Re: Πληροφορίες για τα μαθήματα επιλογής 6ου εξ.
Δημοσιεύτηκε: Δευ 18 Σεπ 2017, 1:31 am
Πληροφορίες σχετικά με το μάθημα Διαχείριση Πόρων και Ποιότητας :
Το μάθημα αυτό κατά την γνώμη μου είναι μια από τις βιώσιμες επιλογές "μαθήματος επιλογής" στο 6ο εξάμηνο.
Στο μάθημα μαθαίνει κανείς πως γίνεται μια ανάλυση ποιότητας σε ένα προϊόν. Δηλαδή πως θα ρυθμίσει κανείς διάφορες παραμέτρους
πχ θερμοκρασία ή πίεση (και άπειρες άλλες) έτσι ώστε το τελικό προϊόν να έχει χαρακτηριστικά τα οποία να είναι μέσα στις προδιαγραφές.
Μαθαίνει κανείς να κάνει βελτιστοποίηση των παραμέτρων και να ελέγχει αν μια διεργασία βρίσκεται υπό έλεγχο.
Το μάθημα όπως όλα τα επιλογής του 6ου εξαμήνου είναι (για κάποιον άγνωστο λόγο) 3ωρο.
Στο μάθημα μαθαίνει κανείς τα απαραίτητα στατιστικά εργαλεία για τον έλεγχο ποιότητας.
Οπότε το μάθημα είναι σχεδόν όλο ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ. Ο φοιτητής μαθαίνει (με σωστό τρόπο θα έλεγα) πάρα πολλά στατιστικά εργαλεία
όπως ΑΝΟVA, DOE,control charts.
Σε ορισμένα μαθήματα γίνεται και εκμάθηση αυτών των εργαλείων στο λογισμικό MINITAB.
Οπότε το μάθημα συνδυάζει θεωρεία και εφαρμογή, αφού ο κάθε φοιτητής φέρνει το δικό του λαπτοπ και συμμετέχει.
Το μάθημα εξετάζεται υποχρεωτικά γραπτά. Το διαγώνισμα περιέχει βατές ασκήσεις που προϋποθέτουν την κατανόηση βέβαια του μαθήματος (=πράξεις στατιστικής με το χέρι, όχι τίποτα τρομερό). Το άλλο 50% προκύπτει από υποχρεωτική εργασία που γίνεται από ομάδες έως 2 ατόμων..
Το καλό με την εργασία είναι ότι μπορείς να δώσεις εξετάσεις τον Ιούνιο ενώ την εργασία να την παραδόσεις τον Σεπτέμβρη και κρατιέται ο βαθμός σου.
Το κακό (και καλό) με την εργασία είναι ότι πρέπει να κάνεις μια πλήρη ανάλυση ποιότητας για ένα προϊόν.
Αυτό προϋποθέτει να βρεις μια εταιρία να σου δώσει δεδομένα ποιότητας ή να μαγειρέψεις εσύ νούμερα (πχ στο ασπέν ή μόνος σου).
Το κομμάτι αυτό ήταν το ποιο κουραστικό σε όλο το μάθημα.
Προσωπικά επικοινώνησα με 2 εταιρίες που στην μια μάλιστα είχα και μέσο και παρόλα αυτά δεν μου έδωσαν μετρήσεις. Η δικαιολογία τους ότι οι ανταγωνιστές τους μπορεί να δουν την εργασία και να τους αντιγράψουν ή ότι μπορεί να δω ότι η διεργασία τους δεν είναι τόσο "τέλεια" όσο την δηλώνουν στον ΕΟΦ. Τελικά βρήκα συνεργάσιμη εταιρία αλλά και πάλι αναγκάστηκα να μαγειρέψω το 99% των δεδομένων. Προς υπεράσπιση του ο διδάσκοντας είχε πει ότι όποια ομάδα δεν έβρισκε δεδομένα να επικοινωνήσει μαζί του, για να τους δώσει.
Οπότε καταλήγοντας, εμένα προσωπικά μου άρεσε πολύ αυτό το μάθημά αν και η εργασία ήταν αρκετά κουραστική και ήθελε λίγο τρέξιμο.
Το μάθημα αυτό κατά την γνώμη μου είναι μια από τις βιώσιμες επιλογές "μαθήματος επιλογής" στο 6ο εξάμηνο.
Στο μάθημα μαθαίνει κανείς πως γίνεται μια ανάλυση ποιότητας σε ένα προϊόν. Δηλαδή πως θα ρυθμίσει κανείς διάφορες παραμέτρους
πχ θερμοκρασία ή πίεση (και άπειρες άλλες) έτσι ώστε το τελικό προϊόν να έχει χαρακτηριστικά τα οποία να είναι μέσα στις προδιαγραφές.
Μαθαίνει κανείς να κάνει βελτιστοποίηση των παραμέτρων και να ελέγχει αν μια διεργασία βρίσκεται υπό έλεγχο.
Το μάθημα όπως όλα τα επιλογής του 6ου εξαμήνου είναι (για κάποιον άγνωστο λόγο) 3ωρο.
Στο μάθημα μαθαίνει κανείς τα απαραίτητα στατιστικά εργαλεία για τον έλεγχο ποιότητας.
Οπότε το μάθημα είναι σχεδόν όλο ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ. Ο φοιτητής μαθαίνει (με σωστό τρόπο θα έλεγα) πάρα πολλά στατιστικά εργαλεία
όπως ΑΝΟVA, DOE,control charts.
Σε ορισμένα μαθήματα γίνεται και εκμάθηση αυτών των εργαλείων στο λογισμικό MINITAB.
Οπότε το μάθημα συνδυάζει θεωρεία και εφαρμογή, αφού ο κάθε φοιτητής φέρνει το δικό του λαπτοπ και συμμετέχει.
Το μάθημα εξετάζεται υποχρεωτικά γραπτά. Το διαγώνισμα περιέχει βατές ασκήσεις που προϋποθέτουν την κατανόηση βέβαια του μαθήματος (=πράξεις στατιστικής με το χέρι, όχι τίποτα τρομερό). Το άλλο 50% προκύπτει από υποχρεωτική εργασία που γίνεται από ομάδες έως 2 ατόμων..
Το καλό με την εργασία είναι ότι μπορείς να δώσεις εξετάσεις τον Ιούνιο ενώ την εργασία να την παραδόσεις τον Σεπτέμβρη και κρατιέται ο βαθμός σου.
Το κακό (και καλό) με την εργασία είναι ότι πρέπει να κάνεις μια πλήρη ανάλυση ποιότητας για ένα προϊόν.
Αυτό προϋποθέτει να βρεις μια εταιρία να σου δώσει δεδομένα ποιότητας ή να μαγειρέψεις εσύ νούμερα (πχ στο ασπέν ή μόνος σου).
Το κομμάτι αυτό ήταν το ποιο κουραστικό σε όλο το μάθημα.
Προσωπικά επικοινώνησα με 2 εταιρίες που στην μια μάλιστα είχα και μέσο και παρόλα αυτά δεν μου έδωσαν μετρήσεις. Η δικαιολογία τους ότι οι ανταγωνιστές τους μπορεί να δουν την εργασία και να τους αντιγράψουν ή ότι μπορεί να δω ότι η διεργασία τους δεν είναι τόσο "τέλεια" όσο την δηλώνουν στον ΕΟΦ. Τελικά βρήκα συνεργάσιμη εταιρία αλλά και πάλι αναγκάστηκα να μαγειρέψω το 99% των δεδομένων. Προς υπεράσπιση του ο διδάσκοντας είχε πει ότι όποια ομάδα δεν έβρισκε δεδομένα να επικοινωνήσει μαζί του, για να τους δώσει.
Οπότε καταλήγοντας, εμένα προσωπικά μου άρεσε πολύ αυτό το μάθημά αν και η εργασία ήταν αρκετά κουραστική και ήθελε λίγο τρέξιμο.