Re: Τεχνολογία, καινοτομία και επιχειρηματικότητα (2012-13)

31
και τα συγχαρητήρια ! : Συγχαρητήρια σε όλες τις ομάδες που έκαναν πολύ καλή δουλειά στην παρουσίαση των επιχειρηματικών σχεδίων. Για μας ήταν μια ευχάριστη έκπληξη που δείχνει τις πραγματικές σας δυνατότητές. Οι διδάσκοντες
Yesterday, love was such an easy game to play
Now I need a place to hide away
Oh I believe in yesterday

Re: Τεχνολογία, καινοτομία και επιχειρηματικότητα (2012-13)

32
Απόσπασμα απο άρθρο Μαυρωτά στο [url=http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.paideia&id=22528]protagon[/url] έγραψε:......Αυτό που με παρακίνησε ήταν ένα αισιόδοξο μήνυμα που πήρα την Παρασκευή που μας πέρασε, από τους φοιτητές. Στο πλαίσιο του μαθήματος επιλογής «Τεχνολογία Καινοτομία & Επιχειρηματικότητα» - που κάνουμε στο 9ο εξάμηνο των Χημικών Μηχανικών, με τον καθηγητή Γιάννη Καλογήρου - οι φοιτητές παρουσίασαν τις εργασίες τους σχετικά με καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες. Τις δούλεψαν στο κουτσουρεμένο, λόγω πρακτικής άσκησης, χειμερινό εξάμηνο (8 εβδομάδες). Χωρίς, λοιπόν, να έχουν πολύ χρόνο στη διάθεσή τους (και λόγω των εξετάσεων που τελείωσαν μόλις την Τετάρτη) έκαναν πολύ αξιόλογες δουλειές και παρουσιάσεις που, για να είμαι ειλικρινής, δεν τις περίμενα. Ίσως τους είχα υποτιμήσει, ίσως είχα πέσει θύμα της προκατάληψής μου περί «ήσσονος προσπάθειας» των φοιτητών. Όμως οι 50 περίπου φοιτητές του μαθήματος έβαλαν πολύ μεράκι και ομαδική δουλειά για να φτιάξουν κάτι πολύ εμπεριστατωμένο που, στις περισσότερες περιπτώσεις, μπορεί να πάει και πέρα από μια φοιτητική εργασία. Φαίνεται ότι αυτό που λείπει από την εκπαιδευτική μας διαδικασία είναι το να δίνεις τα υλικά στους φοιτητές για να φτιάξουν κάτι μόνοι τους. Καλή και απαραίτητη η θεωρία, τα εργαστήρια, οι ασκήσεις, αλλά σαν τη δημιουργία δεν υπάρχει. Ίσως είναι ο καλύτερος τρόπος μάθησης, ιδιαίτερα στα τελευταία εξάμηνα. Να μάθουμε τους φοιτητές μας να χρησιμοποιούν τις γνώσεις τους για να φτιάχνουν. Να ψάχνουν, να υπολογίζουν, να συνεργάζονται, να δοκιμάζουν, να εκτιμούν, να τρώνε ίσως τα μούτρα τους αλλά να μπαίνουν στη διαδικασία δημιουργίας. Αυτή είναι η καλύτερη προίκα που μπορούμε να τους δώσουμε, ίσως σημαντικότερη κι από τα χαρτιά και τα διπλώματα.
Όλα αυτά, βέβαια, προϋποθέτουν και την κατάλληλη υποδομή. Στο μάθημα, λοιπόν, είχαμε την υποστήριξη υποψηφίων διδακτόρων και συνεργατών, καθώς και στελεχών από τη Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του ΕΜΠ. Αν και η παρακολούθηση ήταν υποχρεωτική (κάτι που δεν είναι συνηθισμένο σε μαθήματα επιλογής) οι φοιτητές επέλεξαν το μάθημα, καταρρίπτοντας έναν ακόμα μύθο, το ότι θέλουν να «πατάνε μόνο στις εξετάσεις». Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι, τελικά, στα Πανεπιστήμια (όπως και σε πολλούς άλλους χώρους) έχουμε απίστευτες δυνάμεις, σε λήθαργο. Το περιβάλλον, δυστυχώς, εμπνέει μόνο για κλάψα και μιζέρια και ελάχιστα για δημιουργία. Το Πανεπιστήμιο πάει να καταντήσει ένας διεκπεραιωτικός, εξεταστικός οργανισμός, που δίνει χαρτιά και ο καθένας είναι τόσο αρεστός, όσο πιο ήσυχα και ανώδυνα κάνει τη δουλειά του.
Στο πρώτο μου, λοιπόν, κείμενο έγραφα για τα «ξεχασμένα γονίδια» και στο ότι από το «να χωθούμε», πρέπει να περάσουμε στο «να φτιάξουμε». Από την Παρασκευή που μας πέρασε είμαι πιο αισιόδοξος…
"I went numb when I learned to see..."

Re: [9ο] Τεχνολογία, καινοτομία και επιχειρηματικότητα

38
Οι διαφάνειες που έχει στο σαιτ είναι πάνω κάτω βασισμένες στην ύλη του μαθήματος εκείνου. Οπότε ίσως περιττεύει? Δεν ξέρω βέβαια ποια ήταν η ύλη στα δικά σας χρόνια :razz: :bleh:

Π.χ. κάναμε για λογαριασμό εκμετάλλευσης, χρηματορροές, NPV, IRR.
Einmal ist keinmal

Re: [9ο] Τεχνολογία, καινοτομία και επιχειρηματικότητα

40
Κάτι είχε πει ο κ. Μαυρωτας για την εξέταση σχετικά με το αν θα έχει θεωρία ασκήσεις κλπ θυμάται κανείς? Η για παράδειγμα σε τι επίπεδα ήταν τα προηγούμενα 2 χρόνια.
People who wish to analyze nature without using mathematics must settle for a reduced understanding