίνουμε στις Τεχνικές Σχεδιάσεις, το οποίο μπορεί να απαντήσει μόνο κάποιος από τη βιομηχανία.
  3. Το ότι οι, συμπυκνωμένες κιόλας, ΜΦΔ και ΜΧΔ είναι στο ίδιο εξάμηνο. Όπως είπε κι η AnastasiaN είναι μαθήματα της καρδιάς της σχολής, με κυρίως καινούριες έννοιες, και πιστεύω ότι οι μέλλοντες φοιτητές του 6ου εξαμήνου θα δυσκολευτούν αν τα διδάσκονται ταυτόχρονα. Θα πρότεινα, αν η ύλη της Επιστήμης και Τεχνικής Υλικών μείνει η ίδια, να αλλάξουν θέση η Επιστήμη και Τεχνική Υλικών με τη ΜΦΔ, ώστε:
    1. Αντί να είναι στο 5ο εξάμηνο 2 μαθήματα με εργαστήρια κάθε εβδομάδα (Αναλυτική Χημεία, Επιστήμη και Τεχνική Υλικών), να έρθει ένα μάθημα (ΜΦΔ) που έχει 6 εργαστήρια όλο το εξάμηνο.
    2. Αντί να είναι στο 6ο εξάμηνο 2 μαθήματα που δεν έχουν κάθε εβδομάδα εργαστήριο (ΜΦΔ, ΜΧΔ), να έρθει ένα μάθημα (Επιστήμη και Τεχνική Υλικών) που έχει εργαστήριο κάθε εβδομάδα.
    3. Να συνδυαστεί καθένα από τα απαιτητικά μαθήματα ΜΔΦ, ΜΧΔ με ένα από τα, κατά τη γνώμη μου, όχι τόσο απαιτητικά από άποψη θεωρίας, μαθήματα που προανέφερα.
    Επίσης, όσον αφορά τη ΜΦΔ, πιστεύω ότι πρέπει να αλλάξει δραστικά ο τρόπος διδασκαλίας, ώστε με ευσύνοπτο τρόπο να γίνεται κατανοητή η κάθε διεργασία και να διδάσκονται όλες οι διεργασίες που υπάρχουν στο πρόγραμμα. Τώρα, πώς θα εξετάζεται ένα τέτοιο μάθημα στο τέλος, δεν ξέρω... Σίγουρα πάντως δε θα ήθελα ούτε να ασχολείται με οικονομικά αυτό το μάθημα, ούτε με πολύπλοκες συζεύξεις και συνδυασμούς διεργασιών -- αυτό (πρέπει να) είναι αντικείμενο του Σχεδιασμού!
  4. Μιας και έπιασα τα οικονομικά, θα παρεκτραπώ λίγο και θα πω ότι θα ήθελα το μάθημα Σχεδιασμός Ι, που βλέπω ότι έχει σχετικά πράγματα στην ύλη του, να ασχολείται λίγο περισσότερο απ' ό,τι σήμερα με θέματα του τύπου πώς κοστολογώ έναν αντιδραστήρα, πόσους κυκλώνες θα βάλω (έναν τεράστιο; 30 πιο μικρούς; 500 πολύ μικρούς;).
  5. Το ότι πουθενά δεν υπάρχει κάτι σχετικά με Υγιεινή στις εγκαταστάσεις, ενώ η Ασφάλεια, που υπάρχει, δεν καλύπτει παρά ελάχιστα από όσα θα έπρεπε να καλύπτει. Και εδώ θα βάλω έναν αστερίσκο, γιατί πραγματικά πιστεύω ότι το τι πρέπει να μαθαίνουμε σχετικά με το αντικείμενο αυτό (Υγιεινή και Ασφάλεια) μπορεί -και πρέπει- να το απαντήσει μόνο η βιομηχανία.
  6. Τέλος, με ενοχλεί ότι υπάρχει η δυνατότητα, αν το θελήσει κανείς, να τελειώσει τις σπουδές του στη σχολή χωρίς να έχει γνωρίσει έστω και επιφανειακά ούτε μία βιομηχανία (για παράδειγμα, επιλέγοντας Υπολογιστική Ανάλυση Φαινομένων Μεταφοράς στο 7ο εξάμηνο, και από εμβαθύνσεις: Προχωρημένη Ρευστομηχανική, Μηχανική Βιομηχανικών Αντιδραστήρων, Προχωρημένη Ρύθμιση Διεργασιών, Σχέσεις Δομής και Ιδιοτήτων Υλικών και Επιστήμη Πολυμερών, τα οποία φυσικά δεν είναι εύκολα μαθήματα, απλώς σύμφωνα με την ύλη τους δεν φέρνουν το φοιτητή σε επαφή με τη βιομηχανική πραγματικότητα). Θεωρώ επομένως ότι πρέπει να ενταχθούν στον υποχρεωτικό κορμό κάποια μαθήματα που να φέρνουν σε επαφή τους φοιτητές με βιομηχανίες όπου όσα μαθαίνουμε εφαρμόζονται, μαθήματα δηλαδή όπως η Τεχνολογία Καυσίμων και Λιπαντικών του ισχύοντος προγράμματος σπουδών.
Εκτός από αυτά, με την ευκαιρία αλλαγής του προγράμματος σπουδών, θα ήθελα να υπάρχει σε κάθε μάθημα, εκτός από τυχόν σημειώσεις, τουλάχιστον ένα βιβλίο από τον Εύδοξο, ακόμη κι αν δεν καλύπτει το σύνολο της ύλης, ενώ αν κάποιο μάθημα συνεχίζει την ύλη κάποιου άλλου μαθήματος (πχ Μηχανική Βιομηχανικών Αντιδραστήρων, που συνεχίζει την ύλη των Χημικών Διεργασιών) να παρέχεται ακόμη ένα βιβλίο, διαφορετικό από το προηγούμενο. Επίσης, θα ήθελα και οι σημειώσεις που δίνονται από το Θωμαΐδειο να περνάνε από μια φιλολογική επιμέλεια, αλλά μάλλον ζητάω πολλά.
Έτσι που τη ζωή σου ρήμαξες εδώ
στην κώχη τούτη την μικρή, σ’ όλην την γη την χάλασες.

Re: Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

25
Δε σκόπευα να γράψω εδώ, αλλά μιας και πιάσαμε την κουβέντα... Προσωπικά θα πρότεινα τα εξής (συγχωρέστε με είναι λίγο επιγραμματικά):

Γενικότερα δεν καταλαβαίνω γιατί να είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε μόνο 5 μαθήματα ανά εξάμηνο. Ούτως ή άλλως και με το προηγούμενο πρόγραμμα κάποια μαθήματα χωρίστηκαν σε 2 για πρακτικούς λόγους, οπότε προέκυψαν πάνω από 6 μαθήματα ανά εξάμηνο. Πιο λογικό μου φαίνεται να έχουμε πάνω από 6 μαθήματα ανά εξάμηνο με την προϋπόθεση ότι δε θα ξεπερνιούνται οι 28 ώρες διδασκαλίας ανά εβδομάδα.

Επίσης, θεωρώ πως πρέπει να γίνει σύνδεση της Σχολής με άλλες Σχολές και τη Βιομηχανία. Δεν είναι απαραίτητο να κάνουμε 13 βδομάδες μάθημα και τις 3 τελευταίες να αναμασάμε τα ίδια και τα ίδια. Μπορεί να γίνεται επίσκεψη και επίλυση μελετών περιπτώσεων σε συνεργασία με την εκάστοτε συγγενή βιομηχανία.

Στα επιμέρους προτείνω για το προτεινόμενο πρόγραμμα:

1. Να γίνει αμοιβαία αντιμετάθεση του προγραμματισμού με την γραμμική άλγεβρα. Αν στα πλαίσια των μαθημάτων «Εισαγωγή στη ΧΜ» και «Θερμοδυναμική Ι» χρειάζεται να επιλυθούν υπολογιστικά θέματα, να γίνεται με χρήση Mathcad ή Excel.

2. Στα πλαίσια του προγραμματισμού να γίνουν τουλάχιστον 3 διαλέξεις πάνω στην προγραμματιστική λογική, δομές επιλογής, επανάληψης κ.λ.π. πριν την έναρξη της εκμάθησης της matlab.

3. Δεδομένου ότι στην ύλη των μαθημάτων «Φυσική Ι» και «Φυσική ΙΙ» περιέχονται κομμάτια της ύλης που καλύπτεται στο Λύκειο, να συγχωνευτούν σε ένα μάθημα. Απ’ τα προσφερόμενα εργαστήρια να κρατηθούν κάποιες «κλασσικές» ασκήσεις.

4. Να εισαχθούν περισσότερες εργαστηριακές ασκήσεις στην Οργανική Χημεία. (Θα ήθελα να είναι χωρισμένη σε 2 εξάμηνα).

5. Φυσικοχημεία ΙΙ: Σπάσιμο σε δυο επιμέρους μαθήματα. Ανανέωση εργαστηριακών ασκήσεων.

6. Στα πλαίσια της τεχνικής μηχανικής να διδάσκονται τα βασικά του μηχανολογικού σχεδίου. Επίσκεψη στα εργαστήρια αντοχής υλικών των πολιτικών μηχανικών.

7. Μερικά από τα «ανθρωπιστικά» μαθήματα επιλογής να συγχωνευτούν. Η οικονομία να μην προσφέρεται ως επιλογή με ανθρωπιστικά μαθήματα.

8. Τα εργαστήρια των υλικών του κορμού να έχουν όση διάρκεια χρειάζεται: Μεταξύ 1.5-2 ωρών. Επίσκεψη στα εργαστήρια άλλων σχολών του ΕΜΠ. Οι ασκήσεις να αποκτήσουν την πρέπουσα σοβαρότητα.

9. Εισαγωγή μαθήματος τροφίμων. Αν οι βδομάδες που χρειάζονται για την κάλυψη της ύλης είναι λιγότερες από 13, ας γίνουν λιγότερες από 13 και κάποια εργαστήρια ή επισκέψεις σε βιομηχανίες τροφίμων.

10. Ασφάλεια Βιομηχανικών Εγκαταστάσεων: Διδασκαλία σε συνεργασία με άτομα του χώρου της βιομηχανίας, εκμάθηση βασικών κανόνων ασφαλείας, ανάλυση βιομηχανικών ατυχημάτων, χωρισμός σε ομάδες και επίσκεψη σε βιομηχανίες, εκπόνηση HAZOP (σε συνεργασία με τη βιομηχανία). Εξέταση 50%, HAZOP 50%.

11. Συνολικά σε ΜΧΔ και ΜΦΔ να γίνονται τα εργαστήρια και να δίνεται έμφαση σε εργασίες σχεδιασμού διεργασιών που να έχουν βαρύτητα στον τελικό βαθμό. Προσωπικά κρίνοντας απ' το υπάρχον διδακτικό προσωπικό δε θα ήθελα να συμπιεστούν σε ένα μάθημα.

Τέλος έχω κατά νου έναν ωραίο χωρισμό των μαθημάτων στα εξάμηνα με τις κατάλληλες θέσεις που θεωρώ πως πρέπει να έχουν, αλλά θα σας κρατήσω σε αγωνία. :razz:
Και για τις αποφάσεις,/ σ' εκείνες τις στιγμές της ανυπολόγιστης δύναμης μας,/ κανείς δεν πήρε την ευθύνη ύστερα από την ήττα.
Κι όχι γιατί δεν μετρήσαμε κόστη, συνέπειες ή απώλειες,/ αλλά ήτανε τέτοιες οι επιθυμίες/ που όλα τα δικαιολογήσαμε.

Re: Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

28
Chem26 έγραψε:"Δήλωση Μελών ΔΕΠ Σχολής Χημικών Μηχανικών σχετικά με ΓΣ Σχολής 26-5-2016" - Τί έγινε ακριβώς στη Γ.Σ γνωρίζει κανείς;
http://www.chemeng.ntua.gr/the_general_ ... _26_5_2016

Έγινε ένας μικρός χαμος για να το θέσει όσο πιο ήπια μπορώ... Υπήρξε έντονη διαφωνία κοσμήτορα,μελών ΔΕΠ με γνωστή φοιτητική παράταξη η οποία κατέληξε να "αρπάζει" την κατάσταση-παρουσιολογιο που είχαν υπογράψει οι καθηγητές και η συνεδρία έληξε άδοξα....
Αν κάτι πάει στραβά, ίσιωσέ το.
Αν δεν μπορείς, αγνοησέ το.
Άλλωστε η ζωή συνεχίζει.
Το αν θα την ακολουθήσεις είναι δικό σου θέμα

Re: Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

30
Στη Γενική Συνέλευση της Σχολής στις 16/6/2016 εκφράστηκε η επιθυμία απο την πλευρά μελών του φοιτητικού συλλόγου να διατυπώσουν παρατηρήσεις-προτάσεις σχετικά με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών, στη βάση της πλέον πρόσφατης εισήγησης της Επιτροπής Σπουδών, και πέραν αυτών που ήδη έχουν διατυπωθεί και επεξεργαστεί στη σχετική διαδικασία που έχει προηγηθεί.

Παρακαλούνται να τις καταθέσουν στην Επιτροπή Σπουδών το συντομότερο δυνατόν.
http://www.chemeng.ntua.gr/the_general_ ... ko_syllogo
Και για τις αποφάσεις,/ σ' εκείνες τις στιγμές της ανυπολόγιστης δύναμης μας,/ κανείς δεν πήρε την ευθύνη ύστερα από την ήττα.
Κι όχι γιατί δεν μετρήσαμε κόστη, συνέπειες ή απώλειες,/ αλλά ήτανε τέτοιες οι επιθυμίες/ που όλα τα δικαιολογήσαμε.
cron