Re: [8ο] Επιστήμη και Μηχανική Τροφίμων (2014-15)

13
O Ταούκης 2 'η 3 δεν θυμάμαι,μάλλον 3! Η τζια βάζει αρκετά δηλαδή νομίζω 4 αλλά είναι μεγάλα,με πολλά υποερωτήματα. Ο Ταούκης είναι μόνο ασκήσεις ενώ η Τζια μόνο θεωρία ουσιαστικά,πέρα από το διάγραμμα ροής. Γενικά,για Τζια,δν χρειάζεται να ξέρεις και τίποτα απέξω,απλά να ξέρεις γρήγορα που βρίσκεται τι στο βιβλίο!
"we need to concentrate on more than meets the eye" Placebo

Re: [8ο] Επιστήμη και Μηχανική Τροφίμων (2014-15)

15
Πριν τα ξεχάσω τελείως, γράφω από τα θέματα του 2015 ό,τι έχω συγκρατήσει από μνήμης, παρακαταθήκη για τους επόμενους γενναίους. :) Warning: Post- Σεντόνι
Κομμάτι κας. Τζια
Θέμα 1α: Συνθήκες εκχύλισης, εκχυλιστικά μέσα και εκχυλιζόμενα συστατικά για την παραλαβή α) πρωτεϊνικού συμπυκνώματος, β) πρωτεϊνικού υπερσυμπυκνώματος από σογιόπιτα
Θέμα 1β: Συνθήκες και μέσα εκχύλισης για την παραλαβή ελαίου από ηλιόπιτα (;) και σογιόπιτα (;)

Θέμα 2α:Ποιες είναι οι δοκιμές (οργανοληπτικές, χημικές...) που πρέπει να γίνουν για την παρασκευή φυτικού βούτυρου;
Θέμα 2β: Μεταβολές (φυσικές, χημικές, οργανοληπτικές) στα έλαια κατά τη μετεστεροποίηση και κατά την κλασμάτωση με ψύξη. Ποιες από τις ιδιότητες που μεταβάλλονται είναι συσχετίσιμες και γιατί; (δικαιολογήστε)

Θέμα 3α: Δίνεται πίνακας ANOVA για δοκιμή DUO-TRIO ενός πρόσθετου σε άρτο. Ζητείται ερμηνεία του αποτελέσματος.
Θέμα 3β: Αν η παραπάνω δοκιμή αντιστοιχεί σε σύγκριση φρέσκου και κατεψυγμένου ψωμιού, ζητείται να βγει συμπέρασμα για την αποτελεσματικότητα του πρόσθετου που έχει μπει στο κατεψυγμένο προϊόν, όσον αφορά στο χρόνο ζωής.

Θέμα 4α: Ποιές είναι οι μορφές του νερού στα τρόφιμα και πώς επηρεάζουν τις ιδιότητές τους (μικροβιολογικές, οργανοληπτικές). Να δοθούν παραδείγματα τροφίμων.
Θέμα 4β: Ποιές είναι οι μεταβολές που υφίστανται κατά α) την αφυδάτωση και β) την αποθήκευση τα i) πλήρες γάλα, ii) αποβουτυρωμένο γάλα
Κομμάτι κου Ταούκη
Θέμα 1: Άσκηση Ρεολογίας. Δίνονται για συμπυκνωμένο χυμό, για 3 περιεκτικότητες σε στερεά, σε ένα κοινό διάγραμμα οι καμπύλες τ=f(γ). Υποθέτουμε τυπική ψευδοπλαστική συμπεριφορά και ζητούνται οι συντελεστής ρεολογικής συμπεριφοράς σε κάθε περιεκτικότητα. Στη συνέχεια ζητείται η χάραξη της καμπύλης k=f(Cστερεών) με βάση αυτά που υπολογίστηκαν (υπάρχει στην κόλλα χαρτί μιλιμετρέ για να μπουν τα σημεία και να χαραχθεί η καμπύλη). Τέλος ζητείται η απαιτούμενη συμπύκνωση ώστε ο χυμός να έχει συγκεκριμένο φαινόμενο ιξώδες σε συγκεκριμένο ρυθμό διάτμησης γ (οι τιμές δίνονται).

Θέμα 2: Άσκηση συσκευασίας. Δίνεται χυμός ευαίσθητος στην απορρόφηση οξυγόνου που συσκευάζεται σε φιάλες 1L με συγκεκριμένο πάχος, επιφάνεια, μέγιστη απαιτούμενη συγκέντρωση οξυγόνου στο χυμό (δίνονται). Η αρχική συγκέντρωση οξυγόνου θεωρείται μηδενική. Ζητείται ο απαιτούμενος συντελεστής διαπερατότητας του υλικού ώστε ο χρόνος ζωής να είναι Χ (δίνεται). Το θέμα μοιάζει λίγο με το παράδειγμα 1, σελ. 363 του βιβλίου.

Θέμα 3: Άσκηση μικροβιολογίας. Μελετάται τρόφιμο, συσκευασμένο σε τροποποιημένη ατμόσφαιρα. Δίνεται σχέση που εκφράζει το ρυθμό k συναρτήσει της θερμοκρασίας και της συγκέντρωσης CO2 στην τροποποιημένη ατμόσφαιρα. Ζητείται η σύσταση της τροποποιημένης ατμόσφαιρας ώστε το προϊόν να έχει Χ χρόνο ζωής (δίνεται) στους 4 βαθμούς. Στη συνέχεια ζητείται η διατηρησιμότητα του τροφίμου σε "ελαττωματικό" ψυγείο (10 βαθμοί).

Η διάρκεια της εξέτασης ήταν 2,5 ώρες.
Why is a raven like a writing desk?

Re: [8ο] Επιστήμη και Μηχανική Τροφίμων (2014-15)

16
Παιδια χρειάζομαι βοήθεια. Καταρχάς ευκολότερο να περάσεις ειναι η βιομηχανικη μηχανικη του 7οθ ή η επιστίμη τροφίμων του 8ου?
Στην επιστίμη τροφίμων απο που διαβάζουμε τις ασκήσεις που βάζει ο
Ταούκς? Βαζει τις ιδιες?στανταράκια?
Ευχαριστώ :) :) :)

Re: [8ο] Επιστήμη και Μηχανική Τροφίμων (2014-15)

18
chris1991 έγραψε:Παιδια χρειάζομαι βοήθεια. Καταρχάς ευκολότερο να περάσεις ειναι η βιομηχανικη μηχανικη του 7οθ ή η επιστίμη τροφίμων του 8ου?
Στην επιστίμη τροφίμων απο που διαβάζουμε τις ασκήσεις που βάζει ο
Ταούκς? Βαζει τις ιδιες?στανταράκια?
Ευχαριστώ :) :) :)
Το ποιο μάθημα περνάς πιο εύκολα είναι σχετικό νομίζω (εξαρτάται από τον καθένα)...Γενικά στα τρόφιμα ο Ταούκης συνηθίζει να βάζει ασκήσεις. Από μικροβιολογία κοιτα τις διαφανειες του και από τα κεφ 4 και 5 τις λυμενες ασκησεις και εφαρμογές που υπάρχουν στο βιβλιο. Η Τζιά πιθανόν να βάλει από οργανοληπτικό αποτελέσματα ANOVA και να μας ζητήσει να σχολιάσουμε κάποια πράγματα με βάσει τους πίνακες. Από το κεφ 1, βάζει συνδυαστικές και κρίσεως...(κοίτα και τα θέματα του ιουνίου που έχουν ανεβεί).Το πρόβλημα με τα τρόφιμα είναι ότι μας ζητάνε πολλά και πιέζει ο χρόνος..
Βιοτεχνολογία είναι λίγο πιο συγκεκριμένα...Διάβασε τις ασκησεις που έχει λύσει ο Λυμπεράτος στις διαφάνειες του και ότι έχει κάνει επίσης ο Κέκος στην τάξη.