[Σ] Ανάλυση Ανταγωνισμού και Έρευνα Αγοράς
Δημοσιεύτηκε: Σάβ 12 Οκτ 2013, 1:36 am
Το μάθημα της Ανάλυσης Ανταγωνισμού και Έρευνας Αγοράς διδασκόταν έως το ακαδ. έτος 2018-19 ως μάθημα επιλογής στο 6ο εξάμηνο.
Συνοπτική περιγραφή μαθήματος
Το μάθημα ασχολείται με διαφορετικές εννοιολογικές και θεωρητικές προσεγγίσεις της αγοράς, καθώς επίσης και την αντιμετώπιση και διαχείρηση της αγοράς στο πλαίσιο της επιχείρησης. Αναφέρονται κατά βάση η δομή της αγοράς και η ανάλυση ανταγωνισμού, στα οποία προσεγγίζεται εννοιολογικά και μεθοδολογικά η έρευνα αγοράς. Βασικό κομμάτι του μαθήματος είναι το μάρκετινγκ, για το οποίο αναφέρονται τα συστατικά του (4Ps) και τα εργαλεία ανάλυσής του. Επιπλέον, αναλύεται ο κύκλος ζωής της ζήτησης ενός προϊόντος και οι μέθοδοι πρόβλεψής της.
Διδάσκοντες
Ι.Καλογήρου - email: Y.Caloghirou@ntua.gr
Συνεργάτες:
Ευάγγελος Σιώκας - email: vagsiok@chemeng.ntua.gr
Νικόλαος Κανέλλος - email: nkan@mail.ntua.gr
Οργάνωση διδασκαλίας
Θεωρία: 3 ώρες εβδομαδιαίως
Το μάθημα πραγματοποιείται στο pc-lab2 (στη καινούρια πτέρυγα, στο υπόγειο, κάτω από τα εργαστήρια φυσικοχημείας), ώστε να είναι δυνατή η άμεση εφαρμογή των όσων διδάσκονται και η άμεση αναζήτηση πηγών και πληροφοριών από το Internet.
Εξετάσεις-Βαθμολογία
Η τελική εξέταση γίνεται με κλειστά βιβλία.
Υπάρχει η δυνατότητα εκπόνησης ομαδικής προαιρετικής εργασίας 3-4 ατόμων, η διεκπεραίωση της οποίας πραγματοποιείται την 3η ώρα του μαθήματος. Επιπλέον, πραγματοποιείται επίσκεψη σε βιομηχανία, στην οποία η συμμετοχή συμβάλει θετικά στον τελικό βαθμό της γραπτής εξέτασης.
Βιβλιογραφία
(δεν έχουν καταχωρηθεί ακόμα πληροφορίες)
Εξεταστέα ύλη
Συνοπτική περιγραφή μαθήματος
Το μάθημα ασχολείται με διαφορετικές εννοιολογικές και θεωρητικές προσεγγίσεις της αγοράς, καθώς επίσης και την αντιμετώπιση και διαχείρηση της αγοράς στο πλαίσιο της επιχείρησης. Αναφέρονται κατά βάση η δομή της αγοράς και η ανάλυση ανταγωνισμού, στα οποία προσεγγίζεται εννοιολογικά και μεθοδολογικά η έρευνα αγοράς. Βασικό κομμάτι του μαθήματος είναι το μάρκετινγκ, για το οποίο αναφέρονται τα συστατικά του (4Ps) και τα εργαλεία ανάλυσής του. Επιπλέον, αναλύεται ο κύκλος ζωής της ζήτησης ενός προϊόντος και οι μέθοδοι πρόβλεψής της.
Διδάσκοντες
Ι.Καλογήρου - email: Y.Caloghirou@ntua.gr
Συνεργάτες:
Ευάγγελος Σιώκας - email: vagsiok@chemeng.ntua.gr
Νικόλαος Κανέλλος - email: nkan@mail.ntua.gr
Οργάνωση διδασκαλίας
Θεωρία: 3 ώρες εβδομαδιαίως
Το μάθημα πραγματοποιείται στο pc-lab2 (στη καινούρια πτέρυγα, στο υπόγειο, κάτω από τα εργαστήρια φυσικοχημείας), ώστε να είναι δυνατή η άμεση εφαρμογή των όσων διδάσκονται και η άμεση αναζήτηση πηγών και πληροφοριών από το Internet.
Εξετάσεις-Βαθμολογία
Η τελική εξέταση γίνεται με κλειστά βιβλία.
Υπάρχει η δυνατότητα εκπόνησης ομαδικής προαιρετικής εργασίας 3-4 ατόμων, η διεκπεραίωση της οποίας πραγματοποιείται την 3η ώρα του μαθήματος. Επιπλέον, πραγματοποιείται επίσκεψη σε βιομηχανία, στην οποία η συμμετοχή συμβάλει θετικά στον τελικό βαθμό της γραπτής εξέτασης.
Βιβλιογραφία
- Σύγγραμμα εμπορίου
- 1. Επιλογή 1
"Εισαγωγή στο Marketing" - Armstrong Gary,Kotler Philip
2. Επιλογή 2
"Αρχές μάρκετινγκ" - Kotler Philip,Armstrong Gary.
- 1. Επιλογή 1
- Διαφάνειες των διαλέξεων
- Φυλλάδιο σημειώσεων του μαθήματος (διανέμεται καθημερινά από το γραφείο H1.301 της σχολής Χημικών Μηχανικών)
(δεν έχουν καταχωρηθεί ακόμα πληροφορίες)
Εξεταστέα ύλη
- Παρουσιάσεις παραδόσεων
- Διδακτικό βιβλίο
- Τεύχος σημειώσεων.
Τελευταία ενημέρωση: 26/6/2013