Προσοχή! Ο κάθε χρήστης φέρει όλη την ευθύνη των όσων γράφει. Σε περίπτωση λογομαχίας, οι συντονιστές δεν είναι υποχρεωμένοι να υπερασπιστούν κανέναν. Δεν υπάρχει "επίσημη άποψη του forum" (καθώς σε αυτό γράφει ο οποιοσδήποτε) και δεν θα πρέπει να στοχοποιείται αυτό λόγω μηνυμάτων μεμονωμένων μελών του. Σημειώστε πως, σε περίπτωση που η κατάσταση ξεφύγει εκτός ελέγχου, οι συντονιστές διατηρούν το δικαίωμα του κλειδώματος θεμάτων και επιβολής κυρώσεων. Θα πρέπει αυτό να γίνει σεβαστό ως προσπάθεια διατήρησης της ειρήνης και όχι ως "κόλπο" για να προαχθεί μια συγκεκριμένη άποψη. Παρακαλούμε επίσης να αποφεύγετε τις μακροσκελείς απαντήσεις.

Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

31
Τα σχετικά με τον νέο νόμο κείμενα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του ΕΜΠ μπορείτε να τα βρείτε συγκεντρωμένα εδώ.

Έχουν προστεθεί τα εξής:
  1. "Απόφαση 67ης Συνόδου Πρυτάνεων, 2/7/2011"
  2. "Διευκρινίσεις για το Νόμο για τις Αλλαγές στα ΑΕΙ." (δελτίο τύπου ΥΠΕΠΘ)
  3. "Σχετικό με τις παροχές σίτησης και στέγασης των φοιτητών." (δελτίο τύπου ΥΠΕΠΘ)
  4. "Επιστολή της υπουργού ΥΠΕΠΘ προς τη Σύνοδο Πρυτάνεων"
Στο (2) αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι:
Δεν υπάρχει καμία περίπτωση επιβολής διδάκτρων στους φοιτητές, όσο και αν κάποιοι το επιθυμούν. Μετά τη χρονική διάρκεια σπουδών ν+2 και ν+ν για τους μερικής φοίτησης, το κάθε Ίδρυμα θα αποφασίζει τους τρόπους και τις προϋποθέσεις για τη διατήρηση της φοιτητικής ιδιότητας.

Τα συγγράμματα θα συνεχίσουν να διανέμονται κανονικά. Σε 3 χρόνια όλα θα είναι αναρτημένα στο Διαδίκτυο.

Πραγματικά, τέλος, απορούμε πόθεν προκύπτει ότι η σίτιση θα υφίσταται μόνο αν η σχολή έχει χρήματα...
Ανησυχώ για το εξής πάντως: τόσο εδώ, όπως και στο θέμα με τα συγγράμματα που είχε προκύψει νωρίτερα μέσα στη χρονιά, το υπουργείο απαντάει με τρόπο κάπως ασαφή. Π.χ., τι εννοεί "σε 3 χρόνια όλα θα είναι αναρτημένα στο Διαδίκτυο"; Προσωπικά θα ήθελα πολύ να δω ένα "και" ("αναρτημένα και στο διαδίκτυο") στη σχετική ανακοίνωση.

Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

32
Σιγουρα καθε νομος δεν μπορει να "οριζει" ή να ρυθμιζει ατομικα... αλλα συνολικα.
Το ερωτημα μου ειναι το εξης. Ειμαι στο 10 Ετος (Ετος οχι εξαμηνο), ολη μου την ζωη δουλευα (οχι για την πλακα μου αλλα για σοβαρο λογο) και τωρα σταματησα για να παρω το πτυχιο διοτι με πιεζε το οριο του νομου Γιαννακου. Τωρα ο νεος νομος δεν οριζει τπτ παρα μονο το ποιος θεωρειτα ενεργος και ποιος μερικης φοιτησης (ο οποιος πρεπει να δικαιολογει 20 ωρες εργασια για να τον καλυπτει το ν+ν). Δεν λεει τπτ αλλο για εμας. Μας διωχνουν, μας δεινουν extra χρονο, δεν μας αλλαζουν τιποτα?Ασε που με τον νεο νομο εκανα βλακεια που παραιτηθηκα γιατι τωρα δεν θα μπορω να δικαιολογο το 20ωρο της μερικης φοιτησης.Μ' εχει πιασει απελπισια πια. Ξερει κανεις να μου πει τι ισχυει για εμενα? Ευχαριστω πολυ.

Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

34
1. Κι άλλες διευκρινίσεις από το υπουργείο παιδείας σχετικά με τον τριετή κύκλο σπουδών, τα συγγράμματα και ό,τι έχει ακουστεί σχετικά με δίδακτρα.
2. Ο αντίλογος της ΠΟΣΔΕΠ στο προσχέδιο - ζητάει τρίμηνη αναβολή της ψήφισης του νόμου, ο οποίος πηγαίνει προς ψήφιση μέσα στο καλοκαίρι.

Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

35
@john84 Όσο διάβασα, δεν αναφέρουν τίποτα για παλιούς φοιτητές. Οι υποθέσεις που μπορούμε να κάνουμε με βάση αυτά που είχαν ισχύσει και το 2006 είναι ότι οι νέες ρυθμίσεις δεν θα ισχύσουν αναδρομικά.Βέβαια, όλα είναι πολύ γενικά. Ίσως αν πάρεις ένα τηλέφωνο στο γραφείο εξυπηρέτησης του υπουργείου να πάρεις μια απάντηση (αλλά αμφιβάλλω να ξέρουν τι τους γίνεται).
Επίσης, να σου πω ότι και εγώ είμαι 5ο έτος και χρωστάω αρκετά μαθήματα γιατί δούλευα τα προηγούμενα χρόνια (μαύρα φυσικά,οπότε άντε να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας. Αν έχεις ένσημα, περάσουν όλα αυτά και εφαρμοστούν, τουλάχιστον θα μπορείς να δικαιολογήσεις το γιατί).

Γενικά, πιστεύω ότι στο επόμενο διάστημα 1. Θα γίνουν μαζικές κινητοποιήσεις γιατί το σχέδιο είναι ένα έκτρωμα και έχει πάρα πολλές τρύπες. Είναι μια κακή συρραφή των ευρωπαϊκών/αμερικάνικων προτύπων με μόνο σκοπό την υποβάθμιση των σπουδών, την ελαχιστοποίηση του κόστους για το κράτος και τον πλήρη έλεγχο και την κατεύθυνση ιδεών και σπουδών . Από όλα αυτά, δεν θίγονται μόνο οι φοιτητές, θίγονται και οι καθηγητές, ακόμα και η ελευθερία στην επιστήμη αυτή καθεαυτή .
2. Στο πολυτεχνείο ακόμα και να ψηφιστεί, αμφιβάλλω αν θα εφαρμοστεί. Ανεξάρτητα με τη διοικητική οργάνωση και τους εσωτερικούς κανονισμούς, τα θέματα που αφορούν τους φοιτητές θίγουν τα δικαιώματα τουλάχιστον του 30% των προπτυχιακών του ιδρύματος. Αν ισχύσουν όλα αυτά αναδρομικά (που δεν νομίζω) θα πρέπει να διώξουν φοιτητές στα 7 χρόνια από τη στιγμή που ο μέσος όρος αποφοίτησης στις περισσότερες σχολές είναι τα 7.5!!. Επίσης, με ποιο δικαίωμα αποφασίζει κάποιος να διώξει εναν φοιτητή που χρωστάει μαθήματα και για ποιο λόγο, απο τη στιγμή που στο κράτος κοστίζει μετά το 7ο έτος μόνο τη κόλλα στην οποία γράφει στις εξεταστικές! Τρώει χώρο στα συρτάρια μήπως με τον φάκελό του ή τους χαλάει τα στατιστικά?
3. Τέλος θα ήθελα να αναφερθώ στο σπάσιμο σε 3 κύκλους σπουδών και προφανώς στην αλλαγή του προγράμματος σπουδών. Με ποια κριτήρια αυτό θα αλλάξει και ποιος θα αποφασίζει ουσιαστικά? Δεύτερον,αν διακριθούν οι σπουδές σε bachelor και master , να είστε βέβαιοι ότι το master θα το πληρώνουμε όπως γίνεται ήδη σε κάποιες σχολές στην Ελλάδα και όπως γίνεται παντού στο εξωτερικό. Και εδώ κολλάνε πολύ ωραία και τα φοιτητικά δάνεια, έτσι ώστε να συνεχίσουν τις σπουδές τους αυτοί που δεν έχουν τα χρήματα και να μπορούν να ανταγωνιστούν τους υπόλοιπους.

Το αποτέλεσμα είναι ότι σε δημόσιο πανεπιστήμιο θα πληρώνουμε τις σπουδές που οφείλει να μας παρέχει, και θα χρωστάμε από τα 20 μας.
In my glass coffin.
I'm waiting.

Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

36
Διαβάστε το Ψήφισμα της χθεσινής ανοιχτής συγκλήτου.

@αϊ-ο:

1. μέσα στο καλοκαίρι δε νομίζω οτι μπορούμε να περιμένουμε και πολλά πράγματα. Εξ'άλλου κλείνει και η Βουλή για ένα διάστημα, οπότε θέλω να ελπίζω οτι προς ψήφιση θα πάει προς Σεπτέμβρη. Σίγουρα πάντως θα είναι έντονοι οι πρώτοι μήνες του επόμενου ακαδημαϊκού έτους.

2. Αναδρομικά δε νομίζω να ισχύσει κάτι, θέλω να ελπίζω οτι θα υπάρξει κάποια μεταβατική κατάσταση (αν ψηφιστεί βέβαια). Το να διώχνουν φοιτητές (το οποίο όμως από ότι κατάλαβα θα πρέπει να το αποφασίζει το ίδρυμα, ή τέλος πάντων αυτό το "συμβούλιο", δεν επιβάλλεται ντε και καλά) λογικά γίνεται για να δείχνουν έξω οτι οι φοιτητές τελειώνουν γρήγορα κτλ. Άρα ναι, πιθανότατα τους "χαλάει τα στατιστικά". Να σου πω την αλήθεια, καλό είναι να υπάρχει κάποιο κίνητρο να τελειώνεις νωρίς, αλλά όχι να σου βάζει και το μαχαίρι στο λαιμό...

3. Ανεξαρτήτως από το τι θα πληρώνουμε κτλ, θεωρώ αδύνατον να βγει κάποιος "bachelor" χημικός μηχανικός σε 3 χρόνια από εδώ. Τι θα έχει μάθει; Ή θα πρέπει να κόψουμε άπειρα μαθήματα (πολλά από τα οποία όμως είναι απαραίτητα, ειδικά αν θέλει κανείς να συνεχίσει σε πιο βαθύ επίπεδο τις σπουδές του, άρα θα υπάρχει πρόβλημα σε όσους πάνε στο "master") ή θα πρέπει να κάνουμε 8-10 μαθήματα σε κάθε εξάμηνο, που δεν το βλέπω να βγαίνει... Αλήθεια, σε πόσα μαθήματα αντιστοιχούν περίπου οι 60 "ακαδημαϊκές μονάδες";

Προσωπικά θεωρώ οτι κάνουμε ένα σημαντικό λάθος στο πώς αντιμετωπίζουμε (οι φοιτητές) το νομοσχέδιο. Όλος ο κόσμος το κρίνει δίνοντας τη μέγιστη βαρύτητα στα οικονομικά και στη διοίκηση και ακολουθούμε κι εμείς στο ίδιο μήκος κύμματος. Θεωρώ οτι οι φοιτητές θα έπρεπε να δίνουμε περισσότερη βαρύτητα στον σχολιασμό των "φοιτητικών θεμάτων" του νομοσχεδίου και όσα αφορούν περισσότερο εμάς παρά οποιονδήποτε άλλον, γιατί αυτά είμαστε εμείς οι πρώτοι που θα πρέπει να προσπαθήσουμε να μην γίνουν μπάχαλο. Και χθες, στον ελάχιστο χρόνο που παρακολούθησα τη συνεδρίαση, όπως και σε όλα τα χαρτιά που κυκλοφορούν κατά καιρούς δεν βλέπω να γίνεται ιδιαίτερος λόγος για αυτά τα θέματα.

Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

37
Δελτίο Τύπου Συνόδου Πρυτάνεων μετά τη συνάντηση με την Υπουργό Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, 10/7/2011

Δήλωση της Υπουργού, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, μετά τη συνάντηση με αντιπροσωπεία της Συνόδου των Πρυτάνεων, 11/7/2011

Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

39

Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

40
To σχέδιο νόμου κατατέθηκε πριν λίγες μέρες στη βουλή, με ελάχιστες αλλαγές ως προς το προσχέδιο. (tvxs, Καθημερινή)

Στο μεταξύ, οι πρυτάνεις έχουν λάβει 8 γνωμοδοτήσεις συνταγματολόγων που αναφέρουν οτι υπάρχουν αντισυνταγματικές διατάξεις σε αυτό.

Σήμερα δόθηκε συνένευξη τύπου από τους πρυτάνεις, στην οποία παρουσίασαν την αντίθεσή τους και ζήτησαν από τους βουλευτές να μην ψηφίσουν το νομοσχέδιο στην παρούσα μορφή του.

edit: Και η απόφαση της χθεσινής έκτακτης συνόδου των Πρυτάνεων.