Προσοχή! Ο κάθε χρήστης φέρει όλη την ευθύνη των όσων γράφει. Σε περίπτωση λογομαχίας, οι συντονιστές δεν είναι υποχρεωμένοι να υπερασπιστούν κανέναν. Δεν υπάρχει "επίσημη άποψη του forum" (καθώς σε αυτό γράφει ο οποιοσδήποτε) και δεν θα πρέπει να στοχοποιείται αυτό λόγω μηνυμάτων μεμονωμένων μελών του. Σημειώστε πως, σε περίπτωση που η κατάσταση ξεφύγει εκτός ελέγχου, οι συντονιστές διατηρούν το δικαίωμα του κλειδώματος θεμάτων και επιβολής κυρώσεων. Θα πρέπει αυτό να γίνει σεβαστό ως προσπάθεια διατήρησης της ειρήνης και όχι ως "κόλπο" για να προαχθεί μια συγκεκριμένη άποψη. Παρακαλούμε επίσης να αποφεύγετε τις μακροσκελείς απαντήσεις.

Εργαστηριακό κομμάτι στα μαθήματα Μαθηματικών

1
Σκέφτομαι: ενώ μαθαίνουμε Μαθηματικά με απότερο στόχο να λύνουμε προβλήματα, γενικώς δεν μαθαίνουμε σύγχρονες (= με Η/Υ) μεθόδους επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων. Δεν θα ήταν καλό είτε κατά τη διάρκεια είτε κατά το τέλος του εξαμήνου να γίνονταν μερικά καλά οργανωμένα μαθήματα εφαρμογής σε Η/Υ; Κατά καιρούς προσπαθούμε να δείξουμε διάφορα στα Σεμινάρια Χρήσης Η/Υ αλλά ούτε αρκετός χρόνος υπάρχει ούτε ιδιαίτερες γνώσεις έχουμε ως (αυτοδίδακτοι σε αυτά) φοιτητές. Μερικές φορές "τυχαίνει" να ακούσουμε κάτι σε άλλα μαθήματα (π.χ. Runge-Kutta στο εργαστήριο ΜΧΔ).

Ξαναβλέποντας το παζλ συμπληρωμένο, θα ήθελα πολύ να έχω διδαχτεί, στα πλαίσια των Μαθηματικών I έως IV, τα εξής (ίσως και με κάποιες απλές προαιρετικές ασκήσεις):

Μαθηματικά I-III: Θα ήθελα όσα μαθαίναμε στη Γραμμική Άλγεβρα να μας τα δείχνανε στο τέλος στο Matlab. Δεν είναι ντροπή να σου δείξει κάποιος πόσο εύκολα μπορείς να λύσεις τα προβλήματά σου χρησιμοποιώντας υπολογιστή. Αυτό θα κάνεις έτσι κι αλλιώς όποτε έχεις δυνατότητα επιλογής! Θα ήθελα επίσης να μας δείχνανε πώς μπορούμε να χρησιμοποιούμε το Mathematica/Maxima/Mathcad/Maple/... για υπολογισμό ολοκληρωμάτων, επίλυση διαφορικών εξισώσεων κ.α. Θα χρειαστεί έτσι κι αλλιώς να τα ψάξεις μόνος σου κάποια στιγμή!

Μαθηματικά IV - Πιθανότητες και Στατιστική: Θα ήθελα να μου έχει δείξει κάποιος πώς να χρησιμοποιώ στην πράξη ένα πακέτο στατιστικής επεξεργασίας δεδομένων. Όχι όμως μόνο τι μπορεί να κάνει, αυτό το διαβάζω και μόνος μου. Αλλά ένα πλήρες workflow επεξεργασίας συνήθων εργαστηριακών δεδομένων.

Μαθηματικά IV - Αριθμητική Ανάλυση: Και ναι, κάνουμε Αριθμητική Ανάλυση στο χαρτί! Προσωπικά θα έβαζα ως τουλάχιστον μία προαιρετική άσκηση την υλοποίηση ενός αλγορίθμου (σε ό,τι γλώσσα θέλει ο καθένας). Επίσης θα μπορούσε να συνδυαστεί με κάποια στοιχεία από πολυπλοκότητα αλγορίθμων κτλ. Ας βλέπαμε και στο τέλος πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε έτοιμους αλγορίθμους από τις διαθέσιμες βιβλιοθήκες σε Matlab και Fortran.

Τι λέτε;

Re: Εργαστηριακό κομμάτι στα μαθήματα Μαθηματικών

2
Προφανώς θα ήταν πολύ χρήσιμα όλα αυτά που προτείνεις αν υλοποιούνταν, ειδικά όσα αφορούν στα Μαθηματικά IV (αφού υποτίθεται ότι μαθαίνουμε Matlab στον Προγραμματισμό :tomato: ). Και για να είμαστε και δημοκρατικότεροι, ας ήταν και προαιρετικά όπως λες. Πολλοί θα επέλεγαν να τα κάνουν και επωφελούνταν.

Στο πρακτικό του θέματος, όμως, τα Μαθηματικά IV είναι μάθημα "2 σε 1", 2 μαθήματα κουτσουρεμένα δηλαδή, που καλά καλά δε βγαίνει η ύλη... Το πιο καταπληκτικό βέβαια είναι ότι ο Τυχόπουλος δεν έχει ιδέα πώς λειτουργούν οι υπολογιστές όσον αφορά αυτά που διδάσκει :tomato: :tomato: :tomato: Από την άλλη, ο Κουκουβίνος δηλώνει όποτε του δοθεί η ευκαιρία (i.e., κάθε Τετάρτη του εαρινού εξαμήνου) ότι το μάθημα θα έπρεπε να έχει εργαστήριο. Οπότε, ίσως αν χωρίζονταν - επιτέλους - τα Μαθηματικά IV, το πρόβλημα να αντιμετωπιζόταν ευκολότερα.

Έχω την εντύπωση, όμως, ότι το θέμα με τα Μαθηματικά είναι γενικότερο και (μέρος του τουλάχιστον) εντοπίζεται στο ότι δε χρησιμοποιούμε αλλού (πολλά από) αυτά που μαθαίνουμε, ενώ αυτά που χρησιμοποιούμε δεν τα μαθαίνουμε όταν και όπως πρέπει. Τόσο δύσκολο είναι να συνεργαστούν;
Έτσι που τη ζωή σου ρήμαξες εδώ
στην κώχη τούτη την μικρή, σ’ όλην την γη την χάλασες.

Re: Εργαστηριακό κομμάτι στα μαθήματα Μαθηματικών

3
Δεν θα ήταν καλό είτε κατά τη διάρκεια είτε κατά το τέλος του εξαμήνου να γίνονταν μερικά καλά οργανωμένα μαθήματα εφαρμογής σε Η/Υ; Κατά καιρούς προσπαθούμε να δείξουμε διάφορα στα Σεμινάρια Χρήσης Η/Υ αλλά ούτε αρκετός χρόνος υπάρχει ούτε ιδιαίτερες γνώσεις έχουμε ως (αυτοδίδακτοι σε αυτά) φοιτητές.
Νομίζω ότι είναι μια πολύ καλή πρωτοβουλία! :T: :clap:
Δεν νομίζω ότι είναι τόσο το ότι δε γίνονται, όσο το ότι έχουμε βολευτεί στο να μη γίνονται(όταν ήμασταν ο καθένας μας στο αντίστοιχο εξάμηνο φοίτησης)και δε το είχε ζητήσει ποτέ κανείς φανερά, ενώ σαν σκέψη κάπου υπήρχε. Πιστεύω υπάρχει δυνατότητα να γίνουν κάποια μαθήματα σε Η/Υ, και θα μπορούσε κάλλιστα να τα παρουσιάσει ο ίδιος ο καθηγητής του μαθήματος(οφείλει τουλάχιστον, από τη στιγμή που κατακρίνει την ήδη υπάρχουσα κατάσταση). Τώρα για το θέμα του χρόνου, εντάξει ας μετράει κάποιο βαθμό και το εργαστήριο ώστε να μην πάει η ώρα "στράφι" :tomato:
Προφανώς θα ήταν πολύ χρήσιμα όλα αυτά που προτείνεις αν υλοποιούνταν, ειδικά όσα αφορούν στα Μαθηματικά IV (αφού υποτίθεται ότι μαθαίνουμε Matlab στον Προγραμματισμό :tomato: )
Κατ'εξοχήν και απαραιτήτως
Το πιο καταπληκτικό βέβαια είναι ότι ο Τυχόπουλος δεν έχει ιδέα πώς λειτουργούν οι υπολογιστές όσον αφορά αυτά που διδάσκει :tomato: :tomato: :tomato:
Δεν το ξέρω, αλλά δε θέλω να σκέφτομαι πως είναι αλήθεια.
Μερικές φορές "τυχαίνει" να ακούσουμε κάτι σε άλλα μαθήματα (π.χ. Runge-Kutta στο εργαστήριο ΜΧΔ).
Spoiler: show
:hm: Τι μου θυμίζει;;; Ίσως κάποιο άλλο μάθημα περασμένου έτους με παρόμοια θέματα....
Jealousy is the fear or apprehension of superiority: envy our uneasiness under it.
-William Shenstone