Προσοχή! Ο κάθε χρήστης φέρει όλη την ευθύνη των όσων γράφει. Σε περίπτωση λογομαχίας, οι συντονιστές δεν είναι υποχρεωμένοι να υπερασπιστούν κανέναν. Δεν υπάρχει "επίσημη άποψη του forum" (καθώς σε αυτό γράφει ο οποιοσδήποτε) και δεν θα πρέπει να στοχοποιείται αυτό λόγω μηνυμάτων μεμονωμένων μελών του. Σημειώστε πως, σε περίπτωση που η κατάσταση ξεφύγει εκτός ελέγχου, οι συντονιστές διατηρούν το δικαίωμα του κλειδώματος θεμάτων και επιβολής κυρώσεων. Θα πρέπει αυτό να γίνει σεβαστό ως προσπάθεια διατήρησης της ειρήνης και όχι ως "κόλπο" για να προαχθεί μια συγκεκριμένη άποψη. Παρακαλούμε επίσης να αποφεύγετε τις μακροσκελείς απαντήσεις.

Σκέψεις για τις σπουδές

1
Μετά την πολύ ενδιαφέρουσα σημαντική ΓΣ σχετικά με τη διάρθρωση των σπουδών και τα μεταπτυχιακά, θα ήθελα να εκφράσω γραπτά τις θέσεις μου και να κάνω μία πρόταση.

Να ξεκαθαρίσω πρώτα απ’όλα ότι πιστεύω ακράδαντα στη δημόσια δωρεάν παιδεία στα ΑΕΙ που οδηγεί σε επαγγελματικά δικαιώματα. Είμαι λοιπόν αντίθετος στην επιβολή πάσης φύσεως διδάκτρων σε Έλληνες (και αναγκαστικά σε Ευρωπαίους) φοιτητές είτε σε προπτυχιακό είτε σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Ακόμα θεωρώ καλό αν μπορούμε (δύσκολο στις μέρες μας) να στηρίζουμε οικονομικά και εκτός ΕΕ ικανά αλλά άπορα άτομα που θέλουν να σπουδάσουν σε μας. Όποιος είναι εύπορος μπορεί να σπουδάσει δωρεάν εφόσον βέβαια έχει καταβάλει τους φόρους που του αναλογούν (δεν είναι δικιά μας δουλειά η διασφάλιση αυτού). Αλλιώς οδηγούμαστε σταδιακά στη διάλυση κάθε μορφής κοινωνικού κράτους.

Ο παραλογισμός που έχει επικρατήσει σχετικά με την αξία του Διπλώματος που δίνουμε θεωρώ ότι πρέπει να τελειώσει με καθαρό και όχι «μαϊμού» τρόπο. Είναι αδιανόητο να έχουμε δύο τύπων Μάστερ (το ένα σκέτο και το άλλο «πιο» Μάστερ). Το Δίπλωμα που δίνουμε δεν είναι μεταπτυχιακό (δεν ικανοποιεί τον ορισμό της λέξης) αν και επί της ουσίας ισοδυναμεί. Δεν είναι δυνατόν να θέλει κάποιος 5+2=7 χρόνια για να πάρει το πρώτο του μεταπτυχιακό.

Ο λόγος που υπήρχε και υπάρχει αντίρρηση στους δύο κύκλους σπουδών είναι ότι υπάρχει η βάσιμη κατά τη γνώμη μου υποψία ότι μπορεί να αποτελέσουν τρόπο περιορισμού της αγοράς εργασίας μόνο σε αυτούς που θα έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν από την τσέπη τους για το δεύτερο κύκλο σπουδών .

Αν όμως εξασφαλίσουμε:(α) ότι η συμπλήρωση του πρώτου κύκλου δεν είναι προαπαίτηση για το να προχωρήσει κανείς στα μαθήματα του δεύτερου ούτε υπάρχει διαδικασία κρίσης για να περάσει κανείς στον δεύτερο κύκλο και (β) τόσο ο πρώτος όσο και ο δεύτερος είναι δωρεάν , τότε δεν βλέπω να υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Η σχετική διάρκεια (3+2 ή 3.5+1.5 ή 4+1) είναι υπό συζήτηση. Ο πρώτος κύκλος οδηγεί σε πτυχίο (bachelor) ΧΜ και ο δεύτερος (που είναι ο μόνος που συνεπάγεται επαγγελματικά δικαιώματα ΧΜ οδηγεί σε Δίπλωμα (Master). Ο πρώτος έχει τα βασικά μαθήματα και ο δεύτερος τα μαθήματα εμβάθυνσης και την διπλωματική. Όποιος επιθυμεί να σταματήσει στον πρώτο και να συνεχίσει μεταπτυχιακό σε άλλη σχολή της Ελλάδας ή του εξωτερικού μπορεί να το κάνει. ‘Όποιος επιθυμεί πάλι μπορεί να πάρει στο τέλος μετά από 5ετή φοίτηση και τους δύο τίτλους ταυτόχρονα μόλις ικανοποιήσει τις απαιτήσεις και των δύο. Με αυτό τον τρόπο, υπάρχει διακριτό πτυχίο και μεταπτυχιακό σε 5ετείς δωρεάν σπουδές, όπως έχουμε και σήμερα.

Η Σχολή μπορεί να συνεχίσει να συμμετέχει σε κάποια διατμηματικά προγράμματα σπουδών όπως και σήμερα (πάντα επιμένοντας για μένα στην έλλειψη διδάκτρων για τους πολίτες της ΕΕ) αφού τα αξιολογήσει.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος MakisH την Παρ 13 Ιουν 2014, 11:11 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: Μορφοποίηση παραγράφων για ευκολότερη ανάγνωση

Re: Σκέψεις για τις σπουδές

2
Προσωπικα συμφωνώ απόλυτα σε αυτό για το κατοχυρομένο και αναγνωρισμένο master στα 5 χρόνια. Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω όμως είναι πώς θα φέρουμε ξένους φοιτητές είτε απο την ΕΕ που λέτε, είτε εκτός αφού δεν έχουμε σαν επισημη γλώσσα τα αγγλικά στο πανεπιστήμιο. Για εμένα μαζι με τις αλλαγές που προτείνετε πρέπει να γίνει και η συγκεκριμένη αλλαγή, αλλίως δυστηχώ θα μείνουμε στα στενά συνορα της χώρας μας, γεγονός που σημαίνει, οχι κάποια έσοδα για το πανεπιστήμιο, Έλληνες φοιτητές να φεύγουν για έξω ώστε να διεθνοποιηθούν αλλά και με αυτό τον τρόπο χάνεται ένα εργατικό προσωπικό για τη χώρα που θα μπορούσε να αποφέρει έσοδα. (εννοώ ότι κάποιος πχ απο την Αφρική που θα έρθει να σπουδάσει στο ΕΜΠ μετά μπορεί να βρεί δουλειά στην χώρα μας, τώρα ποιος ξέρει ελληνικά για να έρθει να σπουδάσει και να δουλέψει μετά εδω? )

Re: Σκέψεις για τις σπουδές

3
Αυτό που λες είναι σημαντικό, τουλάχιστον να υπάρχουν προγράμματα μεταπτυχιακών ή και προπτυχιακών σπουδών που να διδάσκονται στην αγγλική γλώσσα. Ήδη έχω ακούσει ότι σε κάποια μεταπτυχιακά του ΕΜΠ υπάρχουν μαθήματα που γίνονται στα αγγλικά. Είναι μια κάποια πρόοδος. Σκέψου πάντως ότι αντίστοιχο πρόβλημα έχουν και στη Γαλλία, στη Γερμανία, στην Ολλανδία, στη Δανία και αλλού.

Ως προς τη γλώσσα, νομίζω ότι η χώρα μας έχει ένα πλεονέκτημα σε σχέση πχ με τη Γαλλία ή τη Γερμανία. Και αυτό είναι ότι ξέρουμε και καταλαβαίνουμε ότι κανείς πέρα από εμάς δεν μιλάει ελληνικά, άρα φροντίζουμε εμείς και μαθαίνουμε από μικρή ηλικία αγγλικά και φτάνουμε μάλιστα σε καλό επίπεδο. Έτσι, αν κάποιος αγγλόφωνος έρθει στην Ελλάδα για δουλειά, τουλάχιστον σε κάποια εταιρεία υψηλής τεχνολογίας, μάλλον δεν θα έχει πρόβλημα.

Σκέψου όμως ότι το πού θα σπουδάσεις δεν (πρέπει να) σε δεσμεύει ως προς το πού θα δουλέψεις. Πλέον όταν πας σε μία χώρα πχ για μεταπτυχιακές σπουδές, είναι πάρα πολύ πιθανό μετά να πας σε μία δεύτερη χώρα για να συνεχίσεις τις σπουδές σου ή να δουλέψεις, όπως επίσης είναι πιθανό να γυρίσεις στην πατρίδα σου. Εξ' άλλου, στον τομέα μας η γνώση είναι διεθνής και ανεξάρτητη γλώσσας, οπότε μπορεί πχ ο Αφρικανός να έρθει να σπουδάσει εδώ (αν ξεπεραστεί το πρόβλημα της γλώσσας) και στη συνέχεια να γυρίσει στην πατρίδα του να εφαρμόσει εκεί όσα έμαθε.

Κατά τη γνώμη μου το πρώτο και πιο απλό πράγμα που μπορεί να γίνει είναι να δίνεται η δυνατότητα (αλλά και το κίνητρο) να γράφουμε τη διπλωματική εργασία στην αγγλική γλώσσα. Και θα βοήθαγε στην εξοικείωσή μας με τη γλώσσα (σημαντικό αν σκέφτεσαι να συνεχίσεις έξω) και θα βοήθαγε στο να αναδειχθεί η έρευνα που γίνεται εδώ στον έξω κόσμο. Επίσης προσωπικά θα με έκανε να προσέχω-"ντρέπομαι" λίγο παραπάνω για όσα θα έγραφα στην εργασία μου, καθώς θα ήξερα ότι μπορεί να τη δουν πολύ περισσότερα μάτια από τα ελάχιστα που τη βλέπουν τώρα και να μου βρουν λάθη.

Re: Σκέψεις για τις σπουδές

4
http://www.chemeng.upatras.gr/el/announces/5567

Με αφορμή αυτό αναρωτιόμουν γιατί δεν κινούνται διαδικασίες ώστε και η δικιά μας σχολή να λάβει αντίστοιχη πιστοποίηση καθώς απ' όσο γνωρίζω το πρόγραμμα σπουδών τους δεν διαφέρει πολύ από το δικό μας. Τί άποψη έχετε; Ξέρετε αν έχει συζητηθεί καθόλου σε κάποιο "συμβούλιο-συνέλευση" καθηγητών;

Re: Σκέψεις για τις σπουδές

5
Καλησπέρα. Από Γραμματεία μου είπαν πως το ζήτημα (αν κινείται) κινείται κεντρικά για όλο το ΕΜΠ και όχι από τη Σχολή μας.. Πάντως ως γενικότερο σχόλιο, θα περίμενα ο Φοιτητικός Σύλλογός μας και των υπόλοιπων σχολών ΕΜΠ να ήταν πιο μαχητικός ως προς το συγκεκριμένο ζήτημα ή τέλοσπάντων θα ήθελα να γίνει σύντομα :P. Είναι κάτι που το θέλουμε όλοι το να αναγνωρίζεται επίσημα το διπλωμά μας ως intergrated master's degree!
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Chem26 την Τρί 19 Σεπ 2017, 9:34 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.