Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 91 από fotinit17 Κείμενο στο protagon.gr του καθηγητή της σχολής μας κ. Καλογήρου Ώρα προσωπικής και συλλογικής ευθύνης για την πανεπιστημιακή κοινότητα Κρατάω τα εξής αποσπάσματα: τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα (στη συντριπτική τους πλειοψηφία) παραμένουν ουσιαστικά κλειστά, στην πραγματικότητα κλειδωμένα και έρημα με αδρανείς τις ακαδημαϊκές τους λειτουργίες και ανοίγουν συνήθως για μια μέρα κάθε βδομάδα για συνελεύσεις που διεξάγονται με ή/και χωρίς απαρτία και με τον ίδιο στερεότυπο τρόπο για να «επιβεβαιώσουν» τη συνέχιση μιας αδιέξοδης κατάστασης. Δυστυχώς, οι πανεπιστημιακές «καταλήψεις» επιβεβαιώνουν τη γνωστή ιστορική ρήση της επανάληψης της ιστορίας σαν φάρσας - τουλάχιστον αν συγκριθούν με τις αυθεντικές καταλήψεις του αντιδικτατορικού φοιτητικού κινήματος, πολλά χρόνια πίσω. Όμως, η παράταση της κατάστασης αυτής πλήττει καίρια και μια άλλη επιτυχημένη διάσταση του ελληνικού πανεπιστημιακού συστήματος, την ισχυρή και διαρκή (εικοσιπενταετή) του παρουσία στα ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα που χρηματοδοτούνται με ανταγωνιστικές και αξιοκρατικές διαδικασίες. Το παρατεταμένο κλείδωμα των ελληνικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων υπονομεύει καίρια τη δυνατότητα των ελληνικών ερευνητικών ομάδων να ανταποκριθούν στις διεθνείς τους υποχρεώσεις και διαβρώνει την ερευνητική τους συνοχή, σε μια περίοδο εντεινόμενου ερευνητικού ανταγωνισμού και μειωμένης εθνικής χρηματοδότησης της έρευνας Και τα προβλήματα αυτά δεν λύνονται με κλειστά πανεπιστήμια. Η παράταση αυτής της κατάστασης είναι αποδιαρθρωτική και είναι πλέον θέμα ευθύνης. Συλλογικής και ατομικής. "I went numb when I learned to see..." ΠαράθεσηΣάβ 24 Σεπ 2011, 1:15 pm
Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 92 από Emily 'Αρθρο της Ξένιας Χρυσοχόου,Καθηγήτριας Πολιτικής και Κοινωνικής Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με τίτλο: ''Ανοιχτά ή κλειστά πανεπιστήμια: κάποιες σκέψεις για ψευτοδιλήμματα'': http://afterhistory.blogspot.com/2011/0 ... st_20.html Το ερώτημα δεν είναι αν τα πανεπιστήμια θα είναι ανοιχτά ή κλειστά αλλά αν, με το νέο νόμο θα συνεχίσουν να είναι πανεπιστήμια. Η απάντηση στο ερώτημα ανοιχτό ή κλειστό πανεπιστήμιο εξαρτάται από το όραμα που έχει κανείς για το πανεπιστήμιο. Μήπως το πανεπιστήμιο το οποίο οραματίζονται όσοι επιμένουν να ανοίξει για να γίνουν άμεσα εξετάσεις είναι ένα πανεπιστήμιο-επιχείρηση που παράγει προϊόντα-πτυχία-, ένα εξεταστικό κέντρο που αρκεί να λειτουργεί κάπως; Η εφαρμογή του νέου νόμου δεν είναι ένας ακόμα πειραματισμός στην πλάτη διδασκόντων και διδασκομένων που αν αποτύχει μπορεί να αλλάξει. Η εφαρμογή του νέου νόμου συνεπάγεται την κατάργηση του πανεπιστημίου και επί τούτου καλούμαστε όλοι, πανεπιστημιακή κοινότητα και κοινωνία, να πάρουμε θέση. ~once you've grown up, you can never come back..~ ΠαράθεσηΣάβ 24 Σεπ 2011, 4:52 pm
Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 93 από MakisH Δελτίο Τύπου της Συνόδου των Πρυτάνεων Eπιστολή του Προεδρείου της Συνόδου Πρυτάνεων προς την Υπουργό Παιδείας σχετικά με την εργασιακή εφεδρεία ======> Βοηθήστε στο forum! <====== ΠαράθεσηΤρί 27 Σεπ 2011, 2:47 pm
Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 94 από MakisH Έχουν μαζευτεί τις τελευταίες μέρες κάμποσες ανακοινώσεις στην ιστοσελίδα του ΕΜΠ, οι οποίες δεν έχουν μπει στο forum. Καλό θα ήταν να βοηθάνε λίγο όλοι ώστε να ανεβαίνουν (τουλάχιστον οι πιο ενδιαφέρουσες) και στο forum. Δεν πρόκειται να ανέβουν μόνες τους και είναι λίγο άσχημο να τις ανεβάζουν συνέχεια οι ίδιοι. (σε κάθε περίπτωση βέβαια, μπορεί ο καθένας να κοιτάει καθημερινά όλες τις σελίδες στις οποίες ανεβαίνουν ανακοινώσεις, ή να τις μαζεύει μέσω rss) Συνέντευξη Τύπου του Πρύτανη του ΔΠΘ και Προέδρου της Συνόδου Πρυτάνεων Καθηγητή Κ.Ρέμελη Τι είπε η Υπ.Παιδείας για το εξάμηνο των φοιτητών, τους ωρομισθίους, την εφεδρεία Εγγραφές φοιτητών, διάρκεια φοίτησης ανά εξάμηνο και διενέργεια εξετάσεων των ΑΕΙ μετά τη δημοσίευση του νόμου 4009/2011 (195Α`) Ανακοίνωση Ακαδημαϊκής Πρωτοβουλίας ΕΜΠ ======> Βοηθήστε στο forum! <====== ΠαράθεσηΣάβ 01 Οκτ 2011, 7:39 pm
Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 95 από fotinit17 Γκάζι με στόχο τα μισά ΑΕΙ Τις μηχανές του «Καλλικράτη», που θα σαρώσει τα ΑΕΙ της χώρας, ανάβει ξαφνικά η υπουργός Παιδείας και πατάει γκάζι. Παρά τις καταιγιστικές και απρόβλεπτες πολιτικές και εθνικές εξελίξεις, η κ. Διαμαντοπούλου επισπεύδει το πλάνο του υπουργείου της και μεσούσης της ακαδημαϊκής χρονιάς, με μια αιφνιδιαστική κίνηση, στέλνει τελεσίγραφο προς όλα τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ: Λουκέτα και συγχωνεύσεις εδώ και τώρα. Τα ΤΕΙ μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου θα πρέπει να έχουν έτοιμο σχέδιο για τη μείωση 14 τμημάτων (Τουρισμού, Ιχθυοκαλλιεργειών και Βιολογικών καλλιεργειών) σε 6, ενώ στα Πανεπιστήμια συγκροτούνται άμεσα ομάδες που θα αναλάβουν τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων τόσο στο εσωτερικό των Ιδρυμάτων όσο και μεταξύ τους, μέσω της δημιουργίας σχολών. Οσο γι' αυτούς που θα μείνουν απ' έξω -αφού γίνεται σαφής μνεία σε «διακοπή λειτουργίας»-, δηλαδή τις εκατοντάδες απολυμένων και ανέργων, όπως και τους μετέωρους και αγνώστου προορισμού σπουδών φοιτητές, ε, κάτι θα γίνει. Στην τελευταία παράγραφο των πανομοιότυπων επιστολών που υπογράφονται από την ίδια την κ. Διαμαντοπούλου, επισημαίνεται ότι το υπουργείο «θα μεριμνήσει» και προς το παρόν, μόνον αυτό γνωρίζει τον τρόπο. Ο,τι προλάβει Spoiler: showΣε ό,τι αφορά τα Πανεπιστήμια, δίνεται η εντολή να εξεταστούν «οι δυνατότητες εσωτερικών αναδιαρθρώσεων και συγχωνεύσεων» και τα Ιδρύματα «να προχωρήσουν στη δημιουργία Σχολών, στη βάση της επιστημονικής συνάφειας και της ορθολογικής διαχείρισης φοιτητών, επιστημονικού δυναμικού και υποδομών». Οπερ σημαίνει άμεση δρομολόγηση του σχεδίου της σαρωτικής συρρίκνωσης του χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης, που από καιρό έχει αποφασιστεί - πρώτη η «Ε» αποκάλυψε τις κυβερνητικές προθέσεις για λουκέτα ακόμα και σε Ιδρύματα, προκαλώντας τότε πλήθος έντονων αντιδράσεων, τώρα θλιβερή επιβεβαίωση. Συντηρητικοί υπολογισμοί προβλέπουν το κλείσιμο έως και των μισών ΑΕΙ της χώρας, είτε με απορρόφηση των μικρότερων από τα μεγαλύτερα είτε με συγχωνεύσεις μεταξύ Πανεπιστημίων ή Πανεπιστημίων με ΤΕΙ. Οι εντολές είναι σαφείς: Εσωτερικές αναδιαρθρώσεις και συγχωνεύσεις με σκοπό τη δημιουργία Σχολών «στη βάση κριτηρίων που αφορούν αριθμούς εισακτέων, αποφοίτων, ενεργών φοιτητών, αριθμό καθηγητών, υποδομές, κ.ο.κ.». Οι διευκρινίσεις, δε, ξεκάθαρες για το μέγεθος της συρρίκνωσης. Η υπουργός, παραπέμποντας στις υποχρεώσεις της εφαρμογής του νόμου, δρομολογεί α) τις συμφωνίες προγραμματικού σχεδιασμού και β) τη δημιουργία των οργανισμών των ΑΕΙ με σκοπό αντιστοίχως «πλέγμα συνεργασίας και πολυσχιδών δράσεων σε ιδρυματικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο» και «οργάνωση, σχεδιασμό και συνεργασία σε νέα βάση, τόσο εντός όσο και μεταξύ των ΑΕΙ». Από 14 σε 6 Spoiler: showΓια τα ΤΕΙ η υπουργός επικαλείται τη σπουδαιότητα των τριών τομέων α) Τουρισμού β) Ιχθυοκαλλιεργειών γ) Βιολογικών καλλιεργειών, ως πυλώνων της εθνικής οικονομίας και συντελεστών της αναπτυξιακής πολιτικής και ορίζει: Δημιουργία τριών τμημάτων Τουρισμού από τα επτά υπάρχοντα, ενός Τμήματος Ιχθυοκαλλιεργειών από τρία και δύο Τμημάτων Βιολογικών καλλιεργειών από τέσσερα. Ζητούμενο, όπως επισημαίνεται στα πανομοιότυπα ραβασάκια, «μια πλήρης αναθεώρηση του περιεχομένου σπουδών, της διάρθρωσης των τμημάτων αλλά και της χωροταξικής διάταξης των ΤΕΙ», που παρέχουν τις συγκεκριμένες σπουδές. Βέβαια, είναι γεγονός πως στους συγκεκριμένους τομείς τα περισσότερα Τμήματα σχεδόν υπολειτουργούν και ήταν στη λίστα των υπό κατάργηση μονάδων. Ωστόσο, υπήρχε ορίζοντας (σοβαρής) μελέτης και διαλόγου που εξαφανίστηκε μεμιάς, χωρίς α) κανένα ασφαλές σχέδιο διάσωσης -δεδομένης της γενικότερης αρνητικής κατάστασης- των ανθρώπων που απασχολούνται στο χώρο β) σοβαρή αντιμετώπιση των φοιτητών, που καλούνται μεσούσης της χρονιάς να βρεθούν σε άλλο σημείο της χώρας. Πηγη "I went numb when I learned to see..." ΠαράθεσηΤετ 02 Νοέμ 2011, 5:02 pm
Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 96 από MakisH Έκτακτη Σύνοδος των Πρυτάνεων τη Δευτέρα, μετά από την πρόσφατη κατάληψη της Νομικής και την "αναβολή εκλογών σε τέσσερα ιδρύματα". ======> Βοηθήστε στο forum! <====== ΠαράθεσηΠέμ 16 Φεβ 2012, 6:03 pm
Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 97 από fotinit17 Πρυτάνεις ΑΕΙ: Δεν υπάρχει άλλος χρόνος για χάσιμο Spoiler: show«Δεν υπάρχουν πλέον άλλα περιθώρια για χάσιμο χρόνου» αναφέρουν στο ομόφωνο ψήφισμα που εκδόθηκε μετά την ολοκλήρωση της 69ης Συνόδου τους οι πρυτάνεις των ΑΕΙ της χώρας. Οι πρυτάνεις, που συνεδρίασαν στα Ιωάννινα, ευχήθηκαν καλή επιτυχία στον νέο υπουργό Παιδείας κ. Γ. Μπαμπινιώτη και ζήτησαν «επανεκκίνηση του διαλόγου για τις αναγκαίες θεσμικές αλλαγές με σεβασμό στη γνώμη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας». Μάλιστα συγκρότησαν επιτροπή επεξεργασίας προτάσεων «για την αντιμετώπιση της θεσμικής κρίσης στα Πανεπιστήμια». «Επτά μήνες από την έναρξη ισχύος του Ν. 4009/2011, η Σύνοδος των Πρυτάνεων διαπιστώνει ότι τα προβλήματα των Πανεπιστημίων έχουν οξυνθεί, ενώ αντίστοιχα, παρά τις πρόσφατες προσπάθειες, δε βρέθηκαν κατάλληλες και μακροπρόθεσμες λύσεις για την αποκλιμάκωση της έντασης που οδηγεί τα Ιδρύματα σε αδιέξοδο. Η περίοδος αυτή σηματοδοτήθηκε εξαρχής από την έλλειψη διαλόγου και πνεύματος συναίνεσης από πλευράς υπουργείου Παιδείας» αναφέρεται στο ψήφισμα των πρυτάνεων. «Η προσφυγή των Πανεπιστημίων στο ΣτΕ θέτει με έμφαση το κοινό πλαίσιο προάσπισης της νομιμότητας και της αυτοδιοικούμενης λειτουργίας του Δημόσιου Πανεπιστημίου» συνεχίζουν. «Σήμερα που η Ανώτατη Εκπαίδευση μπορεί να συμβάλει στην έξοδο της χώρας από την κρίση, θεωρούμε σημαντικό να εξασφαλίσουμε από κοινού με το Υπουργείο Παιδείας το περιβάλλον δημιουργικής και εύρυθμης λειτουργίας των Πανεπιστημίων. Στο πλαίσιο αυτό ατελέσφορες και αδιέξοδες διαδικασίες που διχάζουν την Πανεπιστημιακή Κοινότητα θα πρέπει να επαναπροσδιοριστούν» αναφέρει το ψήφισμα. «Με τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας χρειάζεται να υπάρξει επανεκκίνηση του διαλόγου για τις αναγκαίες θεσμικές αλλαγές με σεβασμό στη γνώμη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας. Η Σύνοδος έχει προτείνει λύσεις για την αντιμετώπιση από την Πολιτεία των υψηλής προτεραιότητας άμεσων προβλημάτων που σχετίζονται με τη χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων, θεμάτων προσωπικού, φοιτητικής μέριμνας και Φοιτητικών Εστιών, θεμάτων έρευνας και καινοτομίας, καθώς και αντιμετώπισης προβλημάτων που δημιουργούνται στους Ειδικούς Λογαριασμούς». Παράλληλα, η Σύνοδος των πρυτάνεων εξέδωσε 14 ακόμη ψηφίσματα για θέματα που αφορούν τη λειτουργία των ΑΕΙ, την χρηματοδότηση τους, το νέο νομοσχέδιο που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας για την έρευνα, την φοιτητική μέριμνα και τις φοιτητικές εστίες, το μισθολόγιο των πανεπιστημιακών, το PSI στα πανεπιστήμια κ.α. Η ομιλία Αρβανιτόπουλου Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος στην ομιλία του, κάλεσε τους πρυτάνεις των ΑΕΙ, σε συνεργασία και συναίνεση. Όπως είπε στην ομιλία του, προσπάθησε να καλλιεργήσει κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης με την πανεπιστημιακή κοινότητα από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντα του στο υπουργείο Παιδείας. Υπενθύμισε έτσι τα θέματα των φοιτητικών εστιών και του προϋπολογισμού των ΑΕΙ που δίνεται κανονικά, παρά τις απειλές των προηγούμενων μηνών περί διακοπής του έως ότου εφαρμοστεί πλήρως ο Νόμος Πλαίσιο για τα ΑΕΙ. Για το θέμα αυτό είπε ότι το πολιτικό σύστημα δεν θα μπορούσε ποτέ να αντέξει να αποσύρει ένα νόμο που ψήφισαν τα 3/5 των βουλευτών, δήλωσε όμως ότι είναι ανοικτός σε αλλαγές βελτιώσεις και αντιμετώπιση προβλημάτων και δυσλειτουργιών που τυχόν έχουν προκύψει. Έκανε δε έκκληση συνολικά στην πανεπιστημιακή κοινότητα της χώρας για να αποτρέψει τα φαινόμενα βίας στα ΑΕΙ. Στόχος είναι να κοιτάζουμε μπροστά και όχι πίσω, είπε ο κ. Αρβανιτόπουλος. Οι καιροί δεν είναι εύκολοι πρόσθεσε και κοινός μας στόχος είναι να πάνε τα πανεπιστήμια μπροστά. Για τα οικονομικά θέματα ξεκαθάρισε ότι δεν μπορούν να γίνουν αυξήσεις ή να δοθούν επιπλέον κονδύλια. Έτσι θα πορευτούμε τα επόμενα 5 χρόνια είπε και πρότεινε στους πρυτάνεις να κάνουν μια έκτακτη Σύνοδο αποκλειστικά για να συζητήσουν το θέμα και να αναζητήσουν εναλλακτικούς τρόπους για την συγκέντρωση πόρων για την λειτουργία τους. Ολοκληρώθηκε η 69η σύνοδος πρυτάνεων "I went numb when I learned to see..." ΠαράθεσηΚυρ 11 Μαρ 2012, 11:10 am
Re: Αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 98 από fotinit17 Πρυτάνεις: Ζητούν τέσσερις αλλαγές στο νόμο - πλαίσιο Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το ΑΠΕ, τα σημεία που θέτουν ως κρίσιμα για τη λειτουργία των ΑΕΙ είναι τα εξής: -Η διοικητική υποβάθμιση των τμημάτων και των τομέων στα πανεπιστήμια, για τα οποία ζητούν να συνεχίσουν να λειτουργούν ως είχαν πριν την θέσπιση του νέου Νόμου. -Το θέμα της εκλογής πρυτανικών αρχών και κοσμήτορα στις Σχολές. Ζητούν επιλογή από την πανεπιστημιακή κοινότητα και όχι διορισμό τους. -Τα Συμβούλια Διοίκησης στα ΑΕΙ, για τα οποία ζητούν να έχουν μόνο ρόλο εποπτείας και ελέγχου και όχι αρμοδιότητες στον χειρισμό ακαδημαϊκών θεμάτων. -Η φοιτητική μέριμνα, για την οποία αναφέρουν ότι δεν υπάρχει καμία αναφορά στον νέο Νόμο. Ο νέος υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού Κ. Αρβανιτόπουλος πρόκειται να φτάσει στην Ερέτρια στις 7 το απόγευμα για την πρώτη ομιλία του προς τους πρυτάνεις. Ο κ. Αρβανιτόπουλος αναμένεται να δηλώσει ότι ο Νόμος - Πλαίσιο θα εφαρμοστεί καθώς αποτελεί νόμο του κράτους. Παράλληλα, θα ακούσει τις απόψεις των πρυτάνεων και θα ανανεώσει το ραντεβού του μαζί τους. Μαζί με τον κ. Αρβανιτόπουλο, στην Ερέτρια θα βρίσκεται και ο υφυπουργός Παιδείας και πρώην πρύτανης του πανεπιστημίου Πελοποννήσου Θ. Παπαθεοδώρου. Εκτιμάται, τέλος, ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα επιδιώξει να ρίξει τους τόνους και να επιτύχει συναίνεση με την ακαδημαϊκή κοινότητα της χώρας. Πηγή "I went numb when I learned to see..." ΠαράθεσηΣάβ 30 Ιουν 2012, 6:45 pm