Λοιπόν, για το συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών μία φράση που θα μπορούσε να το συμπυκνώσει είναι η εξής
"Θέλουμε ντε και καλά 5 μαθήματα ανα εξάμηνο, για αυτό θα αφανίσουμε τη χημεία, θα βγάλουμε όλα τα επιλογής, αλλά θα αφήσουμε συγκεκριμένα, for reasons, θα συμπτίξουμε μερικά μαθήματα, θα αφήσουμε ορισμένα μαθηματα με τις παθογένειες τους, και σε άλλα απλά θα βάλουμε πιο φανταζί τίτλους"
Έχουμε και λέμε...
Α εξάμηνο
Ανόργανη χημεία, μαθηματικά Ι, Φυσική Ι άθικτα. Οκ, καμία ενσταση, εισαγωγικό εξάμηνο πολυτεχνικής σχολής, μια χαρα.
Προγραμματισμός: ΝΑΙ , έφυγε η φόρτραν έμεινε μόνο η ματλαμπ. Θετικό αυτό
Εισαγωγή στη χημική μηχανική: Θετικό ότι το ΑΣΧΜ πήγε στο α εξαμηνο. Θα πάρουν μια πρόγευση από νωρις τα παιδιά και θα προλάβουν να κάνουν 10%

(kidding)
overall impression:good
Β εξάμηνο
Γραμμική άλγβερα μεταφέρθηκε στο 2ο εξαμηνο.. τώρα πως θα κάνεις πίνακες κλπ στη matlab ενω έχεις γραμμική άλγεβρα στο 2ο εξάμηνο δεν ξέρω.
Οργανική Χημεία: η πρώτη συγχώνευση.. 2 σε 1 και την κατεβάζουμε και ένα εξάμηνο. Εμένα σε δύο εξάμηνα μου φάνηκε βαριά και ότι δεν προλάβαμε να μάθουμε πολλά πράγματα. τώρα πως θα βγει σε ένα
Μαθηματικά ΙΙ: Μια χαρά όπως ήταν
Φυσική ΙΙ: pointless ότι κρατήθηκε. Εδώ κατήργησαν τις 2 φυσικές , και άφησαν 1 οι μηχανολογοι, και εμείς κρατάμε ένα από τα πιο ανούσια μαθήματα της σχολής ενώ θυσιάζονται άλλα?
Θερμο Ι: Η θέρμο κατεβαίνει να αντικαταστήσει τη ΦΧ Ι και γίνεται και 5 ωρη απο τρίωρη. Κανένα αρνητικό σε αυτό
overall impression:first fouls in the horizon
Γ εξάμηνο
Διαφορικές. Μια χαρά δεν αγγίχτηκαν, και θεωρητικά θα γίνεται και σύνδεση με εφαρμογές στη χημική μηχανική. μακάρι...
Φυσικοχημεία Ι: Η ίδια με τη ΦΧ ΙΙ, καμία πρακτική αλλαγή.. Τις εργαστηριακές ασκήσεις γιατί δεν γίνεται μία προσπαθεια να τις εκσυγχρονίσουν?
Στατιστική και σχεδιασμός πειραμάτων: Δε με πείθει το δεύτερο μισό του τίτλου, αλλά όλα οκ αν σταματήσει να διδάσκει ο Κουκουβίνος
Τεχνική Μηχανική: "Ας μειώσουμε μαθήματα, αλλά ας κρατήσουμε την τεχνική μηχανική, που όλοι αγαπάνε, διδάσκεται τόσο καλά, και προσφέρει τόσες γνώσεις". Αν δεν αλλάξει δομή, διδάσκοντες και βιβλίο αυτό το μάθημα, κακώς κρατήθηκε. Ας μας τα πάρουν τα επαγγελματικά δικαιώματα που μας δίνει, δεν τα αξίζουμε. Επίσης ας ενημερωθούν οι υπεύθυνοι ότι ο ένας τόμος του Μαρκέτου δεν καλύπτει την ύλη...
Θερμοδυναμική ΙΙ: Βλέπω ίδια περιγραφή μαθήματος με πριν, αλλά με περισσότερες ώρες.. Δεν ξέρω αν τραβάει για 5ωρο το μάθημα έτσι όπως είναι τώρα..
overall impression: not convinced
Δ εξαμηνο
Υπολογιστικές μέθοδοι: δεν το γνωρίζω το μάθημα, αλλά καλά λόγια έχω ακούσει καλά λογια, και σίγουρα χρειαζόμαστε ένα μάθημα με αριθμητική αναλυση στον υπολογιστή.. όσοι έχουν κάνει μαθηματικά IV με το παλιό σύστημα καταλαβαίνουν
Φυσικοχημεία ΙΙ: Η ΦΧ ΙΙΙ, αλλάζει όνομα και γίνεται ΦΧ ΙΙ.. Αντί να σπάσει αυτό το μαθημα, συνεχίζει ακάθεκτα ως ένα.. οκ... Τις εργαστηριακές ασκήσεις πρέπει να κάνουν μια αναθεώρηση στην κινητική
Ρευστα: Σιγά μην τα κουνούσαν από εκεί που είναι
Σχέδιο:

Το κρατήσαμε και το αναβαθμίσαμε και στο 4ο εξάμηνο.. not impressed....
Επιλογή από μαθηματα ανθρωπιστικών τετοιων....... Ναι γιατί από όλα τα επιλογής της σχολής έπρεπε να κρατήσουμε τα πιο ΑΧΡΗΣΤΑ και ΑΝΟΥΣΙΑ......................
overall impression: wtf?
Ε εξάμηνο
Οικονομία: Αναγκαίο Κακό. Πάλι καλά που κατέβηκε εξάμηνο να φεύγει γρήγορα
Φαινόμενα Μεταφοράς ΙΙ: Ίδιο και απαράλλακτο.. κρίμα.. Του αξίζει κάτι καλύτερο αυτό του αντικειμένου.. Και περισσότερη έμφαση στη μάζα που την ξεπετάμε
Ηλεκτρομηχανικός εξοπλισμός διεργασιών: Υποθέτω το παιδάκι των ΣΜΕ με την ηλεκτροτεχνία. Θετική κίνηση γιατί δεν υπάρχει μια ανεξάρτητη ηλεκτροτεχνία.. αλλά και πάλι, δεν το κόβω να βγαίνει η ύλη του μαθήματος σε ένα εξάμηνο
Αναλυτική Χημεία. Κατα τη γνώμη μου το μεγαλύτερο ατόπημα.. Επειδή με το ζόρι βγαίνει η ύλη των ΦΜΑ σε ένα μαθημα και 13 βδομάδες, ας το συμπυκνώσουμε σε 6 βδομάδες και να το κολλήσουμε με την αναλυτική.. Genius..
Υλικά: Με μία πρώτη ματιά, βλέπεις ότι το μάθημα αυτό άλλαξε.. Με μία δεύτερη καταλήγεις ότι η περιγραφή του μαθήματος αφήνει άνετα περιθώρια να μην αλλάξει τπτ απολύτως.. Επίσης, τα εργαστήρια των υλικών από ό,τι βλέπω έμειναν τα ίδια σχεδόν από άποψη τίτλων και αυξήθηκαν και οι ώρες τους.. Έχω να δηλώσω το εξής: να κάνουν αυτοί που έφτιαξαν το πρόγραμμα ποροσιμετρία, FTIR με τον Παπανδρεόπουλο και υγρομετρική συμπεριφορά υλικών για 3 ώρες και νομίζω ότι θα το ξανασκεφτούν πολύ καλά αυτό που προτείνουν.....
overall impression: things are getting bad
6o εξάμηνο
ΜΦΔ : Ας τα συμπυκνώσουμε τα ΜΦΔ σε ένα μαθημα και να βάλουμε και άλλες διεργασίες, γιατί έφτανε ο χρόνος στα 2 εξάμηνο.. Θεωρητικά καλό φαίνεται, αντικειμενικά δεν πρόκειται να είναι εφικτό αυτό. Και αν βγει η ύλη, οι φοιτητές θα έχουν πάρει απλά μια επιφανειακή γνώση
ΜΧΔ: Ώπα, άλλη μία συμπύκνωση, η οποία επίσης φαινομενικά φαίνεται καλή, αλλά πρακτικά δεν ξέρω αν μπορέσει να δουλέψει επίσης.. Δεν ξέρω αν ο φοιτητής ενώ δεν έχει καταλάβει καλα καλά την ιδανική ροή θα καταφέρει να χωνεψει και την μη ιδανική σε ένα μάθημα...
Βιολογία: Ίδια και απαράλλαχτη απλά μεταφέρθηκε σε άλλο εξάμνο
Πολυμερή: Να και ένα σωστό μάθημα που έμεινε στη θέση του

(αρκεί να συνεχίσουν να του διδάσκουν Βουγιούκα και Ταραντίλη και να μην το αναλάβει άλλο άτομο που ασχολείται με πολυμερή στη σχολή)
Επιλογής: Θα ήθελα να μάθω με ποια κριτήρια επιλέχθησαν αυτά τα μαθήματα για να μείνουν.. Πάντως ωραία η προσθήκη του "Σύγχρονες Τεχνικές Χημικής Ανάλυσης" και εύκολος τρόπος για να πει κάποιος "τι μας κατηγορείτε ότι παραγκωνίσαμε τα ΦΜΑ, τα επεκτείναμε και σε επιλογής". Ελληνικό αθάνατο δαιμόνιο
overall impression: s***t got real
7o Εξάμηνο
Βιοχημική Μηχανική: Από κατεύθυνση στον κορμό και καλά κάναν κατ'εμε..
Ρύθμιση: Κατέβηκε ένα εξάμηνο, αλλά και πάλι είναι πολύ μακρία από το τρίτο που γίνονται οι διαφορικές, συνεπώς υποθέτω ο κος Σαρίμβεης θα πρέπει να συνεχίσει να κάνει την επανάληψη στον λαπλας που κάνει και να χάνει χρόνο
Σχεδιασμός Ι: Σπάει το ΣΧΒ στα ΙΙ από ό,τι καταλαβα...
Ενεργειακές Τεχνολογίες. Ενδιαφέρον φαίνεται.. Βέβαια αναρωτιέμαι ποιος θα το διδάξει
Επιλογής: Και εδώ θα ήθελα να μάθω με ποια κριτήρια επιλέχθησαν αυτά τα μαθήματα για να μείνουν
overall impression: not that bad
8ο εξάμηνο
Σχεδιασμός ΙΙ: παρτ ΙΙ από τα ΣΧΒ μάλλον?
Περιβαλλοντική Μηχανική: Τώρα που του δίνουν του μαθήματος 6 ώρες τη βδομάδα ίσως να βγαίνει η ύλη του
9o εξάμηνο
Ασφαλεια: Δεν μπορώ να εκφέρω αποψη για το συγκεκριμένο καθώς δεν το έχω διδαχθει
Σχετικα με τις εμβαθύνσεις, νομίζω το μόνο καλό αυτού του προγράμματος σπουδών είναι ότι μπορείς να ελιχθείς μεταξύ μαθημάτων.. Βέβαια με μια προχειρη ματιά δεν ξέρω πως θα συμπυκνωθούν ορισμένα μαθήματα σε 8 βδομάδες
Συνοψίζοντας. Έχω να πω το εξής.. Άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς.. Απλά συμπυκνώσαμε μαθηματα για να μειώσουμε τον αριθμό τους, με αποτέλεσμα το "Ο αριθμός των μαθημάτων ανά εξάμηνο δεν υπερβαίνει τα 5" να μην καταλήγει στο "να μπορεί ο φοιτητής να παρακολουθεί ουσιαστικά και με επιμέλεια όλα τα μαθήματα του εξαμήνου", εξαφανίσαμε χημείες, συμπτύξαμε τα μαθηματα των διεργασιών, κρατήσαμε μερικά επιλογής με άγνωστα κριτήρια, βάλαμε λίγο πιο fancy ονόματα σε ορισμένα... δεν ξέρω αν θα αποτελέσει βελτίωση εν γένει.. Επίσης νομίζω ότι μάλλον δεν έχουν ληφθεί υπόψιν παράγοντες του τύπου "τι εργατικό δυναμικό έχει το ΕΜΠ και τι θα έχει σε μερικά χρόνια".