Re: Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

11
KiritoShu μια παρατήρηση σχετικάμμε το 6ο εξάμηνο.

ΜΦΔ θεωρώ ότι η συμπύκνωση είναι καλή. Άλλωτσε δε θεωρω ότι κάποιος που έχει πάρει τα δύο ΜΦΔ ως τώρα θα ξέρει κάτι παραπάνω από κάποιον που δεν τα πήρε. Οι φυσικές διεργασίες είναι εν γένει απλά concepts. Πόσες και πόσες φορές δε χασμουριόμουν επειδή κάναμε εβδομάδες ένα απλό flash. Έλεος.

Όσο για τα ΜΧΔ το γεγονός ότι έγιναν ένα μάθημα δεν είναι κακό. Ως τώρα το τρίτο κομμάτι των ΜΧΔΙ ήταν μεταφορά μάζας πρακτικά. Και οι καταλύτες μπορούν άντε ανα διδαχτούν σε βάρος της μεταφοράς μάζας. Οι βιοαντιδραστήρες δεν είναι τόσο μεγάλη υπόθεση και άνετα διδάσκονται στην περιβαλλοντική μηχανική, ενώ ειδικά οι χρόνοι παραμοννής θεωρούνται ύλη μεταπτυχιακού μαθήματος (σοτ ΜΙΤ πχ δεν κάνουν χρόνους παραμονής στο προπτυιχακό ΜΧΔ).

Γενικά θεωρώ πολύ καλό το 5 μαθήματα ανα εξάμηνο (αν όντως γίνονται μαθήματα, και όχι όσα γίνονταν όσο φοιτούσα εγώ στο ΕΜΠ). Πάιρναμε μαθήματα επί μαθημάτων και ζήτημα είναι το τι μαθαίναμε. Καλύτερα λίγα και καλά και πιο εντατικά παρά μαθήματα all over the place και πασαλείματα. Φυσικά χωρίς καλή διδασκαλία τίποτα δεν αλλάζει, αλλά ο περιορισμός των μαθημάτων με (ως τώρα) παθογένειες ειναι εμφανής και αυτό μου αρέσει. (Μπορεί να μην μπορείς να ξεφορτωθείς κάποιον κακό καθηγητή μπορείς όμως να του δώσεις λιγότερα μαθήματα).

Γενικά είμαι υπέρ των αλλαγών. Απόψεις με περισσότερες λεπτομέρειες άλλη φορά.
Einmal ist keinmal

Re: Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

12
AnastasiaN

Άλλο συμπύκνωση, άλλο αυτό που βλέπω στην περιγραφή του μαθηματος αυτού. Θεωρητικά ναι, θα μπορούσε να είναι πολύ καλό, όμως, επειδή εδώ είμαστε ΕΜΠ, ξέρεις τι θα καταλήξει να γίνει... Για να βγει η ύλη απλά θα περνάνε οι διαφάνειες γρηγορα σε στυλ "αυτή είναι η εκχύλιση, την είδατε, γεια σας" και θα πηγαίνουμε παρακάτω. Ειλικρινά δεν μπορώ να φανταστώ να καλύπτονται όλες αυτές οι διεργασίες από πίνακα.

ΜΧΔ. Με βλέπεις να είπα τπτ για τους βιοαντιδραστήρες που έφυγαν? Για το ότι μπήκαν στο ίδιο εξάμηνο ιδανική και μη ιδανική ροή σχολίασα κυρίως... Επίσης, διεκδικούμε ισοτιμία με μάστερ, αν όπως λες δεν κάναμε χρόνουν παραμονής στο ΜΧΔ του κορμού, που θα τους έβλεπε ένας που δε θα πάρει ΜΒΑ σε μάθημα κατεύθυνσης?? :P
Καλύτερα λίγα και καλά
Less is more, δε λέω, αν έχουμε αυτό τελικά.. Εγώ συνεχίζω να βλέπω ότι βαφτίσαμε το κρέας ψάρι σε ορισμένες περιπτώσεις και απλά χώσαμε πράγματα μαζί για να πουμε ότι μειώσαμε μαθήματα και μάλλον στο τέλος θα γίνονται πασαλείμματα. Μακάρι να έχω άδικο..
αλλά ο περιορισμός των μαθημάτων με (ως τώρα) παθογένειες ειναι εμφανής και αυτό μου αρέσει
Δεν τον βλέπω τον περιορισμό να σου πω την αλήθεια αν το κοιτάξεις τελικά σε βάθος... Καλύφθηκαν τα "οσα βλέπει η πεθερά"
Γενικά είμαι υπέρ των αλλαγών
Και εγώ, αλλά κατά των προχειροτήτων και των αλλαγών που δεν έχουν λάβει υπόψιν τους πολλά πράγματα ;)
Αν κάτι πάει στραβά, ίσιωσέ το.
Αν δεν μπορείς, αγνοησέ το.
Άλλωστε η ζωή συνεχίζει.
Το αν θα την ακολουθήσεις είναι δικό σου θέμα

Re: Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

13
Άλλο συμπύκνωση, άλλο αυτό που βλέπω στην περιγραφή του μαθηματος αυτού. Θεωρητικά ναι, θα μπορούσε να είναι πολύ καλό, όμως, επειδή εδώ είμαστε ΕΜΠ, ξέρεις τι θα καταλήξει να γίνει...
Όχι δεν είναι άλλο. ΑΥτό που βλέπεις ΕΙΝΑΙ συμπύκνωση :bleh:
Για να βγει η ύλη απλά θα περνάνε οι διαφάνειες γρηγορα σε στυλ "αυτή είναι η εκχύλιση, την είδατε, γεια σας" και θα πηγαίνουμε παρακάτω. Ειλικρινά δεν μπορώ να φανταστώ να καλύπτονται όλες αυτές οι διεργασίες από πίνακα.
Αυτό που λες δεν έχει να κάνει με πρόγραμμα σπουδών αλλά με τους διδάσκοντες. Σε αυτά τα μμαθήματα όντως αλλάζει ο Μανολιός και βάζει το βρακί αλλιώς γιατι είναι πρόβλημα ανθρώπινου δυναμικού. Αν όμως έχεις τραγικό ανθρώπινο δυναμικό αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να σεβαστείς το χρόνο του φοιτητή και αντί να του φας το χρόνο σε ένα εξάμηνο να τον φας σε ένα. Και όντως θεωρώ ότι με έναν καλύτερο καθηγητή ΜΦΔ η ύλη βγαίνει σε ένα εξάμηνο.
ΜΧΔ. Με βλέπεις να είπα τπτ για τους βιοαντιδραστήρες που έφυγαν? Για το ότι μπήκαν στο ίδιο εξάμηνο ιδανική και μη ιδανική ροή σχολίασα κυρίως... Επίσης, διεκδικούμε ισοτιμία με μάστερ, αν όπως λες δεν κάναμε χρόνουν παραμονής στο ΜΧΔ του κορμού, που θα τους έβλεπε ένας που δε θα πάρει ΜΒΑ σε μάθημα κατεύθυνσης?? :P
Στα ΜΒΑ δεν κάναμε χρόνους παραμμονής. Και ας χρησιμοποιήσω το κλασικό μου επιχείρημα:" Το προπτυχιακό ΜΧΔ του ΜΙΤ περιλαμβάνει την εξής ύλη: αντιδραστήρες (σειρές παράλληλα κλπ), κάποια μεταφορά μάζας με χημικές αντιδράσεις, βιοαντιδραστήρες, κατάλυση (και εννοώ και θεωρία κατάλυσης βλ. ΦΧ ΙΙΙ), (λίγους) χρόνους παραμονής και κάποια έξτρα πράγματα που δεν εμφανιζονται στα δικά μας ΜΧΔ Ι ή ΙΙ." Και όχι η διδασκαλία δεν είναι τόσο καλή όσο όλοι νομίζουν. Επομένως γιατί εμείς να μη μπορούμε να καλύψουμε ένα τμήμα της ύλης αυτής σε ένα εξάμηνο? Με καλή θέληση και όρεξη όλα γίνονται :bleh:

ΑΥτό που θέλω να πω είναι ότι διαρκώς το ΕΜΠ υποτιμάει τη νοημοσύνη μας, καλύπτει ύλη με ρυθμούς χελώνας και κάνει την εντατικοποίηση να είναι τζιζ κακό. Το διαθέσιμο ανθρώπινο δυναμικό των ΜΧΔ με κάνει να ΠΙΣΤΕΥΩ ότι είναι εφικτό και με το παραπάνω να βγει η ύλη σε ένα εξάμηνο. Ναι,σίγουρα μππορούμε να αντιμετωπίζουμε πάντα τα πάντα με σκεπτικισμό αλλά εντέλει ίσως το πρόβλημα δεν είανι το πρόγραμμα σπουδών αλλά όσοι βρισκονται στις δύο πλευρές του. Καθηγτές και φοιτητές.

Όσο για την ισοτιμία με μάστερ, κακώς υπάρχει. Το πτυχίο αυτό ισοδύναμο με μάστερ ΔΕΝ είναι. Αυτό στο δίνω.
Less is more, δε λέω, αν έχουμε αυτό τελικά.. Εγώ συνεχίζω να βλέπω ότι βαφτίσαμε το κρέας ψάρι σε ορισμένες περιπτώσεις και απλά χώσαμε πράγματα μαζί για να πουμε ότι μειώσαμε μαθήματα και μάλλον στο τέλος θα γίνονται πασαλείμματα.
Δεν σχολίασα αναλυτικά τα λοιπά του προγράμματος. Αναφέρθηκα στα δύο αυτά μαθήματα που θεωρώ πυρήνα της σχολής. Αν βρω περισσότερο χρόνο θα σχολιάσω και τα υπόλοιπα. Εμπιστεύομαι την κρίση σου στο ότι θα έχουν γίνει και πασαλείμματα, καθώς και αναγκαίες "πολιτικές" με τοποθέτηση μαϊντανών σε μαθηματα επιλογής. Στην Ελλάδα η αδράνεια είναι μεγάλη, δε γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη να σηκώσεις τον καρεκλοκένταυρο.
Einmal ist keinmal

Re: Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

15
Το διαθέσιμο ανθρώπινο δυναμικό των ΜΧΔ με κάνει να ΠΙΣΤΕΥΩ ότι είναι εφικτό και με το παραπάνω να βγει η ύλη σε ένα εξάμηνο.
To οποίο νομίζω σε ορίζοντα τριετίας θα έχει παρει σύνταξη σύσσωμο :P
Αν κάτι πάει στραβά, ίσιωσέ το.
Αν δεν μπορείς, αγνοησέ το.
Άλλωστε η ζωή συνεχίζει.
Το αν θα την ακολουθήσεις είναι δικό σου θέμα

Re: Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

16
Για όσους δεν το πρόσεξαν υπάρχει φόρμα για την αποστολή απόψεων στην επιτροπή σπουδών. Οπότε αν κάτι σας αρέσει ή όχι μπορείτε να το στείλετε ανώνυμα ή επώνυμα εκεί και θα συζητηθεί στη Συνέλευση της Σχολής. Αλήθεια γνωρίζει κανείς για πότε έχει προγραμματιστεί;
Και για τις αποφάσεις,/ σ' εκείνες τις στιγμές της ανυπολόγιστης δύναμης μας,/ κανείς δεν πήρε την ευθύνη ύστερα από την ήττα.
Κι όχι γιατί δεν μετρήσαμε κόστη, συνέπειες ή απώλειες,/ αλλά ήτανε τέτοιες οι επιθυμίες/ που όλα τα δικαιολογήσαμε.

Re: Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

17
i griega έγραψε:Για όσους δεν το πρόσεξαν υπάρχει φόρμα για την αποστολή απόψεων στην επιτροπή σπουδών. Οπότε αν κάτι σας αρέσει ή όχι μπορείτε να το στείλετε ανώνυμα ή επώνυμα εκεί και θα συζητηθεί στη Συνέλευση της Σχολής. Αλήθεια γνωρίζει κανείς για πότε έχει προγραμματιστεί;
Δεν το είχα προσέξει. Νομίζω θα την αξιοποιήσω :P
Αν κάτι πάει στραβά, ίσιωσέ το.
Αν δεν μπορείς, αγνοησέ το.
Άλλωστε η ζωή συνεχίζει.
Το αν θα την ακολουθήσεις είναι δικό σου θέμα

Re: Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

20
Καλησπέρα!

Δεδομένης της τροπής που έχουν πάρει τα πράγματα μετά τη σημερινή συνέλευση τμήματος και μιας και πολλά μέλη ΔΕΠ εξέφρασαν την επιθυμία να ακούσουν τις αμιγείς ιδέες και απόψεις των φοιτητών, τι θα λέγατε να μαζευτούμε να συζητήσουμε χαλαρά, χωρίς ταμπέλες και εντάσεις τι θα θέλαμε να δούμε στο νέο πρόγραμμα σπουδών, τι μας αρέσει και τι όχι, τι θα θέλαμε να προτείνουμε;

Προτείνω τη Δευτέρα (μετά τη λήξη των μαθημάτων π.χ. 17.30) στο Αναγνωστήριο :)

Υ.Γ. Φυσικά αυτή η συζήτηση, δεν θα πρέπει να υποκαταστήσει τη συμμετοχή μας στη γενική συνέλευση του φοιτητικού συλλόγου (που απ' ότι κατάλαβα θα γίνει την άλλη Τετάρτη), θα το έλεγα περισσότερο σαν προετοιμασία...
Και για τις αποφάσεις,/ σ' εκείνες τις στιγμές της ανυπολόγιστης δύναμης μας,/ κανείς δεν πήρε την ευθύνη ύστερα από την ήττα.
Κι όχι γιατί δεν μετρήσαμε κόστη, συνέπειες ή απώλειες,/ αλλά ήτανε τέτοιες οι επιθυμίες/ που όλα τα δικαιολογήσαμε.