Προσοχή! Ο κάθε χρήστης φέρει όλη την ευθύνη των όσων γράφει. Σε περίπτωση λογομαχίας, οι συντονιστές δεν είναι υποχρεωμένοι να υπερασπιστούν κανέναν. Δεν υπάρχει "επίσημη άποψη του forum" (καθώς σε αυτό γράφει ο οποιοσδήποτε) και δεν θα πρέπει να στοχοποιείται αυτό λόγω μηνυμάτων μεμονωμένων μελών του. Σημειώστε πως, σε περίπτωση που η κατάσταση ξεφύγει εκτός ελέγχου, οι συντονιστές διατηρούν το δικαίωμα του κλειδώματος θεμάτων και επιβολής κυρώσεων. Θα πρέπει αυτό να γίνει σεβαστό ως προσπάθεια διατήρησης της ειρήνης και όχι ως "κόλπο" για να προαχθεί μια συγκεκριμένη άποψη. Παρακαλούμε επίσης να αποφεύγετε τις μακροσκελείς απαντήσεις.

Re: Μαθηματικά και Φυσική στη σχολή μας

11
δεν αναφέρομαι στο τρίτο έτος +.. αλλά τουλάχιστον τα 2 πρώτα έτη, ενώ σε μας υποβιβάζονται στα 2 πρώτα εξάμηνα...
όσο για το quote... δεν καταλαβαίνω το ποιντ σου.. δε μου φαίνεται να υπάρχει contradiction
Hatred is Blind, Rage carries you Away...
and He who pures out Vengeance, runs the Risk of tasting a Bitter draught
...
One is All and All is One

Re: Μαθηματικά και Φυσική στη σχολή μας

12
Μαθηματικα κανεις στα 4 πρωτα εξαμηνα, δηλαδη στα 2 πρωτα ετη. Η φυσικη (που καταλαβαινω οτι εκει κολλας) συμπληρωνεται να σου υπενθυμισω επισης απο τη φυσικοχημεια, που αποτελει πολυ πιο βασικο εργαλειο για τη χημικη μηχανικη και στο οποιο περιγραφονται παρα πολλα φυσικα φαινομενα και μηχανισμοι που στην συμβατικη φυσικη δεν θα μαθαιναμε ποτε.
Βασικα ουτε εγω καταλαβαινω τη συνοχη της σκεψης σου.
Λες οτι δεν θα ασχοληθει καποιος με το καθ εαυτο αντικειμενο της σχολης (!??!). Αφου το σπουδαζεις προφανως και θα ασχοληυθεις με αυτο. Δεν γίνεται να διαστρεβλωθει ολοκληρος οδηγος σπουδων (που να σου θυμισω οτι παρομοιος ειναι και σε ολες τις σχολες του εξωτερικου) , επειδη το εργασιακο συστημα ειναι δυσλειτουργικο. Η οπτικη των πραγματων απο ενα γενικοτερο φασμα εχει να κανει με την αφομοιωση της γνωσης και την ικανοτητα συνδυασμου πληροφοριων ακομα κι αν ανοιγεις ενα βιβλιο για πρωτη φορα αυτη την συγκεκριμενη στιγμη που μιλαμε. Αυτο ειναι η ουσια του μηχανικου (τουλαχιστον κατα την αποψη μου).
Οχι αν θα κανεις 2 ή 3 φυσικες.
In my glass coffin.
I'm waiting.

Re: Μαθηματικά και Φυσική στη σχολή μας

13
Θα συμφωνήσω με την τελευταία σου πρόταση... αλλά επέτρεψε μου να διαφωνήσω στα παραπάνω. Με ένα μάθημα που αρχικά θεωρούνταν αναπόσπαστο μέρος της σχολής δεν τροποποιείται ολόκληρο το πρόγραμμα σπουδών! Ας έβαζαν μία επιπλέον φυσική αντί για 10 άχρηστα επιλογής!
Ανεξαρτήτως.. άλλο φυσική και άλλο φυσικοχημεία... με την ίδια λογική γιατί να κάνουμε οργανική Ι και ΙΙ??? ας τις συγχωνεύουμε σε ένα μάθημα... κ όσοι πάρουν την αντίστοιχη κατεύθυνση ας το δουν ως εμβάθυνση
Hatred is Blind, Rage carries you Away...
and He who pures out Vengeance, runs the Risk of tasting a Bitter draught
...
One is All and All is One

Re: Μαθηματικά και Φυσική στη σχολή μας

14
Οι οργανικες σου χρησιμευουν για στοιχειωδεις διεργασιες στη χημικη μηχανικη. Η παραπανω αμιγης φυσικη, που ακριβως θα σου χρησιμευσει στις διεργασιες (οι χημικες διεργασιες δεν ειναι υποτιθεται ο πυρηνας της χημικης μηχανικης?)? Ακομα και στις φυσικες διεργασιες, φυσικοχημεια χρησιμοποιεις.
Τα επιλογης δεν ειναι "αχρηστα", καθολου μαλιστα (η κβαντομηχανικη περιλαμβανεται στα επιλογης που μολις εθαψες). Μπορω να σου αραδιασω αρκετα επιλογης που θα επρεπε να ειναι κορμου, οπως οι καθαρες βιομηχανιες, η εξυγιανση κτλ κτλ. Καποια αλλα βεβαια υπαρχουν για τα ματια του κοσμου, οποτε απο την στιγμη που εχεις το δικαιωμα να επιλεξεις ειναι στην δικη σου ευχερεια να διαλεξεις κατι χρησιμο. Επισης, τα επιλογης υπαρχουν σε ολες τις σχολες του πολυτεχνειου και σε ολες τις πανεπιστημιακες σχολες παγκοσμιως γενικοτερα, και στοχευουν σε αυτο ακριβως που ελεγες πριν για την φυσικη, την γενικοτερη γνωση αλλα με επιλογη προτιμησης. Αλλο η γενικοτερη γνωση ,αλλο τα εργαλεια (μαθηματικη, φυσικη) για το γνωστικο αντικειμενο σου και αλλο το γνωστικο αντικειμενο γενικοτερα σαν επιστημονικος τομεας.
Φυσικα δεν θα προσπαθησω να σε πεισω αλλο, διοτι η γνωμη του καθενος ειναι αναποσπαστο δικαιωμα του, απλα θεωρω οτι ειναι λιγο συγκεχυμενη η σκεψη σου. Ενα μαθημα συν ενα μαθημα πλην προφανως δεν κανει την διαφορα. Καλυτερα να επικεντρωθουμε σε πιο κρισιμα θεματα που αφορουν την ποιοτητα των σπουδων μας. Να απαιτησουμε να γινονται σωστα τα μαθηματα, οχι να αερολογουμε για επιπλεον μαθηματα επειδη μαλλον τα γουσταρουμε πιο πολυ ή τα ειδαμε σε εναν οδηγο σπουδων αλλης σχολης και "ζηλεψαμε". Εκει θα υπαρχουν μαλλον γιατι υπαρχει λογος. Εσυ δεν μου ανεφερες ουτε ενα επιχειρημα (αντικειμενο ή μη) για το που συγκεκριμενα χρειαστηκαμε κατι παραπανω στη φυσικη η στα μαθηματικα απο αυτο που προβλεπεται οτι διδαχτηκαμε, και δεν ειχαμε το υποβαθρο η την βοηθεια απο το συγγραμμα η τον διδασκοντα στην συγκεριμενη αυτη στιγμη ωστε να ανταποκριθουμε στις εκαστοτε απαιτησεις.
In my glass coffin.
I'm waiting.

Re: Μαθηματικά και Φυσική στη σχολή μας

15
κοίτα η αλήθεια είναι ότι βαριέμαι να βρω παραδείγματα... δε θα πω πολλά.. όπως αναφέρθηκε και σε προηγούμενο ποστ κάθε καθηγητής που θέλει να κάνει μάθημα (πχ ρύθμιση, φαινόμενα) αναγκάζεται να κάνει έξτρα μάθημα μαθηματικών. σε άλλες περιπτώσεις επαναλαμβάνονται οι αρχές από τη φυσική...

όσο για τα επιλογής... αν ίσχυε σε τέτοιο βαθμό αυτό που λες δε θα έπρεπε να σε περιορίζουν ότι αναγκαστικά διαλέγεις ένα ανά εξάμηνο... αλλά να μπορείς να επιλέξεις από όλα τα επιλογής γενικά...

επίσης, με παρεξήγησες. το πρόγραμμα σπουδων είναι ήδη αρκετά (για να μην πω υπερβολικά) φορτωμένο και ως εκ τούτου για να προστεθεί κάτι πρέπει να αφαιρεθεί κάτι άλλο...

στην τελική, ας αλλάξει η ποιότητα διδασκαλίας ώστε να αλλάξει η διάθεση μου προς ορισμένα μαθηματα που ενώ πραγματεύονται πολύ καλό αντικείμενο (ή και αντικείμενο που πουλάει) γίνονται με τέτοιο χάλια τρόπο.. ώστε προσκομίζεις αρνητικές εντυπώσεις
Hatred is Blind, Rage carries you Away...
and He who pures out Vengeance, runs the Risk of tasting a Bitter draught
...
One is All and All is One

Re: Μαθηματικά και Φυσική στη σχολή μας

16
Τα εξτρά μαθήματα μαθηματικών που γίνονται στα πλαίσια άλλων μαθημάτων γίνονται πάντα επειδή δεν μάθαμε σωστά όσα έπρεπε να έχουμε μάθει. Όχι επειδή χρειαζόμαστε κάτι που δεν προβλέπεται από την ύλη. Δεν διδασκόμαστε σωστά κάποια πράγματα.

Re: Μαθηματικά και Φυσική στη σχολή μας

17
@madadayo Για το σύστημα επιλογής στα... επιλογής έχεις απόλυτο δίκιο. Αυτό είχα ρωτήσει αν μπορεί να γίνει όταν ήμουν στο πρώτος έτος την γραμματεία ακόμα και τον πρόεδρο αλλα προφανώς δεν γίνεται . Κακώς βέβαια.
Τουλάχιστον καταλήγουμε στη βάση του προβλήματος και αυτό έχει σημασία.
@MakisH αυτό ακριβώς εννοώ.
In my glass coffin.
I'm waiting.

Re: Μαθηματικά και Φυσική στη σχολή μας

18
Για τα μαθηματικά συμφωνούμε... αυτό ακριβώς εννοούσα. (όχι ότι δε θα χρειάζονταν και μιγαδικές συναρτήσεις για εμβάθυνση στη ρύθμιση...) ψιλοαναφέρθηκε σ' αυτές ο Σαρίμβεης αλλά δεδομένου ότι δεν έχουμε καν αγγίξει το πεδίο δυστυχώς δεν μπορούσε να επεκταθεί... οπότε βλέπετε πόσο σχετικά είναι το χρειάζεται ή μη. Αναγκαστικά προσαρμόζονται ανάλογα με το υπάρχον υπόβαθρο.
Hatred is Blind, Rage carries you Away...
and He who pures out Vengeance, runs the Risk of tasting a Bitter draught
...
One is All and All is One

Re: Μαθηματικά και Φυσική στη σχολή μας

19
Τα Μαθηματικά Ι είναι ένα μάθημα που μπορεί να χωριστεί σε δυο ανεξάρτητες μεταξύ τους ενότητες (εγώ θα έλεγα ίσως τρεις): Γραμμική Άλγεβρα-Αναλυτική Γεωμετρία και Πραγματική Ανάλυση (ή όπως αλλιώς μπορεί κανείς να το πει). Μάλιστα, σε άλλες σχολές (βλ. π.χ. Πολιτικούς μηχ., Μηχανολόγους μηχ.) είναι ξεχωριστά μαθήματα.

Στη σημερινή συνέλευση, με αφορμή το ότι πλέον μπορεί κάποιος να πάρει βιβλίο μόνο για τη μια από τι δυο ενότητες του μαθήματος, κατατέθηκε (και υπερψηφίστηκε) ένα ψήφισμα που έλεγε, χοντρικά: "Να διασπαστεί το μάθημα σε δυο ή να δίνεται ένα βιβλίο επιπλέον μέσω ΕΜΠ".

Ποια η γνώμη σας ως προς τη διάσπαση του μαθήματος «Μαθηματικά Ι» σε δυο;

Όποιος έχει το κείμενο του ψηφίσματος, ας το ανεβάσει στο topic της σημερινής συνέλευσης.

Re: Μαθηματικά και Φυσική στη σχολή μας

20
Εγώ πιστεύω ότι κυρίως το κομμάτι της γραμμικής άλγεβρας παραμελείται πολύ στο ενοποιημένο μάθημα. Λόγω 3ης λυκείου κυρίως, η ανάλυση 1 μεταβλητής είναι αρκετά καλά διδαγμένη στους φοιτητές, ενώ η γραμμική άλγεβρα που αντιμετωπίζεται πρώτη φορά γίνεται πολύ επιφανειακά και με αρκετές παραλείψεις (βλέπε LU,διαγωνοποίηση,προβολές,υποχώρους κλπ). Εάν σπάσει το μάθημα σε 2 τότε προφανώς θα δίνεται περισσότερος χρόνος σε καθηγητές-φοιτητές για καλύτερη εμβάθυνση του αντικειμένου κατά τη γνώμη μου.
People wishing to analyze nature without using mathematics just settle for a reduced understanding.