Προσοχή! Ο κάθε χρήστης φέρει όλη την ευθύνη των όσων γράφει. Σε περίπτωση λογομαχίας, οι συντονιστές δεν είναι υποχρεωμένοι να υπερασπιστούν κανέναν. Δεν υπάρχει "επίσημη άποψη του forum" (καθώς σε αυτό γράφει ο οποιοσδήποτε) και δεν θα πρέπει να στοχοποιείται αυτό λόγω μηνυμάτων μεμονωμένων μελών του. Σημειώστε πως, σε περίπτωση που η κατάσταση ξεφύγει εκτός ελέγχου, οι συντονιστές διατηρούν το δικαίωμα του κλειδώματος θεμάτων και επιβολής κυρώσεων. Θα πρέπει αυτό να γίνει σεβαστό ως προσπάθεια διατήρησης της ειρήνης και όχι ως "κόλπο" για να προαχθεί μια συγκεκριμένη άποψη. Παρακαλούμε επίσης να αποφεύγετε τις μακροσκελείς απαντήσεις.

Re: Γενική Συνέλευση ΦΣ - Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

11
frog, έβαλες πολλά θέματα στο τραπέζι...

1. συμφωνώ πάρα πολύ με τη στάση που προτείνεις να κρατήσει ο καθένας. Θεωρώ οτι αυτή τη στιγμή, η άποψη που έχουμε οι περισσότεροι (κι εγώ μέσα) είναι επιφανειακή και η στάση που προτείνεις είναι αρκετά πιο υπεύθυνη.

2. δυστυχώς όμως, αυτό θα έπρεπε ήδη να έχει γίνει από πολύ καιρό. Όχι από την έναρξη του περιβόητου "διαλόγου", αλλά όσο είναι ο καθένας σε επαφή με το πανεπιστήμιο. Ο νόμος πλέον έχει ψηφιστεί και πάει να εφαρμοστεί και οι όποιες αλλαγές θα μπορούν να γίνουν σε έναν άλλο νόμο, κάπου στο μέλλον. Αυτή τη στιγμή, το θέμα που έχει τεθεί είναι η εφαρμογή ή μη του νόμου, ενός συγκεκριμένου κειμένου που αυτή τη στιγμή δεν αλλάζει. Θα μπορούσαμε ίσως να εφαρμόσουμε μόνο μερικές διατάξεις, όπως γίνεται χρόνια τώρα επιλεκτικά από κάθε νόμο. Νομίζω όμως οτι είναι λίγο άσχημο να έχουμε νόμους και να εφαρμόζουμε μόνο κομμάτια αυτών. Άσχημο κυρίως επειδή δείχνει οτι κάτι δεν πάει καλά με τη λειτουργία της δημοκρατίας που υποτίθεται οτι έχουμε. Θα μου πεις βέβαια, "σιγά, τώρα το κατάλαβες;". Πάντως σίγουρα ο νόμος αυτός έχει κάνει ήδη ένα καλό: μας έβαλε να συζητήσουμε, να προβληματιστούμε, να συμμετέχουμε.

Η μεγάλη ιδιαιτερότητα αυτού του νόμου, είναι οτι δίνει περισσότερες επιλογές στα ιδρύματα και το αφήνει να αποφασίζει το ίδιο για πράγματα που πριν καθόριζε το υπουργείο και ο εκάστοτε νόμος. Το πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι, εκτός από "θετικές" επιλογές, αφήνει στο ίδρυμα και "αρνητικές" επιλογές. Δεν κρατάει κάποιες "δικλείδες ασφαλείας". Τι εννοώ:

Στον νέο νόμο δεν αναφέρεται πουθενά οτι οι προπτυχιακές σπουδές θα είναι 3 χρόνια και οτι τα 5 χρόνια του ΕΜΠ π.χ. θα γίνουν 3+2.
Ο νόμος λέει:
Spoiler: show
Άρθρο 30 έγραψε:2. α) Ο πρώτος κύκλος σπουδών συνίσταται στην παρακολούθηση ενός προγράμματος σπουδών, περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστο σε 180 πιστωτικές μονάδες και ολοκληρώνεται με την απονομή τίτλου σπουδών. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισηγήσεις των πρυτάνεων των ιδρυμάτων, οι οποίες διατυπώνονται μετά από γνώμη των κοσμητειών των οικείων σχολών, καθώς και ύστερα από γνώμη της ΑΔΙΠ, ορίζεται το σύνολο των πιστωτικών μονάδων που απαιτούνται για την απονομή τίτλου σπουδών από όλα τα ομοειδή προγράμματα σπουδών, λαμβάνοντας υπόψη και τις αντίστοιχες εξελίξειςσε κάθε επιστημονικό πεδίο, στον Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης.

β) Κάθε ακαδημαϊκό έτος περιλαμβάνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αντιστοιχούν σε 60 πιστωτικές μονάδες.

γ) Κάθε ίδρυμα μπορεί να οργανώνει προγράμματα σύντομου κύκλου σπουδών, τα οποία περιλαμβάνουν μαθήματα που αντιστοιχούν κατά μέγιστο σε 120 πιστωτικές μονάδες και ολοκληρώνεται με την απονομή πιστοποιητικού κατάρτισης σύντομου κύκλου, κατά τα οριζόμενα στον Οργανισμό του ιδρύματος. Το πιστοποιητικό αυτό δεν είναι ισότιμο με τίτλο σπουδών πρώτου κύκλου.
Ο νόμος δηλαδή δεν σου λέει ότι "τα προπτυχιακά σου θα είναι 3 χρόνια", αλλά δεν σου λέει και οτι "τα προπτυχιακά των πολυτεχνικών σχολών θα είναι 5 χρόνια". Το ΕΜΠ είναι αυτό που θα διαλέξει πόσα χρόνια προπτυχιακά θέλει. Απλώς πλέον έχει την ελευθερία να διαλέξει. Θέλει 5 χρόνια; Θέλει 3 χρόνια; Θέλει 6 χρόνια; Ό,τι θέλει μπορεί να το κάνει. Νομίζω οτι θα είναι για ντομάτες αν διαλέξει να μειωθεί...

Το βασικό επιχείρημα σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι "το συμβούλιο μπορεί να κάνει ό,τι θέλει". Καταρχάς αυτό δεν είναι ακριβώς η αλήθεια. Το συμβούλιο κυρίως εγκρίνει πράγματα, παρά προτείνει (μερικά όμως είναι κατευθείαν στην αρμοδιότητά του). Αν έχουμε λοιπόν ένα συμβούλιο αδίστακτων που θέλουν να πάρουν τα ηνία ενός από τα "σημαντικότερα" πανεπιστήμια της Ελλάδας και να το υποβαθμίσουν και έπειτα να κάνουν πάρτυ πίνοντας στα κρανία μας (αντί για ποτήρια) το αίμα μας αφού πρώτα μας έχουν μαστιζώσει αδιάκοπα για 40 μερόνυχτα, τότε κακό του κεφαλιού μας γιατί στο συμβούλιο, το 60% των μελών βγαίνει από ψηφοφορία μεταξύ όλων των καθηγητών του ιδρύματος (και το υπόλοιπο 40% από ψηφοφορία μεταξύ των εσωτερικών μελών). Των ίδιων καθηγητών βέβαια που οι μισοί λένε οτι "μας στηρίζουν" και οι άλλοι μισοί οτι "βάζουν τους φοιτητές μπροστά για να μην πάρουν αυτοί τον λόγο και να μην χάσουν τα μηνιάτικα". Να ξεκαθαρίσουμε κάποια στιγμή αν, ποιους και σε τι εμπιστευόμαστε!

3. όλο αυτό ναι, μπορεί να γίνει και θα έπρεπε να γίνεται κατά τη διάρκεια της κατάληψης (ασχέτως του οτι εγώ δεν θα συμμετείχα γιατί είμαι κατά της κατάληψης). Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί θέλουμε να έχουμε κατάληψη για να μπορούμε να συζητάμε! Όταν η σχολή είναι ανοιχτή, υπάρχει ΠΟΛΥ περισσότερος κόσμος στη σχολή ο οποίος συζητάει. Θα μου πείτε οτι αράζουν στο κυλικείο και μιλάνε για τις διακοπές τους, ενώ στην κατάληψη θα μιλάνε μόνο για τα πολιτικά. Κατ' αρχάς αυτό ελέγχεται. Κατά δεύτερον προσωπικά συνηθίζω να μιλάω και για τα πολιτικά. Και μέσα στην αίθουσα και στους διαδρόμους, όχι στα τραπεζάκια των παρατάξεων. Εκεί γίνεται κυρίως η ζύμωση, εκεί παράγονται οι ιδέες, στους χώρους όπου καθημερινά κινείται κανείς και υπάρχουν άνθρωποι όλων των απόψεων. Εκεί δεν υπάρχει μόνο ένα διακριτό φάσμα (μπλε, πράσσινο, κόκκινο κτλ) αλλά ένα ευρύ συνεχές φάσμα απόψεων, κάθε χρώματος και σχήματος. Σε μια συζήτηση που θα γίνει μέσα στην κατάληψη, η δική μου άποψη π.χ. δεν θα ακουστεί, γιατί προϋποθέτει οτι εγκρίνω ιδεολογικά την κατάληψη (ώστε να βρίσκομαι εκεί). Αν θέλουμε οργανωμένες συζητήσεις, θα μπορούσαν να γίνονται μετά τα μαθήματα όπου ο κόσμος είναι ήδη στη σχολή και συνήθως δεν έχει δικαιολογία να μην παραστεί στη συζητηση. Και οι όποιες συζητήσεις θα πρέπει να ξεκινάνε από μηδενική βάση και να είναι ανοιχτές σε κάθε χρώμα άποψης. Όχι «μαζεύω 30 ανθρώπους που πιστεύουν οτι ο νόμος είναι έκτρωμα και ξεκινάω από τη βάση αυτή να συζητάω». Ομοίως, αν μαζέψω 30 ανθρώπους που πιστεύουν οτι ο νόμος είναι τέλειος και συζητήσω, θα βγει ως δια μαγείας το συμπέρασμα οτι ο νόμος είναι τέλειος!

Και κάτι ακόμα. Λέμε συντονισμό των διάφορων φορέων της πολυτεχνειακής κοινότητας. Προσωπικά προσπαθώ να δω το πράγμα απ' όλες τις πλευρές και να βγάλω τη δική μου καθαρά άποψη (η οποία συνήθως δεν είναι "άσπρο-μαύρο"). Θέλω λοιπόν εδώ και τόσες μέρες να πάω να βρω μερικούς ανθρώπους (εκτός από φοιτητές) που να τους σέβομαι και ξέρω οτι είναι ενημερωμένοι και ξέρω οτι θα κάτσουμε και θα μιλήσουμε χωρίς "άσπρο-μαύρο". Θέλω να πάω να βρω τον Α συγκεκριμένο αριστερό καθηγητή που θα μου δείξει τα ουσιαστικά προβλήματα του νόμου (και όχι αόριστα και γενικόλογα να μου πει "θα μπουν δίδακτρα κάποια στιγμή στο μέλλον επειδή ο ήλιος λάμπει"). Θέλω να βρω τον Β συγκεκριμένο που έχει υπηρετήσει σε πανεπιστήμια με αντίστοιχο σύστημα και στην Ελλάδα και να τον ρωτήσω πώς είναι. Θέλω να βρω τους X,Y,Z ανθρώπους να ακούσω μια σοβαρή άποψη έξω από τις συνελεύσεις αλλά δυστυχώς, αυτοί οι άνθρωποι, δεν επιτρέπεται να μπουν στη σχολή! Έψαχνα χθες και έβρισκα όλο κλειστές πόρτες! Δεν μπορεί όλες μας οι συζητήσεις να είναι "ναι-όχι", "το κακό σύστημα", "αυτό το έκτρωμα", "δες τι γίνεται έξω" (όπου "έξω" κάτι αφηρημένο για το οποίο καθένας ξέρει κάποια λίγα πράγματα και άλλοτε είναι "τέλειο", άλλοτε "χάλια" και συνήθως δεν έχει την ίδια νομοθεσία και νοοτροπία).

ΥΓ: Έστρωσα σεντόνι πάλι... Συγγνώμη...

Re: Γενική Συνέλευση ΦΣ - Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

12
Επίσης κάτι ακόμα, για να μην παρεξηγούμαστε...

Θα ήθελα προσωπικά αυτός ο χώρος να έχει όλο το φάσμα απόψεων και όχι να γράφουμε 5 νοματαίοι με πάνω-κάτω παρόμοια αντίληψη.
Δέχομαι το γεγονός (και το θεωρώ πολύ πιθανόν) να λέω τεράστιες @&(#($. Θα ήθελα πάρα πολύ να γράψει από κάτω κάποιος "φίλε, λες @(*&$@ και άκου γιατί". Θέλω πάρα πολύ να διαβάζω (και να ακούω προφανώς) απόψεις διαφορετικές από τη δική μου!

Κάτι τέτοιο θα έπρεπε ίσως να αρχίσουμε να κάνουμε και στις συνελεύσεις (και εγώ, αντί να γκρινιάζω μονίμως ηλεκτρονικά).

Re: Γενική Συνέλευση ΦΣ - Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

13
αυτό με το 3+2 μπορούμε να το συζητήσουμε γιατί έχω ακούσει πολλές απόψεις..αλλά ωραία ιδέα θα ήταν παρ'όλο που έχουμε κατάληψη, να κανονίσουμε μία εκδήλωση καλώντας τους καθηγητές, διδακτωρικούς, λέκτωρες για να μιλήσουμε. Όπως έχει γίνει στο παρελθόν στο πολυτεχνείο . Και για να αποφύγουμε το γεγονός να έρθει μόνο ο τίγκα full αριστερός, πρέπει να είναι την ώρα που θα επιλέγονται οι καθηγητές, παρόντες πολλοί φοιτητές εκτός παρατάξεων . Επίσης αν μαζευτούμε άτομα διαφόρων ιδεών δε νομίζω οτι θα είναι τόσο εύκολο να ακουστεί μόνο το "ο νόμος έκτρωμα"....Αυτό που θέλω να πω είναι οτι οκ ψηφίστηκε κατάληψη και ας προσπαθήσουμε να κάνουμε τις ίδιες κουβέντες που θα γινόντουσαν, και αυτή τη φορά ΄όχι σε προσωπικό αλλά σε ομαδικό επίπεδο. Μπορεί κάποιος να συμφωνεί ή να μη συμφωνεί με την κατάληψη αλλά είναι μία πραγματικότητα, δυστυχώς ή ευτυχώς. Αυτό που πρέπει να κάνουμε γενικά είναι να παλεύουμε για να βελτιώσουμε την κάθε μέρα μας. Αφού μη κάταληψη δεν πρόκειται να υπάρξει για την επόμενη βδομάδα, ας προσπαθήσουμε να προβληματιστούμε βελτιώνοντας την κατάσταση που ήδη υπάρχει.

Re: Γενική Συνέλευση ΦΣ - Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

14
ΠΡΟΣ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ, ΦΟΙΤΗΤΕΣ, ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ
Αγαπητοί συνάδελφοι, συνεργάτες και φοιτητές. Σήμερα, Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011,κάποιοι φοιτητές κατέλαβαν την είσοδο του Πανεπιστημίου, και ερωτούσαν τους εισερχόμενους ποιοι είναι και πού πάνε. Δήλωναν ότι δεν θα επιτρέψουν να γίνουν οι
προγραμματισμένες για σήμερα εξετάσεις. Για τον λόγο αυτό απέφυγα να δοκιμάσω την τύχη μου, καθώς δεν θα επέτρεπα στονεαυτό μου να διαπραγματευτώ τους λόγους για τους οποίους έρχομαι στο Πανεπιστήμιο. Έτσι οι σημερινές δικές μου εξετάσεις στο μάθημα ΝΕΦ 149 δεν πραγματοποιήθηκαν.
Στις 12 η ώρα μου τηλεφώνησε μία εκπρόσωπος φοιτητών, πληροφορώντας με ότι «θα επιτρέψουν να γίνουν οι εξετάσεις για όσους συναδέλφους τους είναι ‘‘επί πτυχίω’’». Της απάντησα, σε οργισμένο ύφος, ότι δεν γνωρίζω με ποια εξουσία αποφασίζει ποιοι θα δώσουν και ποιοι όχι, ότι από τη στιγμή που έξω από κάθε είδους νομιμότητα κάποιοι αποφάσισαν να στερήσουν τους συναδέλφους τους τη δυνατότητα να εξεταστούν, είχε χάσει και το δικαίωμα να επικοινωνήσει μαζί μου. Διαταγές και παροτρύνσεις από πρόσωπα που παραβιάζουν τους θεσμούς και κάθε αίσθημα δικαίου δεν μπορώ να δεχτώ. Το αν θα δοθεί δυνατότητα εξετάσεων στην πολύ μεγάλη μερίδα (κατά την αντίληψη που έχω σχηματίσει) των φοιτητών που επιθυμούν να συνεχιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία είναι κάτι που δεν μπορώ, δυστυχώς, να το προβλέψω.

Παρακαλώ λοιπόν τη Γραμματεία του Τμήματος να κοινοποιήσει σε όλα τα μέλη την δήλωση αυτήν.
Αλέξης Πολίτης
Το παραπάνω κείμενο αν και δεν αφορά εμάς έκρινα σωστό οτι έπρεπε να μπει κάπου στο φορουμ, καθώς θεωρώ απαράδεκτο και παράδειγμα προς αποφυγή το συγκεκριμένο περιστατικό. Ειλικρινά δεν θέλω να σκεφτώ καν το πόσο άσχημα θα είχα αντιδράσει αν αυτό είχε συμβεί σε εμένα :baby:

Πηγή
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος fotinit17 την Τετ 07 Σεπ 2011, 10:37 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: Προσθήκη λινκ!
"I went numb when I learned to see..."

Re: Γενική Συνέλευση ΦΣ - Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

16
αϊ-ο έγραψε:Να υποθέσω ότι αυτό έγινε στο πανεπιστήμιο κρήτης σε σχολή που δεν ήταν σε κατάληψη και λειτουργούσε κανονικά?
Η ιστοσελίδα της πηγής δείχνει να ανήκει στο πανεπιστήμιο Κρήτης, οπότε υποθέτω οτι έγινε στο τμήμα φιλολογίας του πανεπιστημίου εκεί το οποίο δεν ήταν κλειστό με κάποια απόφαση γενικής συνέλευσης.
"I went numb when I learned to see..."