Προσοχή! Ο κάθε χρήστης φέρει όλη την ευθύνη των όσων γράφει. Σε περίπτωση λογομαχίας, οι συντονιστές δεν είναι υποχρεωμένοι να υπερασπιστούν κανέναν. Δεν υπάρχει "επίσημη άποψη του forum" (καθώς σε αυτό γράφει ο οποιοσδήποτε) και δεν θα πρέπει να στοχοποιείται αυτό λόγω μηνυμάτων μεμονωμένων μελών του. Σημειώστε πως, σε περίπτωση που η κατάσταση ξεφύγει εκτός ελέγχου, οι συντονιστές διατηρούν το δικαίωμα του κλειδώματος θεμάτων και επιβολής κυρώσεων. Θα πρέπει αυτό να γίνει σεβαστό ως προσπάθεια διατήρησης της ειρήνης και όχι ως "κόλπο" για να προαχθεί μια συγκεκριμένη άποψη. Παρακαλούμε επίσης να αποφεύγετε τις μακροσκελείς απαντήσεις.

Re: Παρεμπόδιση εκπαιδευτικής διαδικασίας

11
SPDamilos έγραψε: Δυστυχώς, στην κατάσταση που έχουμε φτάσει, κοινωνική, οικονομική, πολιτική, είμαστε υπαίτιοι όλοι μας και καλό θα ήταν να αποβάλλουμε την "ξύλινη" πολιτική γλώσσα της "καταδίκης" πράξεων, αλλά να δράσσουμε αντιπαράλληλα, να βρούμε τις αιτίες αυτών των πράξεων και να τις διορθώσουμε, όχι να δούμε τις αφορμές και τα αποτελέσματά τους και να τα "καταδικάσουμε".
Δεν θεωρώ την επίσημη "καταδίκη" μιας τέτοιας πράξης ως κάτι το "ξύλινο". Αλίμονο αν δεν καταδικάζονταν τέτοιες πράξεις από επίσημα χείλη (κι αν ήταν μάγκες οι καθηγητές ας έκαναν μια μέρα απεργία σε ένδειξη υποστήριξης προς το θύμα της επίθεσης! Ας μην θυμούνται να είναι "αγωνιστές" μόνο όταν μειώνεται ο μισθός τους...) Και από ένα σημείο και μετά δεν είναι "δουλειά" του Πανεπιστημίου να σε μαθαίνει πως να συμπεριφέρεσαι (θεωρώντας πως αυτή είναι η βασικότερη αιτία της πράξης αυτής). Επειδή ακριβώς είμαστε 18 χρονών όπως προανέφερες, ο καθένας έχει σχηματίσει τον χαρακτήρα του. Αν κάποιος έχει μάθει να είναι τραμπούκος δύσκολα θα αλλάξει. Απλώς ας "απομονώνουμε" πολιτικά με τον τρόπο μας όσους προβαίνουν σε τέτοιες κινήσεις (και όχι κατ'εμέ δεν αποτελεί τρόπο τιμωρίας η αποχή από τα κοινά, λογική που έχει γίνει λίγο της μόδας).

Re: Παρεμπόδιση εκπαιδευτικής διαδικασίας

12
SPDamilos έγραψε:Παιδιά, ας μην στρουθοκαμηλίζουμε προκειμένου να φανούμε "αρεστοί" στον κόσμο.

Η όποιας μορφής επιβολή είναι μη αποδεκτή, όχι μόνο στα πλαίσια ενός Πανεπιστημίου, αλλά στα πλαίσια της κοινωνίας. Καλό όμως θα ήταν να πάρουμε πλέον μία απόφαση. Απόφαση που θα αφορά την πολιτικοποίηση ή όχι των φοιτητών. Ο φοιτητής, δεδομένης της ηλικίας του, άνω των 18, έχει το δικαίωμα, και την υποχρέωση, της συμμετοχής του στα "κοινά"! Η απόφαση που πρέπει να πάρουμε όλοι, γιατί το κράτος, το Πανεπιστήμιο, η κοινωνία, είμαστε εμείς και όχι οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποί μας, είναι αν θέλουμε φοιτητές με τη λογική του μαθητή (απλά διαβάζω για να περάσω τα μαθήματα) ή φοιτητές που είναι ενήλικες, να παίρνουν αποφάσεις χωρίς να φοβούνται να εκφραστούν ή να κρύβονται πίσω από τρίτους και να δρουν ως αυτόβουλα μέλη μίας κοινωνίας. Δηλαδή φοιτητές που εκτός από το να μαθαίνουν, να διαβάζουν, να εκπονούν εργασίες και να δίνουν εξετάσεις, να εξασκούν, επίσης, και την ιδιότητα του ενεργού μέλους της κοινωνίας.

Φυσικά, οι συζητήσες αυτού του επιπέδου μένουν πάντα στο θεωρητικό υπόβαθρο, κρυμμένες πίσω από κομματικές ή άλλες παρατάξεις και διαπληκτισμούς και χάνουν το νόημά τους, καθώς πάντα υπάρχει το άγχος του Ακαδημαϊκού Ημερολογίου. Το Πανεπιστήμιο πάντα ήταν και θα παραμείνει το καλύτερο μέρος ελέυθερης έκφρασης Ιδεών, Αντιλήψεων και Διαλόγου. Μία ιδιότητα του Πανεπιστημίου που πρέπει να διαφυλαχτεί ανέπαφη από τους ίδιους τους Φοιτητές, καθηγητές και πολίτες ολόκληρης της κοινωνίας. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχάσουμε ποτέ μία σημαντική αρχή του Πανεπιστημίου, ότι "οι ρυθμοί του Πανεπιστημίου ακολουθούν τους ρυθμούς της κοινωνίας", δηλαδή όταν η κοινωνία παρακμάζει, τον ίδιο ρυθμό θα ακολουθήσει και το Πανεπιστήμιο. Αλλά, το Πανεπιστήμιο θα είναι εκείνο που θα επαναφέρει την κοινωνία στην ακμή και στην άνθηση, μέσω των αποφοίτων που θα "παράγει".

Δυστυχώς, στην κατάσταση που έχουμε φτάσει, κοινωνική, οικονομική, πολιτική, είμαστε υπαίτιοι όλοι μας και καλό θα ήταν να αποβάλλουμε την "ξύλινη" πολιτική γλώσσα της "καταδίκης" πράξεων, αλλά να δράσσουμε αντιπαράλληλα, να βρούμε τις αιτίες αυτών των πράξεων και να τις διορθώσουμε, όχι να δούμε τις αφορμές και τα αποτελέσματά τους και να τα "καταδικάσουμε".

Επέτρεψέ μου να διαφωνήσω! Το να έχεις πολιτική άποψη και να συμμετέχεις στα κοινά, δε σημαίνει ότι αυτή η συμμετοχή σου πρέπει να παρεμποδίζει τις δραστηριότητες ενός οργανισμού όπως είναι το πανεπιστήμιο. Καλώς ή κακώς, υπάρχουν άλλοι χώροι και άλλοι τρόποι που μπορείς να εκφραστείς πολιτικά. Φυσικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορείς να συζητήσεις ή να εκφράσεις άποψη! Αλλά μέχρι εκεί!
Το να βάλεις τη μία ή την άλλη ΠΟΛΙΤΙΚΗ παράταξη, να είναι υπεύθυνη για μαθήματα, καταλήψεις, εκδρομές κλπ κλπ κλπ είναι απλά ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. Στην τελική, αν καμία πολιτική άποψη δε σε εκφράζει (γιατί ναι, ΚΑΙ αυτό είναι πολιτική άποψη) δε σημαίνει ότι είσαι αδιάφορος ως προς τα της σχολής!
Hatred is Blind, Rage carries you Away...
and He who pures out Vengeance, runs the Risk of tasting a Bitter draught
...
One is All and All is One

Re: Παρεμπόδιση εκπαιδευτικής διαδικασίας

13
madadayo +1000. ενεργά μέλη αυτής της κοινωνίας είμαστε ούτως η άλλως στην εκτός-πανεπηστιμίου ζωή μας, με τη ψήφο μας, την συμμετοχή μας στα κοινά, κτλ. η εισχώρηση των παρατάξεων σε τέτοιο βάθος στα πανεπηστιμιακά θέματα, απλά παρεμποδίζει την ομαλή λειτουργεία του συστήματος, που είναι η ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ και μόνο. και ας μην ξεχνάμε πως οι νόμοι στους οποίους είναι η παρατακσιακή πλειοψηφία κατά, ψηφίστικαν δημοκρατικά απο τα εκλεγμένα μας βουλευτικά σώματα. είναι δυνατόν όλοι αυτοι οι άνθρωποι να θέλουν το αντικειμενικό κακό της παιδείας μας και κατ επέκτασην του λαού μας; όσο για την καραμελιτσα περί 'κριτικής σκέψης', ας την φτύσουμε επιτέλους. ένας άνθρωπος 18 χρονών , που ακόμα δεν έχει έρθει σε τριβή με τα πολιτικοκοινωνικοοικοομικά τεκτενώμενα για να βγάλει αντικειμενικά συμπεράσματα, είναι πιο πιθανό να υποστεί πλύση εγκεφάλου από αυτό το παραταξιακό αλαλούμ, παρα όξυνση της κριτικής του σκέψης! ευχαριστώ.

Re: Παρεμπόδιση εκπαιδευτικής διαδικασίας

14
ΔΗΛΩΣΗ – ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΒΙΑΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠ
Την Τετάρτη, 12/12/2012, η συνάδελφός μας Δανάη Διακουλάκη, "δέχτηκε την επίσκεψη", εν ώρα μαθήματος σε πρωτοετείς φοιτητές, μιας ομάδας περίπου 100 ατόμων, ανάμεσά τους και φοιτητές της Σχολής Χημικών Μηχανικών, που ωρυόμενα, την έβριζαν και την απειλούσαν επί μια ώρα.
Η στοχευμένη επίθεση εναντίον της συνόδευσε την πρόσφατη εκλογή της στο Συμβούλιο του Ιδρύματος, όπως "κατήγγειλαν" οι αλαλάζοντες.
Τα μέλη ΔΕΠ της Σχολής Χημικών Μηχανικών που υπογράφουμε αυτή τη δήλωση είμαστε στο πλευρό της συναδέλφου μας. Η επίθεση σ' αυτήν είναι επίθεση σε καθέναν από μας. Καταδικάζουμε το συγκεκριμένο περιστατικό άσκησης ωμής βίας και ό,τι αυτό συμβολίζει, εκπέμπει και κυοφορεί.
Καλούμε την κοινότητα της Σχολής μας και του Ιδρύματος να αποκηρύσσει με κάθε τρόπο και σταθερά αυτές τις πρακτικές που επαναλαμβανόμενες, δήθεν στο όνομα της αντιπαράθεσης απόψεων και ιδεών, καταρρακώνουν την ατομική και συλλογική μας αξιοπρέπεια, τον ακαδημαϊκό μας πολιτισμό και τελικά την ουσία της εκπαιδευτικής λειτουργίας στο ΕΜΠ.
Γ. Ανδρουτσόπουλος, Χ. Αργυρούσης, Δ. Ασημακόπουλος, Μ. Βουγιούκα, Ε. Βουτσάς, Α. Γεωργιάδης, E. Γρηγοροπούλου, Α. Δέτση, Ι. Ζιώμας, Λ. Ζουμπουλάκης, Δ. Θεοδώρου, Γ. Κακάλη, Ι. Καλογήρου, Α. Καραντώνης, Δ. Καρώνης, Α. Κοκόσης , Κ. Κόλλια, K. Kορδάτος, Μ. Κροκίδα, Χ. Κυρανούδης, Σ. Λιοδάκης, Ε. Λόης, Μ. Λοϊζίδου, Ζ. Λοΐζος, Κ. Μαγουλάς, Ζ. Μαρούλης, Γ. Μαυρωτάς, Α. Μουτσάτσου, Μ. Μπεάζη-Κατσιώτη, Α. Μπουντουβής, Μ. Μπουρουσιάν, Μ. Όξενκιουν-Πετροπούλου, Ν. Παπαγιαννάκος, Α. Παππά, Ε. Παυλάτου, Χ. Σαρίμβεης, Μ. Σταθερόπουλος, Π. Ταούκης, Π. Ταραντίλη, Ε. Τόπακας, Σ. Τσιβιλής, Σ. Τσίμας, A. Tσολομύτης, Κ. Φιλιππόπουλος, Α. Χαλουλάκου, Σ. Χαμηλάκης, A. Xαραλάμπους, Κ. Χαριτίδης, Δ. Χατζηαβραμίδης, Β. Ωραιοπούλου, Ε. Κούκιος (Πρόεδρος Σχολής ΧΜ).
http://www.chemeng.ntua.gr/the_general_ ... anikwn_emp

(Οι καθηγητές που δεν την υπέγραψαν συμφωνούν άραγε με την επίθεση ή δεν είχαν χρόνο να δηλώσουν ότι συμφωνούν με την ανακοίνωση αυτή; :whistle: )

Re: Παρεμπόδιση εκπαιδευτικής διαδικασίας

15
Ok, δηλώθηκε η δυσαρέσκεια αυτής της πράξης...
Και από καθηγητές και από εμάς τους φοιτητές.
Αλλά απλά δηλώθηκε. Ok.
Γιατί δεν κάνει πραγματικά κάτι κάποιος για αυτό ?
Μήπως θα έπρεπε τέτοια συμβάντα
και τα άτομα που τα προκαλούν... να 'τιμωρούνται' ?
Fear consuming... Rage corrupting...
Welcome to the Dark Side...

Re: Παρεμπόδιση εκπαιδευτικής διαδικασίας

16
Έγινε και το main event της ολης φάσης και έδεσε το γλυκό.
Το οτι έχουν γίνει, βία, τα μισά εργαστήρια δεν είναι "παρεμπόδιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας";
Το οτι η αναπλήρωση απο διαδικασία που χαρακτηρίζει έκτατες και απρόβλεπτες καταστάσεις έχει γίνει το πρώτο και μόνο σιγουράκι πριν ακόμα ξεκινήσει το εξάμηνο τί είναι;
Το οτι υπάρχουν μαθήματα που τίθεται σοβαρό πρόβλημα κάλυψης της ύλης με αποτέλεσμα να διδάσκονται ακροθιγώς μόνο και μόνο για να μην χαθούν εξάμηνα όπως γίνεται σε σοβαρά ιδρύματα που σέβονται τον εαυτό τους (βλ. Φυσικό Πάτρας που έχει γίνει) τι είναι;
Το οτι γίνεται κάθε εξάμηνο η ίδια καραγκιοζιά και υπάρχουν βιβλία που στολίζουμε δέντρο και ακόμα τα περιμένουμε τι είναι;
Το να αναλώνεσαι σε όλη αυτή τη βαβούρα είναι και εύκολο και εύπεπτο, αλλά (μάλλον) επουσιώδες...
Θα χορέψετε ...

Re: Παρεμπόδιση εκπαιδευτικής διαδικασίας

17
Οι καθηγητές που δεν την υπέγραψαν συμφωνούν άραγε με την επίθεση ή δεν είχαν χρόνο να δηλώσουν ότι συμφωνούν με την ανακοίνωση αυτή;
Μα έχουμε ζουρλαθεί εντελώς ρε παιδιά?????????? Μιλάτε για φασιστικές μεθόδους και πέφτετε από τα σύννεφα με "τις βιαιότητες" που αξιολογείτε ότι διαπράττονται στη σχολή μας και δεν σχολιάζει κανείς σας τα προφανή φασιστικά σχόλια που θέλουν όλους και όλες να καταδικάζουν ένα γεγονός. Μήπως κάποιοι από τους καθηγητές που δεν υπέγραψαν δεν το έκαναν από τεμπελιά αλλά επειδή βούτηξαν το χέρι τους μέσα στο μυαλό τους και δεν αφέθηκαν στην εύκολη λύση (ξέρω τουλάχιστον έναν που σίγουρα δεν αποστάτησε από τεμπελιά). Είστε σίγουροι ότι όσοι υπέγραψαν το σκέφτηκαν πολύ? Ας επιτρέψουμε σε όσους έχουν τη δυνατότητα ακόμα να σκέφτονται, να το κάνουν!

Ωραία , τα είπαμε, τα σχολιάσαμε και κόλλησε η βελόνα. Βία στα Πανεπιστήμια είναι μόνο τα ντου σε ώρες μαθημάτων και τίποτα άλλο? Δεν είναι καθόλου βίαιο το πώς επιδέξια η μεγάλη πλειοψηφία των καθηγητών μας στέκεται μόνο σε τέτοιου είδους ζητήματα και σχεδόν κανείς τους δεν ασχολείται με την ουσία. Είναι για εμένα άξιον απορίας το γιατί κανείς δεν ασχολείται και με κάτι πιο ουσιαστικό από μεμονωμένα περιστατικά. Πρόσφατα, καθηγητής στο μάθημά του εξαπέλυε φωτιές λέγοντας πως τώρα που οι θεσμοί λειτουργίας του ΕΜΠ και γενικότερα αλλάζουν, θα πρέπει να προσέξουμε πολύ και πως ανά πάσα στιγμή θα μπορέσει ουσιαστικά ο κάθε εγκάθετος να ορίσει αν θα χαθεί το εξάμηνό μας.

Και ρωτάω εγώ, μια υγιής συζήτηση μεταξύ των άμεσα ενδιαφερόμενων για τα του Πανεπιστημίου, που δεν είναι άλλοι από τους φοιτητές και τους καθηγητές, δεν μπορεί να γίνει κάποια στιγμή? Να συζητηθούν κοινωνικοπολιτικά ζητήματα που αφορούν τη σχολή μας και όχι μόνο... Να συζητηθεί το πως θα πράξουμε μέσα στις αντίξοες αυτές συνθήκες και αν πρέπει ΝΑΙ να χαθεί και το εξάμηνο. Αλλά να γίνουν ουσιώδεις συζητήσεις που να μην ξεχνούν την κοινωνική διάστασή μας. Που δεν ξεχνούν φυσικά και το πως πρέπει να λειτουργεί αυτό το ίδρυμα ώστε ακόμα και σε αυτή την εποχή να παράξει επιστήμονες και όχι μπακάληδες. Κι αν δεν μπορεί, να κάνουμε τα κουμάντα μας.

Λοιπόν, μια τέτοια συζήτηση κανείς σας δεν επιδίωξε να γίνει και εγώ ακούω μόνο γκρίνιες και απειλές...
Ποιος ασχολείται με τα κοινά πλέον? Σχεδόν μόνο αυτοί που προέρχονται από κάποιον 'ειδικό' χώρο'. Αλλά αυτούς τους κράζουμε... και μένουμε εκεί...

Ενέργεια εκ του μηδενός, δια νόμου, δεν υπάρχει........

Re: Παρεμπόδιση εκπαιδευτικής διαδικασίας

18
alkinoos έγραψε:Μήπως κάποιοι από τους καθηγητές που δεν υπέγραψαν δεν το έκαναν από τεμπελιά αλλά επειδή βούτηξαν το χέρι τους μέσα στο μυαλό τους και δεν αφέθηκαν στην εύκολη λύση (ξέρω τουλάχιστον έναν που σίγουρα δεν αποστάτησε από τεμπελιά). Είστε σίγουροι ότι όσοι υπέγραψαν το σκέφτηκαν πολύ? Ας επιτρέψουμε σε όσους έχουν τη δυνατότητα ακόμα να σκέφτονται, να το κάνουν!

Ωραία , τα είπαμε, τα σχολιάσαμε και κόλλησε η βελόνα. Βία στα Πανεπιστήμια είναι μόνο τα ντου σε ώρες μαθημάτων και τίποτα άλλο? Δεν είναι καθόλου βίαιο το πώς επιδέξια η μεγάλη πλειοψηφία των καθηγητών μας στέκεται μόνο σε τέτοιου είδους ζητήματα και σχεδόν κανείς τους δεν ασχολείται με την ουσία. Είναι για εμένα άξιον απορίας το γιατί κανείς δεν ασχολείται και με κάτι πιο ουσιαστικό από μεμονωμένα περιστατικά. Πρόσφατα, καθηγητής στο μάθημά του εξαπέλυε φωτιές λέγοντας πως τώρα που οι θεσμοί λειτουργίας του ΕΜΠ και γενικότερα αλλάζουν, θα πρέπει να προσέξουμε πολύ και πως ανά πάσα στιγμή θα μπορέσει ουσιαστικά ο κάθε εγκάθετος να ορίσει αν θα χαθεί το εξάμηνό μας.
Σε τέτοια ζητήματα δεν χωρούν συμψηφισμοί. Το συμβάν έπρεπε να καταδικαστεί από όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα. Τώρα αυτό που είπε ο καθηγητής, χωρίς να ξέρω ποιος το είπε και γιατί, δεν νομίζω ότι ισχύει (κρατάω βέβαια πάντα μια πισινή). Απλώς στο συμβούλιο διοίκησης που θα είναι και κάποιοι εκτός της κοινότητας του ΕΜΠ, δεν θα έχουν κανέναν φόβο να εφαρμόσουν τον Νόμο και να μην γίνονται οι τωρινές "μαϊμουδίες" για να βγει το εξάμηνο (που πάντως να δεχθώ ότι θα μπορεί να το κάνουν και για διάφορους μη προφανείς λόγους...).
alkinoos έγραψε:Και ρωτάω εγώ, μια υγιής συζήτηση μεταξύ των άμεσα ενδιαφερόμενων για τα του Πανεπιστημίου, που δεν είναι άλλοι από τους φοιτητές και τους καθηγητές, δεν μπορεί να γίνει κάποια στιγμή? Να συζητηθούν κοινωνικοπολιτικά ζητήματα που αφορούν τη σχολή μας και όχι μόνο...
Εδώ έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά ποιος σε ακούει...

Re: Παρεμπόδιση εκπαιδευτικής διαδικασίας

19
Πλέον την λέξη βία και την λέξη φασισμό την πετάμε για πλάκα.. Έχουμε ξεχάσει τι σημαίνουν αυτές οι λέξεις.. Βία είναι το ξύλο μεταξύ φοιτητών που έχω δει τόσες φορές μέσα στα εργαστήρια, βία είναι το ξύλο και οι διαμάχες στις συνελεύσεις ( όχι της σχολής μας ). Δεν είναι βία να διακόπτεις ένα μάθημα. Φασισμός είναι να σκοτώνεις κάποιον γιατί δεν συμφωνεί με εσένα, φασισμός είναι η χούντα. Εμμεσος φασισμός είναι το να έχω καταντήσει να σκέφτομαι να αγοράσω ένα μπουκάλι νερό, μια τυρόπιτα να φάω. Διαφωνώ πλήρως με το συμβάν, αλλά ειναι γελοίο να καθομαι και να δημιουργώ τέτοιο θέμα. Που ήσασταν όλοι εσείς στις πορείες για το πολυτεχνείο και για τον γρηγορόπουλο εκεί που πραγματικά είχαμε φαινόμενα φασισμού και βίας?
Να μην κρυβόμαστε πίσω από το δαχτυλάκι μας και να καταδικάζουμε τα πάντα, να τους λέμε όλους φασίστες και μετά να την αράζουμε για καφεδάκι αντί να διεκδικούμε τα αυτονόητα. Κατ' εμέ ήταν λανθασμένη η κίνηση των παιδιών. Το έχετε καταλάβει πως οι παραταξεις δεν θα οδηγησουν πουθενα.. Μόνο ενωμένοι οι φοιτητές θα μπορέσουμε να καταφέρουμε κάτι..

Αυτό είναι το δεύτερο μου ποστ, καλώς σας βρήκα :)