Χρήση διαφανειών στα μαθήματα - βοηθάει;
Δημοσιεύτηκε: Σάβ 19 Μαρ 2011, 12:09 pm
Όλο και περισσότερα γίνονται τα μαθήματα στις διαλέξεις των οποίων χρησιμοποιούνται διαφάνειες (slides ή μέσω υπολογιστή). Μάλιστα, όσο περισσότερο "εισβάλουν" οι διαφάνειες σε ένα μάθημα, τόσο ο παραδοσιακός πίνακας τείνει να εγκαταλειφθεί.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, η μετάβαση αυτή γίνεται λόγω "καλής θέλησης" του διδάσκοντα, ή τουλάχιστον αυτό βλέπουν αρκετοί φοιτητές. Πόσο όμως αυτή η "καλή θέληση" έχει θετικό αντίκτυπο στην εκπαιδευτική διαδικασία;
Κατά τη δική σας γνώμη, τι θετικά και τι αρνητικά βρίσκετε στο συγκεκριμένο μέσο; Δώστε παραδείγματα μαθημάτων όπου αυτό έχει υλοποιηθεί σωστά και παραδείγματα μαθημάτων όπου το μέσο αυτό δεν έχει χρησιμοποιηθεί σωστά και, το κυριότερο, τι έχει πάει στραβά στην υλοποίηση και πώς θα μπορούσε να διορθωθεί.
Σας βοηθάνε περισσότερο στην κατανόηση και την αποτύπωση των εννοιών; Πώς επηρεάζουν τη "ζωντάντια" και το "νεύρο" του μαθήματος; Το κάνουν πιο ζωντανό ή πιο μονότονο; Κρατάτε σημειώσεις από αυτές; Καλύτερες ή χειρότερες από ό,τι αυτές που κρατάτε από τον πίνακα; Πώς νιώθετε όταν βλέπετε ασκήσεις στις διαφάνειες; Πώς αξιοποιείτε τις διαφάνειες που βρίσκετε στο internet; Όταν η εξέταση γίνεται με ανοιχτά βιβλία, συνηθίζετε να τι τυπώνετε; Τι άλλο θεωρείτε σημαντικό να ειπωθεί πάνω στο θέμα;
Παραθέτω έναν πρόχειρο κατάλογο μαθημάτων που χρησιμοποιούν διαφάνειες στις διαλέξεις τους. Προσθέστε όποια έχω ξεχάσει και θα τα συμπληρώσω.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, η μετάβαση αυτή γίνεται λόγω "καλής θέλησης" του διδάσκοντα, ή τουλάχιστον αυτό βλέπουν αρκετοί φοιτητές. Πόσο όμως αυτή η "καλή θέληση" έχει θετικό αντίκτυπο στην εκπαιδευτική διαδικασία;
Κατά τη δική σας γνώμη, τι θετικά και τι αρνητικά βρίσκετε στο συγκεκριμένο μέσο; Δώστε παραδείγματα μαθημάτων όπου αυτό έχει υλοποιηθεί σωστά και παραδείγματα μαθημάτων όπου το μέσο αυτό δεν έχει χρησιμοποιηθεί σωστά και, το κυριότερο, τι έχει πάει στραβά στην υλοποίηση και πώς θα μπορούσε να διορθωθεί.
Σας βοηθάνε περισσότερο στην κατανόηση και την αποτύπωση των εννοιών; Πώς επηρεάζουν τη "ζωντάντια" και το "νεύρο" του μαθήματος; Το κάνουν πιο ζωντανό ή πιο μονότονο; Κρατάτε σημειώσεις από αυτές; Καλύτερες ή χειρότερες από ό,τι αυτές που κρατάτε από τον πίνακα; Πώς νιώθετε όταν βλέπετε ασκήσεις στις διαφάνειες; Πώς αξιοποιείτε τις διαφάνειες που βρίσκετε στο internet; Όταν η εξέταση γίνεται με ανοιχτά βιβλία, συνηθίζετε να τι τυπώνετε; Τι άλλο θεωρείτε σημαντικό να ειπωθεί πάνω στο θέμα;
Παραθέτω έναν πρόχειρο κατάλογο μαθημάτων που χρησιμοποιούν διαφάνειες στις διαλέξεις τους. Προσθέστε όποια έχω ξεχάσει και θα τα συμπληρώσω.

Spoiler: show