Ποια μαθήματα του εξαμήνου θεωρείτε χρήσιμα;

Ανάλυση Συστημάτων Χημικής Μηχανικής
Σύνολο ψήφων: 8 (26%)
Αναλυτική Χημεία
Σύνολο ψήφων: 8 (26%)
Φυσικοχημεία Ι
Σύνολο ψήφων: 7 (23%)
Φυσική ΙΙ
Σύνολο ψήφων: 2 (6%)
Μαθηματικά ΙΙ
Σύνολο ψήφων: 6 (19%)
Σύνολο ψήφων: 31

Πώς σας φάνηκε το 2ο εξάμηνο;

1
Ποιες οι εντυπώσεις σας από το 2ο εξάμηνο; Ποια μαθήματα σας άρεσαν/δεν σας άρεσαν και γιατί; Τι παραπάνω θα θέλατε; Εξακολουθεί να είναι μια "4η λυκείου";

Τώρα που τελείωσε και η εξεταστική θα έχετε μια πιο σφαιρική άποψη. :)

Edit by i griega
Προσθήκη ψηφοφορίας: Παρακαλώ ψηφίστε έως και 5 από τα μαθήματα κορμού που θεωρείτε αντικειμενικά χρήσιμα, ανεξάρτητα με το αν ο καθηγητής, ή το σύγγραμα, ή ο τρόπος διδασκαλίας δε σας ικανοποίησαν. Σκοπός είναι να εξετασθεί κατά πόσο τα μαθήματα, από άποψη αντικειμένου και ύλης, αξίζουν τον κόπο να υπάρχουν στο εξάμηνο αυτό. Μπορείτε φυσικά να γράψετε τα σχόλιά σας και τις απόψεις σας στη συνέχεια. Επίσης μπορείτε να γράψετε για τα μαθήματα επιλογής που δε συμπεριλαμβάνονται, δεδομένου ότι δεν είναι κοινά για όλους.

Re: Πώς σας φάνηκε το 2ο εξάμηνο;

2
Το 2ο εξάμηνο ήταν σαφώς πιο δύσκολο από το 1ο. Κι αυτό γιατί είχαμε μαθήματα όπως η φυσικοχημεία Ι και η σύνδεση μικροσκοπικών-μακροσκοπικών ιδιοτήτων (επιλογής) που είναι απαιτητικά. Κατά τα άλλα , το περιεχόμενο των μαθημάτων ήταν πιο ενδιαφέρον από αυτό του 1ου εξαμήνου, το εργαστήριο αναλυτικής χημείας λίγο κουραστικό θα έλεγα, ενώ στα μαθηματικά έγινε καλή δουλειά όσον αφορά στο κομμάτι των ολοκληρωμάτων που είχε αναλάβει ο κ. Γάσπαρης. Η Ανάλυση Συστημάτων Χημικής Μηχανικής μας έβαλε λίγο στο κλίμα της σχολής, αλλά περιμένουμε και τη συνέχεια. Ίσως στο 1ο εξάμηνο να ταιριάζει περισσότερο ο τίτλος "4η λυκείου" καθώς έχει περισσότερα "γενικά" μαθήματα σε σχέση με το 2ο.
Study at ΕΜΠ they said... It will be fun they said...

Re: Πώς σας φάνηκε το 2ο εξάμηνο;

3
Θα συμφωνήσω με τον Nickk ότι το 2ο Εξάμηνο ήταν σαφώς δυσκολότερο από το πρώτο, αν και κατά τη γνώμη μου εξακολουθούσε να έχει λίγο-πολύ το στυλ μιας "4ης λυκείου".

Θα ήθελα να ρωτήσω τους παλιότερους, κατά πόσο σε γενικές γραμμές τα μαθήματα του πρώτου έτους (πχ. Ανόργανη-Αναλυτική, Μαθηματικά, Φυσικοχημεία, ΑΣΧΜ κ.τ.λ ) θα "χρησιμεύσουν" (ίσως καλύτερο είναι το χρησιμοποιηθούν(;)) στα μαθήματα των επόμενων ετών.

Re: Πώς σας φάνηκε το 2ο εξάμηνο;

4
KostasM6s έγραψε:Θα συμφωνήσω με τον Nickk ότι το 2ο Εξάμηνο ήταν σαφώς δυσκολότερο από το πρώτο, αν και κατά τη γνώμη μου εξακολουθούσε να έχει λίγο-πολύ το στυλ μιας "4ης λυκείου".

Θα ήθελα να ρωτήσω τους παλιότερους, κατά πόσο σε γενικές γραμμές τα μαθήματα του πρώτου έτους (πχ. Ανόργανη-Αναλυτική, Μαθηματικά, Φυσικοχημεία, ΑΣΧΜ κ.τ.λ ) θα "χρησιμεύσουν" (ίσως καλύτερο είναι το χρησιμοποιηθούν(;)) στα μαθήματα των επόμενων ετών.
Κανένα από τα μαθήματα της σχολής δεν είναι ''αχρείαστα''. Ό,τι πάρεις είναι καλό, γενικές γνώσεις παίρνεις και μαθαίνεις να χειρίζεσαι κάποιες βασικές έννοιες, νόμους και εργαλεία. Δεν μπορεί να γίνει και αλλιώς... μάλλον. Άρα ναι θα χρησιμεύεσουν, ναι θα χρησιμοποιηθούν και αργότερα ορισμένες έννοιες, τύποι, μεθολογίες κ.α

Γνώμη μου, ναι υπάρχουν σημαντικότερα μαθήματα σε σχέση με άλλα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είναι εντελώς ασήμαντα π.χ η Φυσική ΙΙ δεν θα σου χρειαστεί τόσο σε σχέση με την Φυσικοχημεία Ι και τα Μαθηματικά ΙΙ, ωστόσο πρέπει να έχεις κάποιες εννοιες στο μυαλό σου.

Γενικά, τα πρώτα δύο εξάμηνα είναι κάπως άχαρα και δεν είναι ακριβώς αντιπροσωπευτικά της σχολής. Αν έπρεπε να θέσω δείκτες σημαντικότητας για τα μαθήματα, τα πιο σημαντικά θα ήταν: 1) Φυσικοχημεία (κυρίως από και μετά το κομμάτι των φάσεων) 2) ΑΣΧΜ (θα τα ξαναδείτε όλα αυτά) 3) Μαθηματικά ΙΙ 4) Ανόργανη 5) Αναλυτική.

Ως τα πιο ασήμαντα: 1) Σχέδιο 2) Φυσική ΙΙ 3) Επιλογής 1ου Εξαμήνου (ΟΛΑ)

Γενικά, αν θες να δεις την σχέση μαθηματων με μεγαλύτερα εξάμηνα, σε παραπέμπω στην βιβλιοθήκη του φόρουμ, όπου στο τέλος αναγράφονται τα σχετικά μαθήματα (π.χ αν ξέρεις καλή Ανόργανη δεν θα έχεις πρόβλημα λογικά με Οργανικές)

Πάντως, όποιος έχει ''κενά'' από το 1ο έτος απλά θα δυσκολευτεί χρονικά να τα αναπληρώσει αργότερα, σε σχέση με έναν που απλά θα τα φρεσκάρει.
ΚΩ.ΜΗΤ.Η.Σ και στους Χημικους Μηχανικους!

Δύο Φράσεις Προκαλούν Αληθινό Τρόμο: ''Κάναμε ό,τι μπορούσαμε..'' και ''ο Βύντρα Σεντράρει! :o ''

Re: Πώς σας φάνηκε το 2ο εξάμηνο;

5
Πιο συγκεκριμένα:

ΑΣΧΜ --> σε όλα τα μαθήματα διεργασιών (και όχι μόνο)
Φυσικοχημεία Ι --> κυρίως στα μαθήματα Χημικών Διεργασιών (αλλά όχι μόνο σε αυτά)
Αναλυτική Χημεία --> σε διάφορα εργαστήρια, κυρίως Φυσικοχημείας και Χημικών Διεργασιών, είναι επίσης από τα πιο συνήθη αντικείμενα για πρακτική άσκηση
Μαθηματικά ΙΙ --> κυρίως σε πιο "επιστημονικά" μαθήματα, όπως Φαινόμενα Μεταφοράς ή Χημική Θερμοδυναμική, όπως ήδη είδες
Φυσική ΙΙ --> δεν έχω καταλάβει ιδιαίτερα ακόμα. Μόνο ίσως για κάποια θεωρητική βάση στην Ηλεκτροτεχνία και σε κάποιες φασματοσκοπικές μεθόδους χημικής ανάλυσης

BrAVeSirRObin, δε νομίζω ότι η Ανόργανη Χημεία βοηθάει ιδιαίτερα για την κατανόηση της Οργανικής Χημείας, πέρα από το κομμάτι για τα τροχιακά. Θέλω να πω ότι θα μπορούσες και να τα μάθεις με αντίστροφη σειρά, κρατώντας μόνο ό,τι έχει να κάνει με ηλεκτρονιακή δομή και αυτό μόνο για να καταλάβεις έννοιες όπως η κατανομή του φορτίου, οι δομές συντονισμού κτλ. Υποθέτω την Ανόργανη Χημεία τη χρειάζεται περισσότερο κανείς σε σχετικά μαθήματα επιλογής και στην αντίστοιχη κατεύθυνση.

Re: Πώς σας φάνηκε το 2ο εξάμηνο;

6
Ήταν μάλλον ένα "άχαρο" εξάμηνο. Με λίγα λόγια περιελάμβανε μια σειρά μαθημάτων που μάλλον δεν μπορεί κάποιος να πει ότι είναι σχετικά εύπεπτα για τον πρωτοετή.Ειδικότερα αναφέρομαι στο μάθημα της Φυσικής ΙΙ, για το οποίο θα συμφωνήσω με τον Μάκη , δεν έχω αντιληφθεί μέχρι τώρα τη σημασία του.Είναι σαφώς πιο δύσκολη από την Φυσική Ι και εισάγει μεθοδολογίες, κυρίως στο κομμάτι του ηλεκτρομαγνητισμού, οι οποίες ξενίζουν μάλλον. Έπειτα είναι το μάθημα της Φυσικοχημείας Ι ,το οποίο λόγω έλλειψης κατάλληλου γνωστικού υπόβαθρου από πλευράς του φοιτητή και εξοικείωσης με τις διάφορες έννοιες,το καταλαβαίνεις( με την έννοια της πλήρης κατανόησης από θερμοδυναμικής σκοπιάς και όχι μαθηματικής και τυπολογικής) αφού κάνεις στο επόμενο εξάμηνο Εφαρμοσμένη Θερμοδυναμική και Φυσικοχημεία ΙΙ.
Το ΑΣΧΜ είναι ένα από τα πιο χρήσιμα μαθήματα τα οποία θέτουν και τις βάσεις για την κατανόηση μιας πληθώρας μαθημάτων που ακολουθούν και το ίδιο είναι αρκετά ενδιαφέρον. Τα "Ειδικά Κεφάλαια Ανόργανης Χημείας" της κ.Μπεάζη απετέλεσε μια πολύ εύστοχη επιλογή μαθήματος( σύμφωνα με το δικό μου γούστο τουλάχιστον)τα οποία δίνουν μια πρώτη γεύση από ιδιότητες των υλικών, μικροκρυσταλλική δομή και επεξεργασία επιφανειών. Τέλος, η Αναλυτική Χημεία εξαντλεί πλήρως το θέμα ογκομέτρηση και γενικότερα είναι πολύ εύκολο να περαστεί και είναι ευχάριστη.
Jealousy is the fear or apprehension of superiority: envy our uneasiness under it.
-William Shenstone

Re: Πώς σας φάνηκε το 2ο εξάμηνο;

7
Σύδνεση Μικροσκοπικών-Μακροσκοπικών Ιδιοτήτων με Η/Υ: Επιλογής. Το αγαπημένο μου μάθημα του εξαμήνου (και πιθανώς το δυσκολότερο). Ο κ. Θεοδώρου είναι απίστευτος καθηγητής και βγάζει πάρα πολλή ύλη χωρίς δυσκολία. Το μόνο αρνητικό είναι ότι λόγω μικρής εξοικείωσης με την φυσικοχημεία, αναγκάζεται και διδάσκει πράγματα που θα ξαναδιδαχθούν στο 3ο εξάμηνο. Έτσι η ενασχόληση με προγραμματισμό είναι πολύ μικρή, κανονικά θα έπρεπε να διδάσκεται σε μεγαλύτερο εξάμηνο. Παρ'όλ'αυτά αξίζει. Δεν υπάρχει εξεταστική, ο βαθμός καθορίζεται από τις εργασίες, στις οποίες ο κ. Θεοδώρου είναι υπερβοηθητικός, άρα μην ανησυχείτε για τον βαθμό.

Ανάλυση ΙΙ: Το πιο χρήσιμο μάθημα του εξαμήνου. Δυστυχώς, οι ώρες του κ. Καδιανάκη δεν ήταν αρκετές, και όσα μαθήματα χάθηκαν δεν αναπληρώθηκαν. Το μάθημα των ολοκληρωμάτων, το οποίο κάνει ο κ. Γάσπαρης, είναι πολύ καλό. Τα θέματα ήταν βατά.

Ανάλυση Συστημάτων Χημικής Μηχανικής: Στην αρχή μου φάνηκε πολύ βαρετό, και σταμάτησα να το παρακολουθώ. Κάπου μέσα στην χρονιά έγινε πιο δύσκολο και ενδιαφέρον (περιλαμβάνει στοιχειώδη θερμοδυναμική), αλλά ήταν αργά για μένα. Τα θέματα ήταν δύσκολα, οπότε πάτωσα. Με έσωσαν οι εργασίες, οι οποίες ήταν προαιρετικές και κάπως άσχετες με τις εξετάσεις, αλλά ενδιαφέρουσες, μιας και αφορούσαν προγραμματισμό.

Αναλυτική Χημεία: Βαρετό το θεωρητικό μέρος, τα εργαστήρια τα βρίσκω χρήσιμα, μιας και εξοικειώνεσαι με κάθε είδους ογκομέτρηση.

Φυσική ΙΙ: Δίδασκε ο κ. Κυρίτσης, ο οποίος δεν είναι πλέον σε προπτυχιακά μαθήματα, αλλά ήταν πολύ καλός. Έδινε ασκήσεις οι οποίες ήταν χρήσιμες. Τα θέματα ήταν σχετικά τυποποιημένα.

Φυσικοχημεία Ι: Κρίμα.


Συνολικά, το εξάμηνο μου άρεσε περισσότερο από το πρώτο. Είναι γενικό μεν, αλλά έχει ωραία μαθήματα.

Re: Πώς σας φάνηκε το 2ο εξάμηνο; (από έτος 2017-18)

8
Το πιο χαλαρό στα 2 πρώτα έτη, ειδικά από άποψη προγράμματος, ψιλοζωάρα.
Αναλυτική χημεία:
Θεωρία: Ενδιαφέρον μεν, όμως ψιλομούφα. Αρκεί να έχεις διαβάσει τις ασκήσεις που έχουν λυθεί στο μάθημα και ίσως και παλιά θέματα. Όσοι "σπαταλούν" χρόνο σε βιβλία και διαφάνειες μπορεί να την πατήσουν.
Εργαστήριο: Σε αντίθεση με την Ανόργανη, έχει πολλά κοινά με τη θεωρία. Μετρήσεις και πάνω σε καθημερινά δείγματα, όπως νερό, γάλα, βιταμίνες. Αρκετά ενδιαφέρον.
Θερμοδυναμική Ι:
Μπαίνουμε σιγά σιγά στον κορμό της χημικής μηχανικής. Περνιέται σχετικά εύκολα, δεν είναι πολύ δύσκολο να πάρεις βαθμό. Απαιτητικές εργασίες σε όλο το εξάμηνο, οι οποίες όμως συνήθως αν έχεις δουλέψει παίρνουν πολύ καλό βαθμό. Πολλές από αυτές βοηθούν τρελά στο διάβασμα για το τέλος, μαζί με παλιά θέματα. Και θεωρώ ότι δεν χρειάζεται κάτι άλλο.
Μαθηματικά ΙΙ (Γραμμική άλγεβρα):
Πολύ ενδιαφέρον μάθημα, ειδικά για τους λάτρες των μαθηματικών. Χάνεις λίγο τη μπάλα στην αρχή που λέει για γραμμικούς χώρους και νόρμα κλπ λίγο μπερδεμένα, όμως δεν χρειάζεται να κολλάς σε αυτά. Σχεδόν η υπόλοιπη ύλη είναι καύλα. Και πολύ χρήσιμο στην πορεία.
Μαθηματικά ΙΙΙ (Συναρτήσεις πολλών μεταβλητών):
Όπως στο 1ο εξάμηνο, βγαίνει με καλές σημειώσεις και επίλυση παλιών θεμάτων. Αρκετά ενδιαφέρον και χρήσιμο και αυτό το μάθημα.
Φυσική ΙΙ:
Για το εργαστήριο ισχύουν τα ίδια με το 1ο εξάμηνο. Απαιτητικές εργασίες, όμως έχουν κ αυτές μια ομορφιά. Στη θεωρία αρκεί μελέτη και επίλυση των ασκήσεων που λύθηκαν μέσα στη χρονιά. Δεν προτείνω τόσο παλιά θέματα, γιατί για κάποιο λόγο αλλάζουν κάθε χρόνο οι διδάσκοντες, οπότε η φιλοσοφία των θεμάτων μπορεί να αλλάζει λίγο, όμως μπορείς να ρίξεις μια ματιά και στα παλιά θέματα για να πάρεις μια γεύση. Πολύ ωραίο μάθημα.
Τεχνική μηχανική:
Αρχικά φαίνεται βαρετό και αχρείαστο. Όμως μετά από μερικά εξάμηνα θα φανεί η αξία και η χρησιμότητα αυτού του μαθήματος.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος trenooo_00 την Παρ 28 Ιουν 2019, 12:28 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
sk
cron