[9ο] Σχεδιασμός Βιομηχανιών Τροφίμων (2015-16)

1
Βγήκαν ανακοινώσεις για τις νέες ομάδες εργαστηρίων (χωρίστηκαν από τους διδάσκοντες και μπορούν να γίνουν αμοιβαίες ανταλλαγές μέχρι την έναρξη των εργαστηρίων) και για το πρόγραμμα μαθημάτων-εργαστηρίων. Θα γίνουν αλλαγές στο πρόγραμμα και αναπληρώσεις την πρώτη εβδομάδα λόγω συμμετοχής του εργαστηρίου στο συνέδριο EFFOST. Περισσότερα στα συνημμένα:
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Why is a raven like a writing desk?

Re: [9ο] Σχεδιασμός Βιομηχανιών Τροφίμων (2015-16)

3
lalalalalala έγραψε:Γεια σας, δεν έχω καταλάβει στην διεργασία της ψύξης πώς βρίσκω το (hAp)emp όταν Bi>0,1 μπορεί κάποιος να βοηθήσει; Ευχαριστώ
Έχω καταλάβει ότι είναι μια εμπειρική σταθερά που υπολογίζεται πειραματικά για κάθε φρούτο/λαχανικό, περίπου σα το χρόνο υποδιπλασιασμού D στην αποστείρωση. Για αυτό φαντάζομαι πως σε μια άσκηση θα δίνεται μάλλον. Μπορεί να κάνω και λάθος... :)
Why is a raven like a writing desk?

Re: [9ο] Σχεδιασμός Βιομηχανιών Τροφίμων (2015-16)

5
Μι Ζήτα έγραψε:
lalalalalala έγραψε:Γεια σας, δεν έχω καταλάβει στην διεργασία της ψύξης πώς βρίσκω το (hAp)emp όταν Bi>0,1 μπορεί κάποιος να βοηθήσει; Ευχαριστώ
Έχω καταλάβει ότι είναι μια εμπειρική σταθερά που υπολογίζεται πειραματικά για κάθε φρούτο/λαχανικό, περίπου σα το χρόνο υποδιπλασιασμού D στην αποστείρωση. Για αυτό φαντάζομαι πως σε μια άσκηση θα δίνεται μάλλον. Μπορεί να κάνω και λάθος... :)
Αααα ok! Ελπίζω πως είναι όπως τα λες, ευχαριστώ!

Για τα θέματα δεν έχω ακούσει κάτι πολύ κατατοπιστικό, απλά ότι είναι πάρα πολλά, της Τζιά διάφορα από το βιβλίο haccp πολύ αναλυτικά , gmps, χωροδιάταξη , και από ασκήσεις εργαστηρίων πχ τις έξτρα που δίνει, και η Ωραιοπούλου ασκήσεις οι διεργασίες κυρίως που έχουν γίνει και στο εργαστήριο...

Re: [9ο] Σχεδιασμός Βιομηχανιών Τροφίμων (2015-16)

6
Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι καινούργιοι, σήμερα η εξέταση ήταν ως εξής:

Μιάμιση ώρα τα θέματα της Ωραιοπούλου που ήταν τρία (εκχύλιση, υπερδιήθηση, αποστείρωση) και ήταν σχετικά απλά. Παραδώσαμε της Ωραιοπούλου κ μετά ήρθαν της Τζιά
Μιάμιση ώρα τα θέματα της Τζιά, τέσσερα ή πέντε θέματα, το ένα για παραμέτρους και συνθήκες για τον χώρο αποθήκευσης γάλακτος και κατά την αποθήκευση σπόρων σίτου, τ' άλλο (όπως τα θυμάμαι πάνω - κάτω) οι κίνδυνοι που μπορεί να προκύψουν για τα παραπάνω τρόφιμα κατά την αποθήκευση και αν οι κίνδυνοι ελέγχονται με haccp ή gmps σύμφωνα με τις ερωτήσεις του διαγράμματος haccp, και απ' ό,τι θυμάμαι ποια είναι τα κρίσιμα σημεία ελέγχου και πώς ελέγχονται, κάτι τέτοια. Μετά είχε άλλο ένα θέμα για σκόνη γάλακτος για βρέφη και για κατεψυγμένα φιλέτα ψαριού, να βρεις τον βαθμό επικινδυνότητας σύμφωνα με τις κατηγορίες κινδύνων A-F και να γράψεις τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει το κάθε τρόφιμο πριν και μετά την κατανάλωση, κάπως έτσι. Μετά είχε ένα θέμα SPC, έδινε ένα διάγραμμα κ σου έλεγε να το σχολιάσεις κ μετά να βρεις Cp και Cpk και να κρίνεις την διεργασία με βάση αυτά, σύμφωνα με τα δεδομένα που είχε στο διάγραμμα... Α κ είχε κι ένα θέμα να γράψεις διάγραμμα ροής για προτηγανισμένες πατάτες που φυλάσσονται σε συσκευασία που δε θυμάμαι, υπό κατάψυξη και για προψημένα αρτοσκευάσματα με μια συγκεκριμένη συσκευασία που δε θυμάμαι και φύλαξη υπό ψύξη (?) νομίζω... και μετά να γράψεις τις βοηθητικές παροχές που απαιτούνται για κάθε μια απ' τις διεργασίες.

Re: [9ο] Σχεδιασμός Βιομηχανιών Τροφίμων (2015-16)

7
lalalalalala έγραψε:Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι καινούργιοι, σήμερα η εξέταση ήταν ως εξής:

Μιάμιση ώρα τα θέματα της Ωραιοπούλου που ήταν τρία (εκχύλιση, υπερδιήθηση, αποστείρωση) και ήταν σχετικά απλά. Παραδώσαμε της Ωραιοπούλου κ μετά ήρθαν της Τζιά
Μιάμιση ώρα τα θέματα της Τζιά, τέσσερα ή πέντε θέματα, το ένα για παραμέτρους και συνθήκες για τον χώρο αποθήκευσης γάλακτος και κατά την αποθήκευση σπόρων σίτου, τ' άλλο (όπως τα θυμάμαι πάνω - κάτω) οι κίνδυνοι που μπορεί να προκύψουν για τα παραπάνω τρόφιμα κατά την αποθήκευση και αν οι κίνδυνοι ελέγχονται με haccp ή gmps σύμφωνα με τις ερωτήσεις του διαγράμματος haccp, και απ' ό,τι θυμάμαι ποια είναι τα κρίσιμα σημεία ελέγχου και πώς ελέγχονται, κάτι τέτοια. Μετά είχε άλλο ένα θέμα για σκόνη γάλακτος για βρέφη και για κατεψυγμένα φιλέτα ψαριού, να βρεις τον βαθμό επικινδυνότητας σύμφωνα με τις κατηγορίες κινδύνων A-F και να γράψεις τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει το κάθε τρόφιμο πριν και μετά την κατανάλωση, κάπως έτσι. Μετά είχε ένα θέμα SPC, έδινε ένα διάγραμμα κ σου έλεγε να το σχολιάσεις κ μετά να βρεις Cp και Cpk και να κρίνεις την διεργασία με βάση αυτά, σύμφωνα με τα δεδομένα που είχε στο διάγραμμα... Α κ είχε κι ένα θέμα να γράψεις διάγραμμα ροής για προτηγανισμένες πατάτες που φυλάσσονται σε συσκευασία που δε θυμάμαι, υπό κατάψυξη και για προψημένα αρτοσκευάσματα με μια συγκεκριμένη συσκευασία που δε θυμάμαι και φύλαξη υπό ψύξη (?) νομίζω... και μετά να γράψεις τις βοηθητικές παροχές που απαιτούνται για κάθε μια απ' τις διεργασίες.
Σε ευχαριστούμε πολύ!

Θα προσπαθήσω να συμπληρώσω κάποια πράγματα. Στο πρώτο θέμα το γάλα που αποθηκευόταν ήταν ακατέργαστο και στο τελευταίο ήταν συσκευασία πατατών σε πλαστικές σακούλες και στη συνέχεια αποθήκευση υπό κατάψυξη. Τα προψημένα αρτοσκευάσματα αποθηκεύονταν σε δίσκο με κάλυμμα (μάλλον πλαστικό) σε τροποποιημένη ατμόσφαιρα και αποθηκεύονταν υπό ψύξη.
Why is a raven like a writing desk?
cron