Πώς οργανώνετε τις σημειώσεις σας;
Δημοσιεύτηκε: Τρί 17 Αύγ 2010, 10:21 pm
Το θέμα της οργάνωσης και αρχειοθέτησης των σημειώσεων με βασανίζει σε κάθε αρχή εξαμήνου, προσπαθώντας να βρω ένα κατά το δυνατόν λειτουργικό σε κάθε περίπτωση και αισθητικά καλό σύστημα.
Μέχρι στιγμής, το καλύτερο που έχω καταφέρει να σκεφτώ, ως προς την οργάνωση είναι:
1. Δεν χρησιμοποιώ τετράδια ή μπλοκ. Έχω φτιάξει δικά μου "custom" φύλλα, τα οποία τα τυπώνω και έχω κάθε φορά μερικά μαζί μου. Τυπώνω μόνο όσα χρειάζομαι. Σίγουρα ξοδεύω μελάνι (λίγο) και χαρτί, αλλά γλιτώνω τουλάχιστον τα τετράδια που θα ήταν πολύ ακριβότερα και πολύ μεγαλύτερη σπατάλη χαρτιού. Τα φύλλα αυτά είναι φτιαγμένα έτσι ώστε να μου θυμίζουν να σημειώνω κάποια κρίσιμα στοιχεία για την αρχειοθέτηση, όπως πχ ημερομηνία και αύξων αριθμό μαθήματος. Αυτό βοηθάει στην ευκολότερη αναζήτηση στις διάφορες μέρες αλλά και για να διαπιστώνω αν έχω χάσει σημειώσεις από κάποια μέρα. Τα φύλλα αυτά είναι επίσης "προσαρμοσμένα" στα μικρά μου γράμματα και στο στυλό που χρησιμοποιώ, το οποίο αφήνει αρκετό μελάνι... Τα φύλλα αυτά όταν τα τυπώνω τα τρυπάω κατευθείαν, ώστε όταν κρατάω σημειώσεις να τα περνάω στο ντοσιέ χωρίς να χάνω χρόνο ή να πρέπει να τα αρχειοθετήσω μετά.
2. Κάθε μάθημα έχει το δικό του "φάκελο" (ντοσιέ). Προτείνω μαλακά και λεπτά ντοσιέ με 4 κρίκους, καθώς με τους δύο κρίκους, τα χαρτιά έχουν την τάση να παίρνουν κάποια κλίση και φθείρονται οι τρύπες, με κίνδυνο να σκιστούν. Εάν το μάθημα είναι χωρισμένο σε ενότητες, τότε χωρισμένο είναι και το ντοσιέ σε ενότητες. Όλες οι εργασίες του μαθήματος και αυτές μαζεμένες στο τέλος. Έτσι, έχοντας το ντοσιέ έχει κανείς και ό,τι υλικό έχει συγκεντρώσει για κάθε μάθημα ανά πάσα στιγμή μαζί του. Προτείνω κρίκους ως αντιπαραβολή προς τα ελάσματα ή τη ζελατίνα για τους εξής λόγους: Το ντοσιέ με κρίκους βολεύει για το ξεφύλλισμα των σημειώσεων χωρίς να τσακίζει το χαρτί και χωρίς να κρύβει κείμενο. Επίσης είναι πάντοτε στη σωστή σειρά, χωρίς να κινδυνεύουν να ανακατευτούν. Τέλος, το όλο σύστημα βολεύει για εύκολη φωτοτύπηση πολλών σελίδων σημειώσεων μαζί, σε αντίθεση με το τετράδιο.
Μέχρι στιγμής είχα δοκιμάσει, ανεπιτυχώς, τα εξής:
α) Ένα τετράδιο για όλα τα μαθήματα και καθαρογράψιμο των σημειώσεων μετά. Δεν προχώρησε για πάνω από μια βδομάδα (καθώς βαρέθηκα να καθαρογράφω) και στο τέλος έγινε ένα χάος. Επίσης το "πρόχειρο" τετράδιο σε αφήνει ελεύθερο να γράψεις και "πρόχειρα" κάτι το οποίο τελικά δεν αποδεικνύεται καλό συνήθως... Πολύ χάλια από κάθε άποψη.
β) Ένα τετράδιο για κάθε μάθημα και, εάν το μάθημα είναι χωρισμένο σε ενότητες, χωρισμό του τετραδίου σε θέματα. Ακριβή λύση, προβληματική για όταν χάνει κανείς σημειώσεις και θέλει να τις προσθέσει, καθώς πρέπει να προβλέπει χώρο για αυτά που έχασε κτλ. Υπάρχουν βέβαια και τα τετράδια με κρίκους που επιτρέπουν στις σελίδες να μπαινοβγαίνουν (magic κάτι) αλλά και ακριβά είναι και όχι πάντοτε τόσο βολικά. Πολύ κουραστικό το σύστημα των τετραδίων για φωτοτυπίες.
γ) Το σύστημα με τα ντοσιέ, αλλά με έτοιμα φύλλα. Υπήρχε μια ανομοιογένεια και "προχειρότητα" ως προς τη συγγραφή των σημειώσεων, δεν σημείωνα πάντοτε την ημερομηνία κτλ, με αποτέλεσμα κάποιες φορές να ανακατεύονται οι σημειώσεις.
Μέχρι στιγμής, το καλύτερο που έχω καταφέρει να σκεφτώ, ως προς την οργάνωση είναι:
1. Δεν χρησιμοποιώ τετράδια ή μπλοκ. Έχω φτιάξει δικά μου "custom" φύλλα, τα οποία τα τυπώνω και έχω κάθε φορά μερικά μαζί μου. Τυπώνω μόνο όσα χρειάζομαι. Σίγουρα ξοδεύω μελάνι (λίγο) και χαρτί, αλλά γλιτώνω τουλάχιστον τα τετράδια που θα ήταν πολύ ακριβότερα και πολύ μεγαλύτερη σπατάλη χαρτιού. Τα φύλλα αυτά είναι φτιαγμένα έτσι ώστε να μου θυμίζουν να σημειώνω κάποια κρίσιμα στοιχεία για την αρχειοθέτηση, όπως πχ ημερομηνία και αύξων αριθμό μαθήματος. Αυτό βοηθάει στην ευκολότερη αναζήτηση στις διάφορες μέρες αλλά και για να διαπιστώνω αν έχω χάσει σημειώσεις από κάποια μέρα. Τα φύλλα αυτά είναι επίσης "προσαρμοσμένα" στα μικρά μου γράμματα και στο στυλό που χρησιμοποιώ, το οποίο αφήνει αρκετό μελάνι... Τα φύλλα αυτά όταν τα τυπώνω τα τρυπάω κατευθείαν, ώστε όταν κρατάω σημειώσεις να τα περνάω στο ντοσιέ χωρίς να χάνω χρόνο ή να πρέπει να τα αρχειοθετήσω μετά.
2. Κάθε μάθημα έχει το δικό του "φάκελο" (ντοσιέ). Προτείνω μαλακά και λεπτά ντοσιέ με 4 κρίκους, καθώς με τους δύο κρίκους, τα χαρτιά έχουν την τάση να παίρνουν κάποια κλίση και φθείρονται οι τρύπες, με κίνδυνο να σκιστούν. Εάν το μάθημα είναι χωρισμένο σε ενότητες, τότε χωρισμένο είναι και το ντοσιέ σε ενότητες. Όλες οι εργασίες του μαθήματος και αυτές μαζεμένες στο τέλος. Έτσι, έχοντας το ντοσιέ έχει κανείς και ό,τι υλικό έχει συγκεντρώσει για κάθε μάθημα ανά πάσα στιγμή μαζί του. Προτείνω κρίκους ως αντιπαραβολή προς τα ελάσματα ή τη ζελατίνα για τους εξής λόγους: Το ντοσιέ με κρίκους βολεύει για το ξεφύλλισμα των σημειώσεων χωρίς να τσακίζει το χαρτί και χωρίς να κρύβει κείμενο. Επίσης είναι πάντοτε στη σωστή σειρά, χωρίς να κινδυνεύουν να ανακατευτούν. Τέλος, το όλο σύστημα βολεύει για εύκολη φωτοτύπηση πολλών σελίδων σημειώσεων μαζί, σε αντίθεση με το τετράδιο.
Μέχρι στιγμής είχα δοκιμάσει, ανεπιτυχώς, τα εξής:
α) Ένα τετράδιο για όλα τα μαθήματα και καθαρογράψιμο των σημειώσεων μετά. Δεν προχώρησε για πάνω από μια βδομάδα (καθώς βαρέθηκα να καθαρογράφω) και στο τέλος έγινε ένα χάος. Επίσης το "πρόχειρο" τετράδιο σε αφήνει ελεύθερο να γράψεις και "πρόχειρα" κάτι το οποίο τελικά δεν αποδεικνύεται καλό συνήθως... Πολύ χάλια από κάθε άποψη.
β) Ένα τετράδιο για κάθε μάθημα και, εάν το μάθημα είναι χωρισμένο σε ενότητες, χωρισμό του τετραδίου σε θέματα. Ακριβή λύση, προβληματική για όταν χάνει κανείς σημειώσεις και θέλει να τις προσθέσει, καθώς πρέπει να προβλέπει χώρο για αυτά που έχασε κτλ. Υπάρχουν βέβαια και τα τετράδια με κρίκους που επιτρέπουν στις σελίδες να μπαινοβγαίνουν (magic κάτι) αλλά και ακριβά είναι και όχι πάντοτε τόσο βολικά. Πολύ κουραστικό το σύστημα των τετραδίων για φωτοτυπίες.
γ) Το σύστημα με τα ντοσιέ, αλλά με έτοιμα φύλλα. Υπήρχε μια ανομοιογένεια και "προχειρότητα" ως προς τη συγγραφή των σημειώσεων, δεν σημείωνα πάντοτε την ημερομηνία κτλ, με αποτέλεσμα κάποιες φορές να ανακατεύονται οι σημειώσεις.
Περιμένω να ακούσω κάποια καλή ιδέα από κάποιον για κάτι καλύτερο, όπως και προτάσεις για "έξυπνα" ντοσιέ που να πιάνουν λίγο χώρο...
