Ποια μαθήματα του εξαμήνου θεωρείτε χρήσιμα;

Επιστήμη και Τεχνική των Υλικών
Σύνολο ψήφων: 3 (11%)
Μηχανική Χημικών Διεργασιών
Σύνολο ψήφων: 9 (32%)
Στοιχεία Μηχανολογικού Εξοπλισμού
Σύνολο ψήφων: 8 (29%)
Τεχνολογία Καυσίμων και Λιπαντικών
Σύνολο ψήφων: 8 (29%)
Σύνολο ψήφων: 28

Πώς σας φάνηκε το 7ο εξάμηνο;

1
Πώς σας φάνηκε το 7ο εξάμηνο; Καλύτερο από τα προηγούμενα; Ποια μαθήματα σας άρεσαν/δεν σας άρεσαν και γιατί; Τι παραπάνω θα θέλατε; Ποιες οι "ευχάριστες" και οι "δυσάρεστες" στιγμές του εξαμήνου;

Τώρα που τελείωσε η εξεταστική θα έχετε μια πιο σφαιρική άποψη. :)

Edit by i griega
Προσθήκη ψηφοφορίας: Παρακαλώ ψηφίστε έως και 4 από τα μαθήματα κορμού που θεωρείτε αντικειμενικά χρήσιμα, ανεξάρτητα με το αν ο καθηγητής, ή το σύγγραμα, ή ο τρόπος διδασκαλίας δε σας ικανοποίησαν. Σκοπός είναι να εξετασθεί κατά πόσο τα μαθήματα, από άποψη αντικειμένου και ύλης, αξίζουν τον κόπο να υπάρχουν στο εξάμηνο αυτό. Μπορείτε φυσικά να γράψετε τα σχόλιά σας και τις απόψεις σας στη συνέχεια. Επίσης μπορείτε να γράψετε για τα μαθήματα εμβαθύνσεων και επιλογής που δε συμπεριλαμβάνονται, δεδομένου ότι δεν είναι κοινά για όλους.

Re: Πώς σας φάνηκε το 7ο εξάμηνο;

2
Λοιπόν, από που να ξεκινήσω ? Θα ήταν ψέματα αν έλεγα ότι δεν μου άρεσε κάποιο μάθημα. Αντιθέτως, από πλευρά μαθημάτων το 7ο εξάμηνο ήταν το πιο ενδιαφέρον ever. Και (προφανώς) ήταν σίγουρα πιο δύσκολο από τα προηγούμενα εξάμηνα. Το δυσάρεστο του εξαμήνου είναι ότι κάποια πάρα πολύ ενδιαφέροντα μαθήματα όπως τα ΣΜΕ δεν έγιναν καλά λόγω καταλήψεων, ενώ στα ΜΧΔ ΙΙ τα θέματα που μπήκαν στην εξεταστική εεε δεν θα τα έλεγε κάποιος και ανάλογα της ποιότητας της ύλης που κάναμε.
Όμως υπήρχαν και μαθήματα όπως τα Νανουλικά (επιλογής), τα οποία όχι μόνο έγιναν καλά αλλά το συγκεκριμένο μάθημα συμπεριέλαβε και εργαστήρια στο Δημόκριτο - κάτι ομολογουμένως εξαιρετικό. Τέλος θα ήθελα να επισημάνω ότι αυτό το εξάμηνο είχε πάρα πολλές βιβλιογραφικές εργασίες. Όχι ότι αυτό είναι κακό - απλά είναι κουραστικό :P
Chemical Engineers are the present day's Alchemists.

Re: Πώς σας φάνηκε το 7ο εξάμηνο;

3
7ο εξάμηνο; Χμ... Ενδιαφέρον! Πολύ ενδιαφέρον και με αρκετό τρέξιμο λόγω εργασιών, ειδικά μετά από ένα μάλλον ελαφρύ 6ο εξάμηνο.

Τα υλικά αποτέλεσαν την (άσχημη) εξαίρεση μέσα στα υπόλοιπα μαθήματα καθώς ήταν ένα κάπως... βαρετό μάθημα. Πολλά εργαστήρια είχαν αρκετό ενδιαφέρον πάντως. Η βιβλιογραφική ενδιαφέρουσα, αν και μάλλον οι περισσότεροι την κάναμε αρκετά πρόχειρα σε σχέση με το πώς θα μπορούσε να είναι. Είπαμε, είχε τρέξιμο το εξάμηνο, οπότε δεν μπορούσαν να είναι τέλεια όλα...

Τα καύσιμα ήταν ένα μάθημα για το οποίο άξιζε πραγματικά να ξυπνήσεις πρωί πρωί Δευτέρα, με ένα παράπονο όμως από το εργαστήριο. Ενώ ήταν πολύ ωραία τα εργαστήρια, ήταν μάλλον λίγα (κατανοητό βέβαια ότι δεν γινόταν μάλλον κάτι περισσότερο) και άσχημο point ότι η δουλειά που έγινε εκεί δεν μετρούσε καθόλου στον τελικό βαθμό. Η βιβλιογραφική εργασία θα μπορούσε να είναι καλύτερα οργανωμένη και με πιο "ελεύθερο" χαρακτήρα (αντί για το "εσείς θα γράψετε για το τάδε κομμάτι στο τάδε θέμα του τάδε επιβλέποντα").

Τα Στοιχεία Μηχανολογικού Εξοπλισμού κάλυψαν αρκετά κενά που είχαν μείνει από Φαινόμενα Μεταφοράς I και ΜΦΔ Ι, ενώ η ΜΧΔ ΙΙ ήταν ένα μάθημα στο οποίο πραγματικά έγινε πολλή προσπάθεια και κάποια πράγματα μείνανε.

H "Μηχανική & Ανάπτυξη Διεργασιών" της κατεύθυνσης Μηχανικής Διεργασιών επίσης κάλυψε πολλά κενά, αλλά υπήρχε αρκετός χρόνος να επεκταθεί και σε άλλες διεργασίες (χρόνος που ίσως σπαταλήθηκε κάπως ανούσια στα πρώτα 2-3 μαθήματα). Η διαφορά έγινε πρακτικά στο εργαστήριο (ημιβιομηχανικό και υπολογιστικό).

Πολύ ενδιαφέρον ήταν και το επιλογής "Μηχανική Συστημάτων Εφοδιαστικής Διαχείρισης" και προτείνω σε όσους το πάρουν να ασχοληθούν με την εργασία. Αν είναι καλό το θέμα θα τους παιδέψει αρκετά (με την καλή έννοια του "παιδεύω").

Από τα ωραιότερα εξάμηνα της σχολής μέχρι στιγμής!

Αντίστοιχα topics υπάρχουν και για τα υπόλοιπα εξάμηνα, στο subforum κάθε εξαμήνου. Γράψτε τη γνώμη σας, αξίζει! :)

Re: Πώς σας φάνηκε το 7ο εξάμηνο;

4
Σε γενικές γραμμές θα συμφωνήσω με τις απόψεις του Μάκη αν και θα φανώ με κάπως εξτρεμιστικές αντιλήψεις.

ΥΛΙΚΑ : 3*10 = 30 χαμένες ώρες από τη ζωή μου στις διαλέξεις του μαθήματος.Δεν βοηθάνε καθόλου στο να περάσεις το μάθημα.Ανιαρές παραδόσεις με δικτακτορικό μονόλογο (εξαιρούνται οι παραδόσεις του Κ.Ζουμπουλάκη) σε ακροατήριο 5-6 ανθρώπων.Παρόλαυτα η πλειοψηφία των εργαστηριακών ασκήσεων του μαθήματος ήταν σε σχετικά υψηλό επίπεδο και αρκετά ενδιαφέρουσες

Στα ΚΑΥΣΙΜΑ συμφωνώ πλήρως με τα λεγόμενα του Μάκη και απλά θα προσθέσω ότι ο διδάσκων ήταν άριστος γνώστης του αντικείμενου ( για την ακρίβεια ήταν παντογνώστης του αντικειμένου )

ΜΧΔΙΙ : Το δυσκολότερο μάθημα του εξαμήνου που όμως ο διδάσκων έκανε πολλές φιλότιμες προσπάθειες.Στα πολύ θετικά του μαθήματος οι αμέτρητες βοηθητικές ασκήσεις που λυνόντουσαν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.Τα εργαστήρια ήταν διδακτικά και ωραία !

ΜΑΔ : Πολύ ενδιαφέρον αντικείμενο !! Στα μείον οι βαρετές διαλέξεις και η πλήρης ανυπαρξία επίλυσης ασκήσεων στην αίθουσα.Στα συν τα εντυπωσιακά εργαστήρια με το μεράκι όλου του επιτελείου που συμμετείχε σε αυτά και ο ακόμα πιο εντυπωσιακός προσωμοιοτής διεργασιών Aspen Hysys

Μηχανική Συστημάτων Εφοδιαστικής Διαχείρησης : Απλά το πιο ωραίο μάθημα ολόκληρης της Σχολής.Αφορά στα πιο ρεαλιστικά προβλήματα της σύγχρονης εφοδιαστικής αλυσίδας.Όταν τελείωνε το τρίωρο της διάλεξης την Παρασκευή είχα αγωνία για το επόμενο τρίωρο ! Δεν προαπαιτείται καμία γνώση προγραμματισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών η οποία όμως δυστυχώς είναι αναγκαία στην περίπτωση παράδοσης απαλλακτικής εργασίας ( Το θέμα για "μη καλούς" γνώστες προγραμματισμού θα σας παιδέψει με την κακή έννοια )
Μαζί μου έλα πάνω απ'τα σύννεφα

Re: Πώς σας φάνηκε το 7ο εξάμηνο;

5
Λοιπόν, τώρα που έχω λίγο χρόνο και όσο ακόμα τα θυμάμαι:

Τεχνολογία καυσίμων και λιπαντικών: Από τα ωραιότερα μαθήματα του εξαμήνου και ο διδάσκοντας όπως είπε και παραπάνω ο συνάδελφος είναι "παντογνώστης" του αντικειμένου! Είχε πραγματικά ενδιαφέρον και μάθαμε ένα σωρό άμεσα χρήσιμα πράγματα. Στα αρνητικά του μαθήματος θα έβαζα το θέμα των εργαστηρίων και της εργασίας: Κάναμε πολλή δουλειά και σπαταλίσαμε (τουλάχιστον η ομάδα μου) χρόνο, απλά για να πάρουμε ένα ΟΚ. Πρακτικά οι εργαστηριακές αναφορές λειτουργούσαν σαν ένδειξη παρουσίας στο εργαστήριο (όπως μας είπαν κάποιοι υπεύθυνοι πειραμάτων) και αμφιβάλλω αν τις διάβασε κανείς. Ωστόσο συνεχίζω να πιστεύω πως το μάθημα αυτό ήταν ένας καλός λόγος να εξακολουθώ να πηγαίνω στη Σχολή και να μην την παρατήσω.

Μηχανική συστημάτων εφοδιαστικής διαχείρισης: Ο λόγος που επέλεξα αυτό το μάθημα ήταν η εργασία που απαιτούσε προγραμματισμό. Δεν το μετάνοιωσα γενικώς που το επέλεξα συγκρίνοντάς το με τα υπόλοιπα. Ήταν σχετικά εύκολο και ενδιαφέρον.

Μηχανική και ανάπτυξη διεργασιών: Επρόκειτο για το μάθημα της εμβάθυνσης δηλαδή για σοβαρό μάθημα. Ωστόσο οι διαλέξεις ήταν σεμιναριακού τύπου (μάθαμε όμως ότι "στο εκχύλισμα του πιπεριού με υπερκρίσιμη εκχύλιση μένει η σπιρτάδα του φρεσκοτριμμένου πιπεριού, σε αντίθεση με το εκχύλισμα από κλασική εκχύλιση") και λύσαμε πολύ λίγες ασκήσεις (πράγμα ασύμβατο με την τελική εξέταση). Φωτεινή εξαίρεση αποτελούσαν τα εργαστήρια (άλλος ένας λόγος να πηγαίνω στη Σχολή). Αναπλήρωναν το κενό των διαλέξεων, αφού τις κύριες διεργασίες τις μάθαμε από την τριβή μας με τις εργασίες. Επίσης οφείλω να τονίσω πως το προσωπικό του εργαστηρίου μας βοήθησε ακούραστα και αγόγγυστα, μας έδιναν κατευθύνσεις και μας έλυναν κάθε μας απορία. Τέλος, θα προτιμούσα να μην ασχολούμαστε με τα θέματα τόσο επιδερμικά ακόμα κι αν δεν εξεταστήκαμε σε όλα αυτά που θίξαμε.

Στοιχεία Μηχανολογικού Εξοπλισμού: Πιστεύω πως είναι χρήσιμο και σχετικά ενδιαφέρον μάθημα, αφού μελετήσαμε μεγέθη που συνδέονται με τη βιομηχανία. Το πρόβλημα είναι ότι τα θέματα που μελετήσαμε τα είχαμε ξανακούσει στα ΜΦΔΙ (κυρίως), στα Φαινόμενα Μεταφοράς Ι, στη Θερμοδυναμική Ι και στα Καύσιμα. Προσωπικά θα προτιμούσα να μην κάνουμε το αντίστοιχο κομμάτι στα ΜΦΔΙ (αφού το είχαμε κάνει λίγο πρόχειρα, τουλάχιστον στη χρονιά μου) και να το κάνουμε στα ΣΜΕ πιο επισταμένως.

ΜΧΔΙΙ: Ένα από τα βασικότερα και απαιτητικότερα μαθήματα της Σχολής που ωστόσο δεν κατάφερα να "συμπαθήσω". Το μάθημα γινόταν με διαφάνειες και σε κάθε διάλεξη έτρεχα να κρατήσω σημειώσεις, να παρακολουθήσω τα λεγόμενα του διδάσκοντα και να τα καταλάβω. Θεωρώ πως έπρεπε να λύνονταν περισσότερες ασκήσεις στην τάξη (την ώρα του μαθήματος) και γενικότερα να δινόταν περισσότερος χρόνος (μεταξύ διαλέξεων και φροντιστηριακών ασκήσεων) ώστε να αφομοιώνουμε αυτά που μαθαίναμε. Συμβουλή προς τους νεότερους, αν για οποιοδήποτε λόγο κάτι σας απασχολεί σχετικά με το μάθημα και τη διεξαγωγή του, να το συζητήσετε εγκαίρως με τον κ. Παπαγιαννάκο, είναι πάρα πολύ πρόθυμος άνθρωπος και θα προσπαθήσει να βρει μια λύση.

Υλικά: Το χειρότερο με διαφορά μάθημα του εξαμήνου. Μπήκα σε 2.5 διαλέξεις και πιστεύω ότι η 1.5 από αυτές τουλάχιστον (δηλαδή 5 ώρες από τη ζωή μου) πήγαν χαμένες. Αυτό που εισέπραξα τόσο από τις διαλέξεις οσο και από τα εργαστήρια, ήταν ότι οι ίδιοι οι καθηγητές δεν ενδιαφέρονταν για το μάθημα που διαδάσκουν, είναι αδιάφοροι ως προς την ποιότητά τους (τρόπος διαλέξεων, σύγγραμμα -που σίγουρα γράφτηκε στο πόδι-) και δεν νοιάζονταν ούτε για το ότι δεν είχαν ακροατήριο. Εξαίρεση αποτελεί η κ. Βασιλείου. Όσον αφορά τα εργαστήρια μου ήταν πολύ αδιάφορα.

Υ.Γ. Στο τέλος κάθε εξαμήνου πιστεύω πως το επόμενο δε μπορεί να είναι χειρότερο απο το προηγούμενο. Υπάρχουν όμως πάντα κάποια μαθήματα τα οποία προσπαθούν να μου αποδείξουν το αντίθετο. Καλό 8ο εξάμηνο να 'χουμε.
Και για τις αποφάσεις,/ σ' εκείνες τις στιγμές της ανυπολόγιστης δύναμης μας,/ κανείς δεν πήρε την ευθύνη ύστερα από την ήττα.
Κι όχι γιατί δεν μετρήσαμε κόστη, συνέπειες ή απώλειες,/ αλλά ήτανε τέτοιες οι επιθυμίες/ που όλα τα δικαιολογήσαμε.

Re: Πώς σας φάνηκε το 7ο εξάμηνο;

6
Γενικά στην ερώτηση 2 ή ένα τμήμα για τα ΜΧΔ ΙΙ η απάντηση είναι ένα, εμείς κάναμε με αυτό το τρόπο τις διπλάσιες ώρες η ύλη βγήκε πολύ καλά και προσωπικά εμαθά πολλά για τους χημικούς αντιδραστήρες.
People who wish to analyze nature without using mathematics must settle for a reduced understanding

Re: Πώς σας φάνηκε το 7ο εξάμηνο;

7
Συμφωνώ και επαυξάνω! Μόνο που αυτό δε μπορεί να γίνεται κάθε χρόνο. Σε εμάς για παράδειγμα, και τις δυο ημέρες ο αριθμός των ατόμων που παρακολουθούσαν ήταν αξιοσημείωτος, οπότε ήταν δύσκολο να συμπτυχθούμε σε ένα τμήμα και να κάνουμε δυο φορές την εβδομάδα.
Και για τις αποφάσεις,/ σ' εκείνες τις στιγμές της ανυπολόγιστης δύναμης μας,/ κανείς δεν πήρε την ευθύνη ύστερα από την ήττα.
Κι όχι γιατί δεν μετρήσαμε κόστη, συνέπειες ή απώλειες,/ αλλά ήτανε τέτοιες οι επιθυμίες/ που όλα τα δικαιολογήσαμε.

Re: Πώς σας φάνηκε το 7ο εξάμηνο;

9
Πιστεύω ότι ήταν από τα καλύτερα της Σχολής ^^

Λοιπόν, λοιπόν...... :nerd:

Επιστήμη και Τεχνική των Υλικών: Αν και δεν ήταν και από τα πιο αγαπημένα μεγάλης μερίδας φοιτητών, εμένα μπορώ να πω πως μου άρεσε σαν μάθημα. Το εργαστηριακό κομμάτι ήταν πολύ ενδιαφέρον και άφηνε κομμάτια γνώσης χρήσιμα που δεν θα υπάρξει ξανά η δυνατότητα να αποκτηθούν στο μέλλον πιθανότατα, ενώ η διδασκαλία ήταν εντάξει σε γενικές γραμμές. Στο τέλος, με καλό διάβασμα των εργαστηρίων και το πολύ μια μέρα διάβασμα, έγραφες άνετα δέκα. Καλό θα ήταν να γινόντουσαν όμως λιγότερα εργαστήρια σε σχέση με τα προβλεπόμενα από τον οδηγό, αλλά πιο αναλυτικά και με περισσότερη προσοχή και μελέτη.

Στοιχεία Μηχανολογικού Εξοπλισμού: Ίσως το πιο όμορφο μάθημα του εξαμήνου. Πέρα από την ύλη η οποία ήταν τα κλασσικά αναμενόμενα, ήταν καλή κίνηση η εισαγωγή μιας διάλεξης σχετικά με τα διαγράμματα ροής και το συμβολισμό του εξοπλισμού σ'ένα σχέδιο εγκαταστάσεων.

Μηχανική Χημικών Διεργασιών ΙΙ: το κατ'εξοχήν σημαντικότερο μάθημα του εξαμήνου και το πιο δύσκολο σε σχέση με τα υπόλοιπα. Νομίζω πως το αντικείμενο ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον και πιο κατανοητό σε σχέση με τα ΜΧΔΙ όπου έννοιες μας παρουσιάζονταν για πρώτη φορά και δεν υπήρχε κάποιου τύπου επικάλυψη με άλλο μάθημα αναφορικά με την ύλη. Οι συναντήσεις για την επίλυση των ασκήσεων ήταν πολύ βοηθητικές και κρατούσαν τον φοιτητή σε συνεχή επαφή με το αντικείμενο, παρά τον συνολικό φόρτο εργασίας του εξαμήνου που ήταν μεγάλος, ενώ "μπαίναμε κιόλας στο κλίμα" των ασκήσεων του τελικού διαγωνίσματος, που ήταν σαφώς ευκολότερες σε σχέση με της εβδομαδιαίες φροντιστηριακές.

Τεχνολογία Καυσίμων και Λιπαντικών: Ωραία ήταν αλλά όχι ότι τρελάθηκα κιόλας. Ωστόσο, το μάθημα που γινόταν ήταν αναλυτικότατο και πολύ ευχάριστο από τον κ.Καρώνη, ο οποίος πράγματι είναι αδιαμφισβήτητα ο καλύτερος διδάσκον που θα μπορούσαμε να έχουμε. Τα εργαστήρια νομίζω με άφησαν αδιάφορη καθώς δεν προλαβαίναμε να κάνουμε και τίποτα ιδιαίτερο.(τουλάχιστον αυτά που έκανα εγώ με την ομάδα μου)

Μηχανική και Ανάπτυξη Διεργασιών: Πραγματικά κάλυπταν όλα τα κενά που είχαν μείνει από προηγούμενα σχετικά με σχεδιασμό μαθήματα για καλή μας τύχη. Ωραίες οι παρουσιάσεις και η ομιλία του κ.Βουτσά και του κ.Στάθη από την Statoil και ενδιαφέρουσες και οι εβδομαδιαίες παρουσιάσεις, αν και πιο θεωρητικές από όσο θα ήθελα. Καλό θα ήταν να είχαν λυθεί περισσότερες ασκήσεις κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και να διαβάζαμε μόνοι μας ίσως κάποια άλλα κομμάτια πιο γενικά πάνω στις διεργασίες. Το προσωπικό του εργαστηρίου ήταν πολύ εξυπηρετικό και υπήρχε διάθεση να βοηθηθεί ο φοιτητής προκειμένου να κάνει κτήμα του πράγματα και όχι απλά να γίνει το μάθημα και να μπουν οι βαθμοί.

Σχεδιασμός Εγκαταστάσεων Καθαρών Βιομηχανιών: Ίσως από τις καλύτερες επιλογές μαθημάτων που σχετίζεται άμεσα με την κατεύθυνση του σχεδιασμού. Το μάθημα πραγματεύεται δύο διαφορετικά αντικείμενα:
1) Την βέλτιστη χρήση νερού σε μια βιομηχανία συναρτήσει των διεργασιών της
2) την ανάλυση κύκλου ζωής σε επιλεγμένα case study με βάση τα πρότυπα ISO και χρήση κατάλληλου λογισμικού προσομοίωσης

Νομίζω πως πέρα από τις αντικειμενικές δυσκολίες που υπήρχαν τόσο στην παρακολούθηση από άποψη ωρών, όσο και από θέματα οργάνωσης δυστυχώς, είναι ένα μάθημα που αξίζει όσο λίγα και παρέχει απαραίτητες γνώσεις για έναν μηχανικό.
Jealousy is the fear or apprehension of superiority: envy our uneasiness under it.
-William Shenstone

Re: Πώς σας φάνηκε το 7ο εξάμηνο;

10
Ας καταθέσω κι εγώ τον οβολό μου.

ΜΧΔ ΙΙ: Το βασικότερο μάθημα του εξαμήνου. Γινόταν όμως τόσο, μα τόσο γρήγορα! Ο καλύτερος τρόπος να παρακολουθεί κανείς κατά τη γνώμη μου είναι: να φέρνει μαζί του το βιβλίο του Levenspiel και να το ξεφυλλίζει παρακολουθώντας τις διαφάνειες και σημειώνοντας πάνω στο βιβλίο ό,τι δεν υπάρχει ήδη (δεδομένου ότι η εξέταση είναι με ανοικτά βιβλία). Έλα μου που δεν έχουμε απαραίτητα το βιβλίο εξαρχής, και ο καθηγητής ενίοτε χρησιμοποιεί διαφορετικό συμβολισμό απ' το βιβλίο! Τέλος πάντων... Οπωσδήποτε μαθαίνει κανείς αρκετά πράγματα, κυρίως αν παρακολουθεί τακτικά τη λύση των σειρών ασκήσεων, ενώ εξοικειώνεται με τις έννοιες (και το βιβλίο - εξίσου σημαντικό!) αν προσπαθήσει από πριν να ασχοληθεί λίγο. Ως προς την ύλη, το πρώτο μέρος είναι μια επανάληψη όλου του ΜΧΔ Ι, ενώ το δεύτερο είναι σαν συνέχεια του κομματιού της Βιοτεχνολογίας του μαθήματος του 6ου. Δηλαδή το μόνο καινούριο είναι το τρίτο μέρος, το οποίο όμως ξαναλέω αν ασχοληθεί κανείς (ίσως χρειαστεί κι ένα μικρό ξεσκόνισμα σε στατιστική - ολοκληρώματα - συνέλιξη) είναι εύκολο κι αυτό. Θα έλεγα ότι τα εργαστήρια δεν έχουν σχέση με την ύλη (όλα έχουν να κάνουν με πράγματα από ΜΧΔ Ι). Η εξέταση ήταν ενδιαφέρουσα (=θέματα εύκολα, μέτρια και δύσκολα, που δεν έχουν λυθεί επακριβώς, αλλά μπορούν να αντιμετωπιστούν στον παρεχόμενο χρόνο με χρήση των γνώσεων που αποκτήθηκαν από την επίλυση των ασκήσεων).

Κάυσιμα: Το μάθημα που είχε για εμένα το περισσότερο ενδιαφέρον, και λόγω της ύλης, αλλά και χάρη στον διδάσκοντα. Κι αυτό γίνεται γρήγορα, αλλά εδώ δεν αποτελεί πρόβλημα γιατί οι έννοιες είναι πιο εύκολα αντιληπτές. Θα ήθελα τα εργαστήρια να μετράνε κάπως στον τελικό βαθμό, και το θέμα της βιβλιογραφικής εργασίας να δίνεται πιο νωρίς. Η εξέταση ήταν επίσης ενδιαφέρουσα, με το δύσκολο να είναι η θεωρία.

ΣΜΕ: Όπως ειπώθηκε παραπάνω, υπάρχουν πολλές αλληλεπικαλύψεις στην ύλη με άλλα μαθήματα, κι αυτό μείωνε το ενδιαφέρον. Όπως επίσης ειπώθηκε παραπάνω, γίνεται μια διάλεξη επί διαγραμμάτων ροής - συμβόλων κλπ.: πολύ θετικό (για πρώτη φορά γίνεται επίσημα νύξη σε αυτά τα πράγματα), αλλά θα προτιμούσα να ήταν περισσότερο. Επίσης θα ήθελα το μάθημα να έχει εργαστήριο (ή έστω κάποιες επισκέψεις σε κατάλληλα εργαστήρια, πιθανώς στους Μηχανολόγους) το οποίο να με έφερνε στην πράξη κοντά στον Μηχανολογικό Εξοπλισμό του οποίου Στοιχεία μαθαίνουμε (εντάξει, έχουμε δει αντλία στο εργαστήριο ΜΦΔ και ένα Venturi σε ανύποπτο χρόνο στο εργαστήριο ΜΧΔ, αλλά κανένα στρόβιλο, καμιά ΜΕΚ, ακόμη και σωληνώσεις με τα εξαρτήματα - συνδέσεις - όργανα). Καλή η προσθήκη σειρών ασκήσεων, σε φέρνει σε επαφή με την ύλη, μακάρι να συνεχιστεί. Η εξέταση ήταν πολύ εύκολη, σε σύγκριση με παλιότερα θέματα.

Υλικά: Εν γένει δεν μου άρεσε. Ίσως να φταίει ότι το μάθημα είναι κατά (100-ε)% θεωρητικό, ίσως ότι έχει πολλούς διαδοχικούς διδάσκοντες, τι να πω. Παρακολούθησα τις περισσότερες διαλέξεις. Διέκρινα κι εγώ ένα μη-ενδιαφέρον από κάποιους διδάσκοντες, όπως αναφέρθηκε ήδη (αν και στις εξαιρέσεις μαζί με την κα Βασιλείου θα βάλω και τον κο Ζουμπουλάκη). Το βιβλίο ήταν πλίνθοι και κέραμοι (εντός θέματος, δεν μπορεί να πει κανείς) ατάκτως ερριμέναι. Το πιο καλογραμμένο μάλλον είναι το μέρος των πολυμερών και ακολουθούν από κοντά τα κεραμικά. Το πρώτο μέρος είναι πολύ κακογραμμένο και, παρόλο το ενδιαφέρον της κυρίας Βασιλείου στις παραδόσεις, το μέρος της διάβρωσης είναι το χειρότερο απ' όλα. Τα εργαστήρια, που θεωρώ κι εγώ ότι ήταν εν γένει χρήσιμα, ήταν πολύ συμπιεσμένα και δεν προλάβαινες να κάνεις τίποτα (σε όσα είχαν πειράματα). Ευτυχώς που οι υπεύθυνοι ήταν καλοί. Ας κάναμε εναλλάξ οι ομάδες ανά 2 εβδομάδες εργαστήριο, λιγότερα πειράματα, όπως ειπώθηκε, αλλά να κάναμε 2 ώρες αντί για τρία τέταρτα. Η εξέταση ήταν μάλλον εύκολη.

ΜΑΔ (Εμβάθυνσης Σχεδιασμού): Δεν θεωρώ ότι μου κάλυψε κενά σε μαθήματα σχετικά με σχεδιασμό από προηγούμενα εξάμηνα (αντιθέτως νομίζω ότι κάποια πράγματα τα έχω διδαχθεί πιο ενδελεχώς σε προηγούμενα μαθήματα), αλλά στα υπόλοιπα μάλλον θα συμφωνήσω (εξαιρετικά ενδιαφέροντα και απαιτητικά εργαστήρια και υπολογιστικά θέματα που έβγαινε κανείς πραγματικά κερδισμένος απ' αυτά, σχεδόν καθόλου ασκήσεις ενώ το μάθημα εξετάζεται κυρίως σε ασκήσεις, το highlight των παραδόσεων ήταν οι παρουσιάσεις του κυρίου Σκούρα, ασυμφωνία θεωρίας - παραδόσεων με εργαστήρια, και γενικά αισθάνθηκα μια έλλειψη στόχου και μια ασυνέχεια στο θεωρητικό μάθημα). Αν είχε προπονηθεί κανείς μόνος του 2-3 μέρες και χάρη στα εργαστήρια, η εξέταση είναι πολύ εύκολη.

Μηχανική Συστημάτων Εφοδιαστικής Διαχείρισης (επιλογής): Εύκολο μάθημα και ενδιαφέρον θα έλεγα, αν και μου φάνηκε ψιλοάσχετο με τη σχολή. Και πάλι, με προσωπική προπόνηση η εξέταση είναι εύκολη, και βοηθά και το θέμα.
Έτσι που τη ζωή σου ρήμαξες εδώ
στην κώχη τούτη την μικρή, σ’ όλην την γη την χάλασες.
cron