Κάνοντας την γνώση...παιχνίδι!
Δημοσιεύτηκε: Πέμ 09 Φεβ 2012, 12:08 am
http://www.penny-arcade.com/patv/episod ... -education
Με λίγα λόγια η παραπάνω ιστοσελίδα δείχνει πως ένα μαθημα μπορεί να μετατραπεί σε πραγματικό παιχνίδι...όπως με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια (pokemon, digimon, crash και αλλά παρόμοιου στιλ...) που από μικροί παίζουμε!
Πραγματικά ενθουσιάστηκα με το περιεχόμενο του βίντεο, αν και θεωρώ ότι ελάχιστοι καθηγητές θα έμπαιναν στην διαδικασία να το εφαρμόσουν έστω και προσωρινά για πειραματισμό. Λίγοι είναι άλλωστε αυτοί που δεν φοβούνται την αλλαγή και τους εξιτάρει ο πειραματισμός στην διδασκαλία!
Για την δική μας γενιά, που αγόρια και-εντάξει λίγο λιγότερο τα κορίτσια- μεγαλώσαμε σε ενα μεγάλο ποσοστό με ένα gameboy/τηλεχειρηστήριο στο χέρι, όλοι λίγο πολύ μπήκαμε στην διαδικασία του ''Leveling-up'' σε ένα παιχνίδι και το διασκεδάσαμε! Η γνωσή-κονσέρβα με τον παραδοσιακό τρόπο που διδάσκεται θεωρώ ότι δεν προσελκύει τους μαθητες/φοιτητές. Τα κίνητρα ενός μέσου φοιτητή περιορίζονται έτσι στο ''να διαβάσω τα σος να περάσω'' ''να λύσω μόνο τα παλιά θέματα και να πάω για 5'' και τα λοιπά...
Δεν φταίει μόνο ο φοιτητής, φταίει και η ίδια η δομή του πως προσφέρεται η γνώση! Ελάχιστοι είναι αυτοί που παρακινούν με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο (βλέπε Μασαβέτα με παρακίνηση αγοράς εξωπανεπιστημιακών βιβλίων φυσικοχημείας σε χαμηλή τιμή κτλ) τους φοιτητές προς την πρόσληψη γνώσης ευχάριστα και όχι από αγγαρία..Ίσα ίσα που οι περισσότεροι με τις ογκόδεις ύλες, τα τεράστια χαώδη βιβλία και το βαρετό μάθημα κασέτα διώχνουν τον κόσμο από τις αίθουσες, όσοι έχουν περάσει από 3ο εξάμηνο ξέρουν...
Αν έστω και ένας καθηγητής παρακολουθεί το φόρουμ, ελπίζω να αφιερώσει λίγο χρόνο για το βίντεο και να σκεφτεί αν το μάθημά του θα ήταν πιο ενδιαφέρον με μια άλλη μέθοδο διδασκαλίας όπου θα δινόταν κίνητρο για γνώση στα παιδιά...
Το μικρόφωνο δικό σας
Με λίγα λόγια η παραπάνω ιστοσελίδα δείχνει πως ένα μαθημα μπορεί να μετατραπεί σε πραγματικό παιχνίδι...όπως με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια (pokemon, digimon, crash και αλλά παρόμοιου στιλ...) που από μικροί παίζουμε!

Πραγματικά ενθουσιάστηκα με το περιεχόμενο του βίντεο, αν και θεωρώ ότι ελάχιστοι καθηγητές θα έμπαιναν στην διαδικασία να το εφαρμόσουν έστω και προσωρινά για πειραματισμό. Λίγοι είναι άλλωστε αυτοί που δεν φοβούνται την αλλαγή και τους εξιτάρει ο πειραματισμός στην διδασκαλία!

Για την δική μας γενιά, που αγόρια και-εντάξει λίγο λιγότερο τα κορίτσια- μεγαλώσαμε σε ενα μεγάλο ποσοστό με ένα gameboy/τηλεχειρηστήριο στο χέρι, όλοι λίγο πολύ μπήκαμε στην διαδικασία του ''Leveling-up'' σε ένα παιχνίδι και το διασκεδάσαμε! Η γνωσή-κονσέρβα με τον παραδοσιακό τρόπο που διδάσκεται θεωρώ ότι δεν προσελκύει τους μαθητες/φοιτητές. Τα κίνητρα ενός μέσου φοιτητή περιορίζονται έτσι στο ''να διαβάσω τα σος να περάσω'' ''να λύσω μόνο τα παλιά θέματα και να πάω για 5'' και τα λοιπά...

Δεν φταίει μόνο ο φοιτητής, φταίει και η ίδια η δομή του πως προσφέρεται η γνώση! Ελάχιστοι είναι αυτοί που παρακινούν με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο (βλέπε Μασαβέτα με παρακίνηση αγοράς εξωπανεπιστημιακών βιβλίων φυσικοχημείας σε χαμηλή τιμή κτλ) τους φοιτητές προς την πρόσληψη γνώσης ευχάριστα και όχι από αγγαρία..Ίσα ίσα που οι περισσότεροι με τις ογκόδεις ύλες, τα τεράστια χαώδη βιβλία και το βαρετό μάθημα κασέτα διώχνουν τον κόσμο από τις αίθουσες, όσοι έχουν περάσει από 3ο εξάμηνο ξέρουν...


Αν έστω και ένας καθηγητής παρακολουθεί το φόρουμ, ελπίζω να αφιερώσει λίγο χρόνο για το βίντεο και να σκεφτεί αν το μάθημά του θα ήταν πιο ενδιαφέρον με μια άλλη μέθοδο διδασκαλίας όπου θα δινόταν κίνητρο για γνώση στα παιδιά...
Το μικρόφωνο δικό σας
