Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 11 από MakisH Διαπιστώνοντας πως πάρα πολύς κόσμος δεν γνωρίζει καθόλου τι γίνεται, θα προσπαθήσω να δώσω συνοπτικά (και κατά το δυνατόν σε ουδέτερο και ενημερωτικό ύφος) το τι συμβαίνει. Αντιλαμβάνεστε ότι και πάλι το κείμενο θα είναι εκτενές, ωστόσο προσπαθήστε να το διαβάσετε. Παρακαλώ να επισημάνετε ό,τι πιστεύετε ότι αναφέρω λάθος ή θα έπρεπε να έχει αναφερθεί, χωρίς αυτό να έχει γίνει. Τι έχει γίνει τους τελευταίους μήνες Spoiler: showΤο υπουργείο παιδείας εξήγγειλε ένα μεγάλο πακέτο μεταρρυθμίσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στη σύνοδο των πρυτάνεων κατατέθηκε ένα κείμενο που περιγράφει γενικά τις προτάσεις του υπουργείου για τη μεταρρύθμιση. Το κείμενο αυτό αναφέρεται συχνά ως "κείμενο διαλόγου" ή "κείμενο διαβούλευσης" και μπορείτε να το βρείτε εδώ. Η σύνοδος των πρυτάνεων στο Ρέθυμνο αντιμετώπισε με ιδιαίτερη επιφύλαξη το κείμενο (βλ. εδώ), ενώ το ΕΜΠ δεν παρέστη στη σύνοδο (ή τουλάχιστον έτσι είχε ανακοινωθεί, βλ. εδώ) Τις προηγούμενες μέρες έγιναν συζητήσεις και ανοιχτές γενικές συνελεύσεις σχολών επί του θέματος Στις 3 Δεκεμβρίου έγινε ανοιχτή σύγκλητος στο ΕΜΠ, με δυνατότητα να μιλήσει ο καθένας, από τον πρύτανη μέχρι τον προπτυχιακό φοιτητή και όχι μόνο. Το γενικό κλίμα ήταν πως το κείμενο που κατατέθηκε στη σύνοδο δεν είναι σωστή βάση για διάλογο, η σύγκλητος το απέρριψε στο σύνολό του (δεν έχει ανέβει ακόμα η απόφαση) και το ΕΜΠ θα καταθέσει τις δικές του προτάσεις (βλ. εδώ και εδώ) στην προσεχή σύνοδο των πρυτάνεων στο Λαύριο, στις 10-12 Δεκεμβρίου. Στις 15 Δεκεμβρίου κατατίθεται στη Βουλή το προσχέδιο νόμου (διορθώστε με αν κάνω λάθος) Τι περιέχεται στο "κείμενο διαβούλευσης" Spoiler: showΣυνοπτικά, μερικές από τις σημαντικότερες αλλαγές που περιέχονται (βοηθήστε με αν ξεχνάω ή είμαι ανακριβής σε κάτι) στο κείμενο είναι: Εφαρμογή του συστήματος των πιστωτικών μονάδων Εφαρμογή του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων Εισαγωγή σε σχολές (ή ιδρύματα), με κοινό πρώτο έτος και μετέπειτα κατεύθυνση σε τμήματα με κριτήρια τις επιδόσεις και τις προτιμήσεις του φοιτητή. Στη συνέχεια, δίνεται η δυνατότητα αλλαγής αντικειμένου σπουδών. Αλλαγή του τρόπου χρηματοδότησης των ΑΕΙ (είναι σύνθετο και λεπτό θέμα, δεν θέλω να επεκταθώ, διαβάστε το κείμενο) Αξιολόγηση των ΑΕΙ (με κυρίως ποσοστικά κριτήρια) και εξάρτηση της χρηματοδότησής τους από την αξιολόγησή τους Αλλαγή του τρόπου διοίκησης των ΑΕΙ. Η σύγκλητος διατηρεί την ευθύνη στα καθαρά ακαδημαϊκά θέματα. Δημιουργείται το "συμβούλιο του ιδρύματος" το οποίο αποφασίζει για τα υπόλοιπα. Συμμετέχουν σε αυτό κατά πλειοψηφία εκλεγμένα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, ενώ το ίδρυμα επιλέγει και άλλα πρόσωπα, από την ελλάδα ή το εξωτερικό. Στο συμβούλιο εκπροσωπούνται και οι φοιτητές. Αλλαγή τρόπου εκλογής πρυτανικών αρχών. Πρύτανης μπορεί να εκλεγεί και κάποιος που δεν είναι καθηγητής του ίδιου ιδρύματος. Γίνεται διεθνής πρόσκληση ενδιαφέροντος με κριτήρια που θέτει το ίδιο το ίδρυμα. Σε περίπτωση που εκλεγεί ως πρύτανης καθηγητής άλλου πανεπιστημίου, του προσφέρεται έδρα καθηγητή στο γνωστικό του αντικείμενο. Κατάργηση της βαθμίδας ΠΔ407 και αντικατάσταση με τη βαθμίδα του Λέκτορα, με κυρίως εκπαιδευτικά καθήκοντα, χωρίς δυνατότητα εξέλιξης. Η μονιμότητα διασφαλίζεται στη βαθμίδα του αναπληρωτή καθηγητή. Διεθνούς σύνθεσης εκλεκτορικά σώματα για την εξέλιξη των μελών ΔΕΠ Περιοδική αξιολόγηση καθηγητών ως προς το ερευνητικό τους έργο Δυνατότητα εκλογής καθηγητών αναγνωρισμένων πανεπιστημίων του εξωτερικού για να υπηρετήσουν σε ελληνικό ίδρυμα για κάποιο χρονικό διάστημα, χωρίς να εγκαταλείψουν τη θέση τους στο άλλο πανεπιστήμιο. Θεσμοθέτηση ανεξάρτητης αρχής για την αξιολόγηση, χρηματοδότηση και έλεγχο των ΑΕΙ Νέο σύστημα φοιτητικών υποτροφιών και δανείων - δημιουργία "κάρτας φοιτητή" (βλ. κείμενο) Συνένωση ιδρυμάτων (συχνά αναφέρεται και ως "ακαδημαϊκός Καλλικράτης") Αλλαγές με στόχο την προώθηση της "εξωστρέφειας" των ιδρυμάτων Προβάλλονται επίσης ως αλλαγές: "δίδακτρα, αλυσίδες μαθημάτων, απουσίες, διαγραφές φοιτητών" και άλλες. Σημειώστε πως αυτές δεν αναγράφονται στο κείμενο διαλόγου. Η λογική που οδηγεί σε αυτή την αναφορά είναι η εξάρτηση της χρηματοδότησης των ιδρυμάτων από την αξιολόγησή τους, μαζί με τη δυνατότητα του ιδρύματος να έχει τον δικό του εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας. Δεν είναι κάτι που προτείνεται από το υπουργείο, είναι κάτι που ενδεχομένως (όπως λέγεται) να προκύψει στο μέλλον από τα ίδια τα ιδρύματα για τη βελτίωση της αξιολόγησής τους. Χρήσιμα κείμενα προς ανάγνωση Spoiler: showΚείμενο διαλόγου (με υπογραμμισμένες τις προτάσεις) Απόψεις σχολής Χημικών Μηχανικών ΕΜΠΑπόψεις της σχολής Αρχιτεκτόνων μηχ. ΕΜΠ - Άλλα προβλήματα των ΑΕΙ Κριτική του ΕΜΠ ως προς το κείμενο διαλόγου Εναλλακτικές προτάσεις του ΕΜΠ αντί του κειμένου διαλόγου (βλ. και εδώ) Περισσότερα κείμενα μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του ΕΜΠ "Διάλογος για τις αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση" Διαβάστε επίσης τη συνέντευξη της υπουργού παιδείας στην "Καθημερινή" (5/12/2010) όπου απαντά σε κάποια από τα επιχειρήματα που έχουν τεθεί κατά του κειμένου. Θα ήθελα να ακούσω αντεπιχειρήματα πάνω σε όσες απαντήσεις δίνονται με τη συνέντευξη. Τελευταία επεξεργασία από το μέλος MakisH την Δευ 06 Δεκ 2010, 5:14 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά. Λόγος: Προσθήκη κομματιού περί αλυσίδων κτλ ======> Βοηθήστε στο forum! <====== ΠαράθεσηΔευ 06 Δεκ 2010, 5:08 pm
Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 12 από fotinit17 Σε σημερινό άρθρο στην εφημερίδα το Βήμα έγινε αναφορά στις επικείμενες αλλαγές στην παιδεία. Πιο αναλυτικά: Καθοριστική σηµασία για τις αλλαγές στα πανεπιστήµια έχει το διάστηµα µέχρι τις εορτές, καθώς αρκετοί πανεπιστηµιακοί καταθέτουν τις δικές τους προτάσεις στη δηµόσια διαβούλευση που άρχισε. Πάντως οι πρυτάνεις συνεδριάζουν εκτάκτως στο τέλος της εβδοµάδας και οι φοιτητές σε αρκετές σχολές συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους µε καταλήψεις. Η υπουργός Παιδείας κ. Αννα ∆ιαµαντοπούλου από την πλευρά της τόνισε χθες ότι οι αλλαγές είναι αναγκαιότητα και αναφέρθηκε στους πανεπιστηµιακούς που αρνούνται να θεωρήσουν ακόµα και ως βάση συζήτησης τις προτάσεις της. «Τα πανεπιστήµια δεν γίνονται γιατους καθηγητές... Υπάρχουν προσωπικά εσωτερικά συµφέροντα και ισορροπίες», είπε χθες το πρωί (στο Mega) και τόνισε ότι µε τον νέο νόµο οι φοιτητές θα αξιολογούν τους καθηγητές τους, που δεν θα µπορούν πλέον να απουσιάζουν συχνά από τα αµφιθέατρα. Ωστόσο, αρκετά πανεπιστήµια ώς τώρα έχουν απορρίψειτο κείµενο διαβούλευσης, µε τελευταίο το Πολυτεχνείο της Αθήνας, οι καθηγητές του οποίου µάλιστα αποφάσισαν 48ωρη απεργία την Πέμπτη και την Παρασκευή. «Είναι δυνατόν πανεπιστηµιακοί δάσκαλοι να ξεκινήσουν απορρίπτοντας, καταλαµβάνοντας σχολές και κάνοντας απεργίες;» διερωτήθηκε η κ. ∆ιαµαντοπούλουκαι ανέφερε ότι στο εξήςοι εκλογές καθηγητών θα δηµοσιεύονται στο ∆ιαδίκτυο για να υπάρξει διαφάνεια. «Μας έρχονται ανατριχιαστικές καταγγελίες από παντού. Ελέγχουµε σε πολλά τµήµατα, δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόµα οι έρευνες. Υπάρχει τµήµα που έχει 50 καθηγητές και οι 8 είναι ζευγάρια! ∆εν είναι µόνο η Κοινωνική Θεολογία», είπε χαρακτηριστικά. Κανένα µεταπτυχιακό σηµείωσε επίσης ότι υπάρχουν περιπτώσεις πανεπιστηµίων όπου, όταν γίνεται απεργία, οι καθηγητές συνεχίζουν να πληρώνονται επειδή δηλώνουν ότι κάνουν αναπλήρωση σε άλλες µέρες. Ακόµα, η κ. ∆ιαµαντοπούλου ανέφερε ότι κανένα νέο µεταπτυχιακό πρόγραµµα δεν θα εγκριθεί φέτος καθώς υπάρχουν ήδη 600 και είπε ότι αύριο θα ανακοινώσει πότε θα κατατεθούν τα φετινά Μηχανογραφικά, µετά τη δηµόσια διαβούλευση που ολοκληρώνεται. Πιθανότερο είναι να κατατεθούν και πάλι καλοκαίρι και όχι τον Μάρτιο, όπως είχε προτείνει ο υφυπουργός κ. Ι. Πανάρετος. Πηγή: Το Βήμα Τα 7 μέτωπα στην αντιπαράθεση για τις μεταρρυθμίσεις στην παιδεία "I went numb when I learned to see..." ΠαράθεσηΤρί 07 Δεκ 2010, 6:43 pm
Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 13 από MakisH Από τις γενικές ανακοινώσεις του ΕΜΠ έγραψε: ΚΑΛΕΣΜΑ ΠΡΟΣ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΑΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΕΜΠ Υλοποιώντας την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης Μελών ΔΕΠ ΕΜΠ της 1ης Δεκέμβρη 2010 για τη συμμετοχή μας στη Σύνοδο των Πρυτάνεων στο Λαύριο και με δεδομένο ότι η συζήτηση για το κείμενο Διαβούλευσης για την Ανώτατη Εκπαίδευση θα διεξαχθεί το Σάββατο 11 Δεκέμβρη, καλούνται όλα τα μέλη της Πολυτεχνειακής Κοινότητας, ΔΕΠ, Εργαζόμενοι και Φοιτητές, να παρεβρεθούν στο Λαύριο, στις 12.00 το Σάββατο 11 Δεκέμβρη. Αθήνα 9 Δεκέμβρη 2010 Το Προεδρείο της Γεν. Συνέλευσης (1-12-10) Πηγή ======> Βοηθήστε στο forum! <====== ΠαράθεσηΠαρ 10 Δεκ 2010, 10:03 am
Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 14 από fotinit17 Όπως ανέφερε το ΣΚΑΙ: Απορρίπτει η σύνοδος των πρυτάνεων στο σύνολό του το κείμενο του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση. Οι πρυτάνεις, οι οποίοι συνεδριάζουν, θα συγκροτήσουν κείμενο με τις προτάσεις τους το οποίο και θα καταθέσουν στο υπουργείο Παιδείας. Νωρίτερα, ομάδα φοιτητών συγκεντρώθηκε έξω από το κτίριο της συνεδρίασης των πρυτάνεων στο Λαύριο, παρουσία των ΜΑΤ. "I went numb when I learned to see..." ΠαράθεσηΣάβ 11 Δεκ 2010, 4:31 pm
Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 15 από fotinit17 Απορρίπτουν τις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας Στην απόρριψη του συνόλου του κειμένου του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση συγκλίνουν οι πρυτάνεις στην έκτακτη σύνοδό τους που πραγματοποιείται στο Λαύριο. Μάλιστα, ορισμένοι εξ αυτών προειδοποιούν για το ενδεχόμενο αναταραχών. Aπό νωρίς το πρωί οι πρυτάνεις και οι πρόεδροι των Διοικουσών Επιτροπών των Πανεπιστημίων της χώρας συνεδριάζουν, στο Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου, και συζητούν τις προτάσεις τους για την αναβάθμιση των Πανεπιστημίων, που θα είναι και η απάντηση τους στις προτάσεις του υπουργείου. Έξω από το χώρο της συνόδου, που έχει τον χαρακτήρα της έκτακτης και γι’ αυτό δεν παρίσταται εκπρόσωπος του υπουργείου Παιδείας, είχαν συγκεντρωθεί εκατοντάδες φοιτητές με πανό και συνθήματα εναντίον των αλλαγών στα Πανεπιστήμια, ενώ συγχρόνως καταφέρθηκαν και εναντίον του μνημονίου. Το προεδρείο της Συνόδου, διευκρίνισε ότι οι πανεπιστημιακοί επιδιώκουν να λάβουν ομόφωνη απόφαση για το κείμενο που θα εκδώσουν. Συγκεκριμένα, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Θ. Παπαθεοδώρου, τόνισε, ιδιαίτερα, ότι σκοπός της συνόδου είναι ακριβώς να τοποθετηθεί με κοινές θέσεις, κατά το δυνατόν, για το μέλλον των Πανεπιστημίων. Βάση της συζήτησης είναι ένα κοινό πλαίσιο αρχών και αξιών : πλήρης αυτοδιοίκηση, δωρεάν παιδεία και απρόσκοπτη χρηματοδότηση. Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης, Γιάννης Παλλήκαρης, επισήμανε μεταξύ άλλων ότι οι περισσότεροι πρυτάνεις συγκλίνουν σε μια κοινή πρόταση και πρόσθεσε ότι η ακαδημαϊκή κοινότητα έχει βασικές διαφορές με το υπουργείο. "Δεν υπάρχει κατάλληλο περιβάλλον διαλόγου" είπε χαρακτηριστικά, εννοώντας τις τελευταίες εγκυκλίους του υφυπουργού Παιδείας, Γ. Πανάρετου, σχετικά με την οικογενειοκρατία στα Ιδρύματα, αλλά και την τελευταία εγκύκλιο που έστειλε, σύμφωνα με την οποία αν τα Πανεπιστήμια δεν απαντούν στα ερωτήματα του υπουργείου εγκαίρως τότε από την ερχόμενη χρονιά θα αναστέλλεται η χρηματοδότησή τους μέχρι να απαντήσουν. Ο κ. Παλλήκαρης, εκτίμησε ότι αν το υπουργείο εμμείνει στις θέσεις του τότε θα πρέπει να αναμένουμε παρατεταμένη αναταραχή στα Πανεπιστήμια. Υπενθύμισε δε, ότι ήδη οι πρυτάνεις έχουν απορρίψει το βασικό κορμό των αλλαγών που προτείνει το υπουργείο, από την προηγούμενη σύνοδο των πρυτάνεων, τον περασμένο Οκτώβριο, στο Ρέθυμνο. Να σημειωθεί, ότι το Ε.Μ.Πολυτεχνείο υποστηρίζει ότι απαραίτητος όρος για να προσέλθει στο διάλογο με το υπουργείο, είναι να αποσυρθούν οι συγκεκριμένες προτάσεις και η συζήτηση να γίνει επί των κοινών προτάσεων των Πανεπιστημίων. Η σύνοδος των πρυτάνεων, αποφάσισε να επιτρέψει σε αντιπροσωπεία των διαμαρτυρομένων φοιτητών, αλλά και των διδασκόντων, να μπουν στην αίθουσα της συνεδρίασης και να διαβάσουν ψήφισμα με τις συγκεκριμένες θέσεις των φοιτητών και των καθηγητών. Να σημειωθεί ότι, ήδη, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Διδακτικού Προσωπικού των Πανεπιστημίων (ΠΟΣΔΕΠ) έχει ήδη δημοσιοποιήσει τις θέσεις της και έχει τοποθετηθεί εναντίον του βασικού κορμού των προτάσεων του Υπουργείου Παιδείας. Ισχυρή αστυνομική δύναμη που βρισκόταν στην είσοδο του Τεχνολογικού Πάρκου αποχώρησε και οι φοιτητές μετά την παράσταση στη σύνοδο των πρυτάνεων, αποχώρησαν και αυτοί. "I went numb when I learned to see..." ΠαράθεσηΣάβ 11 Δεκ 2010, 4:43 pm
Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 16 από 007 Ιδού η ορθή στάση: Ακαδημαϊκοί και φοιτητές ενωμένοι. Και ποιος ο καλύτερος τρόπος να είναι ενωμένοι και να συνεργαστούν επικοδομητικά; Το αφήνω στην κρίση του καθενός. Kuchiki Byakuya ΠαράθεσηΣάβ 11 Δεκ 2010, 4:57 pm
Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 17 από kop3110 Καλά και οι ακαδημαικοί δεν εναντιώνονται όπως πολύ ρομαντικά πιστεύουν για τις αλλαγές που επηρεάζουν εμάς προσωπικά σαν φοιτητές, αλλά κυρίως γιατί θα χάσουν το βόλεμά τους, δεν θα διαχειρίζονται τα κονδύλια,δεν θα διορίζουν τους συγγενείς τους...Δείτε την εκπομπή κουτί της Πανδώρας και θα καταλάβετε. ΠαράθεσηΣάβ 11 Δεκ 2010, 6:03 pm
Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 18 από 007 Ποτέ δεν μπορείς να αποκόψεις τον άνθρωπο από το να προσπαθεί για το προσωπικό του συμφέρον. Το θέμα είναι ο καθένας από τους συναγωνιστές να έχει ένα κίνητρο να συμμετέχει στον αγώνα. Τελικά ο αγώνας κερδίζει. Λογικό είναι σε κάθε ομάδα ο καθένας να αναζητά κάτι διαφορετικό. Kuchiki Byakuya ΠαράθεσηΣάβ 11 Δεκ 2010, 6:19 pm
Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 19 από fotinit17 Πρυτάνεις: Μόνοι µας θα προτείνουµε τις απαραίτητες αλλαγές Ναι σε αλλαγες στα πανεπιστήµια, αλλά... διαφορετικές από αυτές που προτείνει το υπουργείο Παιδείας, είπαν οι πρυτάνεις των ιδρυµάτων στην έκτακτη σύνοδο που οργάνωσαν στο Λαύριο. Με οµόφωνη απόφασή τους ύστερα από 10ωρη συνεδρίαση, απέρριψαν τις προτάσεις του υπουργείου (ανάµεσα στις οποίες η δηµιουργία Συµβουλίων ∆ιοίκησης στα ΑΕΙ) και επιφυλάχθηκαν να καταθέσουν τις δικές τους εισηγήσεις για τις αλλαγές που θεωρούν αναγκαίες, το επόµενο διάστηµα. Μάλιστα τις προτάσεις αυτές επιθυµούν να παρουσιάσουν και στους πολιτικούς αρχηγούς, µε τους οποίους θα ζητήσουν συναντήσεις. Οι πρυτάνεις ζήτησαν να αποσυρθεί το κείµενο διαβούλευσης που έχει καταθέσει η Αννα ∆ιαµαντοπούλου λέγοντας πως δεν αποτελεί βάση διαλόγου για τα ιδρύµατα, ενώ ορισµένοι, όπως ο πρύτανης του Πανεπιστηµίου Κρήτης κ. Ι. Παλλήκαρης, εκτίµησαν ότι αν το υπουργείο επιµείνει θα δηµιουργηθεί έντονη και παρατεταµένη αναταραχή στα πανεπιστήµια. Σηµειώνεται ότι την περασµένη εβδοµάδα οι καταλήψεις σχολών σε όλη τη χώρα έφτασαν τις 40-45, ενώ όπως υποστήριζαν φοιτητές που παρέστησαν στη σύνοδο για να διαµαρτυρηθούν αναµένεται από σήµερα να πολλαπλασιαστούν µέχρι να κλείσουν τα ιδρύµατα για τις γιορτές. Η βασική αντίθεση των επικεφαλής των ελληνικών πανεπιστηµίων εκφράστηκε προς την πρόταση για το Συµβούλιο ∆ιοίκησης και την αλλαγή του τρόπου επιλογής πρύτανη. Οι πανεπιστηµιακοί θεωρούν ότι ανώτατο όργανο διοίκησης των ιδρυµάτων οφείλει να παραµείνει η Σύγκλητος χωρίς την εµπλοκή εξωπανεπιστηµιακών στοιχείων στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, καθώς κάτι τέτοιο αντιβαίνει, όπως έλεγαν, στη συνταγµατική πρόβλεψη για αυτονοµία των ιδρυµάτων, ενώ θα έδινε στα πανεπιστήµια και χαρακτήρα «επιχείρησης». Επίσης θεωρούν ότι ο πρύτανης πρέπει να συνεχίσει να εκλέγεται όπως σήµερα, αλλά µε στάθµιση της ψήφου κάθε οµάδας εκλεκτόρων ανάλογα µε τη συµµετοχή τους στη διαδικασία και όχι να προσλαµβάνεται από κάποιο Συµβούλιο, έστω και κατόπιν διεθνούς πρόσκλησης ενδιαφέροντος. Αντιθέτως, σηµεία διαφαινόµενης σύγκλισης είναι η ανάγκη κοινωνικής λογοδοσίας των πανεπιστηµίων και διασφάλισης της διαφάνειας στις αποφάσεις και την οικονοµική διαχείριση, η αξιολόγηση των προγραµµάτων σπουδών µε ευθύνη των πανεπιστηµίων και η δηµιουργία κεντρικού και περιφερειακών συµβουλίων για τη χάραξη του στρατηγικού σχεδιασµού της Τριτοβάθµιας Εκπαίδευσης και τις επικείµενες συγχωνεύσεις τµηµάτων, σχολών και ιδρυµάτων. "I went numb when I learned to see..." ΠαράθεσηΔευ 13 Δεκ 2010, 3:30 pm
Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 20 από MakisH Να και η απόφαση της συνόδου των πρυτάνεων. Παρουσιάζονται οι προτάσεις των πανεπιστημίων για τις αλλαγές. Στην απόφαση απορρίπτεται το κείμενο του υπουργείου, το οποίο καλείται να αποσύρει τις προτάσεις του. Και στις προτάσεις αυτές εμφανίζονται κάποια σημεία αντίστοιχα των προτάσεων του υπουργείου, όπως πχ η εφαρμογή του συστήματος πιστωτικών μονάδων. ======> Βοηθήστε στο forum! <====== ΠαράθεσηΔευ 13 Δεκ 2010, 5:28 pm