[5ο] Κβαντική Χημεία - Φασματοσκοπία Laser

1
Μιας και το μάθημα έκανε επίσημα την επιστροφή του στον ιστότοπο της σχολής , ας μοιραστούν μαζί μας όσοι θέλουν τις εμπειρίες/παράπονα/παρατηρήσεις τους και τις λεπτομέρειες σχετικά με την διεξαγωγή του

Re: [5ο] Κβαντική Χημεία - Φασματοσκοπία Laser

2
Το μάθημα οφείλω να πώ ότι δεν μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις . Όπως πολλά αλλα μαθήματα επιλογής ( ειδικά τα δύωρα ) δεν εμβάνθυνε καθολου στο αντικείμενο και απλά μας έδωσε μία γενική ιδέα , την ποία αν βρείς τα κατάλληλα συγγράμματα μπορείς να την κατακτήσεις και μόνος σου σε πολύ λιγότερο απο ένα εξάμηνο .

Αρχικά πρέπει να ομολογήσω ότι η διδάσκον ήταν πολύ συνεργάσιμη στον τρόπο διεξαγωγής τόσο του μαθήματος όσο και της εξέτασής του . Επίσης έχει και υποχρεωτική εργασία ( τουλάχιστον μέχρι όταν το παρακολούθησα εγώ ) , η οποία ήταν ίσως το καλύτερο μέρος του μαθήματος , διότι μπορούσες να πάρεις όποιο θέμα ήθελες (που να άπτεται στο μάθημα ) , ακόμη και κάτι στο οποίο δεν είχε εμπειρία η διδάσκον . Η παρουσίαση της εργασίας δεν είχε την μορφή εξέτασης , ήταν απλά μία παρουσίαση ( τουλάχιστον στην χρονιά που το παρακολούθησα , στην οποία ειμασταν πολυ λίγα άτομα ).
Και κάπου εδώ τελειώνουν τα θετικά.

Στο μάθημα κάναμε τα αξιόματα της κβαντομηχανικής , τις βασικές εξισώσεις και κάποια βασικά θέματα . Στα laser κάναμε τα υπερβολικά πολυ βασικα : πως εφευρέθηκε , τι σημαίνουν τα αρχικά και αν δεν με απατάει η μνήμη μου και οργανολογία ...
Δυστυχώς στο μάθημα δεν δίνεται κάποιο βιβλίο ή κάποιες σημειώσει , παρά μόνο οι διαφάνειες που είναι ανεβασμένες στο δίκτυο και νομίζω ότι δεν λένε κάτι παραπάνω απο αυτά που λέει στην τάξη . Αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος είναι ότι δεν έχεις κάποιο "ενχειρίδιο" για να λύσεις κάποιες απορίες ή για να εμπαιδώσεις την ύλη .

Η τελική εξέταση ήταν πολύ απλή , όμως εξαιτίας του προηγούμενου προβλήματος αν δεν κατάλαβες κάτι στο μάθημα , πολύ δύσκολα θα το ανακαλήψεις μόνος σου . Επίσης πιθανά βιβλία κβαντομηχανικής δεν νομίζω να βοηθήσουν καθώς τέτοια θέματα τα περνάνε στην εισαγωγή και δύσκολα να βρείς αντίστοιχα παραδείγματα .

Καταλήγωντας θα έλεγα ότι το μάθημα δεν μου πρόσφερε κάτι . Όλα αυτά φυσικά είναι η πρωσοπική μου άποψη και όποιες διορθώσεις ή αντιρείσεις είναι ευπρόσδεκτες .Ίσως αυτή η ανικανοποίηση να οφείλεται και στο γεγονός ότι σπουδάζουμε κάτι πολύ πρακτικό και ό,τι δεν έχει κάποια άμεση πρακτική εφαρμογή μας ξενίζει . Νομίζω ότι θα ήταν καλυτερα να το δίδασκε κάποιος από την σέμφε , όπως ο Βαρελογιάννης που διδάσκει την στατιστική φυσική αν και όποιον και να φέρνανε δεν θα κατάφερνε κάτι καλύτερο στις ώρες που δίνοναται ( στους ηλεκτολόγους η κβαντική φυσική διδάσκεται σε 4 ώρες την εβδομάδα) .
Spoiler: show
Δεν καταλαβαίνω γιατι διδασκόμαστε στατιστική φυσική χωρίς να έχουμε κάνει κβαντομηχανική . Έχοντας παρακολουθήσει την στατιστική φυσική στην ΣΕΜΦΕ ( τις κακές εποχές που την παρακολουθούσαμε μαζί με τους σεμφίτες για 4 ώρες την εβδομάδα , εξεταστήκαμε και στα ίδια θέματα και κοπήκαμε όπως και αυτοί :tomato: ) , η κβαντομηχανική ήταν ένα βασικό υποβαθρο στο οποίο ο διδάσκοντας πάταγε για να διδάξει τις αρχές του αντικειμένου.