Αυτοκίνητο Η2 - ελληνική νομοθεσία σημειώσατε 2

1
ΣΚΑΙ έγραψε:Αυτοκίνητο υδρογόνου, έτοιμο να βγει στην αγορά, κατασκεύασε ομάδα του Πολυτεχνείου Κρήτης, ωστόσο η ελληνική νομοθεσία εμποδίζει την εμπορική αξιοποίηση του εντός συνόρων!

O λόγος για το Εco Racer, αυτοκίνητο 100% ελληνικής σύλληψης, σχεδίασης και κατασκευής, που «γεννήθηκε» στα εργαστήρια του Πολυτεχνείου Κρήτης από μια ομάδα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών. Κινείται με υδρογόνο και με εξαιρετικές επιδόσεις στην εξοικονόμηση ενέργειας, αφού χρειάζεται ένα λίτρο καύσιμου για 434 χιλιόμετρα. Πρόκειται για ένα όχημα που θα μπορούσε κάλλιστα να περάσει στη μαζική παραγωγή με κάποιες τροποποιήσεις, ακόμη και με κόστος κάτω των 10.000 ευρώ, ώστε να κατασκευάζεται πλήρως στη χώρα μας και να εξάγεται όχι να εισάγεται!

Το αμάξωμα του οχήματος είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα για να έχει χαμηλό βάρος, διαθέτει σασί αλουμινίου από ειδικά κράματα και κινείται από κυψέλες υδρογόνου, είναι αθόρυβο, και αυτό που παράγει ως αποτέλεσμα της κίνησης του είναι απλώς νερό, δηλαδή εκπέμπει μηδενικούς ρύπους.

Το Eco Racer δεν εχει τίποτα να ζηλέψει από ανάλογα μοντέλα που αναπτύσσονται σε εργαστήρια και αυτοκινητοβιομηχανίες του εξωτερικού, και επιβραβεύθηκε σε διεθνείς διαγωνισμούς με το 1ο βραβείο ασφάλειας και το 4ο εξοικονόμησης καύσιμου.
Το τραγικό για εμένα σε αυτή την περίπτωση δεν είναι οτι το κράτος δεν τους βοήθησε καθόλου σε αυτή την προσπάθειά τους, αλλά και οτι δεν τους διευκολύνει τουλάχιστον στην οικονομική αξιοποίησή του. Γιατί φανταστείτε αν δημιουργόταν ενα εργοστάσιο αυτοκινήτων (εστω και μικρό) στην Ελλάδα. Θέσεις εργασίας, εξαγωγές, έσοδα απο τεχνογνωσία κλπ κλπ... Αλλά, στου κουφού την πόρτα.... :?

Η συνέχεια του άρθρου εδώ

Το φυλλάδιο της Eco Racing Team του Πολυτεχνείου Κρήτης εδώ
"I went numb when I learned to see..."

Re: Αυτοκίνητο Η2 - ελληνική νομοθεσία σημειώσατε 2

2
και αυτό που παράγει ως αποτέλεσμα της κίνησης του είναι απλώς νερό, δηλαδή εκπέμπει μηδενικούς ρύπους
επέτρεψέ μου να διαφωνήσω στην πρόταση :(. όσο ωραίο και να ακούγεται, σε αυτή την περίπτωση το νερό (υδρατμός για την ακρίβεια) είναι ο παραγόμενος ρύπος. Και μάλιστα, οι υδρατμοί όταν βρεθούν στην ατμόσφαιρά είναι 10 φορές χειρότεροι από το CO2 όσον αφορά στο φαινόμενο του θερμοκηπίου...

αυτό που τους έχει σώσει, και καταδικάζονται οι συνήθεις ρύποι, είναι η διαφορά στην παραγόμενη ποσότητα. αλλά απ τη στιγμή που θα βγουν αυτοκίνητα που θα παράγουν ως ρύπο νερό, σε μαζική παραγωγή, αργά ή γρήγορα θα αυξηθεί η ποσότητα των παραγόμενων υδρατμών και θα λειτουργήσουν πλέον ως ρύποι και μάλιστα χειρότεροι από τους συμβατικούς!
Hatred is Blind, Rage carries you Away...
and He who pures out Vengeance, runs the Risk of tasting a Bitter draught
...
One is All and All is One

Re: Αυτοκίνητο Η2 - ελληνική νομοθεσία σημειώσατε 2

3
Επίσης απ'οσο γνωρίζω το Η2 ως καύσιμο είναι ιδιαίτερα ακριβό και παίζει η παραγωγή του να είναι και πιο ακριβή από αυτή του πετρελαίου.Ο τρόπος παραγωγής Η2 είναι μέσω ηλεκτρόλυσης η οποία απαιτεί ηλεκτρική ενέργεια οπότε μάλλον το καθιστά ασύμφορο από οικονομικής πλευράς....
C'est en faisant n'importe quoi,
qu'on devient n'importe qui

Re: Αυτοκίνητο Η2 - ελληνική νομοθεσία σημειώσατε 2

4
Πάντως θεωρητικά θα μπορούσαν να υπάρχουν ανεξάρτητες μονάδες παραγωγής Η2 από ηλιακή ενέργεια,αυτό θα ήταν μια λύση αλλά και πάλι η μεταφορά και η αποθήκευση του Η2 θα ήταν πολυδάπανη διότι είναι ένα αρκετά επικίνδυνο και εύφλεκτο/εκρηκτικό αέριο
C'est en faisant n'importe quoi,
qu'on devient n'importe qui

Re: Αυτοκίνητο Η2 - ελληνική νομοθεσία σημειώσατε 2

5
Αυτό δε θα χε ιδιαίτερη σημασία στην περίπτωση που τα πετρελαϊκά αποθέματα ήταν πολύ κοντά στην εξάντληση και η εξώρυξή τους γίνεται πιο δαπανηρή κλπ κλπ κλπ. όχι ότι τώρα έχουμε άπειρα κοιτάσματα, αλλά ακόμη σε αρκετά μέρη βρισκόμαστε στην άντληση των σχετικά εύκολων και καλών κοιτασμάτων!

αυτό που θα είχε ιδιαίτερη σημασία, θα ήταν η αποθήκευση του καυσίμου. ήδη έχει σημειωθεί μία α πρόοδος με τα νανοϋλικά και τα πορώδη αλλά δεν έχει λυθεί οριστικά το θέμα...
Hatred is Blind, Rage carries you Away...
and He who pures out Vengeance, runs the Risk of tasting a Bitter draught
...
One is All and All is One

Re: Αυτοκίνητο Η2 - ελληνική νομοθεσία σημειώσατε 2

6
Όπως και να έχει εγώ θεωρώ θετικές όλες αυτές τις προσπάθειες που γίνονται δίοτι στο μόνο που αποσκοπούν είναι να έρθουν στο φως νέες μέθοδοι που θα μας προσφέρουν μορφές ενέργειας όταν μελλοντικά το πετρέλαιο είναι σπάνιο (όταν κι αν αυτό γίνει). Σίγουρα οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας απαιτούν πολύ χρόνο και χρήμα για να μελετηθούν και δώσουν λύσεις!

Re: Αυτοκίνητο Η2 - ελληνική νομοθεσία σημειώσατε 2

7
Εγώ πιστεύω ότι είναι περισσότερο ''παιχνίδι'' οικονομικό το όλο θέμα.Η τεχνολογία να υπάρξουν φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα υπήρχε από τη δεκαετία του 50 αλλά δεν αξιοποιήθηκε γιατί δεν συμφέρει αυτούς που διαχειρίζονται τα κοιτάσματα πετρελαίου.Και ακόμα όταν θα στερεύουν τα κοιτάσματα να είστε σίγουροι ότι ακόμα και τότε οι τεχνολογίες αυτές δεν θα προωθηθούν γιατί πολύ απλά θα θέλουν να εκμεταλλευτούν το έπακρο την αύξηση της τιμής του πετρελαίου που θα επιφέρει η έλλειψη του,αυτός είναι και ο λόγος που δημιουργούνται ''τεχνικές κρίσεις΄''.Δυστυχώς η επιστήμη και η τεχνολογία είναι υποχείριο της οικονομίας και των οικονομικών συμφερόντων...
C'est en faisant n'importe quoi,
qu'on devient n'importe qui

Re: Αυτοκίνητο Η2 - ελληνική νομοθεσία σημειώσατε 2

8
Συμφωνώ απόλυτά αλλά πιστεύω και ότι δεν μπορείς να αφήσεις τον κόσμο χωρίς ενέργεια. Πλέον ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων παγκοσμίως έχει συγκεκριμένες συνήθεις οι οποίες απαιτούν ενέργεια. Άκόμη, ο αριθμός αυτός αυξάνεται όλο και πιο πολύ καθώς κι άλλες χώρες αρχίζουν να καλυτερεύουν τις συνθήκες διαβίωσης των πολιτών τους και η βιομηχανία διψά για ενέργεια από τότε που υπήρξε. Οπότε κάποια στιγμή ο κόσμος θα πρέπει να είναι έτοιμος να καλύψει τις ανάγκες του χωρίς το πετρέλαιο.

Re: Αυτοκίνητο Η2 - ελληνική νομοθεσία σημειώσατε 2

9
Φοιβάκο παιδί μου... τι λες; :P
Οι "μεγάλες κακές πετρελαϊκές" έτσι κι αλλιώς ασχολούνται και με ΑΠΕ. Ξέρεις τι ωραία θα ήταν να αποκτήσει κάποιος πατέντα για την επόμενη ενεργειακά επαναστατική τεχνολογία;
πουχου: http://www.bp.com/modularhome.do?catego ... Id=7051376

ΥΓ: Για να πούμε βέβαια στους Αφρικανούς π.χ. να μην καίνε το πετρέλαιο ή τον άνθρακά τους επειδή ρυπαίνει ή οτιδήποτε.. Ας αγοράσουν μωρέ τα πανάκριβα γερμανικά φωτοβολταϊκά να κάνουν τη δουλειά τους!

Re: Αυτοκίνητο Η2 - ελληνική νομοθεσία σημειώσατε 2

10
Καλά προφανώς και κάνουν έρευνα προς την εκμετάλλευση των ΑΠΕ διότι κάποια στιγμή το πετρέλαιο θα τελειώσει και όπως είπες θα θέλουν να έχουν το πάνω χέρι και στην επόμενη τεχνολογία παραγωγής ενέργεις(άσχετο γιατί το λέμε παραγωγή ενέργειας εφόσον στην ουσία είναι μετασχηματισμός? :P) Aλλά ειλικρινά πιστεύεις ότι δεν θα εκμεταλλευτούν οποιαδήποτε ευκαιρία πλουτισμού?Νομίζεις τους κακό-πέφτει όταν ανεβαίνει η τιμή του πετρελαίου? :P
Και όσο για το Υστερόγραφο αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα,υπάρχει η τεχνολογία να μεταφερθούμε σαν ανθρωπότητα στο επόμενο στάδιο παραγωγής ενέργειας αλλά λόγω κόστους και κανόνων της αγοράς δεν το κάνουμε...
C'est en faisant n'importe quoi,
qu'on devient n'importe qui