Προσοχή! Ο κάθε χρήστης φέρει όλη την ευθύνη των όσων γράφει. Σε περίπτωση λογομαχίας, οι συντονιστές δεν είναι υποχρεωμένοι να υπερασπιστούν κανέναν. Δεν υπάρχει "επίσημη άποψη του forum" (καθώς σε αυτό γράφει ο οποιοσδήποτε) και δεν θα πρέπει να στοχοποιείται αυτό λόγω μηνυμάτων μεμονωμένων μελών του. Σημειώστε πως, σε περίπτωση που η κατάσταση ξεφύγει εκτός ελέγχου, οι συντονιστές διατηρούν το δικαίωμα του κλειδώματος θεμάτων και επιβολής κυρώσεων. Θα πρέπει αυτό να γίνει σεβαστό ως προσπάθεια διατήρησης της ειρήνης και όχι ως "κόλπο" για να προαχθεί μια συγκεκριμένη άποψη. Παρακαλούμε επίσης να αποφεύγετε τις μακροσκελείς απαντήσεις.

Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

1
Παραθέτω άρθρο απο το σημερινό "Βήμα" με τίτλο:

Ρήξη στα πανεπιστήμια - Ερχονται πρυτάνεις-μάνατζερ, περιφερειακά συμβούλια και πόροι εκτός κρατικού προϋπολογισμού
Spoiler: show
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ «εξωστρεφή και διεθνή», «κέντρα αριστείας», με ριζικές αλλαγές στο μοντέλο διοίκησης, οι οποίες προβλέπουν μεταξύ άλλων περιφερειακά συμβούλια ΑΕΙ, αλλά και χρηματοδότηση των ιδρυμάτων ανά φοιτητή, αναμένεται να εισηγηθεί σήμερα ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου στη συνάντηση με τους πρυτάνεις όλης της χώρας στους Δελφούς. Η κίνηση του Πρωθυπουργού να απευθύνει προσωπική πρόσκληση στους ηγέτες των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων είναι ενδεικτική της βαρύτητας που δίδει η κυβέρνηση στη διαμόρφωση νέου τοπίου στην ανώτατη εκπαίδευση, με σαρωτικές αλλαγές σε όλο το φάσμα λειτουργίας των ΑΕΙ.

«Η κυβέρνηση παρουσιάζει το πλαίσιο, βάζοντας σε δημόσια διαβούλευση τους βασικούς άξονες,κατά τρόπον ώστε τους προσεχείς τρεις μήνες να έχουν τεθεί επί τάπητος όλα τα εναλλακτικά σενάρια» τονίζει η υπουργός Παιδείας κυρίας Αννα Διαμαντοπούλου. «Ξεκινάμε τον διάλογο για να απαντήσουμε συλλογικά ως χώρα και ως κοινωνίαστο ποιο είναι το Δημόσιο Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ που θέλουμε. Αυτό που θα αποφασίσουμε σήμερα, θα προσδιορίσει το εκπαιδευτικό και αναπτυξιακό μέλλον της πατρίδας μας.

Οφείλουμε λοιπόν με υψηλό αίσθημα πολιτικής και κοινωνικής ευθύνηςνα βάλουμε πολλές και καλές ιδέες σε κίνηση, να τις συζητήσουμε, να αποφασίσουμε και να υλοποιήσουμε άμεσα μια ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση. Οι καιροί δεν περιμένουν και η κατεύθυνσή μας είναι ξεκάθαρη. Ο,τι ξεχωρίζει- και πράγματι ξεχωρίζεισήμερα και κάνει τη διαφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευσημπορεί και πρέπει να γίνει ο κανόνας ποιότητας και αριστείας που έχουμε ανάγκη για να εξασφαλίσουμε ένα φωτεινό, παραγωγικό και ελπιδοφόρο μέλλον»
τονίζει, δίνοντας το στίγμα της κυβέρνησης για το αύριο των πανεπιστημίων στη χώρα.

Οι αλλαγές έχουν ως κύρια κατεύθυνση τη διοργάνωση προπτυχιακών προγραμμάτων στην αγγλική γλώσσα, την προσέλκυση πόρων από τα πανεπιστήμια εκτός κρατικού προϋπολογισμού- έδρες, δωρεές ιδιωτών- και ασφαλώς την αξιολόγησή τους. Οι τετραετείς προγραμματικές συμβάσεις των πανεπιστημίων με την πολιτεία παραμένουν, αλλάζουν ωστόσο μορφή. Σήμερα άλλωστε εξαντλούνται σε τυπικές συμφωνίες όσον αφορά τον αριθμό των μελών ΔΕΠ.

"Κλειδί" ο λόγος εισακτέων- πτυχιούχων
Spoiler: show
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», ο κ. Παπανδρέου θα προτείνει, μεταξύ άλλων, «κουπόνι» φοιτητή, στοιχείο που αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού στην ανώτατη εκπαίδευση. Δεδομένου ότι το κράτος αποφασίζει να δίνει κουπόνι σε κάθε φοιτητή, κατ΄ αναλογία των σπουδών του, θα είναι πλέον καθοριστική η επιλογή του πανεπιστημίου. Και αυτό, διότι η φοίτηση ενός εκάστου θα «μεταφέρει» στο ίδρυμα υποδοχής του το ποσό που αντιστοιχεί στην εκπαίδευσή του. Το ύψος του ποσού που συνοδεύει το «κουπόνι» μάλιστα θα ποικίλλει, ανάλογα με την επιστήμη. Είναι προφανές ότι δεν θα διαγκωνίζονται πλέον μόνον οι υποψήφιοι για την εισαγωγή τους στα ανώτατα ιδρύματα, αλλά και τα ίδια τα ιδρύματα για τους φοιτητές...

Η κυρία Διαμαντοπούλου υπογραμμίζει, από την πλευρά της, τις εκ βάθρων αλλαγές στο μοντέλο διοίκησης των ιδρυμάτων, καθώς καθιερώνονται Συμβούλια Διοίκησης των ΑΕΙ - αυτά θα προκηρύσσουν τις θέσεις των πρυτάνεων, με βασική αρχή την αποδοχή υποψηφιοτήτων ευρύτερης εμβέλειας, και εκτός ιδρυμάτων.

« Ζητήματα συνταγματικά, νομικά, ακαδημαϊκάθα αναλυθούν κατά τη διαβούλευση. Το βέβαιον είναι ότι επιτέλους θα υπάρξει διαχωρισμός του ακαδημαϊκού από το διοικητικό έργο, όσον αφορά τους ηγέτες των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων» σημειώνει η υπουργός.

Γνώστες του αντικειμένου τονίζουν ότι στην τρέχουσα φάση μελετάται ο αριθμός των μελών των συμβουλίων, τα οποία πιθανότατα θα αποτελούνται από 7 ως και 13 άτομα, ενώ είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα περιλαμβάνουν προσωπικότητες κοινής αποδοχής.

Η κυβέρνηση φέρεται επίσης διατεθειμένη να καταθέσει πρόταση για περιφερειακά συμβούλια ΑΕΙ, τα οποία θα διοικούν τα ιδρύματα που βρίσκονται στην περιοχή της αρμοδιότητάς τους. Στο Λεκανοπέδιο, για παράδειγμα, τυχόν περιφερειακό συμβούλιο θα διοικούσε το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Οικονομικό αλλά και το Πάντειο Πανεπιστήμιο, το Χαροκόπειο, το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.

Ο αριθμός των εισακτέων θα καθορίζεται από τα ίδια τα πανεπιστήμια, πάντοτε σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, ενώ κυοφορούνται συνολικές ρυθμίσεις ως προς τον περιορισμό των μετεγγραφών φοιτητών μεταξύ ιδρυμάτων της ανώτατης εκπαίδευσης. Η εμπειρία έχει βεβαίως δείξει ότι «κλειδί» ήταν και παραμένει η εφαρμογή του νόμου- ενδεικτικό, αρνητικό, παράδειγμα η μη εφαρμογή της διάταξης για τη διαγραφή των «αιωνίων φοιτητών».

« Βασικό στοιχείο αξιολόγησης θα είναι πλέον ο λόγος του αριθμού των εισακτέων φοιτητώνπρος αυτόν των κατόχων πτυχίων» διευκρινίζει η κυρία Διαμαντοπούλου σχετικά με το θέμα αυτό, προσθέτοντας την παράμετρο των εφεξής ηλεκτρονικών συγγραμμάτων.
Με αξιολόγηση τα κονδύλια στην έρευνα
Spoiler: show
Η υπουργός Παιδείας στέκεται επίσης ιδιαίτερα στη «διαφορετική λογική» στην οποία υπεισέρχεται η κυβέρνηση στον κρίσιμο τομέα της έρευνας.

«Κύρια και βασική αλλαγή, η μετακύλιση της χρηματοδότησης:παύει πλέον να είναι υπεύθυνο το υπουργείο, τη σκυτάλη παίρνει το Συμβούλιο Ερευνας και Τεχνολογίας, με βάση αξιολογήσεις, κυρίως από το εξωτερικό, και διεθνείς προδιαγραφές. Καθώςμάλιστακαταργείται η παλαιά νοοτροπία της κατανομής κονδυλίων (σ.σ.: όλοι από λίγο), επιλέγονται τρεις βασικές ενότητες- Αγροβιοτεχνολογίας, Πληροφορικής και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας- στις οποίες και επικεντρώνεται το ενδιαφέρον».
«Καλλικράτης» στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Spoiler: show
Συγχωνεύσεις- καταργήσεις τμημάτων σκιαγραφούν εκ νέου τον χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, και ενώ οι εκπρόσωποι των ιδρυμάτων- καιρό τώρα- επισημαίνουν το πρόβλημα αναζήτησης κονδυλίων εκτός κρατικού προϋπολογισμού για τμήματα που ποτέ δεν χρειάστηκαν. Προνομιακός χώρος επί 20ετία για πολιτικούς και τοπικούς άρχοντες, τα πανεπιστημιακά τμήματα αυξάνονταν με γεωμετρική πρόοδο, καθώς κάθε κυβέρνηση από το 1984 και μετά ενέκρινε την ίδρυση ολοένα περισσότερων. Διόλου τυχαία σήμερα η χώρα διαθέτει έξι αρχιτεκτονικές σχολές, τρία μεγάλα πανεπιστήμια στη Βόρεια Ελλάδα, αίτημα για Ιατρική ακόμη και στο νησί της Κω, πανεπιστήμιο και πολυτεχνείο σε ένα νησί, την Κρήτη, αλλά και τρία νεότευκτα πανεπιστήμια στο διάστημα των τελευταίων πέντε ετών.

Η υπουργός αναφέρεται στον τρόπον τινά «Καλλικράτη» της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σημειώνοντας ότι κατά την παρούσα φάση «τρέχει» η καταγραφή όλων των τμημάτων και των υποδομών.

Δεν διστάζει μάλιστα να μιλήσει με συγκεκριμένα παραδείγματα: Τις επτά τουριστικές σχολές (ΤΕΙ) που δεν κατάφεραν να συγκεντρώσουν ικανό αριθμό εισακτέων, παρά την κατάργηση της βάσης του 10, και θα συρρικνωθούν το ανώτερο σε τρεις. Αλλά και τις τρεις ιχθυοκομικές σχολές- πόλους... απώθησης των υποψηφίων, μολονότι η Ελλάδα είναι δεύτερη παγκοσμίως στον τομέα, οι οποίες θα μειωθούν δραστικά, σε μία και μοναδική.

Η κίνηση αυτή καθιστά αυτομάτως κύριους συνομιλητές του υπουργείου Παιδείας τις σχολές των ιδρυμάτων, ενώ επιφέρει αλλαγές και ως προς το πρόγραμμα σπουδών, με έμφαση στις γνώσεις υποδομής, καθώς και τη δυνατότητα των διοικήσεων των πανεπιστημίων να το αναπροσαρμόζουν ελεύθερα και κατά περίπτωση.
ContentSegment_15946435$W1000_H0_R0_P0_S1_V1$Jpg.jpg
"I went numb when I learned to see..."

Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

2
Παραθέτω τις αντίστοιχες συζητήσεις για τις αλλαγές στα ΑΕΙ και λύκεια της χώρας απο τα forum των πολιτικών μηχανικών και ηλεκτρολόγων μηχανικών καθώς και της ΣΕΜΦΕ για όποιον ενδιαφέρεται ;) . Η συζήτηση των Ηλεκτρολόγων εδώ, των Πολιτικών εδώ και της ΣΕΜΦΕ εδώ.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος MakisH την Τρί 09 Νοέμ 2010, 7:23 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Λόγος: Προσθήκη link στο semfe
"I went numb when I learned to see..."

Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

3
Βρήκα το κείμενο της ομιλίας της Διαμαντοπούλου. Είναι 9 σελίδες, λέει τα ίδια πράγματα πάνω-κάτω με τα άρθρα, απλώς παρουσιάζει και μια κάποια επιχειρηματολογία. Περισσότερο πρόλογος για τον διάλογο είναι πάντως.

Επίσης έψαξα και βρήκα το δελτίο ειδήσεων που έπαιξε εκείνη τη μέρα στη ΝΕΤ, με ένα συνοπτικό ρεπορτάζ επί του θέματος. Μπορείτε να το δείτε στο ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ εδώ και το θέμα παρουσιάζεται στα πρώτα 12 λεπτά του δελτίου.

Προσωπικά με προβληματίζουν πολύ αρκετές αλλαγές που προωθούνται. Περιμένω όμως να προχωρήσει λίγο το θέμα και να μάθω λεπτομέρειες. Σίγουρα θα έχουμε "θερμό χειμώνα", απλώς ελπίζω να βγει κάτι από αυτόν και να μη λέμε απλώς "όχι" χωρίς να ξέρουμε σε τι ακριβώς λέμε "όχι".

Τονίζω ότι όλα αυτά είναι απλώς οι άξονες του διαλόγου και όχι αποφάσεις. Ο διάλογος αναμένεται να τελειώσει το Δεκέμβρη και να τεθεί το νομοσχέδιο στη Βουλή το Γενάρη. Ο διάλογος θα γίνει μέσω internet, αλλά δεν βλέπω να έχουν δημιουργηθεί ακόμα οι σχετικές ιστοσελίδες.
Συνημμένα
omilia_ypoyrgoy_delfoi26092010_100926.doc
Το κείμενο της ομιλίας Διαμαντοπούλου στους Δελφούς
(119 KiB) Μεταφορτώθηκε 124 φορές

Ανοιχτή Γενική Συνέλευση σχολής για τις αλλαγές στα ΑΕΙ

4
Την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου, στις 12:30, στην αίθουσα Ν. Κουμούτσου, θα πραγματοποιηθεί ανοιχτή γενική συνέλευση της σχολής με θέμα:
Συζήτηση για τις προτεινόμενες αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση
ΑΝΟΙΚΤΗΣΥΝΕΛ20-10..doc
Πρόσκληση ανοιχτής ΓΣ 20/10/2010
(29 KiB) Μεταφορτώθηκε 139 φορές

Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

5
Μερικά κείμενα που έχουν ανέβει τις τελευταίες μέρες στις ανακοινώσεις της Πρυτανείας, σχετικά με τις προωθούμενες αλλαγές: Επίσης υπενθυμίζω ότι την Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου, θα πραγματοποιηθεί ανοικτή σύγκλητος επί του θέματος, ενώ στο τριήμερο 15-17 Νοεμβρίου θα γίνει μια πρώτη σχετική συζήτηση. Περισσότερα εδώ.

Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

6
Στην ιστοσελίδα της σχολής έχει ανέβει μια πιο "ευανάγνωστη" έκδοση του κειμένου. Η διαφορά είναι ότι έχει υπογραμμισμένα τα σημεία των προτάσεων. Το κείμενο είναι αρκετά μεγάλο, οπότε ίσως να σας βολέψει να διαβάσετε τουλάχιστον αυτό. :)

Βρείτε το εδώ.

Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

7
Αναρτήθηκε σήμερα στο opengov.gr το σχέδιο διαβούλευσης για "την εθνική στρατηγική για την ανώτατη εκπαίδευση".
Δείτε την σχετική ιστοσελίδα. Κατεβάστε το επίσημο κείμενο διαλόγου (έχει προστεθεί και πίνακας περιεχομένων).

Στο πρώτο link θα βρείτε και βιντεοσκοπημένες τις σχετικές (γενικές) δηλώσεις της Διαμαντοπούλου για την έναρξη του διαλόγου (ένα βίντεο περίπου 3 λεπτών). Στην ιστοσελίδα αυτή μπορεί να γράφει ο καθένας τα σχόλια και τις προτάσεις του για κάθε κομμάτι του κειμένου, οι οποίες περνάνε από έλεγχο ( ; ) πριν δημοσιευτούν και μπορούν να αξιολογηθούν θετικά ή αρνητικά από άλλους αναγνώστες της ιστοσελίδας. Το οτι ελέγχονται πριν δημοσιευτούν είναι ίσως λογικό και αναμενόμενο, αλλά ίσως και λίγο "επικίνδυνο". Θα δούμε...

(ένα ευχαριστώ στο επίσημο forum της σχολής Αρχιτεκτόνων μηχ. ΕΜΠ για το σχετικό post)

Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

8
Ανέβηκε στην ιστοσελίδα της σχολής το παρακάτω κείμενο:
Spoiler: show
ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΕΜΠ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Η μεγάλη πλειοψηφία των Φοιτητών, των Μελών ΔΕΠ και των άλλων Εργαζομένων, που συμμετείχαν στην «Ανοιχτή» Γενική Συνέλευση της Σχολής Χημικών Μηχανικών στις 29-11-2010, συμφώνησαν στα εξής βασικά σημεία:

1. Το «Κείμενο διαβούλευσης για την έναρξη διαλόγου», που παρουσιάστηκε από το Υπουργείο στη Σύνοδο Πρυτάνεων στο Ρέθυμνο (23-10-2010), και αναρτήθηκε στον διαδικτυακό χώρο της Σχολής, δεν αποτελεί βάση για διάλογο, επομένως καμία διαβούλευση δεν είναι δυνατόν να ξεκινήσει από το κείμενο αυτό.

2. Για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των σχεδιαζόμενων αλλαγών στην Ανώτατη Εκπαίδευση απαιτείται η διαμόρφωση και ενεργοποίηση ενός διπλού μετώπου:
- Στο εσωτερικό της Πολυτεχνειακής Κοινότητας, μέσα από το συντονισμό και τη συνεργασία Φοιτητών, Μελών ΔΕΠ και άλλων Εργαζομένων (Μελών ΕΤΕΠ και ΕΙΔΙΠ, Διοικητικών, ΙΔΑΧ κ.α.), αλλά και
- Μεταξύ των Πανεπιστημίων και της Κοινωνίας, ιδιαίτερα πάνω σε θέματα που αφορούν τη σημερινή σοβαρή κρίση και το ξεπέρασμα της, π.χ., μέσα από βασισμένες στη γνώση αναπτυξιακές διαδικασίες.

3. Η επιτυχία μιας τέτοιας συμπαράταξης θα πρέπει να βασιστεί σε στέρεες θέσεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση που οφείλουμε να διαμορφώσουμε, να υποστηρίξουμε και να χρησιμοποιήσουμε, τόσο για αμυντικούς/κριτικούς σκοπούς – απέναντι στα σενάρια του Υπουργείου – όσο και για επιθετικούς/διεκδικητικούς σκοπούς – για την ουσιαστική βελτίωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα μας. Τέτοιες θέσεις έχουν στον πυρήνα τους
- Το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της προσφερόμενης γνώσης,
- Την πλήρη αυτοτέλεια και αυτοδιοίκηση των Ιδρυμάτων,
- Τον ενιαίο χαρακτήρα των 5ετών (για το ΕΜΠ) πτυχίων, που να οδηγούν σε σαφή επαγγελματικά δικαιώματα,
- Την αξιοπρεπή χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων.

4. Για την καλύτερη υλοποίηση των θέσεων αυτών στις σημερινές συνθήκες της Σχολής μας, προτάθηκε από τον Πρόεδρο η διαμόρφωση και άμεση λειτουργία ενός 15-μελούς Συντονιστικού σχήματος, που να αποτελείται από
- 5 Μέλη ΔΕΠ, ενδεικτικά, από τον Πρόεδρο και τον Αναπληρωτή Πρόεδρο καθώς και από άλλα έμπειρα στελέχη της Σχολής – ήδη το αποδέχτηκαν οι δύο προηγούμενοι Πρόεδροί της,
- 5 εκπροσώπους των Φοιτητικών Παρατάξεων της Σχολής, και
- 5 εκπροσώπους των άλλων Εργαζομένων στη Σχολή μας.

ΕΜΜ. ΚΟΥΚΙΟΣ
Πρόεδρος της Σχολής
Το κείμενο ανέβηκε εδώ.

(έχει κανείς τη σχετική ανακοίνωση-πρόσκληση για την ανοιχτή συνέλευση που θα έπρεπε να είχε δημοσιευτεί στο internet; δεν μπορώ να τη βρω πουθενά, ούτε και κάποιο σχετικό ειδοποιητικό mail και έχω αρχίσει να τρελαίνομαι...)

Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

9
Η εφημερίδα "Το Βήμα" κάνει λόγο σήμερα για αναβρασμό στους φοιτητές για τις μεταρρυθμίσεις, αλλά και την επέτειο 2 χρόνων απο το θάνατο του Γρηγορόπουλου. Πιο αναλυτικά γράφει:
Κύμα καταλήψεων ξεσπά στα πανεπιστήμια εξαιτίας των επιχειρούμενων αλλαγών από την κυβέρνηση στον χώρο της εκπαίδευσης και με κορύφωση την επέτειο της δολοφονίας του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου. Ηδη τελούν υπό κατάληψη αρκετές σχολές ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, ενώ οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας αναμένεται να κορυφωθούν την προσεχή Δευτέρα, 6 Δεκεμβρίου, ημέρα που συμπληρώνονται δύο χρόνια από τη δολοφονία του νεαρού μαθητή και την Τρίτη, όταν θα ξεκινήσει ένας νέος γύρος γενικών συνελεύσεων στις σχολές.

Στο «μέτωπο» της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πορεία διαμαρτυρίας διοργανώνουν σήμερα το μεσημέρι στο κέντρο της Αθήνας φοιτητικοί σύλλογοι για τις επικείμενες αλλαγές στα ΑΕΙ. Καταλήψεις ξεκίνησαν όμως ήδη σε πανεπιστημιακές σχολές, ενώ στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο επτά από τα δέκα τμήματα είναι ήδη κλειστά. Καταλήψεις γίνονται και σε τμήματα του Πανεπιστημίου Αθηνών, του Αριστοτελείου Θεσσαλονίκης, του Δημοκριτείου Θράκης, των πανεπιστημίων Κρήτης, Πάτρας και Ιωαννίνων.

Οι καταλήψεις θα συνεχιστούν ως την ερχόμενη Τρίτη, όπου και θα γίνει νέος κύκλος γενικών συνελεύσεων. Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο έχει εξαγγελθεί και για την ερχόμενη Δευτέρα, που είναι και η επέτειος δολοφονίας του άτυχου Αλέξη Γρηγορόπουλου.

Συμπτύξεις στη διοίκηση της εκπαίδευσης
Spoiler: show
Περικοπές στη διοίκηση της εκπαίδευσης που φθάνουν το 50% και «μίνι Καλλικράτη» προανήγγειλε το υπουργείο Παιδείας. Σε νέο κείμενο διαβούλευσης που διαβιβάστηκε ήδη στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες της χώρας, προτείνεται η κατάργηση των γραφείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ο περιορισμός των διοικητικών μηχανισμών του υπουργείου που οδηγούν σε ένα εξαιρετικά υψηλό κόστος λειτουργίας (ενοίκια κτιρίων, στελέχη, διοικητικοί υπάλληλοι και αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί).

Η διαβούλευση επί του θέματος θα διαρκέσει 10 ημέρες και αναφέρεται σε ενοποίηση των υπηρεσιών με βάση συγκεκριμένα κριτήρια (π.χ. λειτουργική διάκριση και διαφοροποίηση) και λιγότερες οργανικές μονάδες (π.χ. των υπηρεσιών που αντιμετωπίζουν θέματα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αυτών που αντιμετωπίζουν θέματα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, των υπηρεσιών οικονομικής διαχείρισης, των υπηρεσιών με μελετητικό προσανατολισμό).

Ακόμη αναφέρεται σε κατάργηση υπηρεσιών των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται σε επιτελικούς εποπτευόμενους φορείς ή στο επίπεδο της περιφέρειας. Συγχωνεύσεις όμως αναμένεται να γίνουν και σε επίπεδο σχολικών μονάδων, ενώ εκατοντάδες ολιγοθέσια σχολεία ανά τη χώρα οδηγούνται σε κατάργηση.
"I went numb when I learned to see..."

Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

10
Δημιουργήθηκε ένας ηλεκτρονικός χώρος από την πρυτανεία όπου θα αναρτώνται κείμενα κάθε μέλους της πανεπιστημιακής κοινότητας σχετικά με τον διάλογο για τις αλλαγές. Η ηλεκτρονική διεύθυνση είναι: