Προσοχή! Ο κάθε χρήστης φέρει όλη την ευθύνη των όσων γράφει. Σε περίπτωση λογομαχίας, οι συντονιστές δεν είναι υποχρεωμένοι να υπερασπιστούν κανέναν. Δεν υπάρχει "επίσημη άποψη του forum" (καθώς σε αυτό γράφει ο οποιοσδήποτε) και δεν θα πρέπει να στοχοποιείται αυτό λόγω μηνυμάτων μεμονωμένων μελών του. Σημειώστε πως, σε περίπτωση που η κατάσταση ξεφύγει εκτός ελέγχου, οι συντονιστές διατηρούν το δικαίωμα του κλειδώματος θεμάτων και επιβολής κυρώσεων. Θα πρέπει αυτό να γίνει σεβαστό ως προσπάθεια διατήρησης της ειρήνης και όχι ως "κόλπο" για να προαχθεί μια συγκεκριμένη άποψη. Παρακαλούμε επίσης να αποφεύγετε τις μακροσκελείς απαντήσεις.

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

31
Πάντως νομίζω υπάρχει ένας τρόπος να μειωθεί αισθητά η παραπαιδεία στο λύκειο με το να αλλάξει (με συγκεκριμένο τρόπο) το σύστημα εισαγωγής.

Ας ξεκινήσουμε από αυτό που είχα πει νωρίτερα, ότι πρέπει κάποιος να καθορίζει πρώτα τι θέλει και μετά πώς θα το κερδίσει. Και όχι "κερδίσατε μια δωροεπιταγή 19000 μορίων, εξαργυρώστε τη όπως θέλετε". Με το σύστημα των πανελληνίων όπως είναι τώρα, έχουν μια μανία όλοι να διεκδικούν θέσεις σε υψηλόβαθμες σχολές (ΠΜ, ΗΜΜΥ, Αρχιτέκτονες, Νομική, Ιατρική) χωρίς πολλοί από αυτούς να το θέλουν οι ίδιοι με την καρδιά τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, άλλοι με χαμηλότερη βαθμολογία που θέλουν πραγματικά να πετύχουν σε μια από αυτές τις σχολές να μην το πετυχαίνουν. Συνεπώς, όποιος έχει την οικονομική δυνατότητα, καταφεύγει στα φροντιστήρια για να μην έχει μειονέκτημα σε σχέση με τους τυχερούς-άτυχους που θα περάσουν σε μια σχολή μόνο για τα μόριά της.

Προσωπικά ξεκίνησα τη γ' λυκείου θέλοντας ΗΜΜΥ (ήταν κάτι που με ενέπνεε ιδιαίτερα). Δεν ήθελα να κάνω φροντιστήρια. Το βασικό επιχείρημα των γονιών μου όμως ήταν "και αν δεν τα καταφέρεις επειδή όλοι οι άλλοι κάνουν φροντιστήρια;". Τολμώ να πω οτι είναι ιδιαίτερα δυνατό επιχείρημα, καθώς ρισκάρεις ένα χρόνο ή και παραπάνω από τη ζωή σου. Ευτυχώς ανακάλυψα οτι μια σχολή με χαμηλότερη βάση με ενέπνεε περισσότερ.

Πιστεύω το πρόβλημα είναι ο κόσμος να καταλάβει τι θέλει. Δεν υπάρχει καμία ουσιαστική ενημέρωση ως προς τις σχολές στο λύκειο, υπάρχουν προκαταλήψεις ως προς τις χαμηλόβαθμες ή άλλες όχι τόσο γνωστές. Πρέπει στα σχολεία να δημιουργηθεί ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα παρουσίασης των διαφόρων επαγγελμάτων, αλλά από επαγγελματίες, όχι από γυμναστές για συμπλήρωση ωραρίου... Ο κόσμος αυτή τη στιγμή ξέρει μόνο το "Μηχανικός, Γιατρός, Δικηγόρος", άντε και μερικά ακόμα.

Σημειώνω ότι γνωρίζω κοπέλα που σε όλο το λύκειο ονειρευόταν τη στιγμή που θα περάσει στο ΤΕΙ εργοθεραπείας, μια σχολή ΤΕΙ με βάση εισαγωγής ΤΕΙ. Πόσοι από εμάς έχουμε έστω ξανακούσει ότι υπάρχει τέτοια ειδικότητα; Πάντως από τους 30κάτι στο εξάμηνο, 2-3 είναι ευτυχισμένοι που βρίσκονται εκεί (σύμφωνα με αυτήν).

Επίσης πόσοι από εμάς που βρισκόμαστε εδώ βάλαμε "για πλάκα" ή "για το καλό" στην τελευταία θέση του μηχανογραφικού το πιο κουλό ΤΕΙ που βρήκαμε; Στο σχολείο μου ήταν της μόδας το "Ιχθυοκαλλιέργειες Μεσολογγίου". Κι όμως, αν μια οικογένεια ασχολείται επί γενιές με τις ιχθυοκαλλιέργειες, είναι πολύ πιθανόν και τα παιδιά της να πάνε εκεί επειδή θα τους αρέσει. Και αν είναι ένα πολύ ωραίο επάγγελμα που απλώς δεν το ξέρουμε;

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

32
Πάντως αυτό που λες-προτείνεις, να γίνεται η επιλογή των σχολών αρκετά πριν λάβουμε στα χέρια μας την δωροεπιταγή, έτσι ώστε το μηχανογραφικό να αντικατοπτρίζει τη θέληση του καθενός, είναι κάτι που έχω την εντύπωση ότι θα εφαρμοστεί φέτος και συγκεκριμένα τα μηχανογραφικά θα κατατεθούν το Μάρτιο. Και έχω πει σε όσους γνωρίζω και με έχουν ρωτήσει πράγματα για τις πανελλήνιες να ψάξουν όσο πιο πολύ μπορούν όλες τις σχολές που μπορεί να τους ενδιαφέρουν και να τις δηλώσουν πραγματικά με σειρά ενδιαφέροντος, όχι πρώτα ιατρική, μετά πολυτεχνείο κ.ο.κ. Ακόμη είναι υποχρεωτική η επιλογή δύο πεδίων επίσης από το Μάρτιο(ή από τώρα, κατ' άλλους, αυτά είναι πληροφορίες που μαθαίνω φευγαλέα από φίλους που δίνουν φέτος), κι έτσι ορισμένες σχολές που ίσως σκεφτόσουν να δηλώσεις με τα μόρια στο χέρι αποκλείονται εκ των προτέρων.

Τώρα όσον αφορά τα φροντιστήρια, προσωπικά πιστεύω ότι είναι καλά εκεί που είναι, δεδομένου ότι υπάρχουν κατηγορίες ατόμων που τα χρειάζονται: Άτομα που ξεκίνησαν να διαβάζουν τελευταία στιγμή, άτομα με δυνατότητες αλλά χωρίς όρεξη για συστηματική μελέτη, άτομα ανασφαλή(και εκεί πιστεύω ότι υπάρχει πολύ ψωμί, 3/5 άτομα στο τμήμα μου στο φροντιστήριο κάνανε και ιδιαίτερα παράλληλα με το φροντιστήριο μετά τον Γενάρη, παρόλο που ήταν μαθητές του 19+ και διάβαζαν ήδη πολύ, παραπάνω από τους υπόλοιπους). Παρόλα αυτά πιστεύω ότι το να περάσεις είναι εφικτό ακόμα και χωρίς φροντιστήριο, ίσως καταβάλλοντας μεγάλη προσπάθεια. Ο διπλανός μου στο σχολείο χωρίς να έχει κάνει ποτέ φροντιστήριο ή ιδιαίτερο έβγαλε 18100 περίπου και πήγε εκεί που ήθελε, μαθηματικό αθήνας. Και χωρίς υπερβολικά πολύ διάβασμα, σας διαβεβαιώ.

Πάντως ακόμα και αν κάποιος επιλέξει το μοναχικό δρόμο, δηλαδή πανελλήνιες χωρίς ενίσχυση από κάπου, είναι το λιγότερο αναγκασμένος να ανοίξει κάποια βοηθήματα. Κι εκεί είναι η παραπαιδεία. Στο ότι μέσα από τα σχολικά βιβλία αλλά και από τις παραδόσεις(με εξαίρεση ορισμένων καθηγητών) δεν είσαι έτοιμος να αντιμετωπίσει είτε το επίπεδο είτε και το ύφος αυτών που θα δεις στις πανελλήνιες.
I'll try to forget you
And I know that I will
In a thousand years

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

33
Όπα όπα, δεν είπα να κάνουμε πρώτα μηχανογραφικά και μετά να δίνουμε εξετάσεις... :P Εννοώ οτι το όλο σύστημα με το μηχανογραφικό δημιουργεί το πρόβλημα καθώς υπάρχει ο ανταγωνισμός με το ποιος θα γράψει λίγο καλύτερα κτλ. Και μιλάμε πάντα για συστηματοποιημένες εξετάσεις που, όπως είπε ο Περικλής, μαθαίνεις απ' έξω μερικούς αλγορίθμους για να λύνεις μερικές ασκήσεις (αυτό ισχύει και στο πανεπιστήμιο, τουλάχιστον στο ΕΜΠ...).

Πιστεύω οτι οι εξετάσεις θα πρέπει να δίνονται προς συγκεκριμένες σχολές ή έστω κάποιες πολύ στενές δεσμίδες σχολών και όχι για όλες και όπου μπούμε. Να βάζει το πανεπιστήμιο θέματα (σε συνεργασία με τη δευτεροβάθμια βέβαια), να ζητάει παραπάνω από τόση βαθμολογία (με βάση τα συγκεκριμένα θέματα) ή μέχρι το πολύ τόσους εισαχτέους (όποιο καλυφθεί πρώτο).

Να το πάμε λίγο παραπέρα; Προσωπικές συνεντεύξεις στο πανεπιστήμιο. Έτσι γίνεται πχ στο Cambridge (από ό,τι έχω ακούσει). Πας, σου κάνουν μερικές πολύ απλές ερωτήσεις για να δουν κυρίως τον τρόπο που σκέφτεσαι και βέβαια αν έχεις κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις πέρα από το να ξέρεις να λύνεις ασκησούλες μέσα σε λίγο χρόνο. Επίσης σε ρωτάνε πράγματα του στυλ γιατί θες να μπεις σε αυτή τη σχολή, τι περιμένεις από αυτή κτλ. Και μιλάμε για ένα πολύ περιορισμένο πλήθος φοιτητών ανά έτος, με το μάθημα να γίνεται σε οικογενειακό κλίμα. Με τι δεν μοιάζει καθόλου άραγε???

Φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαζί? Ε, συγγνώμη, αλλά αυτό μόνο στην Αθήνα το έχω ξανακούσει... :P Μα καλά, δεν φτάνει που τα φροντιστήρια/γκρουπάκια είναι πανάκριβα εδώ, κάνετε και ακόμα πιο πανάκριβα ιδιαίτερα; :P "Είναι τρελοί αυτοί οι Ρωμαίοι..." Πραγματικά πάντως, δε νομίζω οτι χρειάζεται τόσο στρες πια για τις πανελλήνιες. Υπάρχει βέβαια τρελός ανταγωνισμός, αλλά ηρεμία...

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

34
Όχι μόνο δεν χρειαζόταν τόσο στρες, αλλά η διαφορά στην απόδοση τους δεν ήταν και τόσο μεγάλη. Ειλικρινά διάβαζα λιγότερο και εννοείται πως δεν έκανα ιδιαίτερα και μόνο το ένα παλικάρι με πέρασε οριακά, ίσως επειδή ήθελε ιατρική και σκοτωνόταν να την πιάσει.

Τώρα όλα όσα ανέφερες είναι μεν πολύ ωραία, αλλά χωρίς υψηλό βαθμό ασφαλείας. Κακές κακές οι πανελλήνιες, αλλα δεν ζούμε σε μια χώρα αξιοκρατίας και σπάνια κάποιος κερδίζει για τα προσόντα του. Οι συνεντεύξεις και οι εισαγωγικές εξετάσεις στην ίδα τη σχολή ή στο πανεπιστήμιο μάλλον θα ενεργοποιήσουν την αναζήτηση βυσμάτων, ενώ οι πανελλήνιες, ακόμα και αν δεχτούμε την ακραία περιπτωση να εξετάζουν μόνο παπαγαλία, ασκήσεις τυποποιημένες και ταχύτητα στην επίλυση, είναι μέχρι τώρα ασφαλείς. Δεν συμφωνείς;

Αν και αυτό που αναφέρεις ότι γινεται στο Cambridge μου φαίνεται πραγματικά καταπληκτικό. Ξέρω με τι δεν μοιάζει καθόλου και με αυτόν τόν τρόπο μπορείς να καταλάβεις και γιατί και το αποτέλεσμα δεν μοιάζει καθόλου.

Είναι όντως τρελοί. Ήθελα να γελάσω και να τους κοροιδέψω αλλά ώρες ώρες τους λυπόμουν, αλήθεια... :P
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος johnanto την Τετ 22 Σεπ 2010, 10:22 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
I'll try to forget you
And I know that I will
In a thousand years

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

35
Εεεε, ναι συμφωνώ στα περί αδιάβλητου, το κρατούσα να το σημειώσω στο τέλος της παραγράφου αλλά το ξέχασα... :P

Πιστεύω κάποιος τρόπος θα βρεθεί και εκεί. Αν και είναι κάτι το οποίο μας χαρακτηρίζει ως έλληνες πλέον...

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

36
Βασικα οχι μονο στο Cambridge, γενικοτερα σε ολα τα μεγαλα πανεπιστημια σου ζητανε το λιγοτερο ενα personal statement που να τους λες θελω το πανεπιστημιο σας γι'αυτο,αυτο και αυτο. Δηλαδη δεν νοειται να γινεται η ιδια ιστορια με εδω που λεμε "τωρα που μπηκα τα γραφω ολα"
In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-The Hitchhiker's Guide to the galaxy

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

37
Αναρωτιέμαι πάντως πώς θα μπορούσαν να αλλάξουν όλα αυτά... Συμβαίνει κάτι αρκετά περίεργο στην Ελλάδα: ξέρουμε όλοι μας πόσο καλύτερα θα μπορούσαν να γίνουν τα πράγματα, αλλά κανείς δεν θέλει να ξεβολευτεί από την κατάσταση που έχει συνηθίσει. Άντε βγες και πες πχ να γίνεται ανώτερου επιπέδου μάθημα (παιδαγωγικά και γνωσιοθεωρητικά) στα πανεπιστήμια, σε συνδυασμό με εξετάσεις αντιστοίχου επιπέδου που να μην πιάνουν τα παλιά θέματα, τα σκονάκια και τα βοηθήματα... Αν το πεις θα σε σφάξουν. Αν είσαι καθηγητής και το κάνεις, θα σε πουν σκληρό κτλ κτλ. Άντε να κάνεις τον άλλο να ακούσει παραπέρα από το "να αλλάξουν οι εξετάσεις"...

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

38
Το βασικό είναι ότι οποιαδήποτε πρόταση για βελτίωση γίνεται από εξωτερικούς παράγοντες, που μπορούν να δουν εύκολα την λύση από τη σκοπιά τους, όμως δεν καίγονται και να την εφαρμόσουν. Αντίθετα, οι άμεσα ενδιαφερόμενοι θεωρούν ότι αν αλλάξει κάτι θα βρεθούν έξω από τα νερά τους, ή καλύτερα έξω από το βάλτο τους, και ότι αυτό θα τους βλάψει. Σκέφτονται ότι αν πετύχουν πέτυχαν κι ότι το επίπεδο του συστήματος με το οποίο προχώρησαν δεν έχει νόημα. Με αυτόν τον τρόπο όμως μια μαθητική και μια φοιτητική κοινότητα συχνά μένουν στην μετριότητα. Και δυστυχώς στην Ελλάδα είναι ευχαριστημένοι. Όποιος προσπαθεί να κάνει κάτι για να ξεχωρίσει δείχνει κατ' αυτούς "υπερβάλοντα ζήλο", δεν είναι αρκετά "φοιτητής", και όποιος λέει ότι αυτό είναι καλό είναι "ελιτιστής" κ.λ.π. Από πότε ένα σύστημα που επιβραβεύει τους καλύτερους είναι ελιτιστικό; Τι ποιο λογικό από το να ανταμοίβεσαι ανάλογα με το επίπεδο της δουλειάς σου; Μακάρι να είχαμε ένα πανεπιστήμιο σαν το ΜΙΤ κι ας επιτρεπόταν μόνο στις διάνοιες να πάνε. Μακάρι να είχαμε πρότυπα σχολεία σε διάφορα σημεία κι ας χρειάζονταν εξετάσεις για να μπεις. Μακάρι να υπήρχαν ειδικοί επιστήμονες που να μπορούν να διαγνώσουν τα ταλέντα των παιδιών από μικρή ηλικία, κι ας λέγανε ότι το δικό μου παιδί δεν έχει..
I'll try to forget you
And I know that I will
In a thousand years

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

39
Κάτσε ρε συ, μην πάμε και στο άλλο άκρο... :P

Το θέμα δεν είναι να γίνουν πιο δύσκολα τα πράγματα ή να απαιτούνται για όλα εξετάσεις ή να πηγαίνουν στα πανεπιστήμια μόνο οι διάνοιες. Το θέμα είναι να γίνουν τα πράγματα πιο ουσιαστικά, να μην κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας. Και δεν θα αλλάξει αυτό αλλάζοντας απλώς τον τρόπο εξετάσεων βέβαια, όπως τόσα χρόνια γίνεται.

Προσωπικά, αν υπήρχαν οι κατάλληλες συνθήκες (ουσιαστική δουλειά όλο το εξάμηνο, να σε ξέρει ο καθηγητής από πρώτο χέρι και όχι μόνο από ένα αριθμό μητρώου σε ένα γραπτό στο τέλος του εξαμήνου) θα ζητούσα να καταργηθούν οι εξετάσεις των εξαμήνων.

Το να μπαίνουν λίγοι δεν το είπα σε στυλ οτι "λίγοι είναι οι διάννοιες που (και καλά) αξίζουν". Απλώς ένα πανεπιστήμιο δεν μπορεί να δουλέψει με τόσους φοιτητές. Και από τη στιγμή που πολλοί μπαίνουν σε μια σχολή απλώς για να μπουν και επειδή απλώς δεν πέτυχαν κάπου αλλού ή, ακόμα χειρότερα, είχαν την "ατυχία" να γράψουν καλά και να μην πάνε εκεί που πραγματικά ήθελαν, αρχίζει ένας φαύλος κύκλος που περνάει τόσο από τους φοιτητές όσο και από τους καθηγητές και τελικά το έχει οδηγήσει στη σημερινή μιζέρια.

Σχετικά με τις διάννοιες, πιστεύω οτι όλοι έχουν δικαίωμα στη γνώση, ανεξαρήτως του IQ τους (το οποίο αμφισβητείται και αυτό ως δείκτης ευφυΐας) και αν θέλουν μπορούν να το αξιοποιήσουν. Το θέμα είναι ότι με συλλογικότητες του στυλ "όλοι στο βάλτο" δεν μπορεί να γίνει τίποτα. Κάνε κάτι και για αυτόν που θέλει να βγει λίγο παραπέρα από το βάλτο... ;)

Επίσης, υπενθυμίζω οτι το πανεπιστήμιο πρέπει να ανεβάζει το επίπεδο των ανθρώπων του (καθηγητών και φοιτητών) και όχι οι άνθρωποί του να κατεβάζουν το επίπεδό του.

edit: Οι επόμενες αναρτήσεις αφορούσαν τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και μεταφέρθηκαν σε νέο topic.

Re: "Αναμένονται αλλαγές στο Λύκειο"

40
Προσπάθεια για νέα πνοή στο Λύκειο

Με λιγότερη ύλη, νέα μαθήματα επιλογής, με δραστηριότητες για κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα και καινοτομίες στη διδασκαλία και στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών -μία εξ αυτών είναι η προσθήκη της ερευνητικής εργασίας που θα μετρά για την εισαγωγή στα ΑΕΙ- η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα επιχειρήσει να δώσει νέα πνοή στο Λύκειο, το οποίο έχει απαξιωθεί ως «εξεταστικός προθάλαμος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», πρόθεση του υπουργείου είναι το σχέδιο του νέου λυκείου να παρουσιαστεί το αμέσως προσεχές διάστημα, ώστε οι καινοτομίες του να αποτελέσουν το θετικό αντίβαρο στις αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις σχολείων.

Οι αλλαγές θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τους μαθητές της Α΄ Λυκείου της επόμενης σχολικής χρονιάς 2011-2012. Η νέα δομή του Λυκείου θα οδηγήσει και σε καινούργιο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, το οποίο θα έχει βασικά μαθήματα αλλά και επιλογής που θα κατευθύνουν τους υποψηφίους σε αντίστοιχους επιστημονικούς κλάδους. Βάρος θα έχει και η γνώμη των ΑΕΙ που θα καθορίζουν τα μαθήματα που απαιτούνται για την εισαγωγή σε κάθε σχολή και τους συντελεστές βαρύτητας κάθε μαθήματος. Στόχος είναι στο πλαίσιο της μείωσης του φόρτου των μαθητών να μειωθούν και τα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων, από έξι σήμερα, σε τέσσερα.

Το νέο σύστημα εξετάσεων για τα ΑΕΙ θα εφαρμοστεί πρώτη φορά στους υποψηφίους της χρονιάς 2013-2014. Ειδικότερα, προκρίνονται τέσσερις βασικές αλλαγές σε σχέση με τη σημερινή μορφή του Λυκείου:

1. Η μείωση της ύλης στα υποχρεωτικά μαθήματα, ώστε οι μαθητές να μαθαίνουν στο σχολείο τα βασικά και να έχουν τη δυνατότητα να ανατρέχουν σε άλλες πηγές για τα θέματα που τους ενδιαφέρουν.

2. Η χρήση του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στη διδασκαλία των μαθημάτων.

3. Η ερευνητική εργασία που καθιερώνεται πιθανότατα τρεις ώρες εβδομαδιαίως. Οι μαθητές θα μάθουν να εκπονούν εργασίες στο πλαίσιο των μαθημάτων, η αξιολόγηση των οποίων θα συνυπολογίζεται στον τελικό βαθμό της τάξης και για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

4. Ατομικός φάκελος κάθε μαθητή, ο οποίος θα τον «συνοδεύει» από την Α΄ έως και τη Γ΄ Τάξη, θα δημιουργηθεί στο πλαίσιο του νέου τρόπου αξιολόγησης.

Πηγή

Πώς σας φαίνονται οι νέες αλλαγές? Θα καταφέρουν τίποτα ή θα μείνουμε στο ίδιο έργο θεατές? Τι πιστεύετε?
"I went numb when I learned to see..."