Re: [7ο] Μηχανική και Ανάπτυξη Διεργασιών (2013-14)

21
Παιδιά να ρωτήσω κάτι, το θέμα 3 μπορεί να εξηγήσει κάποιος πώς λύνεται; Με δυο λόγια δλδ ποιο είναι το κριτήριο, αν είναι εύκολο!

Παρακαλούμε όχι Greeklish! - MakisH

Τελευταία επεξεργασία από το μέλος MakisH την Τετ 26 Μαρ 2014, 8:32 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: Μετατροπή από greeklish και προσθήκη alert.

Re: [7ο] Μηχανική και Ανάπτυξη Διεργασιών (2013-14)

23
konstantinosd έγραψε:Παιδιά να ρωτήσω κάτι, το θέμα 3 μπορεί να εξηγήσει κάποιος πώς λύνεται; Με δυο λόγια δλδ ποιο είναι το κριτήριο, αν είναι εύκολο!
Κατά τη μεταφορά αερίων θέλεις να διατηρείς ψηλά την πίεση ώστε να έχεις μόνο ατμώδη πυκνή (dense) φάση. Συγκεκριμένα, η πίεση πρέπει να είναι μεγαλύτερη από το cricondenbar. Για αυτό το λόγο μάλιστα σε μεγάλες αποστάσεις έχεις ενδιάμεσους σταθμούς συμπίεσης. Όσο ψηλότερη πίεση πρέπει να επιτύχεις, τόσο υψηλότερο κόστος έχεις. Άρα, το μείγμα που αντιστοιχεί σε μεγαλύτερο cricondenbar θα κοστίζει περισσότερο στην επεξεργασία του. Η διαφορά offshore-onshore και εργοστάσιο-αγορά μάλλον έχει να κάνει μόνο με την απόσταση, όπου στη δεύτερη περίπτωση σίγουρα θα χρειαστείς και ενδιάμεσους σταθμούς συμπίεσης.

Διάβασε το "Ισορροπία φάσεων σε υψηλές πιέσεις" από τις σημειώσεις του μαθήματος.

Διορθώστε με αν λέω βλακείες γιατί έχει περάσει καιρός από όταν ασχολήθηκα τελευταία φορά με αυτά. :)

edit: Αν βέβαια πούμε ότι το cricondenbar παραείναι μεγάλη πίεση (140bar δεν τα λες και λίγα), μπορούμε να πούμε ότι το μεταφέρουμε σε σχετικά υψηλή θερμοκρασία, ώστε να πέσει η πίεση που απαιτείται. Στη θάλασσα η θερμοκρασία αναγκαστικά θα είναι χαμηλή, ενώ στη συνέχεια μπορούμε να το θερμάνουμε και να μειώσουμε την πίεση.