Προσοχή! Ο κάθε χρήστης φέρει όλη την ευθύνη των όσων γράφει. Σε περίπτωση λογομαχίας, οι συντονιστές δεν είναι υποχρεωμένοι να υπερασπιστούν κανέναν. Δεν υπάρχει "επίσημη άποψη του forum" (καθώς σε αυτό γράφει ο οποιοσδήποτε) και δεν θα πρέπει να στοχοποιείται αυτό λόγω μηνυμάτων μεμονωμένων μελών του. Σημειώστε πως, σε περίπτωση που η κατάσταση ξεφύγει εκτός ελέγχου, οι συντονιστές διατηρούν το δικαίωμα του κλειδώματος θεμάτων και επιβολής κυρώσεων. Θα πρέπει αυτό να γίνει σεβαστό ως προσπάθεια διατήρησης της ειρήνης και όχι ως "κόλπο" για να προαχθεί μια συγκεκριμένη άποψη. Παρακαλούμε επίσης να αποφεύγετε τις μακροσκελείς απαντήσεις.

"Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

1
Άρθρο της ιστοσελίδας ΣΚΑΪ.gr :
Από ΣΚΑΪ.gr έγραψε:
Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο
Θα αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών

Τη μείωση των μαθημάτων στη Δευτέρα και την Τρίτη λυκείου από του χρόνου, προανήγγειλε σε τηλεοπτική της συνέντευξη η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου.

Όπως είπε θα υπάρχουν τέσσερα υποχρεωτικά μαθήματα, στα οποία οι μαθητές θα κάνουν διπλάσιο αριθμό ωρών στο σχολείο.

Τόνισε ότι οι μαθητές θα έχουν λίγα μαθήματα επιλογής, στα οποία θα δουλεύουν με εργασίες, όπως και στα βασικά μαθήματα.

Επίσης είπε ότι θα αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών. Θα υπάρχουν εξετάσεις εσωτερικές στο σχολείο και ο βαθμός θα συνδέεται με τα πανεπιστήμια, τα οποία θα ορίζουν τα μαθήματα που απαιτούνται για την εισαγωγή και τη στάθμιση της βαθμολογίας.

«Το Λύκειο θα είναι μια αυτόνομη μονάδα, όπου το παιδί ως πολίτης θα πρέπει να συμπληρώνει τη γνώση του» σημείωσε η υπουργός και τόνισε ότι μετά το 2013 θα έχουμε νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

«Ο Οκτώβριος είναι ο μήνας που συζητάμε για τις αλλαγές στα Πανεπιστήμια και τα Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας» υπογράμμισε η υπουργός.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στο νέο ψηφιακό σχολείο. Συγκεκριμένα από τον Οκτώβριο θα αρχίσει να λειτουργεί ένα σύστημα σύμφωνα με το οποίο η ύλη βρίσκεται στο διαδίκτυο και οι μαθητές μπορούν να ο παρακολουθούν ζωντανά από την οθόνη του υπολογιστή.

Η αρχή για το ψηφιακό σχολείο γίνεται από τα δημοτικά στα οποία θα πάνε φορητά εργαστήρια με υπολογιστές, που θα μπαίνουν στις τάξεις για να γίνεται το μάθημα, ενώ θα τοποθετηθούν διαδραστικοί πίνακες στην β΄τάξη γυμνασίου.

Αλλά και τα παιδιά του λυκείου θα έχουν την υποστήριξη της διδασκαλίας από το διαδίκτυο.
Η μορφοποίηση με bold δική μου.
Σχόλια: Τόσο καιρό δεν λέγανε όλοι ότι θέλουν τις εξετάσεις σε κάθε σχολή; Πώς γύρισε ξαφνικά στο άλλο άκρο; Ή εννοεί ότι θα διοργανώνονται στα σχολεία, αλλά με την επίβλεψη των πανεπιστημίων, ώστε να λυθούν οργανωτικά προβλήματα;

Επίσης τόσο καιρό δεν λέγανε να ανεξαρτητοποιηθεί το λύκειο από την εισαγωγή στα πανεπιστήμια ώστε ο μαθητής να δίνει βαρύτητα σε όλα τα μαθήματα; Τώρα γιατί λένε ότι θα τα μειώσουν; Και επίσης όταν λέει ότι σε κάποια βασικά μαθήματα θα γίνονται διπλάσιες ώρες; Πχ μαθηματικά κατεύθυνσης 12 ώρες την εβδομάδα;;; :?

Ελπίζω απλώς κάτι να μην κατάλαβα καλά...

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

2
Πάντως αν οι βαθμοί του σχολείου λάβουν μεγαλύτερη βαρύτητα από αυτήν που έχουν τώρα το σύστημα ίσως κριθεί τελείως αναξιοκρατικό.
Κακές κακές οι Πανελλήνιες αλλά είναι μια μεγάλη ασφαλιστική δικλείδα..
I'll try to forget you
And I know that I will
In a thousand years

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

3
johnanto έγραψε:Πάντως αν οι βαθμοί του σχολείου λάβουν μεγαλύτερη βαρύτητα από αυτήν που έχουν τώρα το σύστημα ίσως κριθεί τελείως αναξιοκρατικό.
Κακές κακές οι Πανελλήνιες αλλά είναι μια μεγάλη ασφαλιστική δικλείδα..
Συμφωνώ απολύτως!Εάν οι βαθμοί του λυκείου καθορίζουν την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα γίνει εντελώς άδικο το σύστημα.Ξέρω άπειρα παιδιά που στην τρίτη λυκείου έβγαζαν στα τετράμηνα ΚΑΘΑΡΟ 20,ενώ στο δικό μου σχολείο οι βαθμοί του λυκείου έγιναν αιτία πολλοί φίλοι μου να περάσουν επαρχία αντί για αθήνα..
People wishing to analyze nature without using mathematics just settle for a reduced understanding.

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

4
Βασικά υποθέτω οτι στο σχολείο σου θα ήταν αξιοκρατικοί οι βαθμοί, ενώ στην πλειοψηφία των λυκείων οι καθηγητές βαθμολογούν ιδιαίτερα επιεικώς για να βοηθήσουν. Κάτι αντίστοιχο είχαμε κι εμείς με την Φιλόλογο. Η γυναίκα μια χαρά σωστά βαθμολογούσε. Αλλά όταν ακόμα και στο διπλανό τμήμα μέχρι και ο τελευταίος παίρνει 20 τι να το κάνεις; Μεταφέρεις το πρόβλημα καθαρά στο τι θα γράψει το παιδί στις πανελλήνιες. Το θέμα όμως είναι να συμμετέχει και η προσπάθεια στο σχολείο.

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι, αφού η εισαγωγή εξαρτάται από την σχετική βαθμολογία (ο Α μαθητής σε σχέση με τον Β που διεκδικεί την ίδια σχολή), εξισώνοντας το 30% του προφορικού, οι διαφορές κρίνονται μόνο στο 70% του γραπτού.

edit: Με αυτό το σκεπτικό, καλά κάνουν και βαθμολογούν σωστά όσοι βαθμολογούν έτσι, αλλά δυστυχώς στο τέλος δεν αλλάζει τίποτα και μόνο τα παιδιά την πληρώνουν.

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

5
Εγώ πήγαινα στη γερμανική σχολή αθηνών,όπου οι καθηγητές ήταν Γερμανοί,οι οποίοι προφανώς και δεν έβαζαν σε όλους 20(καθώς αυτή είναι ελληνική νοοτροπία),αλλά όσο τους άξιζε και γι'αυτό πολλά παιδιά κ γονείς κατηγορούσαν το σχολείο μετά για την επίδοσή τους στις πανελλήνιες κλπ.Καλά έκαναν,αλλά μετά από ένα σημείο είναι άδικο για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις να ξεκινάνε οι υπόλοιποι με πλεονέκτημα.
People wishing to analyze nature without using mathematics just settle for a reduced understanding.

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

6
Πράγματι, με αυτόν τον τρόπο ξεκινάνε κάποιοι με μειονέκτημα στις εξετάσεις. Θα μπορούσε να γίνει ένα σύστημα όπου πχ αν έχεις 20 στον έλεγχο, αλλά γράψεις 10 στις εξετάσεις κάπως ο βαθμος του λυκείου να μην έχει την ίδια βαρύτητα. Δεν ξέρω αν ισχύει τώρα κάτι τέτοιο με τις Πανελλήνιες.
"I went numb when I learned to see..."

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

7
Ισχύει.Μπορεί η διαφορά του προφορικού με το γραπτό να είναι μέχρι 2 βαθμούς,αλλά και πάλι είναι άδικο..(δηλαδή άμα έχεις 20 κ γράψεις 14 γίνεται 16 ο προφορικός..)
People wishing to analyze nature without using mathematics just settle for a reduced understanding.

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

8
Να λοιπόν ένα πρόβλημα με τις πανελλήνιες... Βασικά εγώ πιστεύω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι ντε και καλά οι "καλύτεροι" πάνε στις "καλύτερες σχολές". Με το σύστημα των μορίων λένε πολλοί "έβγαλα τόσα μόρια και θα πάω σε μια σχολή που ζητάει λίγα μόρια;". Ουσιαστικά έτσι κρίνεται όμως μόνο η "δημοτικότητα" των σχολών, το πόσο στη μόδα είναι.

Θα με βρίσετε μερικοί ( :P ) αλλά μου θυμίζει λίγο σχεδιασμό πειραμάτων. Όπως επέμενε να μας λέει ο Μασαβέτας: "Πρώτα θα διαλέγετε στάθμη σημαντικότητας και μετά θα κάνετε τον έλεγχο". Με απλά λόγια, πρώτα θα αποφασίσεις τι θες και μετά θα δεις αν το καταφέρνεις. Με το σύστημα των πανελληνίων πρώτα βλέπεις τι μπορείς να καταφέρεις και μετά ψάχνεις τι θες. Αυτό οδηγεί πολλούς όμως σε σχολές που δεν τους εμπνέουν.

Πιστεύω σαφέστατα ότι οι εξετάσεις θα πρέπει να γίνονται από τις σχολές, αλλά με ένα σύστημα παρόμοιο με τις πανελλήνιες στο αδιάβλητό του. Δηλαδή 2 βαθμολογητές (από το πανεπιστήμιο), σφραγισμένα ονόματα κτλ. Βέβαια θα μου πείτε πως όποιος θέλει να λαδώσει μια χαρά θα βρει τον τρόπο να το καταφέρει...

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

9
Ας μην ξεχνάμε πάντως ότι οι αλλαγές αυτές πιθανότατα πάνε πακέτο με κάποιες άλλες αλλαγές που είχαν ανακοινωθεί, δηλαδή οτι οι υποψήφιοι θα μπαίνουν πρώτα σε σχολές και μετά σε τμήματα.

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

10
Και εγώ πιστεύω οτι η καλύτερη λύση θα ήταν εξετάσεις απο το ίδιο το πανεπιστήμιο. Έτσι, και ο υποψήφιος πρώτα διαλέγει σχολή (όπως γινόταν και παλιά αν θυμάστε) και μετά βλέπει που μπορεί να πάει. Βέβαια, έτσι υπάρχει ο κίνδυνος να δώσουν όλοι εισαγωγικές στην Ιατρική :P Γενικά, το σύστημα όπως είναι δεν λειτουργεί, αλλά δεν μπορώ να σκεφτώ και κάποιο τρόπο για να βελτιωθεί αυτό. :? Καλό θα ήταν οι εξετάσεις να μπαίνουν απο την ίδια τη σχολή που θέλει ο καθένας, αλλά σίγουρα θα πρέπει να γίνουν και βασικές αλλαγές πρώτα στο λύκειο πχ. κατευθύνσεις, μαθήματα βαρύτητας, αξιολόγηση καθηγητών. Είχα μια καθηγήτρια στο λύκειο που μας έκανε Φυσική, ενώ ήταν άσχετη και στα προβλήματα που λύναμε έβγαζε αρνητικο χρόνο και το θεωρούσε και λογικό :P Ενα μικρό παράδειγμα :lol:
"I went numb when I learned to see..."