Ποια μαθήματα του εξαμήνου θεωρείτε χρήσιμα;

Θερμοδυναμική Χημικής Μηχανικής
Σύνολο ψήφων: 22 (24%)
Φαινόμενα Μεταφοράς Ι
Σύνολο ψήφων: 22 (24%)
Οργανική Χημεία ΙΙ
Σύνολο ψήφων: 12 (13%)
Φυσικοχημεία ΙΙΙ
Σύνολο ψήφων: 15 (16%)
Στατιστική για Μηχανικούς
Σύνολο ψήφων: 9 (10%)
Υπολογιστικές Μέθοδοι για Μηχανικούς
Σύνολο ψήφων: 13 (14%)
Σύνολο ψήφων: 93

Re: Απορίες για 4ο εξάμηνο

11
Πάνω στο θέμα της φυσικοχημείας θα συμφωνήσω με τον KiritoShu υπέρ του κυρίου Λυμπεράτου. Αυτό που θα πω είναι τελείως προσωπική άποψη, αλλά έπειτα από πείρα αρκετών εξαμήνων, εαν θεωρητικά αναγκαζόμουν να επαναλάβω τη σχολή από την αρχή θα απέφευγα οποιαδήποτε δραστηριότητα με τα οποία σχετίζεται ο κύριος κοσμήτορας.. Ο καθένας κρίνει διαφορετικά τους ανθρώπους βέβαια..
:dots:
Perché non passi lontana? Sì, lontana da Scïenza

Re: Απορίες για 4ο εξάμηνο

14
Antonyd έγραψε:1) στα Φαινόμενα Μεταφοράς καλύτερος ο κοσμήτορας ή ο άλλος καθηγητής?
Προσοχή: ακολουθεί σεντόνι.
Spoiler: show
KiritoShu έγραψε:Το ποιος είναι καλύτερος είναι σχετική εννοιά.. Εγώ προσωπικά είχα προσπαθήσει να παρακολουθήσω τον κυριο κοσμήτορα στις πρώτες διαλέξεις, αλλά τελικά κατέληξα να παρακολουθώ τον κο Λυμπεράτο. Γενικώς ίσως να μην είμαι και αντικειμενικός, αλλά θεωρώ ότι οι διαλέξεις του είναι πιο "συγκροτημένες" και σαφείς, ενω΄του κου κοσμήτορα πιο ας μου επιτραπεί ο όρος "θεωρητικομαθηματικούρες" και δεν ξέρω αν στο τέλος καταλαβαίνεις πιο "ουσιαστικά" το μάθημα.. Πολλοί θα διαφωνήσουν μαζί μου βέβαια..
Προφανώς είναι σχετική έννοια. Εγώ για παράδειγμα παρακολουθούσα τον κύριο Μπουντουβή και το μάθημα μου άρεσε αρκετά. Ήταν όντως εμποτισμένο με μαθηματικά, ίσως περισσότερο από άλλα μαθήματα, αλλά ήταν σαφή μαθηματικά, υπό την έννοια ότι η κάθε σχέση κλπ. απεικόνιζε ξεκάθαρα μια φυσική πραγματικότητα ή μια παραδοχή, η οποία παράλληλα ελεγχόταν κατά πόσον ήταν ρεαλιστική. Τα μαθηματικά του εντάσσονταν στο ευρύτερο σχήμα "Διατύπωση του φυσικού προβλήματος --> Μαθηματική του περιγραφή --> Λύση μέσω των μαθηματικών --> Αξιολόγηση του αποτελέσματος ως προς τις πληροφορίες που μας δίνει για το σύστημα", όπου σε όλα σχεδόν τα στάδια υπήρχε αλληλεπίδραση με το ακροατήριο, οπότε σε έβαζε να σκεφτείς (και να θυμηθείς τα προηγούμενα). Καταλαβαίνω ότι αυτό το σχήμα λόγω χρόνου ή δυσκολίας (αλλά γι' αυτό είναι οι υπολογιστές) πολλές φορές δεν μπορεί να ακολουθηθεί, αλλά προσωπικά το προτιμώ από μια ξερή παράθεση του αποτελέσματος (που ίσως αποκρύπτει πιθανές παραδοχές ή περιορισμούς που υπεισήλθαν κατά την επίλυση) και υπό αυτήν την έννοια θεωρώ ότι το κατάλαβα ουσιαστικά το μάθημα.
Δεν εννοώ ότι ο κύριος Λυμπεράτος κάνει ξερή παράθεση (κάθε άλλο, λύνει τις ασκήσεις αναλυτικότατα, μέχρι και αντικατάσταση μονάδων κάνει, και πραγματικά ένα μεγάλο μπράβο γι' αυτό :T: ) αλλά αυτό που με "πείραξε" τις 2-3 φορές που έλειψε ο κύριος Μπουντουβής και παρακολούθησα τον κύριο Λυμπεράτο ήταν η εμφανής (ίσως μόνο σε μένα, δεν ξέρω) βιασύνη που έχει να ολοκληρώσει την ύλη, να κάνει και τις ασκήσεις (και κάνει πολλές), σε σημείο το μάθημα να γίνεται πολύ γρήγορα και να μην προλαβαίνω καλά-καλά να σημειώσω αυτά που είχε γράψει στον πίνακα, πόσο μάλλον να τα σκεφτώ και να τα καταλάβω! (Αυτόν τον γρήγορο ρυθμό τον παρατήρησα γενικά σε όλα τα μαθήματα που κάνει ο κύριος Λυμπεράτος, αλλά στα επόμενα (πχ ΣΜΕ 7ου) μάλλον το συνήθισα (και σημείωνα, και καταλάβαινα, όλα καλά), οπότε ίσως να μου ήρθε απότομο σε σύγκριση με τον πιο "χαλαρό" ρυθμό του μαθήματος που παρακολουθούσα συνήθως) Το μόνο που δεν μπορούσα να καταλάβω όλο το εξάμηνο ήταν πώς θα μπορούσε να είναι η εξέταση του μαθήματος (όπου ίσως κάποιος που παρακολουθούσε τον κύριο Λυμπεράτο είχε μια πιο σαφή εικόνα λόγω των πολλών ασκήσεων), αλλά και ο κύριος Μπουντουβής στα τελευταία μαθήματα κάνοντας μια συνολική επανάληψη έλυσε θέματα τα οποία μάλιστα ήταν αισθητά ευκολότερα από τα προβλήματα που λύνονταν στο μάθημα, οπότε μην αποθαρρυνθείτε από τη δυσκολία κατά τη διάρκεια του εξαμήνου!
Κλείνοντας, πιστεύω ότι το μάθημα ευτυχεί (ως εκ τούτου κι εμείς) να έχει δύο εξαιρετικούς διδάσκοντες (Εκτός από το εξαιρετικούς, θα ήθελα να δώσω έμφαση και στο δύο, αλλά αυτή είναι μια άλλη μεγάλη συζήτηση). Στο έτος μου, και τα δύο τμήματα έλεγαν ότι ο καθηγητής που παρακολουθούσαν κάνει ωραίο μάθημα. Επομένως δε θα χάσεις όποιον κι αν διαλέξεις.

@ KiritoShu:
KiritoShu έγραψε:Γενικώς ίσως να μην είμαι και αντικειμενικός
Και ποιος είναι;
Antonyd έγραψε:2) Η κυρία Δημοτικάλη είναι γενικά καλή? Γιατί ο Πολυμενης δεν μου πολυαρεσει......
Spoiler: show
Δεν έχω καμιά εμπειρία από την κυρία Δημοτίκαλη (εκτός από μια εξέταση εργαστηρίου) οπότε θα πω μια γνώμη για το μάθημα του κυρίου Πολυμένη έτσι να βρίσκεται. Προφανώς το μάθημα το θεωρώ πολύ κατανοητό, αλλά νομίζω ότι καθυστερεί υπερβολικά σε πράγματα απλά (όπως το περίφημο "πινακάκι", που υποτίθεται ότι πρέπει να το ξέρεις απ' έξω ενώ είναι 4 ολοκληρώματα που βγαίνουν σε 1 λεπτό στην εξέταση αν χρειαστεί) και στο τέλος τρέχει να προλάβει την ύλη κάνοντας πασάλλειμα και αφιερώνοντας λιγότερο χρόνο σε πράγματα πιο δύσκολα απ' όσο χρόνο στάθηκε στα απλά στην αρχή. Συνήθως δε η ύλη δεν τελειώνει (και σε ρωτάνε κατάπληκτοι στα ΜΧΔ στο 6ο εξάμηνο "μα δεν κάνατε καταλύτες; τότε τι κάνατε;;" και στα κάνουν αυτοί). Οπότε καταλήγουμε ότι:
KiritoShu έγραψε:Τα βασικά πρόσεξε να μάθεις καλά, και τα πιο advanced θα τα μάθεις σε άλλα μαθήματα :P
Antonyd έγραψε:3) Όσον άφορα τα επιλογής ωραίο φαίνεται η κατεργασία επιφανειών άλλα έχει 200 σελ ύλη αν είδα καλά ,εσείς τι προτείνεται?
Να αποφύγεις οπωσδήποτε την Πυρηνική Χημεία-Πυρηνική Τεχνολογία. Αυτό προτείνω.
Antonyd έγραψε:4) Όσον άφορα τα αγγλικά χρειάζονται παρακολουθησή ή κάτι συγκεκριμένο?
Spoiler: show
Γενικά έχω καλυφθεί από όσα έχουν ειπωθεί, απλά για τα τεστάκια:
Nickk έγραψε:Αυτό που χρειάζεται στα αγγλικά είναι να κάνεις κάτι ηλεκτρονικά τεστάκια και κάποιες εργασίες, σαν αυτές που ανέφερε ο KiritoShu, για να μπορείς στην εξέταση να δώσεις με άριστα το 10.
να επαναλάβω ότι ΔΕΝ μετράνε μόνο θετικά, όπως τα περισσότερα πράγματα στη σχολή. Είναι υποχρεωτικά και στη χρονιά μου έπιαναν 3/10 και η εξέταση ήταν με άριστα το 7. Φήμες έλεγαν ότι αν απαντήσεις σωστά το 70% των ερωτήσεων στα τεστ έπαιρνες το full 3, δεν ξέρω αν αληθεύουν. Πάντως αν θυμάμαι καλά τα τεστάκια δεν είχαν καμιά σχέση με την ύλη που διδασκόταν στην τάξη, δηλαδή μπορεί κανείς να τα κάνει χωρίς να έχει παρακολουθήσει καθόλου, ούτε βοηθάει με οποιονδήποτε τρόπο στα τεστάκια το μάθημα. Είναι δηλαδή δύο εντελώς ανεξάρτητα πράγματα.
Έτσι που τη ζωή σου ρήμαξες εδώ
στην κώχη τούτη την μικρή, σ’ όλην την γη την χάλασες.

Re: Πώς σας φάνηκε το 4ο εξάμηνο; (από έτος 2018-19)

15
Πιο χαλαρό από το 3ο εξάμηνο όσον αφορά τις εργασίες, όμως πέφτει ξέσκισμα τον τελευταίο μήνα, μαζεύονται υπερβολικά πολλά. Πολύ βαρύ όσον αφορά τις θεωρίες. Πάρα πολύ ενδιαφέρον όμως.
Χημική κινητική και Ηλεκτροχημεία:
Θεωρία: Βαρύ μάθημα, όμως ο Καραντώναρος το κάνει αρκετά ευχάριστο και ευκολότερο να παρακολουθήσεις. Αν είσαι 100% αφοσιωμένος στην παράδοση, το μάθημα χωνεύεται ευκολότερα. Διάβασμα από παλιά θέματα και από λυμένες ασκήσεις από το μάθημα. Εγώ προσωπικά το λάτρεψα το μάθημα αυτό.
Εργαστήριο: Απαιτητικές εργασίες, θέλουν πολύ πολύ πολύ χρόνο (Μητσάκο ξέρω ότι βλέπεις, μιλάω και για σένα), όμως πολλές συνδέονται πολύ με τη θεωρία και βοηθούν στην κατανόηση εννοιών. Ειδικά στο κομμάτι της Ηλεκτροχημείας, έχουν κάνει πολύ καλή δουλεια. Χρειάζεται αρκετό διάβασμα για τα τεστ, μερικά είναι περισσότερο απαιτητικά. Χρειάζεται πολύ καλός συντονισμός γιατί οι εργασίες είναι ομαδικές.
Φαινόμενα μεταφοράς Ι (Μηχανική ρευστών):
Θεωρία: Από τα πιο βαριά μαθήματα του προγράμματος σπουδών. ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΜΟΝΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ, θέλει και λίγη προσπάθεια μέσα στο εξάμηνο όποτε βρίσκεις χρόνο και ευκαιρία να ασχοληθείς. Πολύ ωραίο αντικείμενο, στον κορμό της χημικής μηχανικής. Θέλει δυνατή προσπάθεια για να περαστεί αυτό το μάθημα, δεν πρέπει να χάνεις διαλέξεις και σημειώσεις. Γίνεται σφαγή στο τέλος στους βαθμούς, μεγάλη συσσώρευση από παλιά έτη.
Εργαστήριο: Άσχετο με τη θεωρία, όμως πολύ πολύ ενδιαφέρον, ειδικά για όσους θέλουν να ασχοληθούν με προσομοιώσεις. Μαθαίνεις κάποια βασικά για ένα υπερβολικά χρήσιμο πρόγραμμα. Σχεδόν κανείς όμως δεν είναι ικανοποιημένος από τη διδασκαλία. Θα αναγκαστείς να φας το παλούκι και να το μάθεις όταν θα αναγκαστείς να βγάλεις την εργασία. Εύκολη εξέταση, αλλά θέλει πολλή προσοχή. Εύκολος βαθμός, βοηθάει αρκετά, ειδικά στο να περαστεί το μάθημα, ακόμα και με 3.
Υπολογιστικές μέθοδοι:
Φοβερό, ιδανικό μάθημα για τους "υπολογιστάκηδες", επίπονο, βαρύ και αδιάφορο μάθημα για τους "όχι υπολογιστάκηδες". Επίσης γίνεται σφαγή στο τέλος, επίσης μεγάλη συσσώρευση. Θέλει πολλή προσοχή την ώρα του εργαστηρίου. Το διάβασμα σε αυτό το μάθημα αντιστοιχεί πιο πολύ στο να οργανώσεις και να κατανοήσεις τα σκριπτάκια σου, ώστε να μπορείς να τα τροποποιήσεις εύκολα όπως θα σου ζητηθεί. Πέφτουν ύπουλα θεωρητικά υποερωτήματα, οπότε θέλει λίγη προσοχή και στη θεωρία.
Οργανική χημεία:
Θεωρία, Δέτση: Ήμουν στο άλλο τμήμα, όμως έχω ακούσει ότι έχει φοβερή μεταδοτικότητα και σε κάνει να λατρέψεις το μάθημα. Κάνει μεγάλο μέρος της ύλης.
Θεωρία, Χαμηλάκης: Περιορίζει πολύ την ύλη, όμως εστιάζει σε πράγματα που θεωρεί σημαντικά για έναν χημικό μηχανικό. Με λίγη αφοσίωση για μερικές μέρες γράφεις εύκολα τρελό βαθμό στην απαλλακτική εξέταση και ξεμπερδεύεις. Αρκετά χαλαρός, όμως στα μέσα του εξαμήνου για μερικά μαθήματα γίνεται λίγο κουραστικός.
Εργαστήριο: Πολύ χαλαρό, πολύ ευχάριστο, ψυχούλες όλοι τους εκεί μέσα. Συνδέεται αρκετά με τη θεωρία. Θα αρέσει ακόμα περισσότερο σε όσους άρεσε η λυκειακή οργανική Θέλει μόνο λίγο διάβασμα για τα τεστ.
Αγγλικά:
Η τύπισσα πολύ συμπαθητική. Αν παρακολουθείς τις εργασίες στην τάξη εξασφαλίζεις βαθμό χωρίς να διαβάσεις απολύτως τίποτα. Ψιλοαπαιτητική εξέταση, όμως γι αυτό το λόγο στη διόρθωση δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία σε θέματα λεξιλογίου. Θέλει προσοχή σε κάποιες βασικές αρχές που έχουν διδαχθεί.
Οικονομία (επιλογής):
Περίμενα ψιλοπαλούκια, αλλά έβαλαν πολύ κομπλέ θεματάκια. Στη μικροοικονομία έχει 2 προαιρετικές χαλαρές εργασιούλες, αλλά στο μάθημα κόβεις φλέβα. Στη μακροοικονομία το μάθημα είναι λίγο πιο ανάλαφρο. Για διάβασμα συνιστώ από μίκρο τις σειρές ασκήσεων και μια ματιά τις διαφάνειες και από μάκρο όσο καλύτερα γίνεται τις διαφάνειες, αν θες επεκτείνεσαι και στο βιβλίο για ένα γρήγορο πέρασμα. Όχι τίποτε άλλο, στη μάκρο παίζουν και αρκετά θεωρητικά ερωτήματα. Αν σου αρέσουν τα οικονομικά είναι ωραίο μάθημα. Αν επιλέγεις το μάθημα αυτό για να αποφύγεις τα υπόλοιπα, σαν πιο θεωρητικά, ίσως να είναι λίγο καταναγκαστικό το μάθημα. Πάντως, περνιέται εύκολα.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος trenooo_00 την Παρ 28 Ιουν 2019, 1:29 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Είναι ξεκούραστο να κουράζεσαι για αυτό που αγαπάς.

Re: Πώς σας φάνηκε το 4ο εξάμηνο;

16
μετα απο την υπεροχη εμπειρια που εζησα στο 5ο εξαμηνο, οι θεωριες του 4ου εξαμηνου δεν ειναι τιποτα μπροστα στο 5ο
μονο φαινομενα ηλεκτροχημεια και υπολογιστικες θελει περισσοτερη προσοχη η θεωρια γιατι κοβεσαι σχετικα ευκολα σε αυτα
Είναι ξεκούραστο να κουράζεσαι για αυτό που αγαπάς.