Re: Εργαστήρια ΜΦΔ Ι

11
Πάντως εμένα μου είπαν ότι φέτος θα γίνουν 6 εργαστηριακές ασκήσεις (συνολικά για ΜΦΔ Ι και ΙΙ) και όχι 8 όπως ήταν μέχρι τώρα. Επίσης ο εργαστηριακός οδηγός θα αλλάξει λιγάκι φέτος και δεν ξέρω κατά πόσο είναι ενημερωμένη η σελίδα αυτή. Βέβαια η θεωρία των ασκήσεων δεν αλλάζει απλά μου είπαν ότι μπήκαν ορισμένα νέα ζητούμενα και μερικά άλλαξαν διατύπωση... Α! Επίσης, μου είπαν χθες πως θα έβγαζαν ανακοίνωση για τους εργαστηριακούς οδηγούς και την παραλαβή του (φαντάζομαι σύντομα...)

Ασκήσεις ΜΦΔ 2/11/2010

13
Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τί ακριβώς ζητάει ο κ.Ζιώμας στην πρώτη άσκηση που υπαγόρεψε την Τρίτη στο μάθημα με το διαχωριστήρα γιατί έλειπα την πρώτη ώρα και δεν ξέρω τί είπε!Ζητάει τα χαρακτηριστικά(ύψος-διάμετρος) του διαχωριστήρα και το ύψος υπερχείλισης.Αυτά τα χαρακτηριστικά θα τα υπολογίσουμε με βάση τί?
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος MakisH την Παρ 05 Νοέμ 2010, 9:58 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: Αλλαγή τίτλου
People wishing to analyze nature without using mathematics just settle for a reduced understanding.

Re: Ασκήσεις 2.11.2010

14
Δες, τις διαστάσεις και τα ύψη των στρωμάτων ρευστού τα υπολογίζεις με βάση το γεγονός πως
(παροχή μίγματος)*(χρόνος κατακάθισης)=(όγκος ρευστών)
Το τρίτο υποτίθεται πως το υπολογίζεις με βάσει το γεγονός πως στη μονάδα του χρόνου όσο ρευστό μπαίνει, τόσο βγαίνει (από 2 τρύπες, μία στο στο ύψος της επιφάνειας του ελαφρού και μία στο ύψος υπερχείλισης). Τώρα δες, τις ταχύτητες τις βγάζεις από την Bernoulli αλλά όλο και νομίζω πως κάτι λείπει (καμία διατομή των σωλήνων?). Αλλά δεν την έχω δουλέψει ακόμα, οπότε δεν ξέρω να σου πω με σιγουριά.

Re: Ασκήσεις 2.11.2010

15
Ένας πολλαπλασιασμός είναι δηλαδή το πρώτο ερώτημα?Και μία διαίρεση το δεύτερο??Παραείναι εύκολο.Επίσης,όταν λύσεις τη δεύτερη πες μου λίγο το αποτέλεσμά σου γιατί εμένα μου βγήκε 1 μήνας και 2 μέρες ότι θέλει να αδειάσει και φοβάμαι μήπως αντέγραψα λάθος τις μονάδες:P
People wishing to analyze nature without using mathematics just settle for a reduced understanding.

Re: Ασκήσεις ΜΦΔ 2/11/2010

16
Καλά σου βγήκε. Για την ακρίβεια μου βγαίνει 2907748s (περίπου). Αλλά τι περιμένεις όταν για μια δεξαμενή περίπου 57000m^3 έχεις μια τρύπα διαμέτρου 5cm; (Εκτός αν και εγώ το αντέγραψα λάθος, οπότε άλλο καπέλο). Το 1γ λύνεται; (Τώρα θα το ξεκινήσω εγώ).

Re: Ασκήσεις ΜΦΔ 2/11/2010

17
Βασικά η λογική του διαχωριστήρα είναι ότι τα δύο ρευστά διαχωρίζονται λόγω διαφοράς πυκνότητας και το ελαφρύ βγαίνει από μία τρύπα ψηλά,ενώ το βαρύ από μία τρύπα στον πυθμένα της δεξαμενής?Σαν ύψος υπερχείλισης τί εννοεί ο ποιητής?
People wishing to analyze nature without using mathematics just settle for a reduced understanding.

Re: Ασκήσεις ΜΦΔ 2/11/2010

18
Ότι η άλλη τρύπα δεν είναι στον πάτο της δεξαμενής, είναι κάπως πιο πάνω από τον πάτο. Το πόσο πιο πάνω είναι το ύψος υπερχείλισης.

Μηχανική Φυσικών Διεργασιών Ι (2010-2011)

19
Σήμερα στο μάθημα λύθηκαν (από φοιτητές, στον πίνακα) οι ασκήσεις που είχαν δοθεί στο προηγούμενο μάθημα και δόθηκαν και νέες. Αυτές είναι:
  1. Η άσκηση 2.4 από το βιβλίο των McCabe & al. (υποθέτω την 6η έκδοση)
  2. Η άσκηση 2.6 από το βιβλίο των McCabe & al.
  3. Η εξής άσκηση:
    Δυο δεξαμενές με διαμέτρους D1 και D2, σχήματος κυλινδρικού, έχουν νερό πυκνότητας ρ=1000 Kg/m3 και ύψος πλήρωσης z1 και z2 αντίστοιχα. Οι δυο δεξαμενές ενώνονται με ένα σωλήνα διαμέτρου d κοντά στον πυθμένα τους. Να βρεθεί ο χρόνος που απαιτείται για να φτάσει το νερό στην ίδια στάθμη και στις δυο δεξαμενές.
  4. Η εξής άσκηση:
    Ένα ρευστό μεταφέρεται με ρυθμό 25000 Kg/h από μια δεξαμενή Α στη δεξαμενή Β. Οι δεξαμενές απέχουν 90m. Βρίσκονται στο ίδιο ύψος και είναι ανοιχτές στην ατμόσφαιρα. Η μεταφορά γίνεται μέσω αντλίας. Η διάμετρος του σωλήνα μεταφοράς είναι 52.5mm. Η πυκνότητα του ρευστού είναι 1.1g/cm3 και το ιξώδες του 0.33Kg/ms. Να βρεθούν:
    • Η πτώση πίεσης λόγω τριβών στη σωλήνωση. Δίνεται ότι f=0.035
    • Η ισχύς της αντλίας
Επίσης ζητήθηκε να λυθεί ξανά το πρόβλημα που είχε τεθεί στο προηγούμενο μάθημα (πότε μια δεξαμενή θα αδειάσει πιο γρήγορα: αν έχει απλώς μια τρύπα στον πυθμένα ή στην τρύπα αυτή έχει μπει κατακόρυφος σωλήνας) με την αλλαγή στα δεδομένα, ο χώρος στον οποίο εκρέει το ρευστό να είναι κλειστός και να μην εκρέει το ρευστό απλώς στην ατμόσφαιρα.

Οι ασκήσεις είναι για την παραπάνω Τρίτη (23 Νοεμβρίου).

Από ό,τι είπε ο κ. Ζιώμας, οι (προαιρετικές) ασκήσεις θα μετράνε για το 20% του βαθμού και θα δίνουν ασκήσεις τόσο αυτός όσο και η κα Κροκίδα.

Re: Μηχανική Φυσικών Διεργασιών Ι (2010-2011)

20
Όποιος λύσει την άσκηση 3 μπορεί να μου πει αν βρήκε ότι ο χρόνος για να φτάσει το νερό στην ίδια στάθμη και στις δύο δεξαμενές είναι ανεξάρτητος της διαμέτρου d του σωλήνα που ενώνει τις δεξαμενές?
People wishing to analyze nature without using mathematics just settle for a reduced understanding.