Ποια εμβάθυνση έχετε επιλέξει/θα επιλέξετε;

Μηχανική Διεργασιών
Σύνολο ψήφων: 41 (44%)
Υλικά
Σύνολο ψήφων: 13 (14%)
Οργανικές Βιομηχανίες
Σύνολο ψήφων: 7 (8%)
Ανόργανες Βιομηχανίες
Σύνολο ψήφων: 5 (5%)
Τρόφιμα - Βιοτεχνολογίες
Σύνολο ψήφων: 27 (29%)
Σύνολο ψήφων: 93

Re: Απόψεις και ερωτήσεις για τις εμβαθύνσεις

22
Παιδιά θα μπορούσε μήπως κάποιος που έχει επιλέξει οργανικές να γράψει τη γνώμη του?? Δε με ενδιαφέρει τόσο ο βαθμός δυσκολίας όσο το αντικείμενο και το πόσο ενδιαφέροντα είναι τα μαθήματα.. Εκτός από πολυμερή και οργανική χημεία τι άλλο είναι σημαντικό να ξέρεις ή να σου αρέσει για να επιλέξεις αυτη τη κατεύθυνση?? Επίσης τα ΜΦΔ ή τα ΜΧΔ δεν εμπλέκονται καθόλου σε αυτή την κατεύθυνση??

Re: Απόψεις και ερωτήσεις για τις εμβαθύνσεις

23
Λοιπόν όσον αφορά τις οργανικές βιομηχανίες δε χρειάζεται να σε πιάνει κάποιο άγχος σχετικά με τα προαπαιτούμενα μαθήματα. Μια αναλυτική περιγραφή των μαθημάτων είναι η εξής:

α) Πετροχημική Βιομηχανία (7ο εξ.): Όταν ήμουν εγώ (πριν δύο χρόνια) έκαναν μάθημα η Ντούλια και ο Γιμουχόπουλος. Η Ντούλια κάνει ισοζύγια μάζας και (λίγο) ενέργειας, ενώ κάνει και κάποια βασικά από διαγράμματα ροής. Οι ασκήσεις αφορούν βασικές διεργασίες της οργανικής βιομηχανίας (νίτρωση, σουλφόνωση, εστεροποίηση κλπ.). Τα ισοζύγια μάζας δεν είναι σε καμμία περίπτωση επιπέδου ΜΧΔ, αλλά μάλλον ανάλυσης συστημάτων χημικής μηχανικής. Τα ΜΦΔ σου χρειάζονται μόνο στα διαγράμμα τα ροής ώστε να επιλέξεις ποια μέθοδο χρησιμοποιείς για διαχωρισμό ενώσεων κλπ., αλλά δεν είναι και απαραίτητα. Εγώ ας πούμε δεν τα είχα περάσει. Επίσης λέει και λίγα πράγματα από τασιενεργά (απορρυπαντικά δηλαδή), τα οποία δεν πέφτουν στο τέλος. Αντίθετα, ο Γιμουχόπουλος έκανε το θεωρητικό κομμάτι, στο οποίο έλεγε λίγα πράγματα για την παραγωγή των οργανικών ενώσεων, που χρησιμοποιείται η κάθε μία κλπ, με σκοπό να ξέρεις ποιες ενώσεις χρησιμοποιούνται π.χ. ως πρώτη ύλη για την ανιλίνη ή για κάποιο πλαστικό και να μπορείς να πεις πως από τα κλάσματα του πετρελαίου θα φτάσεις σε αυτή. Τα εργαστήρια δεν ήταν ιδιαίτερα απαιτητικά και τα παιδιά είναι πολύ καλά.
Αυτά ίσως να έχουν βέβαια αλλάξει, αφού πέρυσι η Ντούλια πήρε σύνταξη και το μάθημα το ανέλαβε ο Οικονομίδης, ο οποίος είναι γενικά πιο απαιτητικός.

β) Στο Σχεδιασμό Οργανικών Βιομηχανιών (8ο εξ.) ουσιαστικά συνεχίσαμε το κομμάτι της Ντούλια από το προηγούμενο εξάμηνο. Καθ'όλη τη διάρκεια του εξαμήνου κάναμε πάνω κάτω τον ίδιο τύπο ασκήσεων, ο οποίος δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολος, ενώ υπολογίζαμε απ'ότι θυμάμαι και μερικές περιβαλλοντικές παραμέτρους ορισμένων οργανικών ενώσεων (π.χ. παράγοντας ρόφησης). Επίσης είχαμε μια ομαδική εργασία η οποία ήταν συνδυασμός των όσων είχαμε διδαχθεί κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και έπιανε 30% αν θυμάμαι καλά. Τόσο αυτό το μάθημα όσο και η πετροχημική βιομηχανία, κατά την άποψή μου δεν ήταν κάτι το απίστευτο,χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν έμαθα αρκετά πράγματα. Φυσικά όλα αυτά που σου γράφω μπορεί να έχουν αλλάξει, αφού και αυτό το μάθημα πλέον το κάνει ο Οικονομίδης.

γ)Τα δύο μαθήματα των πολυμερών (8ο και 9ο εξ.)είναι χωρισμένα σε επιστήμη και τεχνολογία πολυμερών, αντίστοιχα. Ουσιαστικά κάνουμε πολύ πιο αναλυτικά την ύλη του μαθήματος πολυμερών του 6ου εξαμήνου. Οι διδάσκοντες είναι πάρα πολύ καλοί και η οργάνωση εξαιρετική. Κατά τη διάρκεια των εξαμήνων θα κάνετε τόσο ασκήσεις όσο και θεωρία, ενώ θα έχετε και πολλά εργαστήρια, στα οποία γενικά χρειάζεται δουλεία μετά, αλλά βοηθούν πάρα πολύ να κατανοήσεις καλά τα πολυμερή. Στο μάθημα του 8ου εξαμήνου είχαμε και μια βιβλιογραφική εργασία, η οποία έπιανε αν θυμάμαι 20%. Επίσης στο τέλος του 9ου εξαμήνου πήγαμε εκδρομή σε μια βιομηχανία μορφοποίησης πλαστικών.
Αυτό που μορώ να σου πω, είναι ότι από αυτό το μάθημα ουσιαστικά όλοι οι φοιτητές είχαμε μείνει πολύ ικανοποιημένοι, τόσο από τη οργάνωση όσο και από τις γνώσεις που μας προσέφερε. Σκέψου ότι 5 από τα 15 περίπου άτομα της κατεύθυνσης κάνουν τώρα τη διπλωματική τους στο εργαστήριο Πολυμερών. Α, από προαπαιτούμενα δε νομίζω να χρειαστείς κάτι εκτός από το μάθημα του 6ου εξ και από αυτό τα πολύ βασικά μόνο.

δ) Το μάθημα Βιολογικές Πρώτες Ύλες Οργανικών Βιομηχανιών το κάνει ο Οικονομίδης. Ο Κούκιος είχε μπει στο πρώτο μάθημα μόνο και μας έλεγε κάτι γενικά για περιβάλλον, αναλυση κύκλου ζωής κλπ.. Το μάθημα ουσιαστικά αφορά το ποιες ενώσεις από βιολογικές πρώτες ύλες χρησιμοποιούνται σε φάρμακα, βαφές, πρόσθετα τροφίμων και πλαστικών κλπ. Αυτό που χρειάστηκε ήταν από Οργανική χημεία, κυρίως η ονοματολογία και τα είδη των ενώσεων, αλλά όχι σε κανένα φοβερό βαθμό, αφού στο τέλος δίνουμε με ανοιχτά βιβλία. Τα εργαστήρια του μαθήματος ήταν αρκετά απαιτητικά και σχετικά ενδιαφέροντα (κρυστάλλωση οργανικών ενώσεων η οποία χρησιμοποιείται στις φαρμακοβιομηχανίες, παραγωγή χαρτιού, βαφές), ενώ προαιρετική ήταν και μια βιβλιογραφική εργασία, η οποία έπιανε νομίζω 10 ή 20% και την έπαιρνες σε έναν από τους Βλυσίδη, Χατζηαβραμίδη, Κούκιο ή Οικονομίδη. Εγώ είχα πάρει απ'ότι θυμάμαι κάτι σχετικά με βιοαέριο από καλαμπόκι. Ορισμένοι από το έτος μου, ανάλογα με το βαθμό τους, πήγαν και μια εκδρομή στην Ιταλία σε ένα 7ήμερο σεμινάριο της ΕΕ σχετικά με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, με όλα πληρωμένα. Ο Οικονομίδης πραγματικά έχει πάρα πολλές γνώσεις και είναι πολύ συνεργάσιμος (μας έπαιρνε τηλέφωνο να δει πότε μπορούμε να κάνουμε αναπληρωση του μαθήματος) και μπορώ να πω ότι η ύλη του μαθήματος αυτού δεν είναι κοινή με κανένα άλλο μάθημα της σχολής.

Πιστεύω να σε έχω καλύψει με ό,τι έγραψα, αλλά αν θες να ρωτήσεις τίποτα εδώ είμαστε... Γενικά δεν χρειάζονται κάποια μαθήματα ως προαπαιτούμενα κατά τη γνώμη μου και ειδικά από τα μαθήματα των πολυμερών, αν επιλέξεις την κατεύθυνση, θα μείνεις πολύ ικανοποιημένη. Αν παρακολουθείς τα μαθήματα είναι αρκετά εύκολο να πάρεις στο τέλος βαθμό, ενώ ακόμη και αν δεν παρακολουθεί κάποιος το 5 το πιάνει εύκολα.

Re: [8ο] Διαδικασίες Υψηλών Θερμοκρασιών (2013-14)

26

Μεταφορά από "Διαδικασίες Υψηλών Θερμοκρασιών" της εμβάθυνσης "Ανόργανες Βιομηχανίες". Απαντάει σε προηγούμενο post της MaHaHoU.

Μάλλον δεν ταιριάζει εδώ, αλλά ποίος πιστεύεις είναι ο λόγος που δεν επιλέγεται πλέον?
People who wish to analyze nature without using mathematics must settle for a reduced understanding

Re: [8ο] Διαδικασίες Υψηλών Θερμοκρασιών (2013-14)

27
Δεν έχω ιδέα (χαχαχα) ήταν η κατεύθυνσή μου, είχε αρκετό ενδιαφέρον από εργαστηριακή άποψη αλλά θα έλεγα είναι πολύ γενική και ίσως θεωρητική. Όποιος ας πούμε θέλει να μάθει κάτι για προηγμένα υλικά δεν θα προτιμήσει αυτή την κατεύθυνσην αλλά την κατεύθυνση υλικών. Την διαλέγανε παλιά γιατί ήταν "εύκολο" να περάσεις τα μαθήματα...τώρα δεν ισχύει κάτι τέτοιο.
この危うげな世界さえ
越えてゆけると 信じるだけ
あなたと

Re: [8ο] Διαδικασίες Υψηλών Θερμοκρασιών (2013-14)

28
Κάτι έχω ακούσει για το ότι την επέλεγαν λόγω ευκολίας, πλέον νομίζω οι οργανικές θα έχουν πολύ κόσμο λόγω φαινομενικής ευκολίας. Και εγώ δεν θα πάρω αυτή την κατεύθυνση παρότι μου φαίνονται ωραία τα 3 απο τα 5.. anyway απλά μου κάνει αίσθηση γιατί είναι η πιο λίγο ζητημένη, ίσως χρειάζονται καλύτερο marketing, και κάνα μάθημα μέχρι το 6ο εξάμηνο που να προβάλλεται καλύτερα.
People who wish to analyze nature without using mathematics must settle for a reduced understanding