Προσοχή! Ο κάθε χρήστης φέρει όλη την ευθύνη των όσων γράφει. Σε περίπτωση λογομαχίας, οι συντονιστές δεν είναι υποχρεωμένοι να υπερασπιστούν κανέναν. Δεν υπάρχει "επίσημη άποψη του forum" (καθώς σε αυτό γράφει ο οποιοσδήποτε) και δεν θα πρέπει να στοχοποιείται αυτό λόγω μηνυμάτων μεμονωμένων μελών του. Σημειώστε πως, σε περίπτωση που η κατάσταση ξεφύγει εκτός ελέγχου, οι συντονιστές διατηρούν το δικαίωμα του κλειδώματος θεμάτων και επιβολής κυρώσεων. Θα πρέπει αυτό να γίνει σεβαστό ως προσπάθεια διατήρησης της ειρήνης και όχι ως "κόλπο" για να προαχθεί μια συγκεκριμένη άποψη. Παρακαλούμε επίσης να αποφεύγετε τις μακροσκελείς απαντήσεις.

Re: Μαθήματα την Πέμπτη 28/3/13 ?

21
Για να μην υπάρχουν συνεχείς αντιπαραθέσεις μεταξύ μας γιατί δε αλλάζουμε την μέρα που γίνεται η κατάληψη; Τα μαθήματα της Πεμπτης έχουν πληγεί. Όντως πρέπει να παραδεχτούν και αυτοί ενάντια της κατάληψης ότι μία μέρα μόνο αυτές τις εβδομάδες είναι αρκετά ικανοποιητικό για να συνεχίσει η σχολή και για να γίνει μία διαμαρτυρία.

Re: Μαθήματα την Πέμπτη 28/3/13 ?

22
Η μέρα της κατάληψης έχει να κάνει με τις ημέρες διαμαρτυρίας. Δεν νομίζω ότι μπορεί να αλλαχθεί από εμάς σα σχολή.
Συμφωνώ γενικά ότι υπάρχουν προβλήματα τα οποία θα πλήξουν άλλους φοιτητές και ίσως εμάς αυτό όμως που είναι ιδαίτερα ανησυχητικό είναι ότι διαρκώς υποβαθμίζουμε το δεδομένο (χαμηλό) επίπεδο στο όνομα κάποιου μελλοντικού καλύτερου επιπέδου. ΑΝ ειλικρινά ενδιαφερόμασταν για το επίπεδο των σπουδών μας τότε θα βρίσκονταν ειλικρινείς λύσεις του στυλ:
-Διαμαρτυρίες και Συνελεύσεις απογευματινές ώρες ή Σαββατοκύριακα.
Άλλωστε ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας - στη συνέλευση παρεβρίσκονται αυτοί που όντως το θέλουν (και είναι και αριθμητικά λίγοι) και δε σχετίζεται με τις ώρες μαθημάτων. Θέλω να πω ότι το ότι γίνεται νωρίς δε σημαίνει ότι η προσέλευση γίνεται σε σμήνη.
Είναι λυπηρό να χάνουμε και μαθήματα λόγω συνελεύσεων και λόγω καταλήψεων και με κλειστή σχολή.
Από τη μεριά αυτών που ηγούνται τέτοιων αποφάσεων δεν έχω διακρίνει κάποιο ενδιαφέρον για αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης (γιατί έχω προσπαθήσει να κάνω συζήτηση με θέμα την μετατόπιση της ωρας συνελεύσεων). Οταν θέλουμε βρίσκονται πρακτικές λύσεις. Αλλά δε θέλουμε και νομίζω δε θέλουμε γιατί πέρα από την προσπάθεια για καλύτερες σπουδές (που την ενστερνίζομαι) υπάρχει αυτή η βρώμα που είναι διάσπαρτη στην κοινωνία μας: η εξουσιολαγνεία και το να τρίψουμε τη νίκη του μαγαζιού μας στη μούρη του αντίπαλου. ΑΝ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΗΤΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΠΟΥΔΩΝ δε θα μπαχαλευόταν τόσο η κατάσταση και τότε θα ήμουν κι εγώ μαζί με αυτούς που τόσο νοιάζονται για το καλό άλλων συναδέλφων σε ΤΕΙ , ΙΕΚ κλπ. Αλλά αμφιβάλλω σαφώς για τις αγαθές προθέσεις. Δεν παραγνωρίζω το πρόβλημα αναγνωρίζω όμως τη σαπίλα αυτής της κατάστασης.
Einmal ist keinmal

Re: Μαθήματα την Πέμπτη 28/3/13 ?

23
[offtopic]
AnastasiaN έγραψε:ΑΝ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΗΤΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΠΟΥΔΩΝ...
...τότε, εκτός από το να συζητάμε για περιφερειακά θέματα και να αποφασίζουμε για αυτά, θα πιάναμε την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία από τα μαλλιά και θα βλέπαμε τι πάει στραβά και τα αμφιθέατρα μένουν άδεια ή οι απόφοιτοι της σχολής τελικά έχουν σημαντικές ελλείψεις στα Α, Β, Γ αντικείμενα που υποτίθεται διδάσκονται.

Θα ξεκινούσαμε δηλαδή από την ποιότητα των σπουδών και όχι από το χαρτί που αποδίδουν στο τέλος.

Re: Μαθήματα την Πέμπτη 28/3/13 ?

24
Η μαζικότητα μιας κατάληψης κρίνει και το πόσο ζωντανή θα είναι και πλούσια από δράσεις. Δεν πρόκειται για φετιχισμό, αποτελεί απλά ένα από τα βασικά μέσα πάλης μας.
μαζι σου.. οι καταλήψεις ειχαν νόημα όσο ηταν μαζικές και τα πανεπιστημια στο κεντρο. σορρυ, αλλα αν γινεται ή οχι μαθημα ζωγραφου δεν προκειται να νοιαξει κανεναν πολιτικο! και σε ποια μαζικοτητα αναφερεσαι? τα εξης 5 ατομα οπου καθονται μπροστα στην πορτα? καταληψη σημαινει οτι οι 90 (και κανονικα πανω απο 150 θα πρεπε, αλλα αυτο ειναι αλλο θεμα) που την ψηφισαν να μεινουν μεσα κ να τη διατηρησουν...
αλλα οχι... μονο οι εξης 3 θα μεινουν.. σορρυ, αλλα δε φαινεται καθολου συλλογικο ή διαδραστικο ή παραγωγικο... ή ή ή και πολυ ωραια λογια στο spoiler σου.. αλλα τελειως εκτος πραγματικοτητος.

οσο για εναλλακτικη: μια προταση που χα κανει απο τοτε που ημουν στο 1ο ετος...
ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ. ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΘΑ ΦΑΝΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ. Απο εργαστηρια, μεχρι ελλειψης χωρου σε αμφ/αιθουσες, απο ελλειψη οργανωσης/ απο το ποιος καθηγητης ειναι καλος ή κακος....

αλλα ξερεις τι απαντηση πηρα??? ΔΕΝ μπορεις να εξαναγκασεις καποιον να κανει μαθημα! Και απαντω... γιατι ομως μπορεις να εξαναγκαζεις [ο τονος στη διαρκεια] πολλους, να ΜΗΝ κανουν μαθημα/εργαστηριο...κλπ κλπ κλπ
Hatred is Blind, Rage carries you Away...
and He who pures out Vengeance, runs the Risk of tasting a Bitter draught
...
One is All and All is One

Re: Μαθήματα την Πέμπτη 28/3/13 ?

25
Κανείς δεν εξαναγκάζει κάποιον να μην κάνει μάθημα.Τα πλαίσια που λένε κατάληψη ψηφίζονται από γενικές συνελεύσεις.Δεν μαζεύονται 5 άτομα να και κλείνουν με το έτσι θέμω τη σχολή.Και στις συνελεύσεις κατεβαίνουν και πλαίσια τα οποία προτείνουν ανοιχτή σχολή ή αν κάποιος δεν θέλει να ψηφίσει κάποιο πλαίσιο μπορεί να κατεβάσει το δικό του.Τώρα για το αν η απαρτία της ΓΣ είναι μικρή σε αριθμό αυτή ορίζεται απο το καταστατικό σε σχέση με το πόσοι ψήφισαν στις εκλογές.Λες πως η κατάληψη δεν έχει κόσμο που είναι και αλήθεια(μαζεύεται κόσμος στις πορείες όμως τις μέρες που έχει κατάληψη η σχολή που δεν θα ερχόταν αν του έβαζες το εκβιαστικό δίλημμα πορεία ή μάθημα).Αλλά αλήθεια ποιο είναι το ποσοστό των φοιτητών που παρακολουθούν τα μαθήματα?Αν εξαιρέει κανείς το πρώτο μάθημα σπάνια η προσέλευση σε μαθήματα ξεπερνάει τα 25-30 άτομα.Στους 100+ φοιτητε΄ς του έτους χωρίς να υπλογίζουμε αυτούς που το χρωστάνε.Οπότε δεν είναι ότι μαζικά οι φοιτητές θέλουν να παρακολουθούν μαθήματα.Κατά τη γνώμη μου το μεγαλύτερο μέρος δεν το ενδιαφέρει παρά να περνάει τα μαθήματα στις εξεταστικές και ας μην έχει μπει ούτε μια ώρα σε αμφιθέατρο.Απλά αυτό που είναι άδικο και γίνεται από πολλούς είναι ο συλλογισμός πως αν είσαι υπέρ της κατάληψης ή ανήκεις σε μια παράταξη αυτομάτως είσαι και gtp φοιτητής/έχεις γραμμένη τη σχολή/δεν κάνεις τίποτα χρήσιμο.
ΚΩ.ΜΗΤ.Η.Σ

(ΕΡΝΕΣΤΟ ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ)

Re: Μαθήματα την Πέμπτη 28/3/13 ?

26
rgbtry92 έγραψε:Απλά αυτό που είναι άδικο και γίνεται από πολλούς είναι ο συλλογισμός πως αν είσαι υπέρ της κατάληψης ή ανήκεις σε μια παράταξη αυτομάτως είσαι και gtp φοιτητής/έχεις γραμμένη τη σχολή/δεν κάνεις τίποτα χρήσιμο.
Πραγματικά αυτή η ηθική "ποινικοποίηση" του να είσαι σε παράταξη και το ότι είσαι αυτόματα ρεμαλορέμπελος είναι απίστευτη...

Re: Μαθήματα την Πέμπτη 28/3/13 ?

27
alex έγραψε:
rgbtry92 έγραψε:Απλά αυτό που είναι άδικο και γίνεται από πολλούς είναι ο συλλογισμός πως αν είσαι υπέρ της κατάληψης ή ανήκεις σε μια παράταξη αυτομάτως είσαι και gtp φοιτητής/έχεις γραμμένη τη σχολή/δεν κάνεις τίποτα χρήσιμο.
Πραγματικά αυτή η ηθική "ποινικοποίηση" του να είσαι σε παράταξη και το ότι είσαι αυτόματα ρεμαλορέμπελος είναι απίστευτη...
και αντίστοιχα ειναι αδικο να υποθετεις οτι δεν ενδιαφερεται κανεις για τις εξελιξεις και τα κοινα αν δεν στηριζει τις ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΕΣ καταληψεις και πορειες... αλλα θεωρει οτι υπαρχουν και αλλοι τροποι αντιδρασης.

επισης, @rgbtry92: Πώς δεν εξαναγκάζει να μην κανει μαθημα??? Σε προηγουμενο ποστ σου ανεφερες
Πρώτα απ’ όλα εμείς οι φοιτητές ως ζωτικά κομμάτια της εκπαιδευτικής κοινότητας σταματάμε την παραγωγική διαδικασία του πανεπιστημίου, από τη στιγμή που κρίνουμε ότι με την προωθούμενη αναδιάρθρωση , η λειτουργιά του θα ’ναι ενάντια στα συμφέροντα μας. Έτσι δίνουμε και ένα μήνυμα στην υπόλοιπη ακαδημαϊκή κοινότητα, σε όλη την κοινωνία ενώ ασκούμε πίεση και στη κυβέρνηση. Επίσης η κατάληψη της σχολής σημαίνει ότι οι καταληψίες έχουν τη δυνατότητα να οικειοποιηθούν το δημόσιο χώρο και μέσω αυτού να οργανώσουν δράσεις εντός και εκτός αυτής εκφράζοντας κι ένα πολιτικό λόγο που στρέφεται ενάντια στο κυρίαρχο
μηπως φασκεις και αντιφασκεις??? γιατι με αυτο που λες, ακομη κ αν σημαντικο ποσοστο του φσ συμφωνει για καταληψη, αυτο δε σημαινει οτι μπορει να παρει αποφαση και οτι δε θα γινεται καμια δουλεια σ ολο το -let's say- ΕΜΠ. επισης, it is known οτι οι περισσοτεροι βλεπουν την καταληψη ως day - off. οσον αφορα στην οικειοποιηση του δημοσιου χωρου, το θεωρω απαραδεκτο. στην τελικη ειναι κρατικα κονδυλια, λεφτα των φορολογουμενων για να το πω αλα Σουηδια, ή ακομη κ λεφτα του εμπ αυτα που πληρωνονται συνεχως για αντικατασταση/αποκατασταση ζημιων/καθαρισμα αφισων κλπ.. φυσικα ειναι "ελευθερη εκφραση και δικαιωμα" του καθενος να "εκφραζεται", αλλα κ εγω δεν εχω δικαιωμα να εκφρασω το οτι θεωρω οτι το δικαιωμα του 1-10-100 πρεπει να σταματησει στο σημειο που αρχιζει να γινεται ενοχλητικο/οχλητικο για αλλους 1- 10 -100???

αλλα μερικα πραγματα θεωρουνται αυτονοητα...
Λες πως η κατάληψη δεν έχει κόσμο που είναι και αλήθεια(μαζεύεται κόσμος στις πορείες όμως τις μέρες που έχει κατάληψη η σχολή που δεν θα ερχόταν αν του έβαζες το εκβιαστικό δίλημμα πορεία ή μάθημα).
εκβιαστικο δηλημμα??? προσωπικα πιστευω οτι δεν τιθεται τετοιο θεμα. οποιος θελει να κατεβει θα κατεβει, ανεξαρτητως μαθηματων! επισης, οποιος δε θα κατεβει, δε σημαινει οτι θα παει επειδη δεν εγινε μαθημα. αντιστοιχα, οπως προανεφερες, το οτι ειναι ανοιχτη η σχολη δε σημαινει οτι εξαναγκαζεται καποιος να γεμισει τις αιθουσες...

επισης, αν δεν ειχε υπερκορεστει ο κοσμος με τον αριθμο καταληψεων κ πορειων που εχουν χασει καθε νοημα, ισως ενδιαφεροταν πολυ περισσοτερο οταν ετιθετω σημαντικα θεματα...
Hatred is Blind, Rage carries you Away...
and He who pures out Vengeance, runs the Risk of tasting a Bitter draught
...
One is All and All is One

Re: Μαθήματα την Πέμπτη 28/3/13 ?

28
Δεν είπα πως όποιος δεν στηρίζει καταλήψεις είναι και υπέρ του σχεδίου και πως δεν ενδιαφέρεται για τα κοινά.Είπα πως εγώ δεν μπορώ να σκεφτώ άλλο μέσο πάλης εκτός από την κατάληψη.Προφανώς και μπορεί να κάνω λάθος αλλά δεν έχω ακούσει κάποια διαφορετική πρόταση που να μπορεί να φερει αποτελέσματα.Μια δημοκρατικά παρμένη απόφαση δεν είναι εξαναγκασμός.πάντα θα υπάρχουν διαφορετικές γνώμες όπως και πάντα θα πρέπει να ακολουθείται η άποψη της πλειοψηφίας ακόμα και αν αυτή δεν είναι σωστή/αποτελεσματική.Το δίλημμα πορεία ή μάθημα βεβαίως και είναι εκβιαστικό.Όσο εκβιαστικό είναι το δίλημμα απεργία-->απόλυση ή δουλεά-->περικοπή μισθών/δικαιωμάτων.Όσον αφορά την κατάληψη δημοσίων κτηρίων προφανώς και είμαι υπέρ χωρίς όμως την καταστροφή του χώρου.Είναι ένα σημάδι πως το κράτος δεν μπορεί να κάνει ό,τι θέλει.Πως υπάρχει ακόμα αντίσταση και αγώνας.Και σε αυτό το κράτος των μνημονίων,των δακρυγόνων,των περικοπών σε όλους τους τομείς,της φτωχοποίησης και εξαθλίωσης μιας οπλόκληρης κοινωνίας τίποτα δεν θεωρείται αυτονόητο.Οι πορείς και οι καταλήψεις είναι το μοναδικό μέσο πάλης που μας έχει απομείνει(κατά την άποψή μου) οπότε ούτε κορεσμός υπάρχει ούτε ανούσια έχουν καταντήσει.
ΚΩ.ΜΗΤ.Η.Σ

(ΕΡΝΕΣΤΟ ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ)

Re: Μαθήματα την Πέμπτη 28/3/13 ?

29
rgbtry92 έγραψε:Λες πως η κατάληψη δεν έχει κόσμο που είναι και αλήθεια(μαζεύεται κόσμος στις πορείες όμως τις μέρες που έχει κατάληψη η σχολή που δεν θα ερχόταν αν του έβαζες το εκβιαστικό δίλημμα πορεία ή μάθημα).
Μαζεύεται όμως ρε συ; Θυμάμαι στις μεγάλες συνελεύσεις του προηγούμενου Σεπτέμρβη να εκφράζει παράπονο η ΕΑΑΚ ότι τόσοι ψηφίζουν κατάληψη, αλλά μια χούφτα τελικά μαζεύεται στην πορεία. Νομίζω εκεί περιστρέφεται όλη η συζήτηση.
Αλλά αλήθεια ποιο είναι το ποσοστό των φοιτητών που παρακολουθούν τα μαθήματα?Αν εξαιρέσει κανείς το πρώτο μάθημα σπάνια η προσέλευση σε μαθήματα ξεπερνάει τα 25-30 άτομα.Στους 100+ φοιτητές του έτους χωρίς να υπολογίζουμε αυτούς που το χρωστάνε.Οπότε δεν είναι ότι μαζικά οι φοιτητές θέλουν να παρακολουθούν μαθήματα.Κατά τη γνώμη μου το μεγαλύτερο μέρος δεν το ενδιαφέρει παρά να περνάει τα μαθήματα στις εξεταστικές και ας μην έχει μπει ούτε μια ώρα σε αμφιθέατρο.
Αυτό είναι ένα πολύ ενδιαφέρον σημείο και νομίζω έχεις δίκιο! Η μόνη διαφορά είναι ότι (στο δικό μου το μυαλό τουλάχιστον) το Πανεπιστήμιο υπάρχει πρωτίστως για να παρέχει εκπαίδευση. Άρα, θα έπρεπε με νύχια και με δόντια να διαφυλάσσεται αυτός ο σκοπός και ο καθένας μας όπως μπορεί να συνεισφέρει (συλλογικά αλλά και κυρίως ατομικά) στο να βελτιώνει την ποιότητά της.

Σύμφωνοι, ανάλογα με τα "πιστεύω" μας, μπορούμε να ακολουθήσουμε τον συλλογισμό ότι: οι αλλαγές σε εθνικό επίπεδο επηρεάζουν αρνητικά την ποιότητα της εκπαίδευσης, άρα πρέπει να τη διαφυλάξουμε συλλογικά, άρα πρέπει να αντιδράσουμε, άρα πρέπει να κάνουμε κατάληψη-πορεία. Το πρόβλημα είναι πρακτικά δεν ενδιαφέρεται κανείς, άντε ελάχιστοι, να επαναφέρει την ποιότητα στο όποιο σημείο ήταν πριν ή να την αναβαθμίσει. Και σε αυτό φταίει πιστεύω όλη η πολυτεχνειακή κοινότητα και κυρίως όσοι καθηγητές δεν έχουν πάρει σοβαρά το θέμα "μάθημα", απωθώντας τους φοιτητές από το αμφιθέατρο, αλλά φυσικά και όσοι φοιτητές δεν κάνουμε κάτι για αυτό.
Απλά αυτό που είναι άδικο και γίνεται από πολλούς είναι ο συλλογισμός πως αν είσαι υπέρ της κατάληψης ή ανήκεις σε μια παράταξη αυτομάτως είσαι και gtp φοιτητής/έχεις γραμμένη τη σχολή/δεν κάνεις τίποτα χρήσιμο.
Κατανοητό να αισθάνεσαι έτσι, αφού ξέρω ότι αυτό δεν ισχύει για εσένα. Όπως ξέρω άτομα από όλες τις παρατάξεις για τα οποία δεν ισχύει. Και έχω φίλο από παράταξη που τον θαυμάζω για το επίπεδο και την όρεξή του. Δυστυχώς όμως υπάρχουν πολλοί οι οποίοι έχουν να μπουν σε αίθουσα εδώ και πολλά εξάμηνα (πέρα από τα υποχρεωτικά εργαστήρια προφανώς), αλλά κατά τα άλλα μια χαρά δημόσιες σχέσεις κάνουν όλη μέρα στο τραπεζάκι και μετά βγαίνουν και φωνάζουν για το πανεπιστήμιο. Το πανεπιστήμιο που θα μπορούσαν να "ξεζουμίσουν" από γνώσεις, αλλά απλώς το αφήνουν να προχωράει χωρίς να παίρνουν τους καρπούς που τους προσφέρει, αλλά κυνηγώντας να εξασφαλίσουν το χαρτί που θα πάρουν στο τέλος.

Δεν πιστεύω γενικώς όμως ότι κάποιος το κάνει αυτό από "κακία" ή οτιδήποτε. Ο καθένας κάνει ότι πιστεύει πως είναι σωστό για αυτόν ή για την κοινωνία (το "ή" είναι εγκλειστικό), κάτι για το οποίο έχει πειστεί από τις εμπειρίες, τις συζητήσεις και το περιβάλλον του. Τώρα, αν το πανεπιστήμιο δεν μπορεί να σε πείσει να του δίνεις τη σημασία που θα άξιζε σε ένα πανεπιστήμιο, τότε μάλλον φταίει το πανεπιστήμιο. Το οποίο φυσικά το επηρεάζουμε όλοι μας.