Re: Πρόγραμμα Εξετάσεων Εαρινών Εξαμήνων [2010-2011]

11
Τι έγινε σήμερα με το πρόγραμμα (ή τι ξέρω τουλάχιστον):

1. Επειδή πολύς κόσμος διαφωνούσε με το αλλάξει το πρόγραμμα, ρωτήσαμε μέσα στην αίθουσα (στο τέλος της ΜΦΔ, γύρω στα 20-25 άτομα) πόσοι δεν θέλουν να αλλάξει το πρόγραμμα (ως προς την αλλαγή που προτεινόταν τουλάχιστον, δηλαδή να μπει η ΜΧΔ στην αρχή και τα Πολυμερή στο τέλος). Η πλειοψηφία (περίπου 70-80%) συμφώνησε στο να μην αλλάξει το πρόγραμμα. Επαναλαμβάνω οτι αντίστοιχη συζήτηση είχε γίνει και μέσα στο μάθημα του κ. Κέκου την Πέμπτη (αρκετοί περισσότεροι) με το ίδιο αποτέλεσμα (ποιοτικά, ποσοτικά δεν γνωρίζω).

2. Όσοι δεν είχαμε εργαστήρια, εξετάσεις κτλ εκείνη την ώρα, πήγαμε να βρούμε τον πρόεδρο στο διάλειμμα (12:30), μάταια. Τελικά τον βρήκαμε στη γραμματεία στο επόμενο διάλειμμα (1:30). Εκεί του μεταφέραμε οτι η πλειοψηφία όσων ήταν στο μάθημα δεν θέλει να αλλάξει το πρόγραμμα και, ειδικότερα, να μην μπει η ΜΧΔ Ι στην αρχή. Η επιχειρηματολογία ήταν πάνω κάτω παρόμοια με αυτή στο παραπάνω post μου. Επίσης, ζητήθηκε από κάποια από τα παιδιά να μην πειραχτεί το 10ήμερο (ή όσο ήταν τεσπα) της Περιβαλλοντικής Επιστήμης.

3. Επιπλέον παράγοντες: είχε προταθεί στο ΔΣ της σχολής να μπαίνουν τα μαθήματα επιλογής στο τέλος. Ίσως και λογικό από μια άποψη, καθώς είναι τα μαθήματα με λιγότερο φόρτο για τους βαθμολογητές (άρα θα βγαίνει συντομότερα η βαθμολογία, για την οποία συνήθως παραπονιόμαστε) και όσοι έχουν απαλλακτικές εργασίες θα τελειώνουν συντομότερα την εξεταστική.

Ο πρόεδρος άκουσε την άποψη και τα επιχειρήματά μας, συμφωνήσαμε στο οτι προτεραιότητα πρέπει να δίνεται στο να βολεύει το πρόγραμμα τους φοιητές του τρέχοντος εξαμήνου (τα περί χρωστούμενων είναι δευτερεύον κριτήριο) και είπε οτι θα μείνει όπως έχει η έναρξη (πολυμερή), η ΜΧΔ όμως θα φύγει από το τέλος και θα μπει κάπου εμβόλιμα.

Του μεταφέραμε επίσης πως, σε ό,τι αφορά το 6ο εξάμηνο και χωρίς να λογαριάζουμε τα υπόλοιπα εξάμηνα, θεωρούμε το πρόγραμμα που είχε βγει στις 2 Ιουνίου πολύ καλό.

Σχετικά με τη ρύθμιση διεργασιών που ανέφερε η αϊ-ο, ήθελε να αποφύγει το να πέφτουν αυτά τα δύσκολα μαθήματα την ίδια μέρα. Τώρα γιατί τελικά συνέπεσαν δεν το γνωρίζω.

Re: Πρόγραμμα Εξετάσεων Εαρινών Εξαμήνων [2010-2011]

12
Βεβαίως με το να είναι το μάθημα επιλογής του 6ου στο τέλος ουσιαστικά η εξεταστική για μας περιορίζεται στις 2,5 βδομάδες!!! Επίσης τα 4 βιβλία του περιβάλλοντος δεν νομίζω ότι είναι εύκολο να βγουν σε 4 μέρες. Πάλι κάλά που του είπαμε να μην πειράξει το κενό αυτό που είχαμε για το περιβάλλον.
Καλύτερα στην τελική να άλλαζαν απλώς τα πολυμερή με τα ΜΧΔ από το να γίνει όλο αυτό το μπέρδεμα με τα υπόλοιπα μαθήματα.

Re: Πρόγραμμα Εξετάσεων Εαρινών Εξαμήνων [2010-2011]

13
Μα για αυτό το λόγο λέω κι εγώ "λογικό από μια άποψη". Μόλις είπες την αντίθετη. Ανέκαθεν θεωρούσα οτι το μάθημα επιλογής προσέφερε μια "ανάσα" και για το λόγο αυτό συνδυαζόταν καλά με δύσκολα μαθήματα. Προσωπικά πάντως, ενώ είμαι και από την επαρχία και γενικώς θέλω να τελειώνει γρήγορα η εξεταστική για να γυρίσω σπίτι μου, προτιμώ να είναι το μάθημα επιλογής εμβόλιμο πάντα. Δεν με πειράζει ιδιαίτερα όμως. Πιστεύω όμως οτι και το θέμα με τις βαθμολογίες είναι ένα καλό επιχείρημα...

Σχετικά με το περιβάλλον, έχοντας κοιτάξει και λίγο τα βιβλία, πιστεύω οτι δεν χρειάζεται τόσο καιρό για να βγει. Τα περισσότερα είναι αρκετά ενδιαφέροντα (νομίζω) και, επειδή είναι θεωρητικό και τα κεφάλαια είναι μικρά, μπορεί να βγει σχετικά εύκολα. Σχετικά πάντα.

Σίγουρα το πρόγραμμα δεν δείχνει τόσο καλοζυγισμένο για εμάς όσο το προηγούμενο (το οποίο μου άρεσε πολύ προσωπικά), αλλά λαμβάνοντας υπ' όψιν όλους τους παράγοντες ίσως τελικά και να είναι. Θα δείξει. Προτιμώ πάντως να καταλήξουμε κάπου παρά να κάνουμε αλλαγές επί των αλλαγών τελευταία στιγμή. Να ξέρουμε τουλάχιστον τι να προγραμματίσουμε.

Re: Πρόγραμμα Εξετάσεων Εαρινών Εξαμήνων [2010-2011]

18
Εγώ πάντως το ξαναεπισημαίνω. Είναι απαράδεκτο (και το τονίζω) να βάζουν ΜΧΔ και Ρύθμιση μαζί. Είναι μαθήματα που νομίζω πως χρωστάνε πολλοί φοιτητές, και ιδιαίτερα για όσους είναι 5ο έτος και θέλουν να πάρουν πτυχίο, δεν θα τους βοηθήσει καθόλου μια τέτοια επιλογή. Επίσης δεν νομίζω ότι βολεύει ακόμα και τους φοιτητές του... 6ου εξαμήνου καθώς έχουν μόνο δύο μέρες για την επανάληψή τους ή το διάβασμά τους ύστερα από το περιβάλλον. (το λέω για να μην πάρω απάντηση τύπου ότι ας πρόσεχαν όσοι χρωστάνε).
Το πρώτο πρόγραμμα ήταν πολύ καλύτερο.
In my glass coffin.
I'm waiting.

Re: Πρόγραμμα Εξετάσεων Εαρινών Εξαμήνων [2010-2011]

19
Μεγάλες αλλαγές στο νέο πρόγραμμα. Εντυπωσιακό! Είναι αξιοπερίεργο πάντως γιατί αλλάξανε το πρώτο πρόγραμμα το οποίο ήταν το πιο ιδανικό. Σίγουρα θέλουν να βολευτούν όλοι και οι μεν (του παρόντος εξαμήνου) και οι δε των μεγαλύτερων εξαμήνων. Αν παραμείνει πάντως το συγκεκριμένο πρόγραμμα όλοι μας θα δυσκολευτούμε. Για τα παιδιά του 6ου εξαμήνου οι 4μισή μέρες για περιβάλλον είναι ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ δεδομένου του μεγάλου όγκου της ύλης, οι 2μισή μέρες για τρόφιμα/βιοτεχνολογία είναι επίσης λίγες και θα ωθήσουν πολλούς στο να αφήσουν ένα από τα δυο μαθήματα για Σεπτέμβριο και τέλος οι 3μισή μέρες για το επιλογής είναι παράλογες, πόσο μάλλον όταν η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ των παιδιών έχουν να παρουσιάσουν απαλλακτικές εργασίες στο μάθημα τους και υπέρπολλες ακόμη και για εκείνους που δίνουν τελική εξέταση. Με ποια λογική λοιπόν οι υπεύθυνοι μας δίνουν 4μισή μέρες για περιβάλλον και 3μισή μέρες για το επιλογής; Επιπλέον, το ότι συμπίπτουν δύσκολα μαθήματα διαφορετικών εξαμήνων δυσκολεύει τα παιδιά των μεγαλύτερων εξαμήνων να περάσουν όσο το δυνατόν περισσότερα μαθήματα.Τέλος, δεν μπορώ να κατανοήσω το αίτημα μερικών συμφοιτητών μου να μην αλλαχθούν τα πολυμερή με τα ΜΧΔ. Με το υπάρχον πρόγραμμα έχουμε 3μισή μέρες για τα ΜΧΔ ενώ αν έμπαιναν πρώτα θα είχαμε μια ολόκληρη εβδομάδα (μείον 2 πρωινά που έχουμε μα8ήματα.Αν λοιπόν το αίτημα του να μην αλλαχθούν τα ΜΧΔ με τα πολυμερή έφερε όλο αυτό το μπάχαλο καλύτερα να γινόταν εν τέλει η αλλαγή και να δίναμε σαν άνθρωποι όλα μας τα μαθήματα πιο άνετα.
disrespect your surroundings!

Re: Πρόγραμμα Εξετάσεων Εαρινών Εξαμήνων [2010-2011]

20
Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με όσα λες. Τώρα, για τη ΜΧΔ:

1. δεν πήγε κανείς να πει "βγάλτε αυτό το πρόγραμμα" ή "αυτό το πρόγραμμα μας αρέσει". Τέλος με αυτό. Νομίζω ότι γενικώς δεν αρέσει και σε κανέναν αυτό που προέκυψε, το οποίο προφανώς βγήκε ως "η μέση λύση". Το ιστορικό έχει ως εξής από ό,τι γνωρίζω:
α) βγαίνει το αρχικό "ιδανικό" πρόγραμμα (προσωπικά μου άρεσε πολύ)
β) δημιουργείται αντίδραση από τις παρατάξεις (αυτό ακούστηκε τουλάχιστον) επειδή μαζεύτηκαν πολλά δύσκολα διαφόρων εξαμήνων στο τέλος και προτείνεται ως λύση η ανταλλαγή πολυμερών-ΜΧΔ
γ) πολλοί φοιτητές αντιδρούν στην πρόταση αυτή (από ανάταση χεριών στο μάθημα την Πέμπτη 2/6-Βιοτεχνολογία και την Τρίτη 7/6-ΜΦΔ προκύπτει πρόχειρα οτι τουλάχιστον το 70-80% των παρόντων διαφωνεί με το να αλλάξει το πρόγραμμα)
δ) μερικοί από τους φοιητές που διαφωνούν μεταβιβάζουν την διαφωνία τους με τα σχετικά επιχειρήματα στον πρόεδρο, ζητώντας να μην αλλάξει το πρόγραμμα (κι εγώ μέσα)
ε) μαθαίνουν οτι πρόγραμμα έχει ζητηθεί έτσι κι αλλιώς να αλλάξει (πέρα από τους φοιτητές) και ζητείται τουλάχιστον να μην μπει η ΜΧΔ πρώτο μάθημα
στ) κάποιος βγάζει το τελευταίο πρόγραμμα στην προσπάθεια ικανοποίησης όλων των απόψεων.

Τι λάθος έχει γίνει στην πορεία; Δυο επιλογές:
i) το οτι κανείς από όσους είχαν αναλάβει να συννενοούνται (είτε είναι παρατάξεις είτε οτιδήποτε) δεν είχε μπει στην αίθουσα μια φορά να ρωτήσει και τους υπόλοιπους φοιτητές, από τη στιγμή που υπήρχε μια γενικότερη δυσαρέσκεια με την αλλαγή που προτεινόταν. Από τη στιγμή που υπάρχει τόσο μεγάλη διαφωνία, ειδικά ως προς το εξάμηνό μας, πιστεύω το σωστό θα ήταν να γίνει μια πρόχειρη "συνέλευση έτους" (ένα μάζεμα τέλος πάντων που να έχει ενημερωθεί ο καθένας οτι θα γίνει ώστε να μπορεί να πάει να πει την άποψή του) και να καταλήξουμε εμείς στο τι θέλουμε να γίνει με το πρόγραμμα του εξαμήνου μας, ή τουλάχιστον να καταλήξουμε τι θέλουμε να προτείνουμε.
ii) το οτι από τη στιγμή που βγαίνει ένα πρόγραμμα υπάρχει η δυνατότητα/το ενδεχόμενο αλλαγής. Δεν γνωρίζω τη διαδικασία, αλλά θα έπρεπε να συζητιέται στη ΓΣ (της σχολής = "των καθηγητών"), να βεβαιώνονται όλοι οτι όλα είναι οκ, τότε και μόνο τότε να "δημοσιεύεται" και από εκεί και πέρα να μην αλλάζει, παρά μόνο σε πολύ ειδική περίπτωση και μόνο για τα συγκεκριμένα μαθήματα (πες με λάθη, απεργίες, έκτακτα περιστατικά κτλ).

Σχετικά με το γιατί να μην γίνει η αλλαγή πολυμερή-ΜΧΔ. Το βασικό επιχείρημα είναι οτι οι φοιτητές του τρέχοντος εξαμήνου παραδίδουν εργασίες μέχρι τέλους. Είτε αυτό σημαίνει αμέλεια είτε πράγματα που προέκυψαν τελευταία στιγμή. Προσωπικά, σήμερα έκανα το τελευταίο εργαστήριο ΜΦΔ, το οποίο είχαμε χάσει χωρίς να ευθυνόμαστε και η αναπλήρωση που ζητούσαμε αναβαλλόταν από εβδομάδα σε εβδομάδα. Επίσης, για όσους θέλουν να ασχοληθούν, προχτές δόθηκε η τελευταία σειρά ασκήσεων ΜΦΔ και την προηγούμενη βδομάδα το δεύτερο θέμα Τροφίμων. Αν πάμε και στο τι γίνεται λόγω αμέλειας-φόρτου κτλ, τότε πολύς κόσμος (από αυτούς που συναντάω στο μάθημα τουλάχιστον), χρωστάνε πάρα πολλές εργασίες ακόμα.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, και δεδομένου οτι τα μαθήματα σταματάνε την Τρίτη (οκ, δε λέω, υπάρχει και του Αγ. Πνεύματος μέσα κτλ), είναι αρκετά δύσκολο να μπει πρώτο μάθημα το δυσκολότερο ίσως μάθημα του εξαμήνου (με αρκετή ύλη) και ένα από τα σημαντικότερα της σχολής. Τα πολυμερή φαίνονται ιδανικό πρώτο μάθημα πιστεύω προσωπικά.

Τέλος πάντων, κακά τα ψέματα, αν διαβάζαμε όλο το εξάμηνο και όλα τα μαθήματα γίνονταν σωστά και δεν δημιουργούνταν προβλήματα στα εργαστήρια (και η γιαγιά μου είχε καρούλια), τότε δεν θα μας ένοιαζε όποιο πρόγραμμα εξεταστικής και να είχαμε. Για να λέμε και τα στραβά μας...

ΥΓ: Άκουγα διάφορα ενδιαφέροντα σήμερα πάντως σχετικά με το πρόγραμμα. Ίσως να βρέθηκε και να συζητιέται το νέο "ιδανικό πρόγραμμα" κτλ, ωστόσο δεν θέλω να πω περισσότερα γιατί είναι πολύ πιθανόν να παίξουμε χαλασμένο τηλέφωνο και να κυκλοφορήσουν φήμες και τελικά να εκτεθούν άδικα άνθρωποι και να δημιουργηθεί ένα νέο μπάχαλο, ακόμα μεγαλύτερο. Θα δούμε τις επόμενες μέρες.
ΥΓ2: Χαλαρώστε λίγο με το Περιβάλλον... Μεγάλο μάθημα είναι, οκ, αλλά δεν είναι και τόσο τραγικά τα πράγματα. Στο κάτω κάτω θεωρητικό είναι και, κατά τη γνώμη μου, αρκετά ενδιαφέρον και από εγκυκλοπαιδικής σκοπιάς. Διαβάζεις αυτά τα πράγματα και τέλος. Έχοντας δει και λίγο τα βιβλία νομίζω (και ελπίζω) οτι θα βγει πιο εύκολα από ό,τι νομίζουμε. Εξάλλου, ό,τι έχουμε κάνει στο μάθημα είναι γενικώς αρκετά απλό και πολλά από αυτά που κάναμε τα γνωρίζαμε ήδη. Καλύτερα να είναι αραιά τα υπόλοιπα μαθήματα παρά να έχουμε τόσες πολλές μέρες για το Περιβάλλον και να είναι όλα τα άλλα πυκνά.