Online γραμματεία και γενικότερη οργάνωση
Δημοσιεύτηκε: Παρ 03 Σεπ 2010, 11:33 am
Με την ηλεκτρονική εγγραφή μαθημάτων, η διαδικασία έγινε πολύ απλούστερη τόσο για τους φοιτητές, όσο και για τη γραμματεία. Μπορεί κανείς να συγκρίνει το "φρακάρισμα" γύρω από τη γραμματεία φέτος και στην αρχή του προηγούμενου ακαδ. έτους (2008-09).
Νομίζω θα ήταν ακόμα πιο καλό αν γίνονταν τα εξής:
1. Να μπορεί κάποιος να υποβάλει ηλεκτρονικά έκδοση για τα πιστοποιητικά που χρειάζεται και απλώς να περνάει να τα παραλαμβάνει.
2. Ακόμα πιο πέρα, να υπάρχει ένας υπολογιστής (σε στυλ "κιόσκι") κάπου έξω από τη γραμματεία (προφυλαγμένο από βανδαλισμούς προφανώς), μαζί με έναν εκτυπωτή. Να μπορεί κάποιος επιτόπου να κάνει αίτηση στον υπολογιστή (όχι μόνο 11:30-13:30, αλλά όλο το πρωί) και να τυπώνονται τα σχετικά έγγραφα. Σχετικά με την υπογραφή, θα μπορούσε να υπάρχει κάποιο σύστημα ψηφιακών υπογραφών και γενικώς να είναι κάπως προστατευμένο το σύστημα από εξωτερικές παρεμβάσεις, ώστε να μην χρειάζεται άλλος συμβατικός τρόπος πιστοποίησης αυθεντικότητας. Εάν υπάρχει πρόβλημα, το προσωπικό της γραμματείας θα είναι έτσι κι αλλιώς παραδίπλα.
3. Ακόμα πιο πέρα, θα μπορούσε αυτό το πράγμα να γίνεται και από το σπίτι. Εκεί βέβαια χρειάζεται να γίνει ακόμα πιο αδιάβλητο.
4. Ακόμα πιο πέρα, σε συνεργασία και με τον ΟΑΣΑ (αυτό και αν φαντάζει ουτοπικό), θα μπορούσε να βγαίνει το πάσο ηλεκτρονικά, να τυπώνεται εκείνη την ώρα. Να έχει η γραμματεία τη φωτογραφία που της δίνουμε κατά την εγγραφή σε ηλεκτρονική μορφή και όπου χρειάζεται να μπορεί η διαδικασία να γίνεται σε χρόνο dt.
Και για να γυρίσω στη συμβατική πραγματικότητα που ισχύει μέχρι σήμερα: Θα ήταν καλό τουλάχιστον να υπάρχει μια οργάνωση στο "output" εγγράφων. Η λύση με το ντοσιέ έξω και 3 άτομα να ψάχνουν 300 χαρτιά δεν είναι ό,τι καλύτερο. Θα μπορούσε να υπάρχει μια καρτελοθήκη, με τα έγγραφα χωρισμένα ανά αρχικό επωνύμου. Το σύστημα αυτό βέβαια δεν θα έκανε τίποτα αν και πάλι τα ανακατεύαμε, οπότε είναι λίγο θέμα όλο αυτό.
Πάντως θεωρώ ότι με τη μηχανοργάνωση αυτή (η οποία γενικώς δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο θεωρητικά να γίνει), θα απομάκρυνε ένα μεγάλο φορτίο από τη γραμματεία, θα μείωνε πολύ τον χρόνο για όλες τις διαδικασίες, θα μείωνε τη χαρτούρα (αιτήσεις κτλ) και γενικώς θα μείωνε αυτή τη δυσφορία στη σκέψη "πρέπει να πάω στη γραμματεία".
ΥΓ: Και ναι, ξέρω ότι το έχουν προτείνει διάφορες παρατάξεις κτλ κατά καιρούς. Είναι κάτι αρκετά λογικό που δεν αντιτίθεται σε συμφέροντα και δεν νομίζω ότι κάποιος πρέπει να διεκδικεί την "πρωτοτυπία" της ιδέας.
Νομίζω θα ήταν ακόμα πιο καλό αν γίνονταν τα εξής:
1. Να μπορεί κάποιος να υποβάλει ηλεκτρονικά έκδοση για τα πιστοποιητικά που χρειάζεται και απλώς να περνάει να τα παραλαμβάνει.
2. Ακόμα πιο πέρα, να υπάρχει ένας υπολογιστής (σε στυλ "κιόσκι") κάπου έξω από τη γραμματεία (προφυλαγμένο από βανδαλισμούς προφανώς), μαζί με έναν εκτυπωτή. Να μπορεί κάποιος επιτόπου να κάνει αίτηση στον υπολογιστή (όχι μόνο 11:30-13:30, αλλά όλο το πρωί) και να τυπώνονται τα σχετικά έγγραφα. Σχετικά με την υπογραφή, θα μπορούσε να υπάρχει κάποιο σύστημα ψηφιακών υπογραφών και γενικώς να είναι κάπως προστατευμένο το σύστημα από εξωτερικές παρεμβάσεις, ώστε να μην χρειάζεται άλλος συμβατικός τρόπος πιστοποίησης αυθεντικότητας. Εάν υπάρχει πρόβλημα, το προσωπικό της γραμματείας θα είναι έτσι κι αλλιώς παραδίπλα.
3. Ακόμα πιο πέρα, θα μπορούσε αυτό το πράγμα να γίνεται και από το σπίτι. Εκεί βέβαια χρειάζεται να γίνει ακόμα πιο αδιάβλητο.
4. Ακόμα πιο πέρα, σε συνεργασία και με τον ΟΑΣΑ (αυτό και αν φαντάζει ουτοπικό), θα μπορούσε να βγαίνει το πάσο ηλεκτρονικά, να τυπώνεται εκείνη την ώρα. Να έχει η γραμματεία τη φωτογραφία που της δίνουμε κατά την εγγραφή σε ηλεκτρονική μορφή και όπου χρειάζεται να μπορεί η διαδικασία να γίνεται σε χρόνο dt.
Και για να γυρίσω στη συμβατική πραγματικότητα που ισχύει μέχρι σήμερα: Θα ήταν καλό τουλάχιστον να υπάρχει μια οργάνωση στο "output" εγγράφων. Η λύση με το ντοσιέ έξω και 3 άτομα να ψάχνουν 300 χαρτιά δεν είναι ό,τι καλύτερο. Θα μπορούσε να υπάρχει μια καρτελοθήκη, με τα έγγραφα χωρισμένα ανά αρχικό επωνύμου. Το σύστημα αυτό βέβαια δεν θα έκανε τίποτα αν και πάλι τα ανακατεύαμε, οπότε είναι λίγο θέμα όλο αυτό.
Πάντως θεωρώ ότι με τη μηχανοργάνωση αυτή (η οποία γενικώς δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο θεωρητικά να γίνει), θα απομάκρυνε ένα μεγάλο φορτίο από τη γραμματεία, θα μείωνε πολύ τον χρόνο για όλες τις διαδικασίες, θα μείωνε τη χαρτούρα (αιτήσεις κτλ) και γενικώς θα μείωνε αυτή τη δυσφορία στη σκέψη "πρέπει να πάω στη γραμματεία".
ΥΓ: Και ναι, ξέρω ότι το έχουν προτείνει διάφορες παρατάξεις κτλ κατά καιρούς. Είναι κάτι αρκετά λογικό που δεν αντιτίθεται σε συμφέροντα και δεν νομίζω ότι κάποιος πρέπει να διεκδικεί την "πρωτοτυπία" της ιδέας.