Περί θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης 1 από MakisH Χημικοί Μηχανικοί μπαίνουν από Θετική αλλά και από Τεχνολογική κατεύθυνση. Τι ισχύει στην πράξη, ποιες οι δυσκολίες και οι ανέσεις των δυο "μερίδων" φοιτητών και τι θα ήταν το καλύτερο να κάνει κάποιος μαθητής που σκέφτεται να επιλέξει κατεύθυνση; Αναφερόμαστε στον κύκλο της Τεχνολογικής με χαρακτηριτικά μαθήματα τον Προγραμματισμό και την Διοίκηση Επιχειρήσεων. Στο πρώτο εξάμηνο σπουδών στη σχολή μας, συναντάει κανείς το μάθημα της Ανόργανης χημείας (ύλη σχετική τόσο με την β' όσο και με την γ' λυκείου) και το μάθημα του Προγραμματισμού. Όπως ίσως φαντάζεστε, μαθήματα χημείας (αλλά και μαθήματα που απαιτούν γνώσεις χημείας) συναντώνται καθ' όλη τη διάρκεια των σπουδών. Αναλογικά, οι γνώσεις χημείας που προσφέρονται στο λύκειο είναι πολύ περισσότερες και πολύ βαθύτερες από τις γνώσεις προγραμματισμού που προσφέρονται εκεί. Αντιστοίχως, τα μαθήματα χημείας ξεκινάνε από κάποιο μη μηδενικό γνωστικό υπόβαθρο, ενώ τα μαθήματα προγραμματισμού από μηδενικό. Είναι φανερό πως το πρόγραμμα σπουδών της σχολής έχει "χτιστεί" θεωρώντας ότι οι φοιτητές της έρχονται στη σχολή με κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις χημείας και συναφών επιστημών (που στο λύκειο βαφτίζονται όλα μαζί "χημεία"). Τι δυσκολίες αντιμετωπίζει η κάθε ομάδα φοιτητών και πώς ξεπερνιούνται αυτές; Οι φοιτητές που προέρχονται από τεχνολογική κατεύθυνση αντιμετωπίζουν συνήθως μια σημαντική δυσκολία, καθώς υπάρχει κάποιο "κενό" γνώσεων που πρέπει να καλυφθεί το συντομότερο δυνατόν. Ακριβέστερα, θα έπρεπε να πούμε ότι δεν υπάρχει κάποιο πραγματικό "κενό". Η ύλη διδάσκεται από την αρχή, με πολύ περισσότερες λεπτομέρειες. Απλώς οι φοιτητές που προέρχονται από τεχνολογική κατεύθυνση την ακούνε για πρώτη φορά. Φανταστείτε και μόνο την ψυχολογική διαφορά... Για να αντιμετωπιστεί αυτό, γίνονται ενισχυτικά μαθήματα χημείας στα πρώτα δυο εξάμηνα σπουδών, για την Ανόργανη και την Αναλυτική Χημεία. Οι γνώσεις Οργανικής Χημείας που λαμβάνονται στη Θετική κατεύθυνση είναι πολύ λίγες ώστε να θεωρηθούν σημαντικό προτέρημα, ενώ η ύλη διδάσκεται από την αρχή και με αρκετά διαφορετικό τρόπο. Οι φοιτητές που προέρχονται από θετική κατεύθυνση δεν αντιμετωπίζουν του ίδιου μεγέθους προβλήματα με τον προγραμματισμό. Ο προγραμματισμός που διδάσκεται εδώ είναι πολύ πιο απλός από του λυκείου από πλευράς αλγορίθμων, ενώ εξειδικεύεται σε μια (άντε δυο) πραγματικές γλώσσες προγραμματισμού, ώστε αυτά που μαθαίνει κάποιος να είναι άμεσα υλοποιήσιμα. Μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας δεν γίνονται σε αυτό το μάθημα, ούτε και προβλέπεται να γίνουν στο μέλλον. Στο αντίστοιχο εργαστήριο του μαθήματος υπάρχουν πάντοτε άνθρωποι διαθέσιμοι να λύσουν ιδιαιτέρως τις απορίες σας, ξεκινώντας από το μηδέν. Το μάθημα πάντως δεν είναι δομημένο θεωρώντας ως προαπαιτούμενο γνώσεις προγραμματισμού από το λύκειο. Θα ήταν χαζό η σχολή να ζητάει προαπαιτούμενα από το λύκειο δυο μη συνδυαζόμενα μαθήματα. Σε αυτή την περίπτωση, το θέμα είναι καθαρά ψυχολογικό. Τελικά, τι ποσοστό φοιτητών προέρχεται από θετική και τι από τεχνολογική κατεύθυνση; Γενικώς, η πλειοψηφία των φοιτητών προέρχεται από θετική κατεύθυνση. Η αναλογία είναι κάτι που ποικίλει σε κάθε χρονιά και έχει άμεση σχέση με το πόσο εύκολα ή δύσκολα θέματα μπαίνουν στα "χαρακτηριστικά" μαθήματα των δυο κατευθύνσεων. Εκ φύσεως όμως, δύσκολα θα διαλέξει τη σχολή μας κάποιος που "μισεί" τη χημεία (το πλέον σύνηθες κριτήριο επιλογής κατεύθυνσης). Είμαι ακόμα μαθητής Spoiler: showΕίμαι μαθητής και θέλω να επιλέξω κατεύθυνση, σκεπτόμενος να δηλώσω τη σχολή Χημικών Μηχανικών ΕΜΠ. Τι να κάνω; Επιλέξτε σίγουρα θετική κατεύθυνση... Το υπόβαθρο χημείας είναι ιδιαίτερα κρίσιμο, ενώ τόσο η χημεία όσο και η βιολογία είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα μαθήματα. Εξ' άλλου, η χημεία της γ' λυκείου είναι ένα ιδιαίτερα εύκολο μάθημα για τις πανελλήνιες (με σταθερή δομή θεμάτων) και σίγουρα πολύ πιο εύκολο από τη χημεία της β' λυκείου. Η βιολογία είναι αλήθεια ότι θέλει διάβασμα, αλλά σίγουρα είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα και θέλει πολύ πιο "πρακτικό" διάβασμα από τη διοίκηση επιχειρήσεων. Τέλος, αν στο σχολείο σας διδάσκεται ο "άλλος" κύκλος της τεχνολογικής κατεύθυνσης (με Χημεία-Βιοχημεία και Ηλεκτροτεχνία), σκεφτείτε το σοβαρά. Είμαι μαθητής τεχνολογικής κατεύθυνσης και σκέφτομαι να δηλώσω τη σχολή Χημικών Μηχανικών ΕΜΠ, τι να κάνω; Εάν σας εμπνέει, δηλώστε τη άφοβα. Βοήθεια θα βρείτε από πολλές μεριές: υπάρχουν τα ενισχυτικά μαθήματα, υπάρχουν οι συμφοιτητές σας, υπάρχει η βιβλιοθήκη. Στην τελική, διαβάστε τα βιβλία της χημείας κατεύθυνσης. Μικρά είναι... Εάν πάλι δεν σας εμπνέει και θέλετε να τη δηλώσετε απλώς για να δηλώσετε πολυτεχνείο, δεν θα έλεγα πως είναι ό,τι καλύτερο μπορείτε να κάνετε... Σκεφτείτε το λίγο καλύτερα και δηλώστε μια άλλη σχολή που να σας εμπνέει περισσότερο. Σε κάθε περίπτωση πάντως, μην θεωρήσετε ως "δικαιολογία" το ότι προέρχεστε από τεχνολογική κατεύθυνση. Η όρεξη μετράει περισσότερο από τις γνώσεις σε αυτό το σημείο και προσπαθήστε να δώσετε τον καλύτερό σας εαυτό και να ξεχωρίσετε. Το παρόν κείμενο το έγραψε φοιτητής που παρακολούθησε την θετική κατεύθυνση και στις δυο τάξεις του λυκείου και που μέχρι λίγους μήνες πριν τις πανελλήνιες σκεφτόταν να δηλώσει ΗΜΜΥ, αλλά τελικά δήλωσε πρώτη επιλογή ΧΜ. Περισσότερες χρήσιμες πληροφορίες θα βρείτε σε διάφορα topics στο forum. Ξεκινήστε από το "Πρωτοετής?". Αν είστε μαθητής, ίσως σας ενδιαφέρει να μάθετε μερικά πράγματα για τη σχολή μας. Τελευταία επεξεργασία από το μέλος MakisH την Παρ 27 Σεπ 2013, 3:02 pm, έχει επεξεργασθεί 4 φορές συνολικά. Λόγος: σουλούπωμα ======> Βοηθήστε στο forum! <====== ΠαράθεσηΤρί 17 Αύγ 2010, 11:26 am
Re: Περί θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης 2 από sissy Η εισαγωγή μου στη σχολή των Χημικών Μηχανικών έγινε μέσω τεχνολογικής κατεύθυνσης. Σημειώνεται πως στη β' Λυκείου είχα επιλέξει τη θετική κατεύθυνση και η σχέση μου με τη Χημεία συνολικά σε γυμνάσιο και λύκειο ήταν πολύ καλή. Γράφω αυτό το post για να ενθαρρύνω όσους πρωτοετείς προέρχονται από τεχνολογική κατεύθυνση, αλλά και όσα άτομα θέλουν να δηλώσουν στο μηχανογραφικό τους τη σχολή ΧΜ και διστάζουν λόγω "τεχνολογικής". Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα παιδιά!! Από προσωπική εμπειρία σας λέω πως ενώ αρχικά είχα πανικοβληθεί μιας και η ύλη της Ανόργανης Χημείας του πρώτου εξαμήνου αφορούσε ό,τι οι υπόλοιποι συμφοιτητές μου είχαν διδαχτεί στη γ' Λυκείου, τελικά δεν είχα κανένα πρόβλημα. Παρακολουθώντας τα μαθήματα της ενισχυτικής με διδάσκοντα τον εξαιρετικό καθηγητή κ.Κορδάτο και μελετώντας εντατικά πέρασα με μεγάλη άνεση, σημειώνοντας μάλιστα υψηλή βαθμολογία. Εξάλλου ο κύριος διδάσκων του μαθήματος κος.Λιοδάκης δίνει έμφαση σε πολύ συγκεκριμένα πράγματα στο μάθημά του και τα θέματα του είναι "προφανή" σε όποιον πηγαίνει στις παραδόσεις του. ΠαράθεσηΚυρ 29 Αύγ 2010, 10:02 pm