Άλλο ένα εξάμηνο έφτασε στο τέλος και ήρθε η ώρα να γκρινιάξω λίγο (πάλι)
Πριν μπω ειδικά στο κάθε μάθημα, έχω να πω ότι ως εξάμηνο ξεκίνησε πολύ ελπιδοφόρο και φαίνονταν όαση μπροστά στο τρίτο έτος, όμως, από τα μέσα και μετά αποδείχθηκε μία από τα ίδια
Επιστήμη και Τεχνική Υλικών: Και πάνω που λες ότι δεν υπάρχει κατι χειρότερο από τα ΜΦΔ, έρχονται τα υλικά.. Είχα ακούσει ιστορίες, αλλά αν δεν δεις μόνος σου, δε μπορείς να πιστέψεις ορισμένα πράγματα. Δεν κατάφερα να παρακολουθήσει τις διαλέξεις καθώς δεν έβρισκα νόημα στο όλο κόνσεπτ. Ο κος Ζουμπουλάκης απλά δείχνει το βιβλίο σε διαφάνειες, και το κομμάτι των πολυμερών (δλδ 2 από τις 3 διαλέξεις του) έχει καλυφθεί πλήρως και πολύ καλύτερα από το αντιστοιχο μαθημα του 6ου εξάμηνου και διαβάζοντας το κομμάτι των κεραμικών ένιωθα λες και διάβαζα άρθεο από τη wikipedia. To κομμάτι της κας Κουή και του κου Μπακόλα ήταν πως να το πω.. αδιάφορο... λίγο τεχνική μηχανική, λίγο ΦΧ ΙΙ στο κομμάτι με τα διαγράμματα φάσεων, λίγο πράγματα που έχει ακούσει κάποιος που έχει πάρει το μάθημα "χημεία και τεχνολογία μετάλλων" στο 4ο εξάμηνο... Νομίζω ο χαρακτηρισμός "αδιάφορο" ενισχύεται από το γεγονός ότι στις διαλέξεις του κου Μπακόλα είτε παρακολουθούσε 1 άτομο, είτε ΚΑΝΕΝΑ. Τώρα για την κα Βασιλείου, κρίνοντας από τις σημειώσεις που μου δώσαν ίσως ήταν το πιο αξιοπρεπές κομμάτι από άποψη διδασκαλίας, αλλά κρίνοντας και σε συνδυασμό με το """""βιβλίο""""" πολλή θεωρητικούρα χωρίς να πατάει σε μαθηματικά, χημική κινητική όπως θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου. Παραφαίνονταν εμπειρικό το κόνσεπτ.
Για το κομμάτι του εργαστηρίου, θα αρκεστώ στο ότι ήταν αχρείαστο. Τώρα γιατί το κάθε εργαστήριο ήταν αχρειαστο, το έγραψα στην αξιολόγηση του μαθήματος που γίνεται από τη σχολή και βαριέμαι να τα ξαναγράφω.. Και δε νομίζω ότι το να ήταν παραπάνω από 45 λεπτά θα βοηθούσε. Θέλουν ξερίζωμα και οργάνωση από την αρχή το εργαστήριο αυτό για να δώσει κάποιες ουσιώδεις γνώσεις.
Η εξέταση ήταν σχετικά εύκολη, με το θέμα της κας Κουή να ήθελε απλά γνωσεις λυκείου, τον κο Ζουμπουλάκη να βάζει τα ίδια και τα ίδια αυτούσια. Ένα challenge ήταν τα θέματα της κας Βασιλείου που ήταν λίγο σε φάση "γράψτε ένα θέμα και απαντήστε το" έτσι όπως ήταν διατυπωμένα τα 2 από τα 3

, αλλά και πάλι παλεύονταν..
Στοιχεία Μηχανολογικού Εξοπλισμού Λοιπόν, ξεκινώντας αυτό το μάθημα, στις πρώτες διαλέξεις μπορώ να πω ότι δήλωνα ενθουσιασμένος, όμως, στην πορεία έβρισκα τον εαυτό μου σε κάθε διάλεξη να λέει "αυτό κάπου το ξέρω", "αυτό κάπου το έχουμε ξαναδεί", "αυτό κατι μου θυμίζει".. Eν γένει το λες και μία σουμα από πράγματα που λίγο πολύ έχουμε δει σε άλλα μαθήματα. Κατά τα άλλα νομίζω ότι και οι δύο διδάσκοντες είναι αρκούντως καλοί στο αντικείμενο και βοηθητικοί. Τώρα η εξέταση θα μπορούσε να ήταν λίγο πιο δύσκολη.. Εξέταζε τα απολύτως στοιχειώδη... Επίσης, πολύ θετικό οι σειρές ασκήσεων, καθώς αν ασχολιόσουν σοβαρά με αυτές, είχες μια σφαιρική άποψη για το μάθημα και δεν έχανες επαφή με το αντικείμενο.
Μηχανική Χημικών Διεργασιών ΙΙ Λοιπόν, από άποψη διδασκαλίας, θεωρώ ότι ήταν από τα πιο άρτια εκτελεσμένα μαθήματα της σχολής (το ξέρω ότι οι περισσότεροι διαφωνούν και θα πουν ότι πήγαινε εξαιρετικά γρήγορα ο κος Παπαγιαννάκος, αλλά θεωρώ ότι αν δεν υπάρχουν κενά από προηγούμενα βασικά μαθήματα της σχολής, δεν τίθεται τετοιο ζήτημα). Το πρώτο κομμάτι, παρουσίαζε τρομερή αλληλεπικάλυψη με τα το τελευταίο κομματι των ΜΧΔ Ι, απλά ήταν πιο "advanced", καθώς έπρεπε να παίζεις με τα k και τις μονάδες τους (που βασικά αυτός ήταν και ο σκοπός ολόκληρης της ενότητας). Το κομμάτι με τα ενζυμικά και το μικροβιακά παρουσίαζε αλληλεπικαλύψεις με το μάθημα της βιοχημικής μηχανικής της αντίστοιχης κατεύθυνσης και με το μάθημα της βιοτεχνολογίας του κορμού του 6ου εξαμήνου, και το τελευταίο κομμάτι της μη ιδανική ροής ήταν το πραγματικά καινούργιο! Σε αντίθεση με τον κο Παπαγιαννάκο που έκανε την κυρίως θεωρία, η κα Κορωνάκη στο κομμάτι των φροντιστηριακών ασκήσεων ήταν τουλάχιστον αδιάφορη. Φαίνονταν ότι η γυναίκα το έκανε από αγγαρεία, και δυστυχώς είμαι της άποψης ότι αν δεν κάνεις κάτι επειδή το θες και σου αρέσει, καλύτερα να μην το κάνεις καθόλου... Ίσως θα έπρεπε να υπάρξει σκέψη για να αναλάβει κάποιος άλλο το έργο αυτό.
Η εξέταση του μαθήματος ήταν ένας αγώνας δρόμου χωρίς νόημα. Δε λέω ότι ήταν τόσο μεγάλης δυσκολίας, αλλά πρακτικά εξεταζονταν κανείς στο πως να εφαρμόζει τύπους και να κάνει γρήγορα πράξεις, το οποίο δεν ξέρω κατά πόσο οδηγεί κάπου..
Σχεδιασμός Καθαρών Βιομηχανιών Μην κάνετε το λαθος να το πάρετε τις χρονιές που το διδάσκει ο κος Βλυσίδης.. Χάσιμο χρόνου πραγματικά από όπου και να το πιασω.. Το πόρισμα είναι ότι και οι διδάκοντες πρέπει να εξετάζονται για να ελέγχονται αν έχουν επίγνωση του τι διδάσκουν και αν τα όσα λένε είναι εφαρμόσιμα.... Και όσοι παρακολούθησαν καταλαβαίνουν τι εννοώ
Βιοχημική Μηχανική Ένα μάθημα, δύο διδάσκοντες, δύο ταχύτητες

Aπό τη μία έχουμε το κομμάτι του κου Λυμπεράτου, που μια χαρά όλα, δεν έχω να προσάψω κάτι και από την άλλη το κομμάτι του κου Κέκου θα το χαρακτήριζε κανείς "τα ίδια και τα ίδια". Φάγαμε το πρώτο μισό του εξαμήνου κάνοντας ό,τι κάναμε και στο 6ο εξάμηνο και το δεύτερο μισό κάναμε πρακτικά ό,τι κάνουμε στο πρώτο κομμάτι των ΜΧΔ ΙΙ με την ετερογενή καταλυση.. Και το κάναμε και με ρυθμούς πιο αργούς και από το θάνατο.. Κρίμα..
Νομίζω ότι το 7ο εξάμηνο αναδεικνύει ένα από τα μεγαλύτερα θέματα της σχολής "ΑΛΛΗΛΕΠΙΚΑΛΥΨΕΙΣ ΥΛΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ".
Ας ελπίσουμε ότι το 8ο εξάμηνο θα είναι ελαφρώς πιο εποικοδομητικό....