Προσοχή! Ο κάθε χρήστης φέρει όλη την ευθύνη των όσων γράφει. Σε περίπτωση λογομαχίας, οι συντονιστές δεν είναι υποχρεωμένοι να υπερασπιστούν κανέναν. Δεν υπάρχει "επίσημη άποψη του forum" (καθώς σε αυτό γράφει ο οποιοσδήποτε) και δεν θα πρέπει να στοχοποιείται αυτό λόγω μηνυμάτων μεμονωμένων μελών του. Σημειώστε πως, σε περίπτωση που η κατάσταση ξεφύγει εκτός ελέγχου, οι συντονιστές διατηρούν το δικαίωμα του κλειδώματος θεμάτων και επιβολής κυρώσεων. Θα πρέπει αυτό να γίνει σεβαστό ως προσπάθεια διατήρησης της ειρήνης και όχι ως "κόλπο" για να προαχθεί μια συγκεκριμένη άποψη. Παρακαλούμε επίσης να αποφεύγετε τις μακροσκελείς απαντήσεις.

Προτάσεις για εκπαιδευτική διαδικασία

1
Καλησπέρα παιδιά!

Το τόπικ αυτό έχει σκοπό να εκφραστούν προτάσεις για να βελτιωθεί ο τρόπος διδασκαλίας ορισμένων μαθημάτων που κατά τη γνώμη σας θεωρούνται ελαφρώς έως πολύ "προβληματικά" ή ακόμα και για ήδη μαθήματα που είναι αρκετά καλά δομημένα (άλλωστε είναι γνωστό ότι πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης). H ιδέα για το τόπικ αυτό υπήρχε εν γένει και παλαιότερα, αλλά άρχισα να το σκέφτομαι πιο έντονα όταν καθηγήτρια μας ρώτησε τί πιστεύουμε ότι μπορεί να αλλάξει στο μάθημα.

Επίσης, μιας και από ό,τι έχω ακούσει και υπάρχει μια συζήτηση για αλλαγή του προγράμματος σπουδών, τί θα θέλατε να δείτε να αλλάζει;

ΠΡΟΣΟΧΗ! Παρακαλώ αποφύγετε τους χαρακτηρισμούς και τις επιθέσεις. Σκοπός της συζήτησης δεν είναι να διαπιστώσουμε την κακή κατάσταση σε ορισμένα μαθήματα (για αυτό δυνητικά υπάρχουν τα τόπικ "πώς σας φάνηκε το x εξάμηνο"), αλλά να βρούμε τρόπους για αλλαγές προς το καλύτερο...

Για να ακούσουμε απόψεις :P


Υ.Γ. αν υπάρχουν απόψεις για το πως μπορεί να βελτιωθεί και το ίδιο το τόπικ αυτό ευπρόσδεκτες και αυτές!
Αν κάτι πάει στραβά, ίσιωσέ το.
Αν δεν μπορείς, αγνοησέ το.
Άλλωστε η ζωή συνεχίζει.
Το αν θα την ακολουθήσεις είναι δικό σου θέμα

Re: Προτάσεις για εκπαιδευτική διαδικασία

2
Ξεκινάω.

Βιοϋλικά
Αποτελεί μάθημα στο οποίο οι φοιτητές εξετάζονται γραπτά στο τέλος, ενώ υπάρχει η δυνατότητα εκπόνησης προαιρετικού θέματος-μίνι εργασίας (3 σελίδες) που προσμετράτε κατά 50% στην τελική βαθμολογία. Το μάθημα των βιοϋλικών κατά τη γνώμη μου θα μπορούσε να γίνεται ως εξής. Ομάδες φοιτητών θα αναλάμβαναν τη συγγραφή εργασιών έκτασης 5-10 σελίδων με 4 διαφορετικά θέματα για διαφορετικά σημεία του σώματος (π.χ καρδιά, ισχία, οφθαλμοί, δέρμα). Θα ήταν "υποχρεωτική" η παρουσία στο μάθημα όπου δεν θα γίνονταν διαλέξεις αλλά συζήτηση με τους υπεύθυνους κάθε ομάδας για τα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν και σταδιακές παρουσιάσεις των εργασίων (όχι μονοκοπανιά στο τέλος). Έτσι, θα είχε ενδιαφέρον να διατυπωθούν οι διαφορετικές τεχνολογίες υλικών που ακολουθούνται για κάθε βιοϋλικό για διαφορετικά μέρη του σώματος και όχι μία μεμονωμένη περίπτωση θέματος.

Περ. Μηχανική
Η ιδέα με την πραγματοποίηση εκτενούς εργασίας σχεδιασμού μονάδας επεξεργασίας υδατικών αποβλήτων θεωρώ ότι ήταν άκρως επιτυχημένη και μας έβαλε στη διαδικασία να δουλέψουμε ομαδικά και να "μπούμε" μέσα στο feeling της Περιβαλλοντικής Μηχανικής. Θεωρώ ότι οι εξετάσεις πρέπει να αντικατασταθούν πλήρως από απαλλακτικές εκτενείς εργασίες 3 ή 4 στον αριθμό που θα περιλαμβάνουν διαχείριση υγρών, στερεών και αέριων αποβλήτων. Ίσως να υπήρχε η δυνατότητα να δωθεί το μάθημα και στις εξετάσεις ως εναλλακτική, επομένως ο ένας καθηγητής να ασχολούταν με τις διαλέξεις, ο άλλος με την επεξήγηση των θεμάτων και τους τυχόν προβληματισμούς των φοιτητών και ο τρίτος στη διόρθωση και κατασκευή των προβλημάτων σχεδιασμού.

Σχεδ. Χημικών Προϊόντων
Ως ένας από τους λίγους που διάλεξαν το μάθημα αυτά τα χρόνια νιώθω πλήρως ικανοποιημένος για την επιλογή μου, παρά τις όποιες δυσκολίες αντιμετωπίσαμε με τον υψηλό φόρτο εργασίας που είχαμε πέρυσι αλλά και στην κατεύθυνση των οργανικών στο 8ο εξάμηνο όπου το μάθημα μπήκε εμβόλιμα στο ΣΟΒ. Το μάθημα θεωρώ ότι ΠΡΕΠΕΙ να γίνει υποχρεωτικό, και όχι κατ'επιλογή, και φυσικά για όλους τους φοιτητές και όχι μόνο φοιτητές μίας κατεύθυνσης. Δεν ξέρω πως θα γινόταν η οργάνωση του μαθήματος, ωστόσο το αντικείμενο του ΣΧΠ αποτελεί πυρήνα του αντικειμένου ενός χημικού μηχανικού όπως ακριβώς και οι διεργασίες.

Σχέδιο
Πιστεύω ότι θα έπρεπε να δωθεί περισσότερη βάση στο κομμάτι του "διαβάσματος" σχεδίων και διαγραμμάτων ροής (και κατά συνέπεια διεργασιών), παρά στη σχεδίαση (και ειδικότερα στο χέρι...) μηχανολογικών αντικειμένων. Τα σχεδιάζουμε σήμερα, τα ξεχνάμε αύριο. Η αλήθεια είναι ότι σχέδιο μαθαίνεις εύκολα τους κανόνες (πάχη κλπ) όποτε ναναι. Το ζήτημα είναι να μπορείς να διαβάζεις ένα διάγραμμα ροής και να καταλαβαίνεις πως είναι ένα αντικείμενο στο χώρο και όχι τόσο να κάθεσαι εσύ ως χημικός μηχανικός να το σχεδιάζεις από την αρχή.

Φαινόμενα Ι
Νιώθω ότι ένα τόσο στριφνό μάθημα είναι σε ένα πολύ βεβαρυμένο εξάμηνο. Αυτό οδηγεί τους φοιτητές είτε στο να καίνε αυτό, είτε στο καίνε άλλα μαθήματα στην προσπάθειά τους να το περάσουν. Το COMSOL (αν και προαιρετικό αν δεν έχει αλλάξει κάτι) ίσως και να περιττεύει και να μπορούσε να μπει μία και καλή στο επιλογής που ήδη υπάρχει.

Περιβαλλοντική Επιστήμη
Μακάρι καποια μέρα να γίνει μάθημα...επιλογής.

Αυτά έτσι πρόχειρα.
ΚΩ.ΜΗΤ.Η.Σ και στους Χημικους Μηχανικους!

Δύο Φράσεις Προκαλούν Αληθινό Τρόμο: ''Κάναμε ό,τι μπορούσαμε..'' και ''ο Βύντρα Σεντράρει! :o ''

Re: Προτάσεις για εκπαιδευτική διαδικασία

3
Καλές γιορτές σε όλους.

Γνώμη μου, και με παιδιά που το έχουμε συζητήσει συμφωνούμε, είναι ότι για να είναι ένα μάθημα καλό, αναγκαία συνθήκη (όχι και ικανή) είναι ο καθηγητής να μην κάνει το μάθημα από διαφάνειες αλλά να γράφει στον πίνακα. Γιατί έτσι αφενός προσέχεις αφού (υποτίθεται ότι) κρατάς σημειώσεις, αφετέρου σου μένουν πιο πολλά πράγματα από την παράδοση αφού τα έχεις γράψει ο ίδιος (και για να τα γράψεις τα έχεις σκεφτεί κιόλας), ενώ και το μάθημα γίνεται με ένα μέγιστο ρυθμό και όχι γρηγορότερα, αφού και ο καθηγητής γράφει παράλληλα, και δεν "ξεφυλλίζει" διαφάνειες, οπότε είναι σχετικά δύσκολο να μείνεις πίσω και τελικά να παραιτηθείς από την παρακολούθηση, ήδη από τη διάρκεια της παράδοσης!

Δεν εννοώ ότι δεν πρέπει να υπάρχουν διαφάνειες, άλλωστε συμβαίνει συχνά να είναι απαραίτητες, αν δείχνουν διαγράμματα - σχήματα - διατάξεις κλπ., απλώς θα πρέπει να δρουν επικουρικά στον πίνακα κι όχι ως υποκατάστατά του. Θα πρέπει δηλαδή να περιέχουν μόνο πράγματα που δεν γίνεται να γραφούν στον πίνακα.

Θεωρώ ότι η γενική αυτή επισήμανση αφορά αρκετά μαθήματα στη σχολή ως προς τον τρόπο διδασκαλίας τους, και αυτός είναι ένας εύκολος* τρόπος να βελτιωθούν και να γίνουν ίσως πιο ενδιαφέροντα.

Επίσης θα συμφωνήσω με τον BrAVeSirRObin σε ό,τι αφορά το Σχέδιο, με την επισήμανση απλώς ότι στο 1ο εξάμηνο δεν έχεις ιδέα από διεργασίες...
Έτσι που τη ζωή σου ρήμαξες εδώ
στην κώχη τούτη την μικρή, σ’ όλην την γη την χάλασες.